chłodnica - niedogrzany silnik ?

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
ZibiFire
stary Seveniarz
Posty: 864
Rejestracja: 04 sty 2006, 21:54
Motocykl: ex RC 42 '94
Lokalizacja: Warszawa "koło"

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: ZibiFire » 05 lis 2009, 16:09

Kurcze, wg mnie to zajrzałeś do serwisówki :P :rotfl:
Klosz najpierw :sex_anal: , potem :siekierka: albo na odwrót jakbyś się opierał :P
ZF
....Always Look On The Bright Side Of Live.........

Awatar użytkownika
Kazik
Beniamin
Beniamin
Posty: 57
Rejestracja: 19 sie 2008, 21:14
Motocykl: RC42 '99; ex RC17 '84
Lokalizacja: LU

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: Kazik » 12 lis 2009, 01:22

W CBX jest 2x mniejsza chłodnica, ale jest też termostat, więc pewnie dałoby się zaadaptować.
Po przesiadce na CB byłem zdziwiony że chłodnica oleju od razu robi się ciepła i myślałem że mam uszkodzony termostat ;)

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6199
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: KLOSZ » 12 lis 2009, 20:57

A sie okazalo, ze go w ogole nie masz :)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
Stefan
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 205
Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
Lokalizacja: Racibórz

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: Stefan » 12 lis 2009, 21:29

A ja się zastanawiam, czy w jakiegoś innego motocykla pasowałaby do naszej sevenki chłodnica oleju, tyle, że nieco większa. Musiałaby jednak mieć chyba identyczne podejścia dla przewodów i to z dołu. Może ktoś z Was o takiej wie co nieco ? Miejsca byłoby dość. Co myślicie o takiej zmianie ?

Awatar użytkownika
Cycu
Senior
Senior
Posty: 131
Rejestracja: 27 lip 2008, 21:20
Motocykl: Seven Fifty
Lokalizacja: Radomsko

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: Cycu » 13 lis 2009, 18:31

Zalozysz w sumie od kazdego moto, ktore ma chlodnice oleju. Np moze byc od bandita, albo od GSX-F'a weze mozna bez problemu dorobic, mocowania tez. Trzeba po przerobce jedynie lac wiecej oleju do silnika.

Awatar użytkownika
Kazik
Beniamin
Beniamin
Posty: 57
Rejestracja: 19 sie 2008, 21:14
Motocykl: RC42 '99; ex RC17 '84
Lokalizacja: LU

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: Kazik » 13 lis 2009, 23:45

A ja się zastanawiam, czy w jakiegoś innego motocykla pasowałaby do naszej sevenki chłodnica oleju, tyle, że nieco większa. Musiałaby jednak mieć chyba identyczne podejścia dla przewodów i to z dołu. Może ktoś z Was o takiej wie co nieco ? Miejsca byłoby dość. Co myślicie o takiej zmianie ?
Pytanie tylko: po co? Żeby w normalnych warunkach dużo wolniej się grzał? Wiem że jak na dworze jest 30 stopni i przychodzi nam jeździć w korkach to moto mocno się grzeje. Ale lepiej lać dobry jakościowo olej i pilnować jego maksymalnego poziomu - to w zupełności wystarczy. Nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek u mnie temperatura przekroczyła 110 stopni. Poza tym - kto stoi w korkach? ;)

Lepszym pomysłem byłoby zaadoptowanie termostatu z CBX (o ile faktycznie tam jest i o ile to możliwe). Przecież nawet w ciepły dzień motocykl szybciej się grzejąc będzie się mniej zużywał - szybko osiągając temperaturę robocza.
Dodam jeszcze tylko że chłodnica oleju w CBX była 2x mniejsza, a silnik (ten sam co w cebuli) był ustawiony na nieco większą moc bo miał 91KM - i mała chłodnica wystarczała (choć we wcześniejszych modelach trzeba było pilnować stanu oleju bo zdarzały się przegrzania - później zwiększyli ilość oleju)

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: sztylu » 14 lis 2009, 09:10

Lepszym pomysłem byłoby zaadoptowanie termostatu z CBX (o ile faktycznie tam jest i o ile to możliwe). Przecież nawet w ciepły dzień motocykl szybciej się grzejąc będzie się mniej zużywał - szybko osiągając temperaturę robocza.
Nie wierze żeby to było w łątwy sposób możliwe - termostat powinien działać tak, żeby pomijał jedynie chłodnicę ale żeby przez silnik olej cyrkulował. Potrzebny byłby więc jakiś bypas chłodnicy. Jak będziecie kombinować z takimi usprawnieniami to w końcu na własne życzenie przegrzejecie silnik. Czemu koniecznie upieracie się żeby poprawiać japońskich inżynierów. Pamiętajcie, że to wszystko będą samoruby wykonane w garażu sami sobie na to dacie gwarancję?
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: lesor » 14 lis 2009, 12:06

To się nazywa postęp.

Może tez być "dopasowanie do własnych potrzeb".

Możesz sobie zostać przy serii ale bądź konsekwentny, nie montuj grzanych manetek, szyby, smarownicy do łańcucha, akcesoryjnych kierunkowskazów i kufrów innych niż kupione w salonie producenta. Pamiętaj tez jakie opony (z marki i modelu) wymienia producent w instrukcji obsługi.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

rosso-nero
stary Seveniarz
Posty: 391
Rejestracja: 28 wrz 2008, 20:56
Motocykl: CB 750
Lokalizacja: Łódź

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: rosso-nero » 14 lis 2009, 12:55

Pamiętaj tez jakie opony (z marki i modelu) wymienia producent w instrukcji obsługi.
Podpowiadam : Dunlop D202F/D202, Michelin A89X/M89X :diabelek: .

goral
Beniamin
Beniamin
Posty: 61
Rejestracja: 26 wrz 2009, 15:19
Motocykl: BMW1150rt SEVEN FIFTY-zony 848
Lokalizacja: gdansk

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: goral » 14 lis 2009, 15:41

Moim skromnym zdaniem , robienie jakichkolwiek " ulepszen " zwiazanych z chlodnica oleju jest bezcelowe ... Jak juz ktos wyzej wspomnial nie stoimy w korkach ( dluzszych ...) , no chyba , zeby sie ktos uparl he he he . Mialem kiedys zwykla DRczke 650 , jeden garnek , chlodzony powietrzem i nie za duza chlodniczka oleju . Nie oszczedzalem go zupelnie ( blota , piachy itd) , dzida , dzida i dzida . Nie zdazylo mi sie go przegrzac NIGDY . Suza jezdzi do tej pory ( w miedzyczasie zmienila wlascicieli ) w dobrej kondycjii . Tak sobie mysle , ze podobnie jest z SEVENKA , trzeba by bylo byc " mistrzem" zeby ja zajebac (przegrzac) stosujac dobry olej ( no i dbajac o jego wymiane ) , albo faktycznie STAC W KORKACH WRAZ Z CZTEREMA KOLKAMI :D ( tylko po co wtedy komu motorek ????)

Awatar użytkownika
Stefan
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 205
Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
Lokalizacja: Racibórz

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: Stefan » 14 lis 2009, 18:03

Pomijając już dyskusję nt. celowości stosowania większej chłodnicy oleju, będę się jednak trzymał własnych obserwacji i stylu jazdy, który preferuję. W naszym klimacie robi się omal tropikalnie, w wielu miastach, szczególnie jadąc z kuframi bocznymi, slalom pomiędzy samochodami stojącymi w korkach- jest często niemożliwy. Niestety, nie będę się chwalił tym, że w korkach nie stoję, bo najczęściej stoję - nie ufając kierowcom samochodów, którzy widząc przepychającego się motocyklistę potrafią tak zajechać, że pozostaje jedynie tzw. gleba.Ja zaś nie zamierzam jej zaliczać, stąd obserwacje prowadzące mnie do wniosku, że w wysokich temperaturach zewnętrznych, konieczności zaliczania dłuższych korków- nasz motorek grzeje się ostro. Już ktoś donosił, że stosowane mierniki temperatury oleju podają dane w przybliżeniu, ja w moim nieraz osiągałem temp. dochodzącą do 130 stopni C i musiałem zatrzymywać moto, wyłączać silnik i czekać na spadek temp. oleju w silniku ( dotyczyło to oczywiście beznadziejnych korków i niemożności dalszego przebijania się w tym tłoku, tak często było latem np. na A4, gdzie remonty, zwężenia zatrzymywały cały ruch na pół godziny do godziny czasu, podobnie jadąc dalej na obwodnicy Krakowa lub w samym mieście ).Ten motor kocha wiatr jak żaglówka, bez niego - pełna flauta.Mamy w rodzinie jeszcze Hondę Transalp, wyposażoną w dwie chłodnice na ciecz i tu dopiero mam możliwość porównania obu motorków. W Transalpie mogę stać w korkach jak chcę, gdy z sevenką robi się już niebezpiecznie. Ot co, w okresie upałów, wadą tego motorka jest brak chłodnicy wodnej.

Awatar użytkownika
PiotrekWariat
Junior
Junior
Posty: 35
Rejestracja: 05 sie 2009, 22:27
Motocykl: CB 750 SF
Lokalizacja: Warszawa

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: PiotrekWariat » 14 lis 2009, 22:25

ja myślę nad kolejnym updatem do swojego sprzętu :) patent na niedogrzewający się silnik już mam (jest kilka postów wcześniej) a mianowicie mam wenę zamontować wiatraczek 12V (albo 2) z zasilacza komputerowego. Uruchamiane były by przez przycisk na kierownicy (połączony do np. świateł) :lol: w poniedziałek pomyśle w pracy jak będzie mi się nudziło :diabelek:

ew. coś takiego - http://www.allegro.pl/item807308039_wen ... _inne.html
"Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać..."

goral
Beniamin
Beniamin
Posty: 61
Rejestracja: 26 wrz 2009, 15:19
Motocykl: BMW1150rt SEVEN FIFTY-zony 848
Lokalizacja: gdansk

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: goral » 15 lis 2009, 19:45

ja myślę nad kolejnym updatem do swojego sprzętu :) patent na niedogrzewający się silnik już mam (jest kilka postów wcześniej) a mianowicie mam wenę zamontować wiatraczek 12V (albo 2) z zasilacza komputerowego. Uruchamiane były by przez przycisk na kierownicy (połączony do np. świateł) :lol: w poniedziałek pomyśle w pracy jak będzie mi się nudziło :diabelek:
ew. coś takiego - http://www.allegro.pl/item807308039_wen ... _inne.html
Ej czekaj , czekaj , na " niedogrzewajacy "sie , czy przegrzewajacy silnik , bo jesli to drugie to wcale nieglupi pomysl ... Tyle tylko , ze faktycznie trzeba by bylo podpasowac wentylatornie od jakiegos motonga i zeby nie wdawac sie w zaduze kombinacje - maly pstryczek przy kierze i gotowe.

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6199
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: KLOSZ » 15 lis 2009, 19:58

Eeee tam pstryczek.... jak juz robic wentylatory to na bogato, z termokontaktem, ktory bedzie automatycznie uruchamial i wylaczal wentylatory w funkcji temperatury. Jak sie bawic to sie bawic. I rzeczywiscie, nalepiej znalezc wieksza od sevenkowej chlodnice z zabudowanymi na niej wentylatorami, do tego termokontakt i do przodu. Bedzie 2 w 1 , pomysl Stefana i Wariata.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
pektosol
Beniamin
Beniamin
Posty: 75
Rejestracja: 30 sie 2009, 14:09
Motocykl: CB SevenFifty '95
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: pektosol » 15 lis 2009, 20:05

@ Stefan - trochę się z tobą nie zgodzę. Też mam sevenę z kuframi bocznymi i nawet na w naszych małych mieścinach o wąskich drogach, nie miałem problemu gdziekolwiek cokolwiek ominąć (jadąc np ul Raciborską).
Jeśli korek jedzie, to ty razem z nim - więc chłodzenie jest. Jeśli korek staje, bądz sunie w żółwim tempem, to motocykl w 80% przypadków może wyprzedzić wszystkich i być na czele.
Jeśli nie da się przejechać , tak było gdy remontowali A4 i na 30min zatrzymywali ruch, to wtedy wystarczy zgaśić silnik... ale najpierw należy dojechać na czoło korka. :D

Oczywiście możesz mieć bardziej zachowawczą technikę jazdy i jeździć tak jak autem...

A to że nie można ufać kierowcom to 100% racji.
Na motocyklu jeździ się trudniej bo musisz myśleć jak pokonać przeszkodę, co zrobią wszyscy kierowcy których masz przed sobą, przewidywać przyczepność nawierzchni, i co może ci wyskoczyć tam gdzie jeszcze nie sięgasz wzrokiem.
Dodatkowo musisz mieć świadomość że wszystkie błędy przyjmujesz na własną skórę, a każdy poślizg bedzie bolał.
Mądrość przychodzi z wiekiem,
czasem jest to wieko od trumny.

Hubert
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 193
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:52
Motocykl: Suzuki GS500E i Honda CB750 SF
Lokalizacja: Bytom

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: Hubert » 22 sty 2010, 23:03

Miałem w GS-ie termometr i...fajne urządzenie ale w razie potrzeby sprawdzenia poziomu oleju to się taki termometr nie sprawdza (przynajmniej w GSie).
Co myślicie o takim pomyśle:
1. TERMOMETR CYFROWY
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... b95546756f
2. CZUJNIK TEMPERATURY (średnicę śruby trzeba byłoby sprawdzić i dopasować czujnik pod średnicę)
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... b292de1703

Czujnik temperatury wkręcany zamiast śruby spustu oleju. Pod czujnik można dać miedzianą podkładkę. Przewód minusowy podpiąć pod ramę a plus wziąć z "jakiejś" kostki. Termometr włączy się automatycznie po przekręceniu stacyjki? Czy jest sens dawać jeszcze jakiś bezpiecznik. Na elektronice znam się tyle że potrafię wymienić żarówkę, bezpiecznik.

Jakieś inne pomysły?

Awatar użytkownika
dejwirat
Beniamin
Beniamin
Posty: 67
Rejestracja: 07 gru 2009, 10:15
Motocykl: Seven
Lokalizacja: łódź

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: dejwirat » 23 sty 2010, 11:04

Tak jak KLOSZ wspominał-tego rodzaju czujnik i w to miejsce o którym mówisz ,tyle tylko żeby on przy ok. 87 stopniach zamykał obwód i tym samym włączał śmigło przy chłodnicy .

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: sztylu » 23 sty 2010, 18:10

...Na elektronice znam się tyle że potrafię wymienić żarówkę, bezpiecznik.
A na mechanice się znasz? Bo tam Ci gwint nie spasuje. Z tego co piszesz to chcesz mieć taki czujnik, który po przekroczeniu zadanej temp. oleju włącza wentylator na chłodnicy, a poniżej nie włącza. Mogę ci to zaprojektować w wolnej chwili jak masz kogoś kto ci to wykona, a wydaje mi się, że takie dwustanowe termometry to można w jakimś kitcie kupić poszukaj w internecie, ale nie w motoryzacji tylko w elektronice.
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!

Hubert
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 193
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:52
Motocykl: Suzuki GS500E i Honda CB750 SF
Lokalizacja: Bytom

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: Hubert » 23 sty 2010, 19:45

Mnie bardziej interesował sam termometr, bez wiatraka.
Podejrzewam że da się to zrobić prościej, na jakimś "tanim" układzie scalonym :) Nie wiem co piszę ale...cel jest taki: nie odpowiada mi zwykły termometr zamiast bagnetu, wolałbym mieć termometr cyfrowy.
Teraz pytanie tak naprawdę jak to zrobić?

piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: piotreek » 23 sty 2010, 21:18

Pewnie że się da i to nawet dość tanio jak by ktoś chciał.

Jakiś czas temu kupowałem na allegro multimetr za 12 pln z opcją mierzenia temperatury - taka dodatkowa sonda jest do tego. Dokładność może nie powala, ale +/-5 stopni w temperaturze oleju raczej nikogo nie zbawi. Zasilany multimetr jest 9v, więc to też nie problem, jakiś stabilizator czy coś i będzie 9v. Multimetr rozebrać, wywalić co się da, ekran można by wyprowadzić jakoś, resztę pod zegarami zakamuflować. Czujnik można by nawet wkomponować w korek do not open, bo tam chyba jest olej i po sprawie.

edit:
Taki o

edit1:
albo coś takiego KLIK
Pewnie można taniej dostać

Awatar użytkownika
pektosol
Beniamin
Beniamin
Posty: 75
Rejestracja: 30 sie 2009, 14:09
Motocykl: CB SevenFifty '95
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: pektosol » 24 sty 2010, 20:45

Nie wiem czy rozbierałeś już taki multimetr... niebardzo jest tam jak wywalić cokolwiek.
A montować takie ustrojstwo w motocyklu zakrawa na wiejski tuning.

Jeśli już koniecznie ma być termometr to na alledrogo można znaleźć gotowe estetyczne rozwiązania.
np
http://www.allegro.pl/item892601842_ter ... _9290.html
http://www.allegro.pl/item894115509_ter ... astro.html
Mądrość przychodzi z wiekiem,
czasem jest to wieko od trumny.

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: sztylu » 24 sty 2010, 21:22

Gdzie ty to chcesz do sevenki wmontować gdzieś przy zegarach?... żadne z tych rozwiązań nie jest wg mnie za ładne te cyfrowe wyświetlacze pasują do sevenki jak pięść do nosa - taki by może jeszcze jakoś wyglądał, a i tak nie wiem czy bym to zamontował: http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/u ... g.html#top
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!

Awatar użytkownika
pektosol
Beniamin
Beniamin
Posty: 75
Rejestracja: 30 sie 2009, 14:09
Motocykl: CB SevenFifty '95
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: pektosol » 24 sty 2010, 21:46

jak dla mnie to profanacja
Ale ktos wcześniej pisał że chciałby mieć elektroniczny wyświetlacz temperatury.
Mądrość przychodzi z wiekiem,
czasem jest to wieko od trumny.

piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: piotreek » 24 sty 2010, 22:43

Podejrzewam że da się to zrobić prościej, na jakimś "tanim" układzie scalonym :)
Teraz pytanie tak naprawdę jak to zrobić?
Podałem tanie rozwiązania, a na dole posta linki do gotowców z allegro podobnych do tych zaproponowanych przez Ciebie pektosol.

Multimetr rozebrałem i myślę, że jak by się człowiek uparł to dało by się z pcb wypuścić wyświetlacz na kablach.

Z estetyką to by nie miało wiele wspólnego, ale by działało raczej prawidłowo.

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: chłodnica - niedogrzany silnik ?

Postautor: sztylu » 25 sty 2010, 08:06

Najtańsze rozwiązanie to woltomierz panelowy DC http://www.allegro.pl/item897766381_wol ... _w_wa.html, 2 oporniki i sonda typu K http://www.allegro.pl/item878272017_son ... 250_c.html (taka sonda w sklepie elektronicznym kosztuje 10 zł, a ten woltomierz 17 zł oporniki 15 gr sztuka) razem 27,30 zł bez rozbierania miernika. No zasilanie to 9V więc jeszcze stabilizator 7809 koszt 1,5 zł razem 30 zł - spieprzony wygląd svenki - bezcenny :-)
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości