Olej i filtr

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Olej i filtr

Postautor: zajc » 07 kwie 2005, 12:24

Mam pytanie o olej-tzn jakiej klasy lepkosciowej stosujecie oleje? Ja zawsze mialem wlany "podstawowy" 10 W 40,ale ze wzgledu na to ze motocykla uzywam czesciej latem ,niz zima-a do tego jest to olejak-czyli w gorace dni silnik osiaga wysokie temperatury, to planuje wlac 15 W 50 Motula 5100. Ma on trwalszy film olejowy w wyzszych temperaturach. Tzn juz go kupilem i czeka na odpowiedni moment ,bo go wlac ;) A drugie pytanie dotyczy filtra oleju-producent zaleca wymienic go co druga wymiane oleju, ja robie to z kazda wymiana-jak u Was to wyglada. Czy nie lepiej te kilkadziesiat zeta przeznaczyc na benzyne?

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 07 kwie 2005, 13:20

Spokojnie możesz na lato lać nawet 20W50 jeżeli taki znajdziesz. Ja używałem 10W40 ale zauważyłem że w ciepłe dni to jest woda a nie olej, i teraz chcę przejść na wyższe lepkości tylko jest problem, bo albo wyższa lepkość to mineralny, albo pólsyntetyk czy syntetyk to niższa lepkość. Jedyny syntetyk o wyższej lepkości to Castrol ale cena....
A filtr oleju zmieniam teraz co drugą zmianę ale kiedyś zmieniałem co zmianę oleju. Ale mój wkład kosztuje 18zł więc nie gra to większej roli.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 07 kwie 2005, 14:08

bo albo wyższa lepkość to mineralny, albo pólsyntetyk czy syntetyk to niższa lepkość. Jedyny syntetyk o wyższej lepkości to Castrol ale cena....
A filtr oleju zmieniam teraz co drugą zmianę ale kiedyś zmieniałem co zmianę oleju. Ale mój wkład kosztuje 18zł więc nie gra to większej roli.
Zbigu-ten Motul 15 W 50 o ktorym pisze to polsyntetyk.

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 07 kwie 2005, 15:44

A ja sobie kupilem porzadnego full syntetyka 10W50 za 20€ / 4L.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 07 kwie 2005, 16:23

Zajc a po ile on jest, bo prawdę powiedziawszy używałem różnego sadła ale motulowego nie. Ostatnio proponowali mi Valvoline ale niestety mineral. A Ty Dofo to masz łomot :lol: że nic nie mówisz o takich okazjach.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 07 kwie 2005, 17:06

Pytajcie co potrzebujecie. Mowilem juz, ze filtry do SF sa po 7€ - czyli jakos 50% polskiej ceny. Sa tez inne syntetyki i polsyntetyki. Relacje cenowe w DE sa ciut inne niz u nas ;)

TomeG
(ex SF)
Posty: 135
Rejestracja: 11 lut 2005, 17:05
Motocykl: CB 1300
Lokalizacja: Świdnica

Postautor: TomeG » 07 kwie 2005, 17:53

ja jezdze na Mibil1 i jestem w pełni zadowolony 15W50 fullsyntetic
Zmieniam zawsze na początek sezony bez wzgledu ile kilosow zrobię i filtr tez co wymianę oleju mi nie szkoda tych 40 pln na nowy filtr oleju tu chodzi o silnik serce mojego moto:)
1l Mobila kosztuje 47pln a potrzeba 3 :( ale daje rade finansowo:)
http://www.swidnica.mm.pl/~tomeg/olejm1.html
TomeG

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 07 kwie 2005, 18:04

ja jezdze na Mobil1 i jestem w pełni zadowolony 15W50 fullsyntetic
Inwestycje w olej w motorach odwdzięczały mi się bezawaryjną pracą pojazdów, więc zachęcony twoją opinią i ja chyba go zaleję. Tylko mam dylemata (opinie są podzielone) jak zmienić skoro nie wiem co jest w silniku. Czy zmienić o+f i po 100 km jak się przepłucze znów zmienic o+f ?
A może najpierw zaleję półsyntetykiem co się z dowolnymi resztkami dobrze zmiesza i dopiero przy następnej zmianie zaleję syntetyka?

po drugie:
Jakie masz doświadczenia z jego dostępnością w trasie?
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 07 kwie 2005, 18:07

ja leje Motul 15W50
im bardziej gęsty tym ciszej pracuje skrzynia (tak mi się wydaje na moje ucho)
ADI

Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Toma » 07 kwie 2005, 18:38

ave!
jezeli chcesz dobrze wypłukać silnik to polecam środek w pełni bezpieczny MOTULA Engine Clean 200ml koszt ok.43zł
co do oleju mój sprzet śmigał na półsyntetyku Motul 10W 40 i taki mu też zapodaje ( cena za 1l ok/32zł 4l ok/110z) wymiana filtra z kazdą wymianą oleju bez nietrafionych w tym przypadku " oszczędności"
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 07 kwie 2005, 19:18

też zmieniam filtr zawsze z olejem, chociaż książka serwisowa mówi, że wystarczy co 2 wymiany oleju (co 12000km)

ADI

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 07 kwie 2005, 23:15

ja leje jak fabryka przykazała czyli 10/40 semisyntetic i filter co wymiana.

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 07 kwie 2005, 23:20

Kiedyś uczono mnie że jak sie wymienia olej nalezy bezwzglednie wyminic i filtr. Ja go wymnieniam za kazdym razem. moim zdaniem to wyglada tak zmieniasz buty a wkałdki zawsze te same.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 07 kwie 2005, 23:37

No ja tez tak robie-tylko dlaczego producent zaleca wymiane filtra co 12 tys km a oleju co 6? Na dodatek powiem ze w Bandicie jest to 18/6 ,czyli co trzecia wymiane :roll:

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 07 kwie 2005, 23:53

Bo my uzytkownicy wiemy lepiej jak dbac o silnik niz taki glupi konstruktorzy :P Podobnie jest z komputerami - oficjalnie, przed wyciagnieciem "wtyczki" USB powinno sie kliknac "odinstaluj urzadzenie" - ale kto to robi :P :mrgreen:

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 07 kwie 2005, 23:54

Tylko ze my zachowujemy w silnikach wiekszy margines bezpieczenstwa- w odroznieniu od przytoczonego przykladu z USB :)

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 07 kwie 2005, 23:57

Torello, wydaje mi się że wychodzisz z dobrego punktu widzenia i myślisz rozsądnie. Chyba tak się powinno robić. Ale biorąc pod uwagę stosunkowo nieduże przebiegi pomiędzy wymianami oleju, producent dopuszcza wymianę filtra co drugą wymianę oleju. Ja doświadczyłem już sytuacji że nie miałem gdzie zmienić filtra i musiałem tę czynność odłożyć. Jak mogę Lesor wyrazić swoje zdanie to nie lej żadnych clean-ów, uszlachetniaczy itp g. Zalej semisyntetyk oczywiście z filtrem, 6000 i zmiana oleju na syntetyk też z filtrem. Nie baw się w płukania bo szkoda kasy a to i tak nic nie da. Jak był eksploatowany na jakimś czymś to płukanie i tak niczego nie zmieni. Po pierwszym przebiegu na semi już powinieneś mieć pogląd na stan techniczny silnika. Ja dopóki miałem minerala było ok, po zmianie na semi zaczął chłeptać sadło. No i trudno.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 08 kwie 2005, 00:01

A Dofo a ja tak b.często robię z tym USB. Raz sobie narobiłem biedy z HDD pod USB i to mnie nauczyło.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Toma » 08 kwie 2005, 10:45

tym razem ja pozwole sie z Tobą nie zgodzić Zbigu nie pracuje dla motula i nie jest to kryptoreklama :lol: ale w przypadku Engine Clean sie mylisz jest to w pełni bezpieczny środek który możesz śmiało zastosowac do wypłukania sinika nawet w motocyklach z przebiegiem grubo ponad 100.000 , (o ile pamietam w listopadowym motorradfahrer była prezentacja tego środka ) ja zastosowałem go z polecania człowieka który przygotowywał motocykle jeszcze niedawno teamu Honda Motopol
wiec bez obaw cel osiagniety :idea:
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 08 kwie 2005, 11:47

Toma-tylko ze nie stosowalbym go do silnikow w ktorych wszystko dziala dzieki szlamowi ,trzymajacemu silnik do kupy. W takich silnikach zastosowanie oleju syntetycznego zawierajacego duzo srodkow myjacych rowna sie remontowi silnika. Tak mial moj kumpel w XJ z 82 roku bodajze. Silnik chodzil w miare ok dopoki lal mineralny. Potem zalal syntetyk i silnik zaczal palic litr oleju/1000 km i ciec gdzie sie da ;) Ja nie mowie ze syntetyk czy Engine Cleaner niszczy silnik, one tylko ujawniaja wady tych starych, zasyfionych silnikow. Tam ten szlam i caly syf uszczelnia silnik.

Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Toma » 08 kwie 2005, 12:23

Zajac i ja tak myśałem z ciezkim sercem jednak zdałem sie na mechanika wypłukałem silnik i jest git!!!!nie wypowiadam sie na temat zmiany oleju z pół- na syntetyk bo tego nie przerabiałem ( a mój chłopski rozumek podpowiada mi ze może być faktycznie ała :? i koniec jazdy ) ale co do czyszczenia silnika (tym środkiem,za inne nie biore odpowiedzialoności :!: :D ) bez obaw , masz racje wypłukuje wszelkie zbędne świnstwa z sinika udrażnia kanały olejowe itp. ale z korzyścia dla moto , pisałem o teście w miemieckim motorradfahrer - były wykresy itp. po oczyszczeniu silnika np: wzrosła kompresja na cylindrach :!: - nie pytaj o szczegóły :shock:
mój CB'ek śmiga i ma sie świetnie a pewnie polata jeszcze ładnych pare latek a jak zauważyłes deczko już starszawy jest :)
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................

Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Toma » 08 kwie 2005, 12:24

soraz :!: za literówke na wstępie :oops:
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 08 kwie 2005, 12:36

Zajc ma rację i się z nim zgadzam w 100%, biorąc pod uwagę swój przypadek. A co do róznych clean-ów, Toma, to pisałem różne g, nie mając na myśli ich jakość czy przydatność, tylko ogólnie jako całą gamę różnych tego typu specyfików. Napisałem również o zastosowaniu oleju semi, który doskonale spełni rolę środka myjącego działającego stopniowo i powoli, w odróżnieniu od różnych dodatków działających bardzo szybko i spektakularnie. Takie działanie może przynieść więcej szkody niż pożytku, ponieważ duże ilości rozpuszczonych szlamów i nagarów w krótkim czasie, może spowodować zapchanie filtra oleju, kanałów olejowych lub zrywanie filmu olejowego. Nikt, i ja też, nie neguje stosowania clean-ów, jednak wszyscy ostrzegają przed mogącymi się pojawić skutkami ubocznymi. I przed tym przestrzegam, nauczony własnym przypadkiem.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 08 kwie 2005, 12:50

Toma-Twoj sprzecik jeszcze nie jest taki stary, dlatego mozesz do niego lac takie specyfiki. Ja mowie tutaj o jeszcze starszych przypadkach ;)

Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Toma » 08 kwie 2005, 12:52

Zwracam honor jeśli żle zrozumiałem :oops: intencje........
nie jestem teoretykiem i ostroznie staram sie wypowiadać na temat nie przetestowany na swojej/naszej skórze
a do samobójstwa też mi daleko wiec remont silnika w moim przypdaku nie wchodzi w grę
do tej pory opierałem sie na opiniach powtrzanych przy kufelku tudież virualnie i nawet nie masz pojecia z jakim cięzkim sercem wlałem cleana w CB'ka i gdyby nie to ze do zeszłego roku w Tarnowskich Górach mojej rodzinnej miejscowości znajdowała sie główna siedziba importera Hondy , a co za tym idzie siła rzeczy znam mase ludzi z motopolu (Tarn-Góry to mała miejscowść -Dofo coś wie na ten temat :P ) i zdałem sie na nich , uwierz ze nie zaryzykowałbym :!: dlatego jeśli ktoś chce wypłukać silnik moge zapewnić ze ta metoda jest bezpieczna i napewno o niebo skuteczniejsza
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości