Czolem!
W sumie juz jest po herbacie, ale zapytac nie zaszkodzi .
Otoz dzisiaj kupilem komplet nowych oponek Pirelli Dragon do swojej Sevenki.
Przodek w prawidlowych wymiarach 120/70/17 ale tyl niestety w 150/60/17.
Po dokonaniu malych obliczen wyszlo mi, ze roznica bedzie tylko to, ze motorek bedzie stal z tylu o 1,5cm nizej .
Czy ktos z Was smigal juz na takim wymiarze opony? Nie ma to jakiegos niekorzystnego wplywu na prowadzenie ?
Tak dmucham na zimne z tym pytaniem...
Pozdrowki
PS
A oplacalo sie, bo dalem tylko 700zl
oponka 150/60/17?
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
oponka 150/60/17?
Honda CBF 1000A '06
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Czolem!
O ile na 1 i 2 mi nie zalezy, o tyle z 3 bym sie ucieszyl .
Pozyjemy, zobaczymy...
Wiem, ze w GSie opona o 10% wyzsza (tj. 80) na przodku nie powodowala zadnych cudow . Mialem taka zalozona, jak kupilem moja byla .
Pozdrawiam
PS
Czekam of korz na dalsze wypowiedzi w tej materii .
O ile na 1 i 2 mi nie zalezy, o tyle z 3 bym sie ucieszyl .
Pozyjemy, zobaczymy...
Wiem, ze w GSie opona o 10% wyzsza (tj. 80) na przodku nie powodowala zadnych cudow . Mialem taka zalozona, jak kupilem moja byla .
Pozdrawiam
PS
Czekam of korz na dalsze wypowiedzi w tej materii .
Honda CBF 1000A '06
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Kolega Zbyhu zrobił zakup jaki zrobił, podzielił się obawami co do tylnej opony, jako że ta różnica w profilu opony nie wpłynie znacząco na własności trakcyjne jego sevenki, rozwiałem jego obawy.Hmmm, nowa teoria? Czyzby tysiace malutkich skosnookich inzynierow sie mylilo?
Tysiace malutkich skośnookich inżynierów się nie myli, i ja ich nie zamierzam poprawiać, oni wybrali optymalne wartości pod kontem zarówno przyczepności, jak i komfortu jazdy.Natomiast u zbyha nastapi polepszenie przyczepnosci podczas pokonywania zakrętów, kosztem komfortu jazdy po nierównosciach.
PS. przy takiej cenie tych 2 opon sam bym je kupił nie bacząc na wytyczne HONDY
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 181
- Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
- Lokalizacja: Czersk/Posen
Wiesz, ostatnio zauwazylem ze profil 60 jestpopularny w sprzedazy, dosc czesto takie opony spotykam. Ale wlasnie zastanawia mnie w jaki sposob wplynie to na prowadzenie. Skad ta teoria o lepszym prowadzeniu w zakrecie? Pytam sie powaznie, i mam nadzieje ze mi to wytlumaczyszKolega Zbyhu zrobił zakup jaki zrobił, podzielił się obawami co do tylnej opony, jako że ta różnica w profilu opony nie wpłynie znacząco na własności trakcyjne jego sevenki, rozwiałem jego obawy.Hmmm, nowa teoria? Czyzby tysiace malutkich skosnookich inzynierow sie mylilo?
Tysiace malutkich skośnookich inżynierów się nie myli, i ja ich nie zamierzam poprawiać, oni wybrali optymalne wartości pod kontem zarówno przyczepności, jak i komfortu jazdy.Natomiast u zbyha nastapi polepszenie przyczepnosci podczas pokonywania zakrętów, kosztem komfortu jazdy po nierównosciach.
PS. przy takiej cenie tych 2 opon sam bym je kupił nie bacząc na wytyczne HONDY
Na pewno zmiana wplynie na skrocenie przelozenia , oraz mniejszy komfort jazdy.
P.S. cena faktycznie bardzo dobra !
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Pewnie że wytłumaczę,mając nadzieję że wiesz co oznacza sama wartość profilu opony,więc: opona o niższym profilu posiada mniejszą wysokość, a co za tym idzie mniejszą skłonność do odkształcania się co ma miejsce podczas działania na nią sił odśrodkowych wynikających z pochylenia motocykla w zakręcie, drugą zaletą niższego profilu jest to że opona może być szersza w bieżniku, a co za tym idzie powiększa się pole styku bieżnika (w trakcie pokonywania zakrętu) z nawierzchnią, bez konieczności tworzenia "większej"(wyższej) opony.Skad ta teoria o lepszym prowadzeniu w zakrecie? Pytam sie powaznie, i mam nadzieje ze mi to wytlumaczysz
Jakie znaczenie ma takie powiększenie styku opony z nawierzchnią chyba nie muszę tlumaczyć
Jedno jest pewne: w SF taka róznica w profilu(10%) opony nie będzie miała znaczącego wpływu na prowadzenie się motocykla.
Znaczenie niższego profilu ujawnia się dopiero znacząco w "ścigusach".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 198 gości