Pytanie techniczne

Pytania osób nie posiadających jeszcze CB750.
Pisanie bez rejestracji wymaga akceptacji moderatora.
Thomas 3City

Pytanie techniczne

Postautor: Thomas 3City » 04 gru 2009, 15:30

Witam,

Ja z takim małym pytaniem technicznym do fachowca od sevenek..... Zaobserwowałem, ze w modelach z ostatnich lat produkcji tylne amortyzatry były montowane bez zbiorniczków gazowych. Czy ktoś wie od którego roku honda wprowadziła powyższą modyfikację oraz jaki ma ona wpyw na użytkowanie motocykla.

Piotrek82
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 169
Rejestracja: 12 gru 2008, 01:02
Motocykl: FZS 600
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Piotrek82 » 04 gru 2009, 17:00

Od 2001. I ma na pewno taki wpływ, że stelaże pod kufry dzielą się na te do motocykli z lat 1992-2000 i 2001-2003, ponieważ równocześnie zostało przekonstruowane tylne zawieszenie. Ja nigdy nie jeździłem tą wersją bez zbiorniczków, więc nie wiem czy jest jakaś różnica w prowadzeniu motocykla.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
chłyst seven
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2009, 22:42
Motocykl: honda CB seven fifty 2003r
Lokalizacja: CYBINKA/SŁUBICE / KROSNO ODRZ

Re: Pytanie techniczne

Postautor: chłyst seven » 04 gru 2009, 23:07

ja mam sevenke z 2003 i amorki sa bez zbiorniczków gazowych a tak to raczej wszystko to samo

Awatar użytkownika
Thomas
stary Seveniarz
Posty: 289
Rejestracja: 13 cze 2009, 20:37
Motocykl: Inazuma 3/4 litra oraz XJ900
Lokalizacja: 3 City

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Thomas » 05 gru 2009, 20:06

Dziękuję za podniesienie poziomu mojej wiedzy nt sevenki
Thomas
3City

nthomas@interia.eu

Awatar użytkownika
Wysokiczan
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 196
Rejestracja: 16 lis 2016, 11:43
Motocykl: Honda CB 750 RC42
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Wysokiczan » 23 lis 2016, 18:09

Podepnę się. Mam wersję rc42 2000r. Na kierownicy obok manetki ssaniajest puszka z przełącznikiem o dwóch skokach i off. Co to może być?
Obrazek
Power turbo oby nie i tak się boję teraz mocy :)
Ostatnio zmieniony 23 lis 2016, 18:09 przez Wysokiczan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 907
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Mariusz » 23 lis 2016, 19:50

Np. grzanie manetek.

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1175
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Pytanie techniczne

Postautor: marcin_z » 23 lis 2016, 20:10

Albo jakiś power turbo hehe
Zrób zdjęcie a najprawdopodobniej tak jak Mariusz mówi podgrzewanie do manetek
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
Wysokiczan
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 196
Rejestracja: 16 lis 2016, 11:43
Motocykl: Honda CB 750 RC42
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Wysokiczan » 01 gru 2016, 14:01

Jaki łańcuch polecacie? Założyć zakuwany czy naspinkę? Zaznaczam że moja jazda bedzie raczej rekreacyjna.

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Wojtas » 01 gru 2016, 14:46

Chcesz to zrobić samodzielnie?
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
Wysokiczan
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 196
Rejestracja: 16 lis 2016, 11:43
Motocykl: Honda CB 750 RC42
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Wysokiczan » 01 gru 2016, 15:51

A broń Boże. Zlecam to fachowcowi (mam nadzieję). W temacie wycena.

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Wojtas » 01 gru 2016, 18:01

Łańcuch firmy D.I.D często zakładany na pierwszy montaż polecam.
Skoro jeździsz spokojnie, to załóż spinkę...nie każdy mechanik potrafi zakuć łańcuch dobrze.
W temacie "Wycena usługi" nie widzę opcji: spinka do łańcucha.
Zlecam to fachowcowi (mam nadzieję).
Mam nadzieję że przeprowadziłeś obowiązkowy "wywiad środowiskowy" odnośnie mechanika który będzie Ci robił przy motocyklu...może nie być komu złożyć potem reklamacji...
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
Wysokiczan
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 196
Rejestracja: 16 lis 2016, 11:43
Motocykl: Honda CB 750 RC42
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Wysokiczan » 01 gru 2016, 21:48

Tzn. warsztat jest można powiedzieć nowy. Ale chłopaczek który go ma był w MC w moim mieście i jeden z członków mi go polecił jako dość konkretnego.

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6185
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Pytanie techniczne

Postautor: KLOSZ » 02 gru 2016, 08:36

Miałem w sevenie DID 525, taki złoty. Był nie do zabicia w połączeniu z olejarką łańcucha :) Polecam :)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
Wysokiczan
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 196
Rejestracja: 16 lis 2016, 11:43
Motocykl: Honda CB 750 RC42
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Wysokiczan » 20 lut 2017, 12:21

Dobry. Mam pytanko w temacie wyświetlacza biegów. Czy ktoś ten temat już przerabiał? Chodzi mi głównie o to czy jest możliwość podłączenia tego ustrojstwa do naszych maszynek i czy miał ktoś już styczność z jakimś typem?

Awatar użytkownika
pysio102
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 201
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:45
Motocykl: Honda Cb 750 Seven Fifty,Mz ts

Re: Pytanie techniczne

Postautor: pysio102 » 22 lut 2017, 16:04

pojeździj trochę i zobaczysz że to do niczego nie potrzebna , tak jak w aucie zresztą .Po co komu info czy jedzie na 2 czy 4?

Awatar użytkownika
Wysokiczan
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 196
Rejestracja: 16 lis 2016, 11:43
Motocykl: Honda CB 750 RC42
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Wysokiczan » 22 lut 2017, 16:56

Niby masz rację ale w aucie jak staniesz na światłach to i z 6 na 1 wrzucisz bez problemowo. W moto sytuacja wygląda nieco trudniej.

goramo
stary Seveniarz
Posty: 589
Rejestracja: 09 sie 2010, 13:44
Motocykl: 13-tka + Hornet 600
Lokalizacja: Wwa

Re: Pytanie techniczne

Postautor: goramo » 22 lut 2017, 19:18

Niby masz rację ale w aucie jak staniesz na światłach to i z 6 na 1 wrzucisz bez problemowo. W moto sytuacja wygląda nieco trudniej.
W moto nigdy nie zatrzymujesz się z wbitym wysokim biegiem ! - to trzeba sobie wbić do głowy i zapamiętać. W miarę wytracania prędkości zawsze stopniowo redukujesz aż do 1 zanim się zatrzymasz i stajesz z już wbitą jedynką.

Zachowując powyższe masz pewność, że:
1. Zmiana biegów następuje łatwo i przyjemnie (o ile poprawnie redukujesz, czyli z międzygazem), bo skrzynia bardzo łatwo zrzuca biegi gdy moto jest w ruchu.
2. Gdy zatrzymujesz się z wrzuconym 1 biegiem zawsze masz możliwość natychmiastowej reakcji gdy jest taka konieczność - np. szybkiego ruszenia gdy widzisz w lusterkach, że najprawdopodobniej koleś za tobą wbije Ci się w tyłek.

Gdy zatrzymasz się np. na biegu 4, to jak sam zauważyłeś, ciężko potem zejść do N stojąc -> nawachlujesz się dźwignią i napracujesz sprzęgłem, albo jeszcze namachasz motocyklem w przód i w tył zanim uda się zbić biegi, a w momencie, gdy musisz szybko ruszyć to nie jesteś na to przygotowany.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2017, 19:28 przez goramo, łącznie zmieniany 1 raz.
Chuja się zarabia, ale żyje się jak hrabia :-P

SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + CB1000R -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + CB600F -> CB1300SA + CB1000RA

Awatar użytkownika
Wysokiczan
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 196
Rejestracja: 16 lis 2016, 11:43
Motocykl: Honda CB 750 RC42
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Wysokiczan » 22 lut 2017, 19:24

No właśnie to kwestia obycia z motocyklem. Wydaje mi się że to by było takie ułatwienie.

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Wojtas » 22 lut 2017, 21:34

Gdyby to było takie potrzebne, to montowane by to było w każdym motocyklu. W latach '80 był szał na to "ułatwienie" ale jakoś szybko z niego zrezygnowano. Jedynie autokarowe Goldwing'i i inne takie mają ten bajer jako wypełniacz wyświetlacza LCD.
Sobie pojeździsz, to przyznasz rację koledze Goramo że " na ..uj mi to potrzebne...jeżeli zastosujesz jego słuszne uwagi.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

goramo
stary Seveniarz
Posty: 589
Rejestracja: 09 sie 2010, 13:44
Motocykl: 13-tka + Hornet 600
Lokalizacja: Wwa

Re: Pytanie techniczne

Postautor: goramo » 22 lut 2017, 22:10

Żeby było śmieszniej, to ja mam zamontowany wskaźnik biegu. :D

Ale na swoje usprawiedliwienie mam fakt, iż wskaźnik zamontował poprzedni właściciel. ;)
Chuja się zarabia, ale żyje się jak hrabia :-P

SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + CB1000R -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + CB600F -> CB1300SA + CB1000RA

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6185
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Pytanie techniczne

Postautor: KLOSZ » 23 lut 2017, 07:57

W FJRce jest to bardzo potrzebny gadżet, żeby nie probowac przy 200 na godzine wrzucic 6 biegu, bo go ni ma, a brakuje ;) W sevence? Po cholere? Przeciez wyswietlacz czegokolwiek nie pasuje do seveny. Chyba, ze bylby taki wyswietlacz biegow klapkowy, starej daty, to co innego! ;)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
Wysokiczan
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 196
Rejestracja: 16 lis 2016, 11:43
Motocykl: Honda CB 750 RC42
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Wysokiczan » 17 mar 2017, 13:32

Czy wymieniał ktoś sety z oryginalnych na akcesoryjne. Czy są jakieś lepsze, ergonomiczne? Tak tylko pytam nie żeby mi cosik nie pasowało.

Awatar użytkownika
Wysokiczan
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 196
Rejestracja: 16 lis 2016, 11:43
Motocykl: Honda CB 750 RC42
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Pytanie techniczne

Postautor: Wysokiczan » 25 mar 2017, 08:45

Jedna rzecz mi troszkę przeszkadza. Przy bocznej podpórce jest taki króciec umożliwiający latwe jej rozkładanie. Troszkę przeszkadza przy zmianie biegów, a może to kwestia przyzwyczajenia.

Awatar użytkownika
carlos74
stary Seveniarz
Posty: 509
Rejestracja: 23 mar 2017, 11:42
Motocykl: 93`CB750 F2
Lokalizacja: GdziesZaOdra

Re: Pytanie techniczne

Postautor: carlos74 » 28 mar 2017, 10:45

Na fotce sa trzy rozne zawieszenia nie jestem pewien w 100% ale od 1992-1995 zlote z naklejka Showa w 1995 model 1996 do 2000 srebrne a od 2001-2003 byly montowane bez "pojemnikow". W Japonii 2007/2008? byly ostatnie modele produkowane(wylacznie na rynek azjatycki) i one maja znowu "pojemniki" zlote :-). Nie wiem czy jest roznica w jezdzie przy tych roznych zawieszeniach bo nie mialem okazji sie "karnac". Zmiana sprezyn przednich na Wirth jest definitywnie odczuwalna :-). SF jest sztywniejsza i ma lepszy kontakt z szosa :-). Zamienniki tylnych amorow podobno IKON sie tez sprawdzaja ( dawniej KONI).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Wróć do „100 pytań do...”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości