Taka kwestia:
przy okazji serwisu mechanik w salonie Hondy wyraził teorię, że najlepsze dla silnika SF jest trzymanie go na obrotach rzędu 5000-6000 obr/min., bo wtedy "najlepsza jest wymiana oleju między podzespołami silnika" czy jakoś tak , a "długa trasa na obrotach 3000/min" wykończy silnik"
Co o tym sądzicie
Wg mnie przy fajniutkim momencie obrotowym SF na każdym biegu dość lubi obroty 2500-3000 (nie mniej lubi 3000-8500 ) i nie wydaje się, żeby przy tych prędkościach silnik pracował pod dużym obciążeniem.
Z kolei powyżej 4tys/min wpada w lekko niemiłe wibracje odczuwalne na d**** (z resztą rzecz gustu )
Jakie obroty?
- PeterS
- Seveniarz
- Posty: 215
- Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
- Motocykl: SF Evolution ];)
- Lokalizacja: Kraków
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
3 tys. to takie dolne oboroty uzytkowe przy mojej masie bez pasazerki. Ale faktem jest, ze okolice 5 tys. na 5. biegu to najbardziej ekonomiczna jazda. Czyli wychodzi z tego, ze te obroty sa dla silnika najlepsze. Ponizej i powyzej spalanie bedzie wyzsze - czyli silnik sie bardziej meczy. Tak by to na moja informatyczna logike wygladalo
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
rozumiem że na skrzyżowaniu w miescie też trzymać na tych "idealnych" obrotach?przy okazji serwisu mechanik w salonie Hondy wyraził teorię, że najlepsze dla silnika SF jest trzymanie go na obrotach rzędu 5000-6000 obr/min., bo wtedy "najlepsza jest wymiana oleju między podzespołami silnika" czy jakoś tak Rolling Eyes, a "długa trasa na obrotach 3000/min" wykończy silnik
zmień mechanika lepiejCo o tym sądzicie Question
no, sam lepiej rozumujesz niż ten "mechanik"Wg mnie przy fajniutkim momencie obrotowym SF na każdym biegu dość lubi obroty 2500-3000
jeżeli nie szarpie silnikiem, znaczy się obroty odpowiednie sąi nie wydaje się, żeby przy tych prędkościach silnik pracował pod dużym obciążeniem.
niestety, nie jest to 6-cio cylindrowa "fałka", jeno 4w rzędzie, musi w pewnym zakresie powibrowaćZ kolei powyżej 4tys/min wpada w lekko niemiłe wibracje odczuwalne na d****
A żeby to tak wszystko podsumować, to powiem że wydajnosć pompy oleju jest tak dobrana, aby przy niskich obrotach silnika smarowanie było na odpowiednim poziomie.Wydajność ta ma swoja granice wyrażoną czerwonym polem na obrotomierzu.
"Dobre" obroty dla silnika SF to takie przy których nie dochodzi do "szarpania" silnikiem, a idealne to takie ktore pokrywają sie z linią wyznaczającą przebieg momentu obrotowego przy danej prędkości obrotowej silnika*
*-obroty silnika przy których nie musimy redukować biegu w celu zdecydowanego przyspieszenia motocyklem.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 181
- Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
- Lokalizacja: Czersk/Posen
Pany, przeczytajcie sobie moze ten temat-a potem pogadamy dalej.
http://dofo.livenet.pl/forum/viewtopic.php?t=4&start=0
Mechanik nie do wymiany ,ino wlasciciel. Na 2500-3000 obrotow ,to se mozna Dieslem jezdzic, a nie silnikie motocyklowym! Zobaczcie jaki moment obrotowy jest dostepny przy 2500 obr/min, i juz wiadomo jakie obciazenia ukladu korbowego wystaepuje przy tych predkosciach obrotowych. Kto chce pyrkac sobie na 3000 obr/min-to zawsze moze sobie Royala Enfielda Bullet kupic
http://dofo.livenet.pl/forum/viewtopic.php?t=4&start=0
Mechanik nie do wymiany ,ino wlasciciel. Na 2500-3000 obrotow ,to se mozna Dieslem jezdzic, a nie silnikie motocyklowym! Zobaczcie jaki moment obrotowy jest dostepny przy 2500 obr/min, i juz wiadomo jakie obciazenia ukladu korbowego wystaepuje przy tych predkosciach obrotowych. Kto chce pyrkac sobie na 3000 obr/min-to zawsze moze sobie Royala Enfielda Bullet kupic
Hmmm,jakbys troszke poczytal o uzytkowaniu silnikow spalinowych, to wiedzialbys iz wysokie obroty dla nieobciazonego silnika spalinowego sa mocno niewskazane.rozumiem że na skrzyżowaniu w miescie też trzymać na tych "idealnych" obrotach? Wink Mr. Green
Lepiej wlasciciel niech zmieni styl jazdyzmień mechanika lepiej Cool Razz
Cieawe czym poparte sa Twe wywody?no, sam lepiej rozumujesz niż ten "mechanik"
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Przeczytałem, więcej jest napisane o spalaniu oleju niż o odpowiednich obrotach silnika dla dobrej eksploatacji(popartych cytatami z fachowych periodyków )Pany, przeczytajcie sobie moze ten temat-a potem pogadamy dalej.
http://dofo.livenet.pl/forum/viewtopic.php?t=4&start=0
A jeżeli jestem zmuszony jechać np:40km/h to jakie mam mieć obroty w/g Ciebie?Na 2500-3000 obrotow ,to se mozna Dieslem jezdzic, a nie silnikie motocyklowym!
Przecież można mieć 2500 obr/min. na niższym biegu, nie musi się robić "trasy" z prędkościami pow. 100km/h.Zobaczcie jaki moment obrotowy jest dostepny przy 2500 obr/min, i juz wiadomo jakie obciazenia ukladu korbowego wystaepuje przy tych predkosciach obrotowych.
Noo, czytałem ,tylko byłem ciekaw czy mam takie "idealne" obroty utrzymywać , bo przecież przy nich, w/g mechanika jest najlepsze smarowanie, lub wymiana oliwy miedzy podzespołamiHmmm,jakbys troszke poczytal o uzytkowaniu silnikow spalinowych, to wiedzialbys iz wysokie obroty dla nieobciazonego silnika
spalinowego sa mocno niewskazane.
Przecież to była zacytowana wypowiedz mechanika, a nie urzytkownikaLepiej wlasciciel niech zmieni styl jazdy
A to różnie, różnie... czasem nabytą teorią, czasem obserwacją i doświadczeniem.Cieawe czym poparte sa Twe wywody?
Reasumując, mało kto jedzie w "trasie" na 3 tyś.obr-więc chyba nie ma wogóle tematu
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- PeterS
- Seveniarz
- Posty: 215
- Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
- Motocykl: SF Evolution ];)
- Lokalizacja: Kraków
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 201 gości