Strona 1 z 1
wyciek- pomocy
: 09 kwie 2007, 22:07
autor: doziolko
Zauważyłam, że przy mojej sevence na cylindrze pojawia się wyciek oleju. Co mam zrobić, gdzie kupić uszczelki i jakie? Słyszałam też o uszczelnianiu sylikonem co o tym myślicie?
[/img]
: 09 kwie 2007, 22:42
autor: Hahacz
To zależy od miejsca wycieku chyba, u mnie sie lekko pociło... wystarczyło dokręcić lekko śrubę i przestało. śrubę tą imbusową na wierzchu głowicy
Re: wyciek- pomocy
: 10 kwie 2007, 00:07
autor: yamamoto
Zauważyłam, że przy mojej sevence na cylindrze pojawia się wyciek oleju. Co mam zrobić, gdzie kupić uszczelki i jakie? Słyszałam też o uszczelnianiu sylikonem co o tym myślicie?
[/img]
słyszałem ze silikon to cos najgorszego choc niestety uszczelnia
o ile nie mozna zastosowac nowej uszczelki, a tu wskazania są jednoznaczne to chyba leciutenkie posmarowanie silikonem powinno dac rade
przypominam iz przy dokrecaniu nadmiar silikonu wypłynie z obu stron wiec lepiej dac go za mało niz za duzo a potem mieć farfocle w silniku które moga narozrabiać.....
: 10 kwie 2007, 08:59
autor: rybson13
Na cylindrze to gdzie?? bo jesli to pokrywa zaworowa to uszczelka 75zl na larssonie-nie oplaca sie wtedy bawic w silicony bo to tylko szpeci zawsze, jesli pod cylindrem to uszczelka 13,50zl, ale wtedy to jest zachodu zeby ja zmienic-trzeba walki rozrzadu sciagac zeby lancuszek puscil itp itd...
: 10 kwie 2007, 22:27
autor: doziolko
: 10 kwie 2007, 22:43
autor: rybson13
uuuuuuuuu taniej to bedzie dolewac oleju bo zlikwidowanie tego wycieku bedzie kosztowalo z 250zl plus do tego odrazu pasowalo by zmienic lancuszek rozrzadu jak nie byl zmieniany i cie skropi all 800zl:)
: 10 kwie 2007, 22:44
autor: doziolko
: 10 kwie 2007, 22:48
autor: doziolko
O kurcze nie sądziłam że to będzie aż tak żle. Denerwuje mnie ten wyciek , bo boję się o silnik i brudzi ożebrowanie, ale myślisz, że smiało mogę tak jeżdzić aż przyjdzie czas na łańcuszek.??
: 11 kwie 2007, 08:03
autor: coliniak
ja bym na poczatek sprobowal zdjac kape zaworowa i dociagnac glowice, ciekaw jestem czy przez ostatnie ponad 10 lat ktos wogole sprawdzal stan srob mocujacych uklad glowica-cylinder do bloku. Silnik caly czas pracuje, drga i czasem sie sroby luzuja, w koncu wkrecone sa w aluminium, ktore lubi sie rozszerzac a potem kurczyc troche w innym tempie niz stal z ktorej zrobione sa szpilki. Potem bedziesz sie mogla zastanawiac co dalej - rozbierac i wymieniac uszczelke czy po prostu dolewac a little bit

. Proponuje, zeby zrobil to ktos kto ma klucz dynamometryczny i wie z jaka sila powinnny byc dokrecone sroby
powodzenia
: 11 kwie 2007, 08:20
autor: PeterS
W mojej SF sprawa wygląda identycznie. Rozmawiałem z mechanikiem i podał mi zakres prac warszatowych - demontaz zaworów, głowicy, nast. cylindra (bo dobrze zrobić od razu uszczelkę pod nim), zabielanie, ew. wymiana pierścieni, problem owalizacji tulei itd itp.
Wiec porozmawiałem z o wiele bardziej doświadczonym mechanikiem z salonu Hondy w Katowicach - opatrzył i stwierdził: "eeeeeeee, czyścić i jeździć". I tego się trzymam
Gdyby oleum kapało - to już gorzej.
: 11 kwie 2007, 14:33
autor: rybson13
Ja tez bym jezdzil, i czekal do wymiany rozrzadu wtedy zrobisz za jednym razem, rozbierac to tak jak wczesniej pisalem to raczej bezsens, sciagac kape zaworowa i dokrecac glowice raczej mi sie nie widzi (nie wierze ze jest popuszczona) ale zawsze stosuje sie te najtansze srodki wiec mozna sprobowac, ja tam bym narazie zostawil i czekal do wymiany rozrzadu
aa no i napisz jaki przebieg masz??
: 11 kwie 2007, 21:03
autor: doziolko
Dzięki za porady. Przedstawię ten referat tacie może coś zaradzi (jeśli oczywiście znajdzie czas- z czym bywa gorzej).
Wersja
zawsze stosuje sie te najtansze srodki wiec mozna sprobowac, ja tam bym narazie zostawil
najbardziej mi się podoba.
Przebieg mam niestety sporawy, bo to 76 tyś. (93r.) i ostatnio zainwestowałam w tłumiki więc od wydatków chce uciec. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
: 11 kwie 2007, 22:52
autor: rybson13
o stary ja mam 75tys km czyzby juz nie dlugo??:P wsumie nie bylbym zly bo bym sam to zrobil a lancuszek pewnie trzeba zmienic bo nikt historii jego nie zna

ale nie kraczmy lepiej
: 12 kwie 2007, 01:22
autor: dofo
o stary (ciach)
doziolko to kobieta

Czytaj dokladnie co i jak pisze

: 12 kwie 2007, 11:25
autor: PeterS
Ja, STARY

, mam >95 kkm, a cieknąć zaczęło przy ok.90kkm
: 12 kwie 2007, 15:58
autor: rybson13
O to przepraszam- rzeczywiscie
zainwestowala w tłumiki

ale jedno mam na swoje usprawiedliwienie, bowiem zmylilo mnie to jakim fachowym jezykiem mowila:), zazwyczja kobieta by napisala "cieknie mi z tego srebrnego co wyglada i dziala jak grzejnik" a zazwyczaj kobiety tez sie czyms takim nie przejmuja, moja ciotka 3 dni temu zjezdzila miasto z zaswiecona kontrolka oleju i wcale sie tym nie przejela

: 12 kwie 2007, 19:54
autor: AS
doziolko to kobieta
A ja się nawet doczytałem jak Dorota ma na imię

: 12 kwie 2007, 21:13
autor: doziolko
Nie będę udawać odrobinkę się podszkoliłam przed napisaniem postu - mam konsultanta.
: 12 kwie 2007, 22:38
autor: ADI
W poprzednim motocyklu (CB700 NH) miałem minimalny wyciek z pokrywy zaworów. Uszczelniłem go czerwonym obleśnym silikonem do wysokich temperatur, którego nawaliłem dużo za dużo. Przestało się pocić, ale wyglądało paskudnie. Było to z 8 lat temu - nie jestem z tego dumny i więcej bym tak nie zrobił. Radzę kupić uszczelkę i sprawdzić w serwisówce z jaką siłą trzeba dokręcić śrubę. Dysponuje kluczem dynamometrycznym więc moge pożyczyć. Nie radzę robić "na oko", bo kumpel kiedyś złamał śrubę w ten sposób.
Powodzenia
: 13 kwie 2007, 19:41
autor: doziolko
Najgorzej jeśli się nie umie samemu nic zrobić(o dokręcaniu śrubki nawet nie wspomnę).Dlatego rybson13 mnie przekonał nię będę tego ruszać a żyć nadzieją, że tak szybko nie da o sobie znać. Ale podobno wszystko przede mną...więc może się jeszcze czegoś nauczę.