Benzyna w airboxie? O co kaman?

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Hazell
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 175
Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Benzyna w airboxie? O co kaman?

Postautor: Hazell » 23 lis 2006, 10:06

Hej,
Jak w temacie. Wyciagam filtr powietrza aby dokonać jego inspekcji i cos mnie zalatuje waha... Zagladam do airboxu i widze ze jest mokro i smierdzi waha... Czyzby kranik puszczal? Jezeli tak to czy jest dla niego ratunek, czy moze mi dokonac wiekszych spustoszen w silniku? Dodam, ze pod motocykem ani na silniku zadnej plamy nie zaobserwowalem. Teraz nawet na noc zakrecam kranik na off :cry:
H.A.Z.E.L.L.
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 23 lis 2006, 16:57

z tego co wiem to norma :] u mnie tez to jest

Hazell
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 175
Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postautor: Hazell » 23 lis 2006, 17:10

Noooo nareszcie, co tak opieszale? :siekierka: :lol: :lol: :lol:

A norma to cieknacy kranik czy waha w airboxie?
H.A.Z.E.L.L.
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 23 lis 2006, 17:26

no kranik nie powinien ciec ;)

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 23 lis 2006, 21:46

U mnie sucho :boje_sie: Czy mam nawiercic bak?

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 23 lis 2006, 23:41

Zagladam do airboxu i widze ze jest mokro
Mam 3 pytania odnośnie tego problemu:
-czy ta substancja w obudowie filtra to na 100% waha? wycierałeś ją zapewne, to poznałeś jej konsystencję.
-kiedy ostatnio, i czy wogóle zlewałeś syf z odstojnika obudowy filtra?
-ile tej substancji było gdy to spostrzegłeś?
Jednym z objawów uszkodzenia kranika jest "nienaturalne" przybywanie stanu oleju, zmiana jego zapachu, oraz znacznego jego rozrzedzenie.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Hazell
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 175
Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postautor: Hazell » 24 lis 2006, 10:14

czy ta substancja w obudowie filtra to na 100% waha?
Badajac organoleptycznie wydaje mi sie ze tak
kiedy ostatnio, i czy wogóle zlewałeś syf z odstojnika obudowy filtra
Nigdy... mam ja trzy miesiace, malo jezdzilem i w ogole nie wiedzialem ze cos takiego nalezy robic... Co tam W ogole sie zbiera? Mowimy oczywiscie o odstojniku obudowy filtra powietrza, tak?
ile tej substancji było gdy to spostrzegłeś?
Byly mokre scianki po prostu, nie widzialem zeby to plywalo...

Zmian w stanie oleju nie stwierdzilem...
H.A.Z.E.L.L.
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 25 lis 2006, 14:07

W takim razie może wystarczy wytarcie do sucha wnętrze obudowy filtra, i okresowa kontrola? ja bym tak uczynił (opróżnij jeszcze ten wężyk osadnika).
Z opisanych objawów wynika że nie ma jeszcze wielkiej tragedii :grin: .
Wydaje mi się że to była zwykła "czkawka" któregoś z gaźników (sorry za lakoniczne określenie :P , ale nie przychodzi mi lepsze do głowy).
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Cerb
Beniamin
Beniamin
Posty: 72
Rejestracja: 09 lis 2006, 13:12
Lokalizacja: Mława

Postautor: Cerb » 25 lis 2006, 15:50

Tez dzis zdemontowalem filterek i w obudowie widac bylo troche paliwa, ale nic nie plywa, po prostu widac ze benzyna osiadla na sciankach. Wypucowalem srodek i na wiosne sie zobaczy czy bedzie cos leciec.
Ludzie, którzy piją, są dla mnie niczym... Niczym bracia.

Awatar użytkownika
AS
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 155
Rejestracja: 11 lis 2005, 23:02
Motocykl: TDM 900 plastikowa lala
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: AS » 27 lis 2006, 18:23



Tez dzis zdemontowalem filterek i w obudowie widac bylo troche paliwa, ale nic nie plywa, po prostu widac ze benzyna osiadla na sciankach. Wypucowalem srodek i na wiosne sie zobaczy czy bedzie cos leciec.
U mnie tak samo :roll:

Cerb
Beniamin
Beniamin
Posty: 72
Rejestracja: 09 lis 2006, 13:12
Lokalizacja: Mława

Postautor: Cerb » 27 lis 2006, 20:04

Mysle ze nie ma co sie martwic bo w kazdym motocyklu ktory mialem bylo paliwo w filtrze powietrza, a i u kumpla w xj 600 diversion tez bylo paliwo. Oczywiscie minimalne ilosci, i niegdy nie mialem z tym klopotu.

Ale chetnie sie dowiem skad sie ono tam bierze.
Ludzie, którzy piją, są dla mnie niczym... Niczym bracia.

Hazell
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 175
Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postautor: Hazell » 27 lis 2006, 22:16

Gadalem z kumplem i w jego goxerze 750 tez jest :?
H.A.Z.E.L.L.
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform

Ronin
stary Seveniarz
Posty: 403
Rejestracja: 14 wrz 2005, 18:58
Lokalizacja: Kłodzko (od 30 maja)

Postautor: Ronin » 29 lis 2006, 20:19

Badajac organoleptycznie wydaje mi sie ze tak
Wrzuć zapałkę :twisted: jak zapłonie pięknym jasnym płomieniem to...

waha :lol:

wheelman
Junior
Junior
Posty: 24
Rejestracja: 30 maja 2006, 08:13
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Postautor: wheelman » 30 lis 2006, 09:14

Moim zdaniem jest to wina brudnego filtra. Gdy u siebie zmeinialem dwukrotnie , za kazdym razem przestawalo smeirdziec i paliwo ie dostawalo sie juz do airboxa.

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 30 lis 2006, 21:36

Moim zdaniem jest to wina brudnego filtra
Jest to bardzo słuszne stwierdzenie. Z tego co sie podowiadywałem, jest to też częste zjawisko gdy silnik jest zapalany na krótki czas.
Może to być też objaw wytartych iglic przepustnic podciśnieniowych, jak również mało już elastycznych membran tych że przepustnic (w motocyklach o dużych przebiegach).
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Hazell
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 175
Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postautor: Hazell » 01 gru 2006, 11:27

W gixerze mojego kumpla tez jest to samo a motor jest z 2004r, wtrysi, lambdy i wszystkie te historie :?
H.A.Z.E.L.L.
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform

pyzdra1
Beniamin
Beniamin
Posty: 62
Rejestracja: 19 sie 2005, 14:22
Lokalizacja: Stobno

Postautor: pyzdra1 » 26 gru 2006, 15:41

ta ciecz w airboxie to normalka. Do airboxu jest nawet podłączony wężyk z korkiem. Tymże wężykiem spuszcza sie ową ciecz. Skoro producent zamontował taki wężyk czyli nie ma czym sie przejmować.

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wojtek_K » 26 sie 2007, 18:06

u mnie to raczej jest olej ... oczywiście w obudowie filtra powietrza
Mówię i piszę po polsku (staram się).

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 29 sie 2007, 10:26

Na początku sezonu zaglądałem do swojej Krowki i było sucho i filtr suchy. Ale w SF tez miałem morke ścianki i poprzylepiany brud. Takie coś tłuste jak by benzyna z duża ilością syfu. A moja SF miała czkawki i czasami się coś zalewala i nie chciała odpalać jak upał był i zaśmierdziało benzyną czasem. Oj moja była SF to miała wiele :)
żyj i daj żyć innym


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości