Panowie, trzy pytania które być może wydadzą się Wam naiwne ale dla mnie są problemem... (szukałem na forum i znalazłem jedynie cząstkowe wyjaśnienia moich wątpliwości - żeby nie było, że po najmniejszej linii oporu topic założyłem)
1/ potrzebuję zdemontować lub przynajmniej solidnie unieść bak aby przeciągnąć wiązkę dodatkowej instalacji z tyłu na przód - problem w tym, że nie mogę ruszyć boczków (z tylnej ich strony nie ma problemu bo są na trytkach) z tych %#$&^! kołeczków. Mam ciągnąć na siłę czy jak? Nie chcę ich zniszczyć...
2/ jeżeli bym chciał zdjąć bak to będę miał do odczepienia wężyk z kranikiem (zakręconym of course) czy jeszcze coś tam? Po zamontowaniu z powrotem wystarczy odkręcić kranik czy jeszcze jakieś magiczne czynności wykonać?
3/ potrzebuję podpiąć się pod "+" ale dopiero po zapłonie (czyli prąd ma być po przekręceniu kluczyka) - gdzie najlepiej się wgryźć - jakoś koło bezpieczników (których?) czy z np. przewodu od klaksonu lub PASS...?
To jak - pomożecie?
Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 kwie 2017, 20:49
- Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
- Lokalizacja: WPI
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6179
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd
Ad 1 - tak, kołeczki wychodzą na siłe, ale trzeba to robić z wyczuciem, bo lubia sie ukrychnąć. Jak sie uda, to mozna taki koleczek popchnac od tylu, zeby latwiej wyszedl.
Ad 2 - odkrecasz srube, zdejmujesz boczki, sciagasz wezyk paliwowy z kranika, a do tego jak lekko uniesiesz zbiornik, to zobaczysz jeszcze (o ile mnie skleroza nie myli) dwa wezyki, od odpowietrzenia i od przelewu. Te tez sciagasz z metalowych rurek, na ktore sa nacsuniete i zdejmujesz zbiornik unoszac jego tyl i wysuwajac go do tylu z łapek mocujacych do ramy z przodu.
Ad 3 - zalezy gdzie Ci ten prund po stacyjce jest potrzebny. Jesli pod kanapa, to mozesz sie wpiac w przewod pod skrzynka bezpiecznikow. Na przewodzie czerwonym z czarnym paskiem dochodzi do skrzyki bezpiecznikow + po stacyjce. Tylko pamietaj, ze jest to plus zabezpieczony tylko bezpiecznikiem glownym 30A, wiec warto dac jeszcze jakies zabezpieczenie po podlaczeniu odgalezienia (np dac 2 lub 5A). Drugim wyjsciem jest podpiecie sie pod przewod niebieski z zoltym paskiem pod skrzynka bezpiecznikow, ktory daje zasilanie do wlokna swiatel dlugich i jest juz zabezpieczony bezpiecznikiem C (10A) siedzącym w skrzynce bezpiecznikow.
Jeśli zaś potrzebujesz tego plusa z przodu motocykla, to szukaj przewodu niebieskiego z brazowym paskiem w zlaczce wiazki zegarow albo w zlaczce lewego przelacznika na kierownicy. To obwod zasilany po stacyjce plusem, zabezpieczony bezpiecznikiem A (15A).
Pomoglem? Bo nie wiem, czy nie za bardzo pomieszalem Ci w glowie
Ad 2 - odkrecasz srube, zdejmujesz boczki, sciagasz wezyk paliwowy z kranika, a do tego jak lekko uniesiesz zbiornik, to zobaczysz jeszcze (o ile mnie skleroza nie myli) dwa wezyki, od odpowietrzenia i od przelewu. Te tez sciagasz z metalowych rurek, na ktore sa nacsuniete i zdejmujesz zbiornik unoszac jego tyl i wysuwajac go do tylu z łapek mocujacych do ramy z przodu.
Ad 3 - zalezy gdzie Ci ten prund po stacyjce jest potrzebny. Jesli pod kanapa, to mozesz sie wpiac w przewod pod skrzynka bezpiecznikow. Na przewodzie czerwonym z czarnym paskiem dochodzi do skrzyki bezpiecznikow + po stacyjce. Tylko pamietaj, ze jest to plus zabezpieczony tylko bezpiecznikiem glownym 30A, wiec warto dac jeszcze jakies zabezpieczenie po podlaczeniu odgalezienia (np dac 2 lub 5A). Drugim wyjsciem jest podpiecie sie pod przewod niebieski z zoltym paskiem pod skrzynka bezpiecznikow, ktory daje zasilanie do wlokna swiatel dlugich i jest juz zabezpieczony bezpiecznikiem C (10A) siedzącym w skrzynce bezpiecznikow.
Jeśli zaś potrzebujesz tego plusa z przodu motocykla, to szukaj przewodu niebieskiego z brazowym paskiem w zlaczce wiazki zegarow albo w zlaczce lewego przelacznika na kierownicy. To obwod zasilany po stacyjce plusem, zabezpieczony bezpiecznikiem A (15A).
Pomoglem? Bo nie wiem, czy nie za bardzo pomieszalem Ci w glowie
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 kwie 2017, 20:49
- Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
- Lokalizacja: WPI
Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd
Dziękuję za szybką odpowiedź - jak na razie wszystko klar ale dopiero jutro wieczorem będę mógł zaleźć do gadziny i porzeźbić, więc gdyby coś to będę molestować dalej...
- Mariusz
- Dziadek Druid
- Posty: 906
- Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
- Motocykl: CBF 1000
- Lokalizacja: PZ Pobiedziska
Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd
Ad 2 - jest jeszcze cienki wężyk od podciśnienia. Może wygląda to skomplikowanie, ale w sumie prościzna.
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6179
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd
A fakt, jeszcze cienki od podcisnienia do kranika...
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
- sebi_x
- stary Seveniarz
- Posty: 312
- Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
- Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
- Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)
Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd
Ściągnij sobie kolego manuala z zasobów forum. Tam jest wszystko ładnie namalowane. Powodzenia!
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
- ziomoslaw
- Junior
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 19:37
- Motocykl: Honda CB Seven Fifty
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd
Jeśli już jesteśmy w temacie okablowania to pozwolę się podłączyć ze swoim zapytaniem:
Dostanę gdzieś taką wtyczkę czy muszę to sobie sam naprawić?
Motocykl jeździ ale nie działa obrotomierz(o ile to wina regulatora)
Dostanę gdzieś taką wtyczkę czy muszę to sobie sam naprawić?
Motocykl jeździ ale nie działa obrotomierz(o ile to wina regulatora)
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6179
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd
To, że nie dziala obrotomierz moim zdaniem nie ma nic wspolnego z ta wtyczka,. A co do niej samej, to mozesz kupic (ostatnio widzialem na Allegro za 4 dychy) wiazke od sevenki i przelozyc sobie sama wtyczke. To co tu widac, to efekt zapyziałych i zaniedbanych złączek elektrycznych.
Co do obrotomierza, to sprawdź czy dochodzi cdo niego masa zielonym kablem, oraz sprawdz polaczenie pomiedzy modulem zaplonowym i obrotomierzem (kabel żółty z zielonym paskiem).
Co do obrotomierza, to sprawdź czy dochodzi cdo niego masa zielonym kablem, oraz sprawdz polaczenie pomiedzy modulem zaplonowym i obrotomierzem (kabel żółty z zielonym paskiem).
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd
Po co wymieniać wtyczkę, skoro można wymienić ten jeden konektor.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6179
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd
Tys prowda, jakos podswiadomie zalozylem, ze gdzies jest tak przyjarana, ze juz sie nie nadaje do uzytku (zreszta po wyjeciu konektora moze sie okazac, ze tak sie stalo).
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 kwie 2017, 20:49
- Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
- Lokalizacja: WPI
Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd
Panowie, bardzo serdecznie Wam dziękuję za wszystkie rady i wyjaśnienia. Dzięki Wam udało mi się wszystko bezproblemowo - zamontowałem sobie dzięki temu zakupiony moduł polskiej produkcji do awaryjnych świecących w trzech trybach
Poza tym dzięki radom z forum wyregulowałem sobie przy okazji wolne obroty bo do tej pory nie przekraczały 800 rpm.
Jeszcze raz bardzo dziękuję
Poza tym dzięki radom z forum wyregulowałem sobie przy okazji wolne obroty bo do tej pory nie przekraczały 800 rpm.
Jeszcze raz bardzo dziękuję
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1544
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: ZRX 1200 S
- Lokalizacja: Łagów
Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd
A widzisz jak byś czytał forum a nie tylko pytał dobrych ludzi to byś nawet tych 4 postów nie napisał
Prawda i żart
Prawda i żart
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości