ciśnienie w cylindrach
- marcin_z
- stary Seveniarz
- Posty: 1175
- Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
- Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
- Lokalizacja: WPR
ciśnienie w cylindrach
własnie jakie powinno byc cisnienie. okazało się ze na jednym mam za niskie i mechanik chce zwalac głowice.
objaw jest taki: dopóki się nie nagrzeje to nie wchodzi płynnie na obroty przy dodawaniu gazu na kolejnych biegach jest lekkie zadławienie.
boje się że jak zwali głowice to zaraz bedzie chciał planowac i cholera wie co jeszcze tam znajdzie
objaw jest taki: dopóki się nie nagrzeje to nie wchodzi płynnie na obroty przy dodawaniu gazu na kolejnych biegach jest lekkie zadławienie.
boje się że jak zwali głowice to zaraz bedzie chciał planowac i cholera wie co jeszcze tam znajdzie
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200
-
- stary Seveniarz
- Posty: 326
- Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
- Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork
Re: ciśnienie w cylindrach
Moim zdaniem to całkiem normalne w gaźnikowcu, że jak się nie zagrzeje to po odwinieciu może się nie wkręcać, ba nawet na zimnym bez ssania odwinięcie gazu może spowodować zgaśnięcie sprzęta.
Na Twoim miejscu oddałbym bym moto na pełny serwis gaźników i przy okazji zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
Ciśnienie masz podane w serwisówce.
Na Twoim miejscu oddałbym bym moto na pełny serwis gaźników i przy okazji zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
Ciśnienie masz podane w serwisówce.
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 169
- Rejestracja: 12 gru 2008, 01:02
- Motocykl: FZS 600
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ciśnienie w cylindrach
Stopień sprężania: 9,3:1
Jeśli ciśnienie jakoś znacząco odbiega od normy-powiedzmy na tym jednym 5, albo 6 to faktycznie można się tym zająć. Ale jest sporo ALE: sporo Cie to wyniesie, a planować głowice trzeba koniecznie przy takim zabiegu jeśli ma to być prawidłowo zrobione i pewnie wymienić np. uszczelniacze zaworowe. Może lepiej kup sobie nowy silnik-na allegro są teraz jakieś, albo jeśli nie robisz długich tras po Europie to olej to i jeździj dalej małe jest ryzyko, że silnik całkowicie padnie.
Jeśli ciśnienie jakoś znacząco odbiega od normy-powiedzmy na tym jednym 5, albo 6 to faktycznie można się tym zająć. Ale jest sporo ALE: sporo Cie to wyniesie, a planować głowice trzeba koniecznie przy takim zabiegu jeśli ma to być prawidłowo zrobione i pewnie wymienić np. uszczelniacze zaworowe. Może lepiej kup sobie nowy silnik-na allegro są teraz jakieś, albo jeśli nie robisz długich tras po Europie to olej to i jeździj dalej małe jest ryzyko, że silnik całkowicie padnie.
- Kazik
- Beniamin
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 sie 2008, 21:14
- Motocykl: RC42 '99; ex RC17 '84
- Lokalizacja: LU
Re: ciśnienie w cylindrach
"...Stopień sprężania jest niemianowaną liczbą, która wskazuje, ile razy objętość nad tłokiem, gdy jest on w dolnym położeniu, jest większa od objętości komory spalania.
Ciśnienie sprężania jest wielkością diagnostyczną uzyskiwaną drogą pomiaru ciśnienia, jakie panuje w komorze spalania podczas obracania wału korbowego silnikiem.
Stopień sprężania jest więc parametrem konstrukcyjnym silnika, ciśnienie sprężania natomiast mierzy się najczęściej w celu określenia stanu technicznego silnika, np.: zużycia zespołu tłok-cylinder. ..."
Ciśnienie sprężania jest wielkością diagnostyczną uzyskiwaną drogą pomiaru ciśnienia, jakie panuje w komorze spalania podczas obracania wału korbowego silnikiem.
Stopień sprężania jest więc parametrem konstrukcyjnym silnika, ciśnienie sprężania natomiast mierzy się najczęściej w celu określenia stanu technicznego silnika, np.: zużycia zespołu tłok-cylinder. ..."
- brakus
- Jeździec wierzchem
- Posty: 1131
- Rejestracja: 06 gru 2008, 22:36
- Motocykl: Honda VFR 800 FI
- Lokalizacja: KUTNO prawie sam środeczek polski :)
- marcin_z
- stary Seveniarz
- Posty: 1175
- Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
- Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
- Lokalizacja: WPR
Re: ciśnienie w cylindrach
raczej obejdzie się bez ściągania głowicy, prawdopodobnie wystarczy regulacja gaznikow. przynajmniej tak mówi mechanik.
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200
-
- stary Seveniarz
- Posty: 326
- Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
- Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork
Re: ciśnienie w cylindrach
To ja już nie rozumiem, najpierw mówi, że ciśnienie za małe, a teraz, że gaźniki do roboty?
A może chodzi o podciśnienie na gaźnikach i niezbędna jest synchronizacja?
A może chodzi o podciśnienie na gaźnikach i niezbędna jest synchronizacja?
- marcin_z
- stary Seveniarz
- Posty: 1175
- Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
- Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
- Lokalizacja: WPR
Re: ciśnienie w cylindrach
masz racje niezrozumiałe, ale takie informacjie otrzymałem od mechanika. jak pojechałem na miejsce to zmienił zdanie i powiedział że gaźniki do regulacji.To ja już nie rozumiem, najpierw mówi, że ciśnienie za małe, a teraz, że gaźniki do roboty?
A może chodzi o podciśnienie na gaźnikach i niezbędna jest synchronizacja?
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6185
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ciśnienie w cylindrach
Moze pora na zmiane mechanika...., bo cos sie placze w zeznaniach.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 169
- Rejestracja: 12 gru 2008, 01:02
- Motocykl: FZS 600
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ciśnienie w cylindrach
Pewnie mechanik uznał, że silnik pochodzi jeszcze długo i nie ma sensu robić remontu głowicy-ustawi Ci na tym jednym gaźniku stosowne podciśnienie i będzie git.
- marcin_z
- stary Seveniarz
- Posty: 1175
- Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
- Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
- Lokalizacja: WPR
Re: ciśnienie w cylindrach
zmieniac mechanika narazie nie zamierzam bo póki co pierwszy raz oddaje wogóle motor na przeglad.
dziś mają zrobić stosowne ustawienia pojezdzić i wtedy będzie wiadmomo na 100%. ogólnie ciśnienie jest w normie.
dziś mają zrobić stosowne ustawienia pojezdzić i wtedy będzie wiadmomo na 100%. ogólnie ciśnienie jest w normie.
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200
- 152mm
- mlody Seveniarz
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lis 2009, 20:11
- Motocykl: Honda CB1300,K750,SHL
- Lokalizacja: Bochnia (Małopolska)
Re: ciśnienie w cylindrach
masz racje Piotr to jest normalne nawet jak nie rozgrzejesz silnika daj my na to po noc to daleko nie zajedziesz silnik się zdławiMoim zdaniem to całkiem normalne w gaźnikowcu, że jak się nie zagrzeje to po odwinieciu może się nie wkręcać, ba nawet na zimnym bez ssania odwinięcie gazu może spowodować zgaśnięcie sprzęta.
Na Twoim miejscu oddałbym bym moto na pełny serwis gaźników i przy okazji zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
Ciśnienie masz podane w serwisówce.
i zgaśnie wtedy trza zapalić bez gazu i bez ssania . to są gazniki a nie wtrysk .
- marcin_z
- stary Seveniarz
- Posty: 1175
- Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
- Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
- Lokalizacja: WPR
Re: ciśnienie w cylindrach
naszczęscie skończyło się czyszczeniem gaźników teraz jest git .Pewnie mechanik uznał, że silnik pochodzi jeszcze długo i nie ma sensu robić remontu głowicy-ustawi Ci na tym jednym gaźniku stosowne podciśnienie i będzie git.
czeka mnie jeszcz tylko wymiana tarczy hamulcowej przedniej lewej. ale zapewne zrobie przed przyszłym sezonem teraz jakoś pojeżdźe.
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200
- marcin_z
- stary Seveniarz
- Posty: 1175
- Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
- Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
- Lokalizacja: WPR
regulacja gaźników
odświeze temat:
regulacje zrobiłem w zeszłym roku ale teraz jakoś dziwnie mi obroty spadły i ostatnio zauważyłem jak się nagrzeje to mam poniżej 900obrotów
pytanie: czy wystarczy podkręcić tylko obroty na każdym z gaźników czy też trzeba będzie ale to juz spec niech się tym zajmie razem z regulacją składu mieszanki podnieśc obroty.
regulacje zrobiłem w zeszłym roku ale teraz jakoś dziwnie mi obroty spadły i ostatnio zauważyłem jak się nagrzeje to mam poniżej 900obrotów
pytanie: czy wystarczy podkręcić tylko obroty na każdym z gaźników czy też trzeba będzie ale to juz spec niech się tym zajmie razem z regulacją składu mieszanki podnieśc obroty.
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6185
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ciśnienie w cylindrach
Obroty to raczej jedna srubka regulujaca obroty biegu jalowego, a nie przy kazdym gazniku.Od tego bym zaczal. Jesli nie bedzie problemow z moca, wchodzeniem na obroty itd. to gaznikow bym nie ruszal. Powszechnie panuje opinia, ze gazniki sevenkowe, jesli dzaialaja dobrze, to lepiej ich nie ruszac
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
- marcin_z
- stary Seveniarz
- Posty: 1175
- Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
- Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
- Lokalizacja: WPR
Re: ciśnienie w cylindrach
a która to śrubka, na obroty ładnie się wkręca choć ten pierwszy bieg od dołu brakuje mu kilku obrotów i lekko się dławi .....Obroty to raczej jedna srubka regulujaca obroty biegu jalowego, a nie przy kazdym gazniku.Od tego bym zaczal. Jesli nie bedzie problemow z moca, wchodzeniem na obroty itd. to gaznikow bym nie ruszal. Powszechnie panuje opinia, ze gazniki sevenkowe, jesli dzaialaja dobrze, to lepiej ich nie ruszac
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6185
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ciśnienie w cylindrach
Nie wiem jak Ci to opisac. Mysle, ze serwisowka prawde Ci powie...
->>> http://www.konradki.net/sevenka/manuale/
strona 3-3 service manuala
->>> http://www.konradki.net/sevenka/manuale/
strona 3-3 service manuala
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
- marcin_z
- stary Seveniarz
- Posty: 1175
- Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
- Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
- Lokalizacja: WPR
Re: ciśnienie w cylindrach
tej serwisówki nie miałem spróbuje podkrecic lekkoNie wiem jak Ci to opisac. Mysle, ze serwisowka prawde Ci powie...
->>> http://www.konradki.net/sevenka/manuale/
strona 3-3 service manuala
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200
- jang
- Junior
- Posty: 12
- Rejestracja: 02 sty 2020, 15:02
- Motocykl: Honda CB750 Seven-Fifty
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Re: ciśnienie w cylindrach
Mam techniczne pytanie. Dostęp do śrub regulacyjnych na 2 i 3 gaźniku jest dość kiepski.
Może ktoś podesłać linka do wkrętaka kątowego, który się sprawdzi w sevence?
Już prawie kupiłem taki zestaw za 270 zł z wymiennymi grotami, ale wydaje mi się, że nie podejdzie właśnie pod drugi gaźnik
bo gniazdo obrotowe wkrętaka jest szerokie.
Są jeszcze takie tańsze wkrętaki za 70-80 zł z kątem 110 stopni, bez wymiennych końcówek.
Może ktoś podesłać linka do wkrętaka kątowego, który się sprawdzi w sevence?
Już prawie kupiłem taki zestaw za 270 zł z wymiennymi grotami, ale wydaje mi się, że nie podejdzie właśnie pod drugi gaźnik
bo gniazdo obrotowe wkrętaka jest szerokie.
Są jeszcze takie tańsze wkrętaki za 70-80 zł z kątem 110 stopni, bez wymiennych końcówek.
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1350
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: ciśnienie w cylindrach
Nie wejdzie, żaden... (przynajmniej żaden mi znany) ja tymi śrubami nie reguluje. Ustawiam je wg serwisówki na dany gaźnik ile ma być wykręcona i robię synchro- narazie zawsze mam okey, po synchronizacji jade na stację na analizator żeby sprawdzić spaliny.
- jang
- Junior
- Posty: 12
- Rejestracja: 02 sty 2020, 15:02
- Motocykl: Honda CB750 Seven-Fifty
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Re: ciśnienie w cylindrach
Tak właśnie mi się wydawało, że nie podejdzie ani jeden ani drugi.
Chciałem zrobić ustawienie gaźników zgodnie z instrukcją.
Dobrze, że nie kupiłem tego drogiego zestawu.
Dzięki za informacje.
Chciałem zrobić ustawienie gaźników zgodnie z instrukcją.
Dobrze, że nie kupiłem tego drogiego zestawu.
Dzięki za informacje.
- jang
- Junior
- Posty: 12
- Rejestracja: 02 sty 2020, 15:02
- Motocykl: Honda CB750 Seven-Fifty
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Re: ciśnienie w cylindrach
Przystępuję do regulacji składu mieszanki gaźników.
Jakie jest ustawienie wyjściowe dla dysz składu mieszanki?
W manualach, które mam to podają, że albo dla wersji szwajcarskiej 2 i 3/4 obrotu, albo dla U.S.A coś tam.
Nie znalazłem dla innych wersji np. z Niemiec.
Mam gaźniki VE 66HPMGJ, vin: JH2RC42A1XM300622, rok 1999.
Może ma ktoś servisówkę do tego modelu?
Jakie jest ustawienie wyjściowe dla dysz składu mieszanki?
W manualach, które mam to podają, że albo dla wersji szwajcarskiej 2 i 3/4 obrotu, albo dla U.S.A coś tam.
Nie znalazłem dla innych wersji np. z Niemiec.
Mam gaźniki VE 66HPMGJ, vin: JH2RC42A1XM300622, rok 1999.
Może ma ktoś servisówkę do tego modelu?
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1350
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: ciśnienie w cylindrach
2 obroty , dysze gaźnik 1 i 4 110 a gaźnik 2 i 3 112
-
- Junior
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 maja 2019, 15:39
- Motocykl: Honda Seven Fifty
- Lokalizacja: Grójec
Re: ciśnienie w cylindrach
Podepne się pod temat. Dziś sprawdzałem cisnienie u siebie w moto jednym z tych tanich testerów i wyszło: 9.8, 9.8, 10.0 i 9.6.
Dodatkowo nie chodzi na pierwszym tłoku. Elektryka czy zawór? Jak myślicie?
Dodatkowo nie chodzi na pierwszym tłoku. Elektryka czy zawór? Jak myślicie?
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1350
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: zajc i 19 gości