Napięcie w instalacji

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Napięcie w instalacji

Postautor: lesor » 25 cze 2006, 22:16

mam problema, padają mi żarówki :( . Za często. Co trzy miesiące muszę zmieniać. Wpadłem na pomysł :rolled: , żeby zmierzyć napięcie.
:arrow: Przy wysokich obrotach 14,8 nawet do 15,1 V. Bez zaglądania do manuala pamiętam, iż powinno być 14,4 V

Może ktoś zmierzyć u siebie? :blaga:
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

krzysiek
stary Seveniarz
Posty: 369
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:10
Motocykl: SV 650 '2002
Lokalizacja: Łódź

Postautor: krzysiek » 27 cze 2006, 14:43

Lesor, ja mam cały czas 13-14 a jak włącze światła to spada poniżej 13. Powinno być 13 - 15. Mimo że mam nniżej jeszcze nigdy mi "prądu nie brakło"
Skoro ty masz 15 to nie powinno palić żarówek, może zamontuj jakieś silniejsze albo załóż wiatrak na chłodnicę (taki jakiego ptrzebują niektóre XJoty :P )

Awatar użytkownika
skomo
1959-2008
Posty: 332
Rejestracja: 03 kwie 2006, 09:36
Lokalizacja: Warszawa - Stara Miłosna

Postautor: skomo » 28 cze 2006, 09:58

Lesor, ja mam cały czas 13-14 a jak włącze światła to spada poniżej 13. Powinno być 13 - 15. Mimo że mam nniżej jeszcze nigdy mi "prądu nie brakło"
Skoro ty masz 15 to nie powinno palić żarówek, może zamontuj jakieś silniejsze albo załóż wiatrak na chłodnicę (taki jakiego ptrzebują niektóre XJoty )
Zadziwiło mnie jak się te pedały potrafią zakamuflować i szyfrem gadać.
Taki Krzysiek-Młody seveniarz, ma normalnie w ciemności 13-14 cm długości ale jak zapali światło, to mu opada lekko i ma poniżej 13 cm, no tak po widnemu , to jakoś tak niezręcznie. Ale dalej pisze, że pomimo, że mu opada to i tak mu prądu (czytaj siły) nie brakuje.
A skoro Lesor ma 15 cm to nie powinien palić żarówek - bo po prostu do nich nie sięga, natomiast Krzyś namawia lesora aby zamontował sobie jakąś przedłużkę albo dmuchał od dołu tak jak tego potrzebują inne pedały z yamah.
najważniejszy w moto jest dobry wydech

krzysiek
stary Seveniarz
Posty: 369
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:10
Motocykl: SV 650 '2002
Lokalizacja: Łódź

Postautor: krzysiek » 28 cze 2006, 10:03

Dzięki Skomo post zszedł na właściwe tory :D

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 28 cze 2006, 15:20

Ja też wole to napiecie po ciemku. Wydaje mi sie ze wtedy mam inne volty. A skoro lesorowi sie pali co 3 miesiące. Ale czy to nie za często?
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
skomo
1959-2008
Posty: 332
Rejestracja: 03 kwie 2006, 09:36
Lokalizacja: Warszawa - Stara Miłosna

Postautor: skomo » 28 cze 2006, 15:56

Odnośmy się do seksu z poczuciem humoru: nie stanął - trudno.
Pośmialiśmy się i można pójść spać.
najważniejszy w moto jest dobry wydech

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 28 cze 2006, 16:05

jak to trudno? a prace pomocnicze to co? (taki aperitif) :oral: :na_twarz:
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 28 cze 2006, 16:28

Nie poznaje kolegi. :shock:
żyj i daj żyć innym

petercb750
Junior
Junior
Posty: 13
Rejestracja: 08 maja 2006, 15:59
Lokalizacja: mińsk maz.

Postautor: petercb750 » 01 lip 2006, 03:05

Cześć. U mnie w NIGHTHAWKU światła są włączone na stałe , a napięcie mierzone na akumulatorze zawiera się w granicach 13,2 - 14,3 V. Spróbuj podmienić na próbę regulator napięcia i ponowić pomiary.

Hahacz
Beniamin
Beniamin
Posty: 70
Rejestracja: 05 lis 2006, 16:19
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Postautor: Hahacz » 12 maja 2007, 21:03

Hello odświeżam temat w związku z jego odświeżeniem bo mi potrzeba info...
Od dwóch tygodni coś mi się działo z motocyklem, zaczęło się od niemożności odpalenia na bajzlu we wrocku (przyjechalem, zostawilem moto, wrocilem po jakimś czasie... silnik był zimny, zakrecilem rozrusznikiem.... nic, tak po kilku zakręceniach stwierdziłem ze pewnie sie zalał... więc na pych i gładko odpalił). To samo przytrafiło mi się kilka dni później (pych->odpalił) i teraz... Obejrzałem dokładnie świece, kolorek mają idealny ale... kręciłem i kręciłem rpozrusznikiem tak ze aku sie rozładowało bardzo... podłączyłem na noc pod prostownik. Akumulator się podładował i na drugi dzień próba odpalenia skończyła się sukcesem lecz nie było to gładkie odpalenie od pierwszego tak jak to mój motorek miał w zwyczaju. no... do rzeczy, sprawdziłem napięcie na aku... jest około 13V, odpalony bez świateł 15V, ze światłami 14.7V, na wysokich obrotach dochodzi ponad 16V. Stąd moje pytanie... Czy to regulator? Czy może wina akumulatora (się łudzę jeszcze, że nie będę musiał wywalać kasy na nowy regler). I czy któryś w powyższych powodów mógł sprawić takie problemy z odpaleniem o jakich pisałem wyżej... Dzięki wielkie za odpowiedź PS. Mechanik ze mnie żaden...

PS2. Zarówek mi nie pali :P

Edit!!! :

PS3. Wczoraj zauważyłem spory ubytek elektrolitu, uzupełniłem wodą dest i naładowałem. Dzisiaj odpalił bez problemu i ładowanie na wolnych wynosi 14.5V na wysokich 15.5V. W serwisówce jest napisane że powinno być 13.0-15.0V przy 2000rpm. Już kurna nic nie wiem...

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 14 maja 2007, 08:50

Wczoraj zauważyłem spory ubytek elektrolitu,
Akumulator jest przeładowywany...wygotowywuje go.
Jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia regulatora. Podjedz do elektryka samochodowego, niech też sprawdzi uzwojenia alternatora podczas pracy silnika.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Aleksander
Senior
Senior
Posty: 147
Rejestracja: 17 maja 2005, 11:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: Aleksander » 15 maja 2007, 00:42

ja miałem to samo, tylko że regulator był dobry ale gdzieś na stykach były straty i regulator się po prostu gubił, zadzwoń do nmie w dzien to powiem ci co zrobić tel do mnie to 601 340 228, pozdrawiam

Hahacz
Beniamin
Beniamin
Posty: 70
Rejestracja: 05 lis 2006, 16:19
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Postautor: Hahacz » 15 maja 2007, 10:34

ja miałem to samo, tylko że regulator był dobry ale gdzieś na stykach były straty i regulator się po prostu gubił, zadzwoń do nmie w dzien to powiem ci co zrobić tel do mnie to 601 340 228, pozdrawiam
Dzięki za zainteresowanie, byłem u elektromechanika pojazdowego - powiedział dokładnie to samo. Po uzupełnieniu elektrolitu, przeczyszczeniu klem, wyjęciu wszystkich możliwych bezpieczników, wtyczek ładowanie wróciło do normy tj. 14.4-14.5V :). Dzięki jeszcze raz


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości