Dziwny problem z odpalaniem
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Dziwny problem z odpalaniem
Witam. Od kilku dni mam dziwny problem z odpalaniem. Otóż gdy silnik jest zimny jednego dnia zapali od strzała drugiego zaś muszę kręcic rozrusznikiem ponad 30 sekund oczywiście z przerwami. Na ciepłym silniku zaś topornie odpala za każdym razem, nawet jeśli zgaszę silnik i za 5 sekumd odpalę go znów problem jest ten sam. Co to może byc???
- marcysd
- Junior
- Posty: 47
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 13:34
- Motocykl: K-750, DNIEPR, CB750
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Ja bym sprawdził świece i przewody WN. Na początek sprawdź jednak czy Ci się któraś świeca nie poluzowała i odkręca się palcami.
Jak już zapali to działa dobrze czy obroty falują?
Jak już zapali to działa dobrze czy obroty falują?
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2012, 19:47 przez marcysd, łącznie zmieniany 1 raz.
marcysd
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Jak zapali chodzi jak igła. Moc normalnie, wkręca się też bez problemów.
- krzysiek_m
- stary Seveniarz
- Posty: 448
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:58
- Motocykl: XRV750 / CRF 1000
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Linka ssania? Nie pali za dużo ten samolot?
- Mariusz
- Dziadek Druid
- Posty: 907
- Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
- Motocykl: CBF 1000
- Lokalizacja: PZ Pobiedziska
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Sprawdziłbym świece i synchro gaźników (ale to dopiero zimą).
Mój też kiepsko odpala jak jest zimny.
Mój też kiepsko odpala jak jest zimny.
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Linkę ssania sprawdzałem, pali normalnie 5 litrów, zdjąłem bak paliwa, kranik jest ok jak zasysam powietrze to leci paliwo.
- krzysiek_m
- stary Seveniarz
- Posty: 448
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:58
- Motocykl: XRV750 / CRF 1000
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Dziwny problem z odpalaniem
No to może i jakieś sygnały związane z układem zapłonowym.
Czujnik Hala? Okablowanie modułu?
Czujnik Hala? Okablowanie modułu?
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Re: Dziwny problem z odpalaniem
A gdzie go szukać ?? zobaczę też jutro stan świec.
-
- Senior
- Posty: 109
- Rejestracja: 05 sie 2009, 10:44
- Motocykl: vfr 750 rc36II
- Lokalizacja: ---
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Dodajesz pełne ssanie przy zimnym rozruchu?
Warto sprawdzić:
- stan akumulatora
- kompresję
- stan przewodów od aku do przekaźnika i dalej do rozrusznika.
Gaźniki raczej same się nie rozsynchronizują do tego stopnia, żeby uniemożliwić odpalanie silnika..
Warto sprawdzić:
- stan akumulatora
- kompresję
- stan przewodów od aku do przekaźnika i dalej do rozrusznika.
Gaźniki raczej same się nie rozsynchronizują do tego stopnia, żeby uniemożliwić odpalanie silnika..
To raczej nie jest normalne spalanie.. chyba, że w trasie do 80km/h.pali normalnie 5 litrów
- krzysiek_m
- stary Seveniarz
- Posty: 448
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:58
- Motocykl: XRV750 / CRF 1000
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Weź jakiegoś manuala, czujnik hala podaje sygnał do modułu o położeniu wału korbowego - aby w odpowiednim momencie była iskra. Jak kabelek się się popsuje to moduł myśli, że wał się nie kręci i nie ma iskry...A gdzie go szukać ?? zobaczę też jutro stan świec.
Właśnie, może po prostu sprawdź czy jak nie zapala to ma iskrę czy nie

PS.reles dobrze mówi - zobacz czy masz mieszankę ustawioną prawidłowo...
- marcysd
- Junior
- Posty: 47
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 13:34
- Motocykl: K-750, DNIEPR, CB750
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Sprawdzić zawsze warto jednak:Dodajesz pełne ssanie przy zimnym rozruchu?
Warto sprawdzić:
- stan akumulatora
- kompresję
- stan przewodów od aku do przekaźnika i dalej do rozrusznika.
Gaźniki raczej same się nie rozsynchronizują do tego stopnia, żeby uniemożliwić odpalanie silnika.
- skoro da radę kręcić przez 30s (nawet z przerwami) to padnięty akumulator by sobie z tym nie poradził,
- sprawdzanie kompresji dopiero gdy wszystko inne zawiedzie, tak samo z regulacją gaźnika,
- kolega piszę, że na gorącym silniku też kiepsko zapala więc "złe" ssanie odpada,
- skład mieszanki na wolnych obrotach można sprawdzić, ale to się wiąże z regulacją gaźników, a tym samym ich synchronizacją, ponad to zła mieszanka na wolnych to falujące obroty, a kolega pisze, że po odpaleniu jest OK,
Wciąż będę obstawiał na zużyte lub niedokręcone świece z naciskiem na niedokręcone bo w chwili odpalania słaba kompresja utrudnia zapłon. Gdy silnik się już kręci obniżenie kompresji może nie być już tak odczuwalne. Jeśli świece odkręciły się palcami i jest widoczny na nich brązowy nalot (na stalowym korpusie i izolatorach) to dam sobie paznokcia obciąć, że znaleźliśmy przyczynę.
Co do czujnika położenia wału to wszelkie ferromagnetyczne zanieczyszczenia (opiłki metalu) też mogą wprowadzać błąd.
marcysd
-
- Senior
- Posty: 109
- Rejestracja: 05 sie 2009, 10:44
- Motocykl: vfr 750 rc36II
- Lokalizacja: ---
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Twoja teoria o świecach wydaje się prawdopodobna.
Z jedną rzeczą się nie zgadzam.
Z jedną rzeczą się nie zgadzam.
Mieszanki wolnych sugeruję nie ruszać, ustawienie fabryczne (2 obr.) nie wymaga żadnych kombinacji, a jeśli wymaga to problem leży w innym miejscu. Skład mieszanki w innych zakresach jest w SF nieregulowany (stałe położenie igły, pływaki bez regulacji). Falujące obroty to najczęściej problemy z elektryką albo z kompresją, zbyt bogata m. na wolnych to spadek obrotów po muśnięciu manetki, za uboga - wolne zejście z obrotów, strzały w wydech po zamknięciu gazu.- skład mieszanki na wolnych obrotach można sprawdzić, ale to się wiąże z regulacją gaźników, a tym samym ich synchronizacją, ponad to zła mieszanka na wolnych to falujące obroty, a kolega pisze, że po odpaleniu jest OK,
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Akurat co do spalania to na prawdę pali mi 5 litów jeśli jadę na obwodnicę to do 6 max. jest 3 w nocy wróciłem z dyżuru więc wyśpię się i będę sprawdza instalację oraz te świece.
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Okazało się, że nie zawsze jest iskra na świecy, w dodatku dziś strzeliło mi z gaźników i nie trzyma jałowych obrotów, jak dodam na manetce chodzi dobrze jak puszczę, to schodzi z obrotów i gaśnie...
-
- Junior
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 lut 2012, 23:37
- Motocykl: RC 42 SEVEN FIFTY 92
- Lokalizacja: PZ
Re: Dziwny problem z odpalaniem
WITAM SPRAWDŻ CZY MASZ DOKRĘCONE ŚRUBKI OD WKRĘCANIA WAKU.
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Re: Dziwny problem z odpalaniem
problem pojawił się ponownie po weekendzie, czy jest ktoś w stanie mi powiedziec gdzie się znajduje ten czujnik halla?? szukalem ale nie momglem znaleśc
- marcysd
- Junior
- Posty: 47
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 13:34
- Motocykl: K-750, DNIEPR, CB750
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Mam dziwne pytanko, ale mam prawo nie wiedzieć, czy tam dzie znajduje się impulsator jest olej czy za ta pokrywa ma go nie byc??