Olej i filtr
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 181
- Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
- Lokalizacja: Czersk/Posen
Olej i filtr
Mam pytanie o olej-tzn jakiej klasy lepkosciowej stosujecie oleje? Ja zawsze mialem wlany "podstawowy" 10 W 40,ale ze wzgledu na to ze motocykla uzywam czesciej latem ,niz zima-a do tego jest to olejak-czyli w gorace dni silnik osiaga wysokie temperatury, to planuje wlac 15 W 50 Motula 5100. Ma on trwalszy film olejowy w wyzszych temperaturach. Tzn juz go kupilem i czeka na odpowiedni moment ,bo go wlac A drugie pytanie dotyczy filtra oleju-producent zaleca wymienic go co druga wymiane oleju, ja robie to z kazda wymiana-jak u Was to wyglada. Czy nie lepiej te kilkadziesiat zeta przeznaczyc na benzyne?
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
Spokojnie możesz na lato lać nawet 20W50 jeżeli taki znajdziesz. Ja używałem 10W40 ale zauważyłem że w ciepłe dni to jest woda a nie olej, i teraz chcę przejść na wyższe lepkości tylko jest problem, bo albo wyższa lepkość to mineralny, albo pólsyntetyk czy syntetyk to niższa lepkość. Jedyny syntetyk o wyższej lepkości to Castrol ale cena....
A filtr oleju zmieniam teraz co drugą zmianę ale kiedyś zmieniałem co zmianę oleju. Ale mój wkład kosztuje 18zł więc nie gra to większej roli.
A filtr oleju zmieniam teraz co drugą zmianę ale kiedyś zmieniałem co zmianę oleju. Ale mój wkład kosztuje 18zł więc nie gra to większej roli.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 181
- Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
- Lokalizacja: Czersk/Posen
Zbigu-ten Motul 15 W 50 o ktorym pisze to polsyntetyk.bo albo wyższa lepkość to mineralny, albo pólsyntetyk czy syntetyk to niższa lepkość. Jedyny syntetyk o wyższej lepkości to Castrol ale cena....
A filtr oleju zmieniam teraz co drugą zmianę ale kiedyś zmieniałem co zmianę oleju. Ale mój wkład kosztuje 18zł więc nie gra to większej roli.
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
-
- (ex SF)
- Posty: 135
- Rejestracja: 11 lut 2005, 17:05
- Motocykl: CB 1300
- Lokalizacja: Świdnica
ja jezdze na Mibil1 i jestem w pełni zadowolony 15W50 fullsyntetic
Zmieniam zawsze na początek sezony bez wzgledu ile kilosow zrobię i filtr tez co wymianę oleju mi nie szkoda tych 40 pln na nowy filtr oleju tu chodzi o silnik serce mojego moto:)
1l Mobila kosztuje 47pln a potrzeba 3 ale daje rade finansowo:)
http://www.swidnica.mm.pl/~tomeg/olejm1.html
Zmieniam zawsze na początek sezony bez wzgledu ile kilosow zrobię i filtr tez co wymianę oleju mi nie szkoda tych 40 pln na nowy filtr oleju tu chodzi o silnik serce mojego moto:)
1l Mobila kosztuje 47pln a potrzeba 3 ale daje rade finansowo:)
http://www.swidnica.mm.pl/~tomeg/olejm1.html
TomeG
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
Inwestycje w olej w motorach odwdzięczały mi się bezawaryjną pracą pojazdów, więc zachęcony twoją opinią i ja chyba go zaleję. Tylko mam dylemata (opinie są podzielone) jak zmienić skoro nie wiem co jest w silniku. Czy zmienić o+f i po 100 km jak się przepłucze znów zmienic o+f ?ja jezdze na Mobil1 i jestem w pełni zadowolony 15W50 fullsyntetic
A może najpierw zaleję półsyntetykiem co się z dowolnymi resztkami dobrze zmiesza i dopiero przy następnej zmianie zaleję syntetyka?
po drugie:
Jakie masz doświadczenia z jego dostępnością w trasie?
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
-
- Figlarz
- Posty: 74
- Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
ave!
jezeli chcesz dobrze wypłukać silnik to polecam środek w pełni bezpieczny MOTULA Engine Clean 200ml koszt ok.43zł
co do oleju mój sprzet śmigał na półsyntetyku Motul 10W 40 i taki mu też zapodaje ( cena za 1l ok/32zł 4l ok/110z) wymiana filtra z kazdą wymianą oleju bez nietrafionych w tym przypadku " oszczędności"
jezeli chcesz dobrze wypłukać silnik to polecam środek w pełni bezpieczny MOTULA Engine Clean 200ml koszt ok.43zł
co do oleju mój sprzet śmigał na półsyntetyku Motul 10W 40 i taki mu też zapodaje ( cena za 1l ok/32zł 4l ok/110z) wymiana filtra z kazdą wymianą oleju bez nietrafionych w tym przypadku " oszczędności"
http://www.bikepics.com/members/19770418/
....Get your motor runnin' Head out on the highway................
....Get your motor runnin' Head out on the highway................
-
- (ex SF)
- Posty: 169
- Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
- torello
- 1966-2005
- Posty: 519
- Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
- Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
Torello, wydaje mi się że wychodzisz z dobrego punktu widzenia i myślisz rozsądnie. Chyba tak się powinno robić. Ale biorąc pod uwagę stosunkowo nieduże przebiegi pomiędzy wymianami oleju, producent dopuszcza wymianę filtra co drugą wymianę oleju. Ja doświadczyłem już sytuacji że nie miałem gdzie zmienić filtra i musiałem tę czynność odłożyć. Jak mogę Lesor wyrazić swoje zdanie to nie lej żadnych clean-ów, uszlachetniaczy itp g. Zalej semisyntetyk oczywiście z filtrem, 6000 i zmiana oleju na syntetyk też z filtrem. Nie baw się w płukania bo szkoda kasy a to i tak nic nie da. Jak był eksploatowany na jakimś czymś to płukanie i tak niczego nie zmieni. Po pierwszym przebiegu na semi już powinieneś mieć pogląd na stan techniczny silnika. Ja dopóki miałem minerala było ok, po zmianie na semi zaczął chłeptać sadło. No i trudno.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
-
- Figlarz
- Posty: 74
- Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
tym razem ja pozwole sie z Tobą nie zgodzić Zbigu nie pracuje dla motula i nie jest to kryptoreklama ale w przypadku Engine Clean sie mylisz jest to w pełni bezpieczny środek który możesz śmiało zastosowac do wypłukania sinika nawet w motocyklach z przebiegiem grubo ponad 100.000 , (o ile pamietam w listopadowym motorradfahrer była prezentacja tego środka ) ja zastosowałem go z polecania człowieka który przygotowywał motocykle jeszcze niedawno teamu Honda Motopol
wiec bez obaw cel osiagniety
wiec bez obaw cel osiagniety
http://www.bikepics.com/members/19770418/
....Get your motor runnin' Head out on the highway................
....Get your motor runnin' Head out on the highway................
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 181
- Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
- Lokalizacja: Czersk/Posen
Toma-tylko ze nie stosowalbym go do silnikow w ktorych wszystko dziala dzieki szlamowi ,trzymajacemu silnik do kupy. W takich silnikach zastosowanie oleju syntetycznego zawierajacego duzo srodkow myjacych rowna sie remontowi silnika. Tak mial moj kumpel w XJ z 82 roku bodajze. Silnik chodzil w miare ok dopoki lal mineralny. Potem zalal syntetyk i silnik zaczal palic litr oleju/1000 km i ciec gdzie sie da Ja nie mowie ze syntetyk czy Engine Cleaner niszczy silnik, one tylko ujawniaja wady tych starych, zasyfionych silnikow. Tam ten szlam i caly syf uszczelnia silnik.
-
- Figlarz
- Posty: 74
- Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Zajac i ja tak myśałem z ciezkim sercem jednak zdałem sie na mechanika wypłukałem silnik i jest git!!!!nie wypowiadam sie na temat zmiany oleju z pół- na syntetyk bo tego nie przerabiałem ( a mój chłopski rozumek podpowiada mi ze może być faktycznie ała i koniec jazdy ) ale co do czyszczenia silnika (tym środkiem,za inne nie biore odpowiedzialoności ) bez obaw , masz racje wypłukuje wszelkie zbędne świnstwa z sinika udrażnia kanały olejowe itp. ale z korzyścia dla moto , pisałem o teście w miemieckim motorradfahrer - były wykresy itp. po oczyszczeniu silnika np: wzrosła kompresja na cylindrach - nie pytaj o szczegóły
mój CB'ek śmiga i ma sie świetnie a pewnie polata jeszcze ładnych pare latek a jak zauważyłes deczko już starszawy jest
mój CB'ek śmiga i ma sie świetnie a pewnie polata jeszcze ładnych pare latek a jak zauważyłes deczko już starszawy jest
http://www.bikepics.com/members/19770418/
....Get your motor runnin' Head out on the highway................
....Get your motor runnin' Head out on the highway................
-
- Figlarz
- Posty: 74
- Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
soraz za literówke na wstępie
http://www.bikepics.com/members/19770418/
....Get your motor runnin' Head out on the highway................
....Get your motor runnin' Head out on the highway................
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
Zajc ma rację i się z nim zgadzam w 100%, biorąc pod uwagę swój przypadek. A co do róznych clean-ów, Toma, to pisałem różne g, nie mając na myśli ich jakość czy przydatność, tylko ogólnie jako całą gamę różnych tego typu specyfików. Napisałem również o zastosowaniu oleju semi, który doskonale spełni rolę środka myjącego działającego stopniowo i powoli, w odróżnieniu od różnych dodatków działających bardzo szybko i spektakularnie. Takie działanie może przynieść więcej szkody niż pożytku, ponieważ duże ilości rozpuszczonych szlamów i nagarów w krótkim czasie, może spowodować zapchanie filtra oleju, kanałów olejowych lub zrywanie filmu olejowego. Nikt, i ja też, nie neguje stosowania clean-ów, jednak wszyscy ostrzegają przed mogącymi się pojawić skutkami ubocznymi. I przed tym przestrzegam, nauczony własnym przypadkiem.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
-
- Figlarz
- Posty: 74
- Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Zwracam honor jeśli żle zrozumiałem intencje........
nie jestem teoretykiem i ostroznie staram sie wypowiadać na temat nie przetestowany na swojej/naszej skórze
a do samobójstwa też mi daleko wiec remont silnika w moim przypdaku nie wchodzi w grę
do tej pory opierałem sie na opiniach powtrzanych przy kufelku tudież virualnie i nawet nie masz pojecia z jakim cięzkim sercem wlałem cleana w CB'ka i gdyby nie to ze do zeszłego roku w Tarnowskich Górach mojej rodzinnej miejscowości znajdowała sie główna siedziba importera Hondy , a co za tym idzie siła rzeczy znam mase ludzi z motopolu (Tarn-Góry to mała miejscowść -Dofo coś wie na ten temat ) i zdałem sie na nich , uwierz ze nie zaryzykowałbym dlatego jeśli ktoś chce wypłukać silnik moge zapewnić ze ta metoda jest bezpieczna i napewno o niebo skuteczniejsza
nie jestem teoretykiem i ostroznie staram sie wypowiadać na temat nie przetestowany na swojej/naszej skórze
a do samobójstwa też mi daleko wiec remont silnika w moim przypdaku nie wchodzi w grę
do tej pory opierałem sie na opiniach powtrzanych przy kufelku tudież virualnie i nawet nie masz pojecia z jakim cięzkim sercem wlałem cleana w CB'ka i gdyby nie to ze do zeszłego roku w Tarnowskich Górach mojej rodzinnej miejscowości znajdowała sie główna siedziba importera Hondy , a co za tym idzie siła rzeczy znam mase ludzi z motopolu (Tarn-Góry to mała miejscowść -Dofo coś wie na ten temat ) i zdałem sie na nich , uwierz ze nie zaryzykowałbym dlatego jeśli ktoś chce wypłukać silnik moge zapewnić ze ta metoda jest bezpieczna i napewno o niebo skuteczniejsza
http://www.bikepics.com/members/19770418/
....Get your motor runnin' Head out on the highway................
....Get your motor runnin' Head out on the highway................
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości