Sprzęgło się ślizga

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 312
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Sprzęgło się ślizga

Postautor: sebi_x » 09 kwie 2006, 21:09

No i zawze coś. Zawsze qwa coś!! Sprzęgło mi się zaczyna ślizgać przy obrotach max momentu i dużym gazie. Już mam nagrane tarcze i sprężynki, ale pomyślałem że oże rozebrać, zmierzyć tarcze i jak są ok to tylko sprężynki wymienić (dużo taniej). czy ktoś może powiedzieć jaka jest dopuszczalna minimalna grubość tarcz sprzęgła?
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

wilk
Beniamin
Beniamin
Posty: 64
Rejestracja: 27 kwie 2005, 20:03
Lokalizacja: Łódź

Postautor: wilk » 09 kwie 2006, 21:42

zastanów się tylko czy nie szkoda sensu troche, bo to jest patent tylko tymczasowy, a jakby co to dwa razy ta sama robota, moim skromnym zdaniem warto chyba zrobić wszystko od razu, wiem ze finansowo to jest dość znaczna różnica,ale sezon sie dopiero co zaczął :moto:
(też mi się sprzęgło uślizgiwało w SF-irytująca sprawa!!)

o grubości tarcz masz w dziale mechanika ale na stronie nr. 2 na samym początku wpisów (3 temat) pozdrowionka!

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 312
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Postautor: sebi_x » 10 kwie 2006, 07:29

No faktycznie :oops: nie zauważyłem. a co do roboty - toż to mile spędzona godzinka przy pifffku. Są wprawdzie koszty stałe w postaci uszczelki, ale trudno. A czy ktoś z was wymieniał już same sprężynki? Może będę prekursorem ? ;)
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 10 kwie 2006, 09:34

a jak rozpoznac ze sie sprzeglo slizga ??? jakie sa objawy?? nigdy tak nie mialem wiec sie pytam:]

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 312
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Postautor: sebi_x » 10 kwie 2006, 11:43

Proste: obroty rosną, a prędkość nie. A w każdym razie wolniej.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 10 kwie 2006, 11:53

Tak jakbys jechal z lekko wcisnietym sprzeglem ;)

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 21 kwie 2006, 22:46

No faktycznie :oops: nie zauważyłem. a co do roboty - toż to mile spędzona godzinka przy pifffku. Są wprawdzie koszty stałe w postaci uszczelki, ale trudno. A czy ktoś z was wymieniał już same sprężynki? Może będę prekursorem ? ;)
Wymieniałem sprężyny z tego samego powodu /ślizgało się sprzęgło/ i założyłem sportowe. Jest OK ale tylko ja daję radę je wyciśnąć a kumple się śmieją że jak idę sikać to muszę uważać żeby sobie nie zrobić kuku. Moja rada nie warto bo robota dwa razy, a tarcze i tak niedługo trzeba będzie wymieniać.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Mendel
Junior
Junior
Posty: 16
Rejestracja: 13 sie 2005, 11:03
Lokalizacja: Katowice

Postautor: Mendel » 26 kwie 2006, 11:53

cześć,

miałem takie same objawy jak Ty i postanowiłem wymienić na nowy sezon tarcze i sprężyny. Tak jak mówią poprzednicy nie ma co bawić się tylko w wymianę sprężyn, raczej pewne jest to że dwie skrajne tarcze będą już mocno starte. Sprawdź też przekładki, jeżeli przegrzałeś sprzęgło to mogły się lekko wykrzywić. Zmieniają wtedy kolor, na taki ładny perłowy :)
I nie przejmuj się tym, że jak kupisz sprzęgło Lucasa, EBC czy jakieś inne, to one mają mniejszą powierzchnię cierną, ale nie ma problemu z działaniem takiego sprzęgła, nie ślizga się.

pozdrawiam
Mendel
Amicus certus in re incerta cernitur !

coliniak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 162
Rejestracja: 25 wrz 2006, 15:44
Lokalizacja: Naklo nad Notecia
Kontakt:

Postautor: coliniak » 29 wrz 2006, 16:08

Ja po kupnie mojej CeBuli też się lekko zdziwiłem bo na pierwszych jadach testowych przy gwałtownym odkręcaniu manetki gazu pojawiło się takie fajne wwwwwwwwwwwww obroty rosły a prędkość nie - trochę się zgarbiłem, myśląc o wydatku na sprzęgło. Na szczęście poszedłem po rozum do szafy i zacząłem sprawdzać od przysłowiowych bezpieczników. Wszystkiemu winna była linka od sprzęgła, która tak się zrosła z pancerzem, że kombinerkami nie można jej było przeciągnąć - faszysta fajnie ją konserwował - jakimś glutem, ktory po czasie nabrał właściwości klejących. Trochę pracy i WD + olej wrzecionowy i lineczka chodzi jak ta lala - o poślizgach sprzegła już zapomniałem.

pozro
Failure is not an option...
ex Red Onion 00' ...V-strom DL1000, CBF1000, Xtourer 1200 :),,,, Junak 57', WSK 125 74', Rebel 125 98'


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: zajc i 33 gości