Problemy - ogólnie (V-max, zdławienie)
-
- Beniamin
- Posty: 70
- Rejestracja: 05 lis 2006, 16:19
- Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
Problemy - ogólnie (V-max, zdławienie)
No więc siemka. Mam taki problem... jakiś czas temu coś mi odpierdzieliło i postanowiłem sprawdzić to 215km/h V-max w Sevence. Dałem jej po manetce, doszło do 7500 obrotów na piątce, jakieś 180km/h i dalej już nie chce iść... Regulacje gaźników niby miała robione, ale coś mi się nie podoba spalanie po tych regulacjach (6,5l mi średnie wychodzi nawet jak spokojnie śmigam) nowy filtr powietrza, coś mi brzęczy pod głowicą, czasami przy gwałtownym dodaniu gazu przy około 3000 obrotów sie zadławi na moment. Te objawy są dość dziwne bo jakby po prostu traciła kopa idealnie na 180km/h, czy można podejrzewać problem zdławienia? Chciałbym coś wiedzieć zanim pojadę do serwisu i będę z nimi gadać... Dodam, że przy niższych prędkościach całkiem żwawo się porusza... PS. jeszcze jedno... na koło też za bardzo nie chce iść (po strzale ze sprzęgła)... Dzięki za cierpliwość czytania tego chaotycznego posta
-
- Junior
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 maja 2006, 08:13
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Wszystko juz bylo Moja tez idzie licznikowe 180, co byc moze jest to tyle ile tych, ktorych idzie licznikowe 200. Dofo kiedys mowil ze idzie mu 215 ale on wazy o polowe mniej niz ja Nie ma plastiku wiec opory przy wyzszych predkosciach sa bardzo duze i podwyzszenie V o 2 km/h wymaga duzo mocy. Na kolo byc moze pojdzie bo mi tracilo na moment kontakt z podlozem przy zabawie gazem, ale ogolnie to ciezkie moto jest wiec jak chcesz na gume postawic go to chbya zebatke trzeba wymienic.
-
- stary Seveniarz
- Posty: 255
- Rejestracja: 09 cze 2006, 22:25
- Lokalizacja: Warszawa
wszystko jest wzgledne .......
nie uwazam zeby moja cebulka byla jakas "inna" ale licznikowo osiagnelem 220 km/h przy 90 kg wagi potwierdzone przez dwa inne motocykle (trasa toruńska w warszawie, lekki spadek w dol a potem dluuuuga prosta)
ale .....
wplyw na taki wynik mogly miec :
a - zawartosc tlenu w powietrzu
b - tunel wytworzony za motorami jadacymi przedemna
c - jakosc paliwa zatankowanego
d - sprzyajace warunki we wszechswiecie
e - moja wiara dodala mi skrzydel
wiec calkiem duzo tych warunkow.
co warto zaznaczyc nie zmienialem zebatek, zalozony mialem oryginalny nie dotykany wydech i krotka szybke (18-20 cm)
motor posuwal bez zadnych kufrów czy sakw.
na forum sprawa v-max byla poruszana juz nie raz
znajdziesz tu sporo osob ktore uwazaja ze osiagniecie takiej predkosci jest niemozliwe na cb750 (takie ich prawo)
jest jeszcze sprawa wyskalowania liczników w Hondach (motory z ktorymi porownywalem szybkosc to tez Hondy Big One i Dual F) mozliwe ze jechalismy 190-200 a licznik pokazywal 220, jest to mozliwe.
Co do stawiania na kolo to z 5-6 tys obrotow na jedynce strzal ze sprzegla zawsze powodowal rodosny pisk i wstawanie na kolo.
nie jestem mechanikiem i trodno mi powiedziec co moze powodowac "zdlawienie" lub "utrate mocy" w twojej sztuce.
Mam nadzieje ze uda ci sie to zlokalizowac i wyplenic z cebulki by szalala jak nigdy.
Pozdro
nie uwazam zeby moja cebulka byla jakas "inna" ale licznikowo osiagnelem 220 km/h przy 90 kg wagi potwierdzone przez dwa inne motocykle (trasa toruńska w warszawie, lekki spadek w dol a potem dluuuuga prosta)
ale .....
wplyw na taki wynik mogly miec :
a - zawartosc tlenu w powietrzu
b - tunel wytworzony za motorami jadacymi przedemna
c - jakosc paliwa zatankowanego
d - sprzyajace warunki we wszechswiecie
e - moja wiara dodala mi skrzydel
wiec calkiem duzo tych warunkow.
co warto zaznaczyc nie zmienialem zebatek, zalozony mialem oryginalny nie dotykany wydech i krotka szybke (18-20 cm)
motor posuwal bez zadnych kufrów czy sakw.
na forum sprawa v-max byla poruszana juz nie raz
znajdziesz tu sporo osob ktore uwazaja ze osiagniecie takiej predkosci jest niemozliwe na cb750 (takie ich prawo)
jest jeszcze sprawa wyskalowania liczników w Hondach (motory z ktorymi porownywalem szybkosc to tez Hondy Big One i Dual F) mozliwe ze jechalismy 190-200 a licznik pokazywal 220, jest to mozliwe.
Co do stawiania na kolo to z 5-6 tys obrotow na jedynce strzal ze sprzegla zawsze powodowal rodosny pisk i wstawanie na kolo.
nie jestem mechanikiem i trodno mi powiedziec co moze powodowac "zdlawienie" lub "utrate mocy" w twojej sztuce.
Mam nadzieje ze uda ci sie to zlokalizowac i wyplenic z cebulki by szalala jak nigdy.
Pozdro
e2rd
Gmina RULZ !!!
Gmina RULZ !!!
-
- stary Seveniarz
- Posty: 255
- Rejestracja: 09 cze 2006, 22:25
- Lokalizacja: Warszawa
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
-
- stary Seveniarz
- Posty: 272
- Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
- Lokalizacja: Warszawa
Zanim zaczniecie to robić, uprzedzam, że stawianie na gumę niszczy sprzęt (łożysko w główce ramy dostaje ostro w dupę, wyciąga się łańcuch, zużywa sprzęgło, bla, bla, bla). O zniszczeniu motocykla jak coś pójdzie nie tak nie wspominam.
SF nie jest motocyklem, który łatwo stawia się na gumę jak enduro czy ścigacza. Nie opanowałem długiej jazdy na tylnym kole na SF, potrafię jednak poderwać przednie koło dosyć wysoko i przejechać kilkanaście/kilkadziesiąt metrów. Nie robię tego często, gdyż do takich wygłupów mam DR350.
A więc:
Do poterwania przedniego koła trzeba pomóc sobie momentem obrotowym, makymalny osiągamy w SF w granicach 7500obr/min.
Jedziemy na 1 biegu, dosyć wolno tak ze 20km/h.
Musimy się wyprostować, lub jak najbardziej odchylić do tyłu. Prawa stopa cały czas powinna być gotowa na użycie tylnego hamulca. Gdy zaczniecie panikować zawsze wciskajcie tylni hamulec a koło błyskawicznie opadnie.
Gaz do oporu, jak silnik osiągnie 3000 obr/min. wciskamy sprzęgło, nie puszczając gazu. Jak Obroty dojdą do 7500 szybkim ruchem puszczasz klamkę sprzęgła. Koło się powinno unieść. Najtrudniej jest poderwać na wysokość kilku pierwszych centymetrów. Jak przełamię się tą pierwszą granicę to już łatwo się podnosi.
Trzeba trochę poćwiczyć, żeby łapać balans i jechać dłużej. Ja na SF nie ćwiczyłem, ale robiłem to na enduro i mogę tylko powiedzieć, że trzeba później balansować dodając odpowiednio gazu i kontrując tylnym hamulcem.
Nie połamcie się
ADI
SF nie jest motocyklem, który łatwo stawia się na gumę jak enduro czy ścigacza. Nie opanowałem długiej jazdy na tylnym kole na SF, potrafię jednak poderwać przednie koło dosyć wysoko i przejechać kilkanaście/kilkadziesiąt metrów. Nie robię tego często, gdyż do takich wygłupów mam DR350.
A więc:
Do poterwania przedniego koła trzeba pomóc sobie momentem obrotowym, makymalny osiągamy w SF w granicach 7500obr/min.
Jedziemy na 1 biegu, dosyć wolno tak ze 20km/h.
Musimy się wyprostować, lub jak najbardziej odchylić do tyłu. Prawa stopa cały czas powinna być gotowa na użycie tylnego hamulca. Gdy zaczniecie panikować zawsze wciskajcie tylni hamulec a koło błyskawicznie opadnie.
Gaz do oporu, jak silnik osiągnie 3000 obr/min. wciskamy sprzęgło, nie puszczając gazu. Jak Obroty dojdą do 7500 szybkim ruchem puszczasz klamkę sprzęgła. Koło się powinno unieść. Najtrudniej jest poderwać na wysokość kilku pierwszych centymetrów. Jak przełamię się tą pierwszą granicę to już łatwo się podnosi.
Trzeba trochę poćwiczyć, żeby łapać balans i jechać dłużej. Ja na SF nie ćwiczyłem, ale robiłem to na enduro i mogę tylko powiedzieć, że trzeba później balansować dodając odpowiednio gazu i kontrując tylnym hamulcem.
Nie połamcie się
ADI
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 162
- Rejestracja: 25 wrz 2006, 15:44
- Lokalizacja: Naklo nad Notecia
- Kontakt:
-
- Beniamin
- Posty: 70
- Rejestracja: 05 lis 2006, 16:19
- Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
Muszę powiedzieć, że właśnie tak wygląda strzał ze sprzęgła w moim wydaniu. Jedyną różnicą jest to, że koło sie nie podnosi, najwyżej kilka centymetrów tylne przy okazji radośnie popiskuje jak to stwierdzono wcześniej . Bardziej mnie w sumie martwi ten Vmax bo chciałbym mieć moto w pełni zdrowe, nawet gdybym nie wykorzystywał tej prędkości w pełni. Przejadę się do ASO Hondy, może mi coś podpowiedzą. Dzięki za odzew. pozdro wielkie
-
- stary Seveniarz
- Posty: 272
- Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Junior
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 maja 2006, 08:13
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
-
- Junior
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 maja 2006, 08:13
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: oster i 7 gości