wymiana uszczelniaczy
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
wymiana uszczelniaczy
Czolem!
Tego sie balem i sie powoli to sprawdza .
Przed wyjazdem do Anglii wyskakuja rozne drobiazgi, ktore jednak skutecznie ograniczaja moj wyjazdowy budzet. Byla wymiana klockow hamulcowych, teraz okazuje sie, ze czyszczenie "z wierzchu" zaciskow nie wystarczylo i musze je rozebrac - zakup nowego plynu sie szykuje... Ale nie o tym teraz mowa.
Tym razem pod mlotek ida uszczelniacze przedniego zawieszenia. Rozciekly sie.
Aby nie przeplacac u mechanika za robote chcialbym sprobowac zrobic to we wlasnym zakresie. Nie wiem tylko zazbytnio jak sie za to zabrac .
Wiem jak wyciagnac lagi z moto, wiem jak zlac olej, ale nie wiem jak sie dobrac do samych zimmerow. Jak je zdemontowac i jak zalozyc nowe. Czy w ogole da sie to zrobic we wlasnym zakresie bez jakichs wyspecjalizowanych narzedzi?
Moze ktos bedzie w stanie mi to opisa - jak to zrobic? I gdzie kupic same zimmery - Larsson?
Z gory thnx za pomoc!
Pozdrowki
Tego sie balem i sie powoli to sprawdza .
Przed wyjazdem do Anglii wyskakuja rozne drobiazgi, ktore jednak skutecznie ograniczaja moj wyjazdowy budzet. Byla wymiana klockow hamulcowych, teraz okazuje sie, ze czyszczenie "z wierzchu" zaciskow nie wystarczylo i musze je rozebrac - zakup nowego plynu sie szykuje... Ale nie o tym teraz mowa.
Tym razem pod mlotek ida uszczelniacze przedniego zawieszenia. Rozciekly sie.
Aby nie przeplacac u mechanika za robote chcialbym sprobowac zrobic to we wlasnym zakresie. Nie wiem tylko zazbytnio jak sie za to zabrac .
Wiem jak wyciagnac lagi z moto, wiem jak zlac olej, ale nie wiem jak sie dobrac do samych zimmerow. Jak je zdemontowac i jak zalozyc nowe. Czy w ogole da sie to zrobic we wlasnym zakresie bez jakichs wyspecjalizowanych narzedzi?
Moze ktos bedzie w stanie mi to opisa - jak to zrobic? I gdzie kupic same zimmery - Larsson?
Z gory thnx za pomoc!
Pozdrowki
Honda CBF 1000A '06
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
-
- stary Seveniarz
- Posty: 369
- Rejestracja: 08 maja 2005, 20:10
- Motocykl: SV 650 '2002
- Lokalizacja: Łódź
- PeterS
- Seveniarz
- Posty: 215
- Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
- Motocykl: SF Evolution ];)
- Lokalizacja: Kraków
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
No wiec tak musisz spuscic olej i wyjac lagi ale przedtem zluzuj ta nakrętkę u góry(bo później będzie ciężko odkręcić). Później jak juz wyjmiesz to odkręć śrubę na dole (koło osi kola ) ona jest na imbus(pamietaj aby uzyc dobrego imbusa bo ona jest zazwyczaj mocno przykrecona, a jak ja uszkodzisz to lipa). Nastepnie zdejmiesz oring zgrubny i taki pierscien który jest pod nim. Jak to zrobisz to dolna czesc zwieszenia przytrzymasz, a gorna (czyli ta chromowana lage ) pociagniesz silnie pare razy do siebie az wszystko wyjdzie. Po wyczyszczeniu wszystkiego złożysz tak jak było z nowym simmeringiem i nabijesz ta tuleje która to wszystko trzyma(ta co wyleciala podczas wyciagania) Z tym nabijaniem jest najwiecje zabawy ale cos wymyślisz najlepiej mieć jaka inna rure albo wykorzystac stare simmeringi, bo musisz uważać aby jej nie uszkodzic. No i to by było na tyle pozniej nalac olej od gory i finito mam nadziej ze cos odszyfrujesz z mojego opisu:]
Ps
troche jest z tym zabawy
Ps
troche jest z tym zabawy
- PeterS
- Seveniarz
- Posty: 215
- Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
- Motocykl: SF Evolution ];)
- Lokalizacja: Kraków
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Zalać na kilka godzin WD-40, lub...PEPSI tak, tak pepsi czasem czyni cuda , ostatecznie płynem hamulcowym(DA-1, DOT-3)-ale potem dokładnie wymyć wszystko
Potem delikatnie podważać ostrym śrubokrętem, innym szpiczastym narzędziem, można też ostukać go delikatnie małym młotkiem poprzez pobijak (najlepiej miedzianym,mosiężnym ew. aluminowym).
Potem delikatnie podważać ostrym śrubokrętem, innym szpiczastym narzędziem, można też ostukać go delikatnie małym młotkiem poprzez pobijak (najlepiej miedzianym,mosiężnym ew. aluminowym).
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- PeterS
- Seveniarz
- Posty: 215
- Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
- Motocykl: SF Evolution ];)
- Lokalizacja: Kraków
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Czolem!
Wkrotce sie bede bral za naprawe wreszcie. Powiedzcie mi tylko jak zdjac te oslonki przeciwkurzowe, co sa nad uszczelniaczem ? Macalem to narazie bez narzedzi i nie wiem jak je usunac bez ich destrukcji .
Pozdro
PS
W MZcie wlasnie wymienialem uszczelniacze bez robierania lagi - wydlubalem uszczelniacz stary srubokretem, a nowy wsadzilem przez gore i fungowalo . Tu sie tak nie da ?
Wkrotce sie bede bral za naprawe wreszcie. Powiedzcie mi tylko jak zdjac te oslonki przeciwkurzowe, co sa nad uszczelniaczem ? Macalem to narazie bez narzedzi i nie wiem jak je usunac bez ich destrukcji .
Pozdro
PS
W MZcie wlasnie wymienialem uszczelniacze bez robierania lagi - wydlubalem uszczelniacz stary srubokretem, a nowy wsadzilem przez gore i fungowalo . Tu sie tak nie da ?
Honda CBF 1000A '06
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Ten uszczelniacz zgrubny musisz podwazyc srubokretem:] on lekko wychodzi, bez problemowo. No, a to jak robileś w Mz to wlasnie chyba ta metoda "na kowala" tez sie da wyjać ale mozesz sobie porysowac lage i wtedy lipa:( acha no i druga sprawa to ze warto rozebrac wszystko, wyczyscic, wymienic plyn i wtedy wiesz ze masz spokoj na jakis czaaaaaaaaaas ;];]
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Czolem!
^%* *%^%)_#($*) (_$+()@*_$ zasrany (^%*&)()(&(^)_&()( pierscien prowadzacy!!
Lewa laga - poszla jak z platka. Wszystko rozkrecilo sie idealnie, uszczelniacz wyszedl, nowy wszedl - gra gitara.
Druga laga. O dziwo zauwazylem pod uszczelniaczem zgrubnym metalowa podkladke, ktorej w lewej ladze nie bylo. Oczywiscie cala zardzewiala, niemal zlana z odlewem lagi.
Wydlubalem ja, uszczelniacz caly rudy z rdzy.
Zaczynam wybijac uszczelniacz. W lewej ladze wyszedl po trzech energicznych pociagnieciach.
A tu nic! Szarpie, szarpie, szarpie... W koncu jak przyj*$^ mocniej rura nosna wyszla. Ale uszczelniacz i pierscien prowadzacy gorny zostaly .
No i przesrane. Pierscien sie zaklinowal i przy probach jego wyjecia zrobilo sie z niego jajco .
Czyli moge sobie kupic komplet naprawczy do zawieszenia za jedyne 166zl, bo oczywiscie pierscieni dostac osobno nie mozna .
Moto na podnosniku rowalone stoi i kupa . Ech, czemu nic nie moze byc proste .
Pozdro
PS
Moze ktos z Was robil regeneracje zawieszenia i ostal mu sie taki pierscien? Lub ma znajomy warsztat, ktory moglby miec na zbyciu? Bo 166zl to jest sporo .
^%* *%^%)_#($*) (_$+()@*_$ zasrany (^%*&)()(&(^)_&()( pierscien prowadzacy!!
Lewa laga - poszla jak z platka. Wszystko rozkrecilo sie idealnie, uszczelniacz wyszedl, nowy wszedl - gra gitara.
Druga laga. O dziwo zauwazylem pod uszczelniaczem zgrubnym metalowa podkladke, ktorej w lewej ladze nie bylo. Oczywiscie cala zardzewiala, niemal zlana z odlewem lagi.
Wydlubalem ja, uszczelniacz caly rudy z rdzy.
Zaczynam wybijac uszczelniacz. W lewej ladze wyszedl po trzech energicznych pociagnieciach.
A tu nic! Szarpie, szarpie, szarpie... W koncu jak przyj*$^ mocniej rura nosna wyszla. Ale uszczelniacz i pierscien prowadzacy gorny zostaly .
No i przesrane. Pierscien sie zaklinowal i przy probach jego wyjecia zrobilo sie z niego jajco .
Czyli moge sobie kupic komplet naprawczy do zawieszenia za jedyne 166zl, bo oczywiscie pierscieni dostac osobno nie mozna .
Moto na podnosniku rowalone stoi i kupa . Ech, czemu nic nie moze byc proste .
Pozdro
PS
Moze ktos z Was robil regeneracje zawieszenia i ostal mu sie taki pierscien? Lub ma znajomy warsztat, ktory moglby miec na zbyciu? Bo 166zl to jest sporo .
Honda CBF 1000A '06
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
- PeterS
- Seveniarz
- Posty: 215
- Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
- Motocykl: SF Evolution ];)
- Lokalizacja: Kraków
Zrobiło mi się to samo%* *%^%)_#($*) (_$+()@*_$ zasrany (^%*&)()(&(^)_&()( pierscien prowadzacy!!
uszczelniacz i pierscien prowadzacy gorny zostaly .
No i przesrane. Pierscien sie zaklinowal i przy probach jego wyjecia zrobilo sie z niego jajco .
Pozdro
W końcu wq**iłem się i oddałem lagę w ręce specjalisty
Wydłubał resztki simeringu, a kiedy spytałem co zrobił z pierścieniem, to zrobił i stwierdził, że ten pierścień to część simeringu. Albo gostkiem jest coś nie teges, albo serwisówka SF nadaje się wyłacznie do celów sanitarnych
No nic, jutro kończe składanie i zobaczymy czy działa.
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Czolem!
Po malym dochodzeniu mam pare wniskow.
Otoz dal dupy ktos, kto skladal te lagi przede mna. Robilem podczas pracy fotki i okazalo sie, ze w lewej ladze, ten pierscien metalowy, ktorego nie bylo nad zimmerem byl... pod. I prawidlowo! On wlasnie wybil ladnie stary zimmer - ten pierscien.
W prawej ladze ktos ten pierscien wsadzil na gore, nad zimmer. Zjadla go rdza i tyle. A przy probie rozdzielenia rury od goleni, pierscien slizgowy wbil sie w stary zimmer i zaklinowal sie na amen. Jak mocniej szarpnalem, to wyszlo wszystko, a zimmer zostal .
Wszystko pokazuje ten rysuneczek.
Czesc nr 15. Powinna byc jak na rysunku pod zimmerem (14) a byla nad. Cale halo rozchodzi sie o pierscien slizgowy (16), ktory przez brak tej podkladki 15 wbil sie w zimmer 14...
Pozdro
Po malym dochodzeniu mam pare wniskow.
Otoz dal dupy ktos, kto skladal te lagi przede mna. Robilem podczas pracy fotki i okazalo sie, ze w lewej ladze, ten pierscien metalowy, ktorego nie bylo nad zimmerem byl... pod. I prawidlowo! On wlasnie wybil ladnie stary zimmer - ten pierscien.
W prawej ladze ktos ten pierscien wsadzil na gore, nad zimmer. Zjadla go rdza i tyle. A przy probie rozdzielenia rury od goleni, pierscien slizgowy wbil sie w stary zimmer i zaklinowal sie na amen. Jak mocniej szarpnalem, to wyszlo wszystko, a zimmer zostal .
Wszystko pokazuje ten rysuneczek.
Czesc nr 15. Powinna byc jak na rysunku pod zimmerem (14) a byla nad. Cale halo rozchodzi sie o pierscien slizgowy (16), ktory przez brak tej podkladki 15 wbil sie w zimmer 14...
Pozdro
Honda CBF 1000A '06
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Czolem!
Hehe, jakbym nie wiedzial .
Juz kombinuje, moze zalatwi mi taka pierdolke znajomy mechanik, co sprowadza powypadki z Anglii i ma duzo dupereli motocyklowych.
Wojtek tez mi juz pomaga. Dzieki :piwo:
Pozdro
PS
Juz troche opisane tez na stronce
http://republika.pl/zbyhu1/moto/kalcb3.htm
Hehe, jakbym nie wiedzial .
Juz kombinuje, moze zalatwi mi taka pierdolke znajomy mechanik, co sprowadza powypadki z Anglii i ma duzo dupereli motocyklowych.
Wojtek tez mi juz pomaga. Dzieki :piwo:
Pozdro
PS
Juz troche opisane tez na stronce
http://republika.pl/zbyhu1/moto/kalcb3.htm
Honda CBF 1000A '06
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
Troche sie na www mylisz, zbyhu, jeden pierścień kupisz.
Kupowałem w Honda Plaza wszystkie cztery te (chyba mosiężne) tulejki dla Aleksandra (Olsena) ale zamawia się po jednej sztuce.
Dolne slajdery nr kat.51415KCR003 kosztują po 50zł za sztukę;
Tulejki górne nr. kat. 51414KCR003 kosztują po 15zł za sztukę.
W opisie górnych jest, że pasują też do GL1500
Kupowałem w Honda Plaza wszystkie cztery te (chyba mosiężne) tulejki dla Aleksandra (Olsena) ale zamawia się po jednej sztuce.
Dolne slajdery nr kat.51415KCR003 kosztują po 50zł za sztukę;
Tulejki górne nr. kat. 51414KCR003 kosztują po 15zł za sztukę.
W opisie górnych jest, że pasują też do GL1500
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
Chyba Ci się znów pomyliło.
Tulejki w zestwie?
Michał Skarpetowski (bardzo miły gość, musi pasjonat )
Sprzedawca Części Zamiennych
Honda Plaza
ul. Malownicza 29a, 02-272 Warszawa
tel. 022 431 0000
email: michal.skarpetowski@hondaplaza.pl
Tulejki w zestwie?
Michał Skarpetowski (bardzo miły gość, musi pasjonat )
Sprzedawca Części Zamiennych
Honda Plaza
ul. Malownicza 29a, 02-272 Warszawa
tel. 022 431 0000
email: michal.skarpetowski@hondaplaza.pl
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Czolem!
Dzieki za namiar .
Zajrzyj do Larssona. Tam jest komplet naprawczy do zawiechy CB, na ktory skladaja sie:
- uszczelniacze
- pierscienie slizgowe dolne
- pierscienie slizgowe gorne
Cena 166zl.
Oczywiscie teraz sklep nie dziala, zebym nie mogl podac linka
Pozdro
O jest:
http://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c3&m ... bead98a923
Dzieki za namiar .
Zajrzyj do Larssona. Tam jest komplet naprawczy do zawiechy CB, na ktory skladaja sie:
- uszczelniacze
- pierscienie slizgowe dolne
- pierscienie slizgowe gorne
Cena 166zl.
Oczywiscie teraz sklep nie dziala, zebym nie mogl podac linka
Pozdro
O jest:
http://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c3&m ... bead98a923
Honda CBF 1000A '06
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
zajrzałem do katalogu ale tam są tylko same uszczelniacze albo uszczelniacze + zgrubne ale w tym sklepie widzę, że jest wszystko.
Nie ma co se dupy zawracać, kup komplet, będziesz miał nowe. Nieoryginalne ale sezon polatasz..
Nie ma co se dupy zawracać, kup komplet, będziesz miał nowe. Nieoryginalne ale sezon polatasz..
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Czolem!
Nie no, o to sie wszystko rozchodzi, ze mnie nie stac i kombinuje nad wersja studencka .
Jesli jeden pierscien slizgowy gorny u Ciebie da sie kupic za 15zl, to bajka, bo tylko tego mi brakuje...
A po co mi komplet naprawczy, jak zimmery juz kupilem osobno .
Pozdro
Nie no, o to sie wszystko rozchodzi, ze mnie nie stac i kombinuje nad wersja studencka .
Jesli jeden pierscien slizgowy gorny u Ciebie da sie kupic za 15zl, to bajka, bo tylko tego mi brakuje...
A po co mi komplet naprawczy, jak zimmery juz kupilem osobno .
Pozdro
Honda CBF 1000A '06
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Czolem!
No, uszczelniacze zmienione. Wlalem olej Motul Fork 15W i kurde miekko . Powiedzialbym, ze prawie tak jak bylo . Tylko wolniej odbija, ale nurkuje roznie silnie jak wczesniej .
Dziekuje w tym miejscu BARDZO SERDECZNIE Lesorowi, ktory zalatwil mi w Honda Plaza pierscien, ktory udalo mi sie zdemolowac . Bez Niego bym dalej patrzyl na moto stojace na podnosniku .
BIG THNX!!! :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:
Pozdrawiam
No, uszczelniacze zmienione. Wlalem olej Motul Fork 15W i kurde miekko . Powiedzialbym, ze prawie tak jak bylo . Tylko wolniej odbija, ale nurkuje roznie silnie jak wczesniej .
Dziekuje w tym miejscu BARDZO SERDECZNIE Lesorowi, ktory zalatwil mi w Honda Plaza pierscien, ktory udalo mi sie zdemolowac . Bez Niego bym dalej patrzyl na moto stojace na podnosniku .
BIG THNX!!! :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:
Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
U mnie to samo mimo, że to, co zlałem było sokiem z kiszonych ogórków a to co wlałem - miodem. Na zimę zrobimy zapisy i kupimy hurtem sprężyny progresywne.Wlalem olej Motul Fork 15W i kurde miekko . Powiedzialbym, ze prawie tak jak bylo . Tylko wolniej odbija, ale nurkuje roznie silnie jak wczesniej .
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: zajc i 51 gości