
Klosz najpierw



ZF
Pytanie tylko: po co? Żeby w normalnych warunkach dużo wolniej się grzał? Wiem że jak na dworze jest 30 stopni i przychodzi nam jeździć w korkach to moto mocno się grzeje. Ale lepiej lać dobry jakościowo olej i pilnować jego maksymalnego poziomu - to w zupełności wystarczy. Nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek u mnie temperatura przekroczyła 110 stopni. Poza tym - kto stoi w korkach?A ja się zastanawiam, czy w jakiegoś innego motocykla pasowałaby do naszej sevenki chłodnica oleju, tyle, że nieco większa. Musiałaby jednak mieć chyba identyczne podejścia dla przewodów i to z dołu. Może ktoś z Was o takiej wie co nieco ? Miejsca byłoby dość. Co myślicie o takiej zmianie ?
Nie wierze żeby to było w łątwy sposób możliwe - termostat powinien działać tak, żeby pomijał jedynie chłodnicę ale żeby przez silnik olej cyrkulował. Potrzebny byłby więc jakiś bypas chłodnicy. Jak będziecie kombinować z takimi usprawnieniami to w końcu na własne życzenie przegrzejecie silnik. Czemu koniecznie upieracie się żeby poprawiać japońskich inżynierów. Pamiętajcie, że to wszystko będą samoruby wykonane w garażu sami sobie na to dacie gwarancję?Lepszym pomysłem byłoby zaadoptowanie termostatu z CBX (o ile faktycznie tam jest i o ile to możliwe). Przecież nawet w ciepły dzień motocykl szybciej się grzejąc będzie się mniej zużywał - szybko osiągając temperaturę robocza.
Podpowiadam : Dunlop D202F/D202, Michelin A89X/M89XPamiętaj tez jakie opony (z marki i modelu) wymienia producent w instrukcji obsługi.
Ej czekaj , czekaj , na " niedogrzewajacy "sie , czy przegrzewajacy silnik , bo jesli to drugie to wcale nieglupi pomysl ... Tyle tylko , ze faktycznie trzeba by bylo podpasowac wentylatornie od jakiegos motonga i zeby nie wdawac sie w zaduze kombinacje - maly pstryczek przy kierze i gotowe.ja myślę nad kolejnym updatem do swojego sprzętupatent na niedogrzewający się silnik już mam (jest kilka postów wcześniej) a mianowicie mam wenę zamontować wiatraczek 12V (albo 2) z zasilacza komputerowego. Uruchamiane były by przez przycisk na kierownicy (połączony do np. świateł)
w poniedziałek pomyśle w pracy jak będzie mi się nudziło
ew. coś takiego - http://www.allegro.pl/item807308039_wen ... _inne.html
A na mechanice się znasz? Bo tam Ci gwint nie spasuje. Z tego co piszesz to chcesz mieć taki czujnik, który po przekroczeniu zadanej temp. oleju włącza wentylator na chłodnicy, a poniżej nie włącza. Mogę ci to zaprojektować w wolnej chwili jak masz kogoś kto ci to wykona, a wydaje mi się, że takie dwustanowe termometry to można w jakimś kitcie kupić poszukaj w internecie, ale nie w motoryzacji tylko w elektronice....Na elektronice znam się tyle że potrafię wymienić żarówkę, bezpiecznik.
Podałem tanie rozwiązania, a na dole posta linki do gotowców z allegro podobnych do tych zaproponowanych przez Ciebie pektosol.Podejrzewam że da się to zrobić prościej, na jakimś "tanim" układzie scalonym![]()
Teraz pytanie tak naprawdę jak to zrobić?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości