Olej i filtr

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Toma » 08 kwie 2005, 12:54

nio troche do pełnoletności Mu brakuje :D
chyba zle załapałem wątek 8) myślałem ze sprawa rozbija sie cały cas o jedyny słuszny model :D
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 08 kwie 2005, 13:27

Co do zmiany oleju osobiscie przyklaskuje starej zasadzie ze czym wiekszy przebieg tym bardziej gesty olej i zmiany tylko w strone SYNTETIC->SEMISYNTETIC->MINERAL nigdy w druga, bo tak jak koledzy powiedzieli właściwości myjące syntetyka usunie pozostałości po mineralu i z silnika pocieknie jak z motopompy

Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Toma » 08 kwie 2005, 13:34

jak najbardziej sie z tym zgadzam
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 08 kwie 2005, 13:39

Zasada Bartka jest jak najbardziej słuszna. Tym razem, Toma, to ja nie zaskoczyłem, przepraszam. Chodzi o jeden model i wszycho jasne. Ale niemniej mój mały wykładzik na pewno trochę wyjaśnił w kwestiach ogólnych dotyczących łożysk.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 08 kwie 2005, 13:45

Dafo, popieram. Mam na liczniku 15 tys stosuje semi i tak zostanie.
Kolega nalał do Reno Kangoo syntetyku i tak go wypłukał że jadąc na Krym lał 5 l oleju na 100 km/ troche przesadziałem ale niewiele/ a później lanie najgorszego ścierwa już nie pomogło silnik do remontu. Panowie moim zdaniem, laniem syntetyku do starego silnika to można sobie wypłukac ale kieszeń.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Toma » 08 kwie 2005, 13:48

Zbigu jaknabardziej ale może wątek "łózysk"stąd ewakujmy zanim dofo nas namierzy :D
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 08 kwie 2005, 13:51

OK nasz słusznego.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 08 kwie 2005, 14:07

A juz myslalem, ze nikt nie czyta dzialu z usprawnieniami :mrgreen: :twisted: :twisted: :twisted:

TomeG
(ex SF)
Posty: 135
Rejestracja: 11 lut 2005, 17:05
Motocykl: CB 1300
Lokalizacja: Świdnica

Postautor: TomeG » 08 kwie 2005, 16:50

jakie filtry kupujecie bo ja zawsze chromowany i tylko taki
A Wy??
http://www.swidnica.mm.pl/~tomeg/filtr2.html
http://www.swidnica.mm.pl/~tomeg/filtr.html
TomeG

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 08 kwie 2005, 17:33

Całkiem to ładnie wygląda :)
U mnie ostatnio jezdził orginal a teraz mam MIV made in japan.
Gadaliśmy juz na ten temat ;)

:moto:

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 08 kwie 2005, 22:11

Rzeczywisce ten temat był klepany.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Gorg
Beniamin
Beniamin
Posty: 63
Rejestracja: 12 maja 2005, 23:40
Lokalizacja: Krasnystaw

Postautor: Gorg » 05 cze 2005, 22:48

Podłączę się jeszce przy okazji. Wie ktoś może jaka jest różnica w ilosci oleju pomiedzy górną a dolną kreską na bagnecie? To tak a propo stukania szklanek popychaczy, w pewnym serwisie powiedzieli mi że zwiekszenie ilość oleju może troszkę załagodzić sytuacją. Spróbujemy, zobaczymy.

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 06 cze 2005, 09:38

Za duże zwiekszenie ilości oleju może spowodować że nadmiar gdzieś wyjdzie "bokiem"
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 06 cze 2005, 09:42

jakie filtry kupujecie bo ja zawsze chromowany i tylko taki
A Wy??
ja też taki mam ale ćććććććććććććććć, bo Elkriss-chromkiller czuwa...
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Gorg
Beniamin
Beniamin
Posty: 63
Rejestracja: 12 maja 2005, 23:40
Lokalizacja: Krasnystaw

Postautor: Gorg » 06 cze 2005, 10:24

No właśnie. Mam poziom gdzieś tak w połowie skali i zastanawiam sie ile trzeba dolać by było prawie na maksa. A tak co do tego palenia oleju: olej półsyntetyk Bel Ray 10W40 i po 3,5 tyś nie zauważyłem aby coś ubyło.

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 06 cze 2005, 11:16

Filtr orginalny Hondy 47 zł. / czarny/ informacja sprzed 0,5 h.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 06 cze 2005, 14:18

a ja kupuje filtr jaki jest. Albo w zielonym pudełeczku Hiflo czy coś.. ale w biało niebiesko czerwonym nie pamiętam nazwy.
Raz kupilem orginał... wyglada tak samo.
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 06 cze 2005, 14:25

W cenie ????
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 06 cze 2005, 16:13

A nie pamiętam. 30zł około. Akurat filtr powietrza trafił mi sie w zielonym pudelku hiflp a oleju w niebiesko bialo czerwonym. A ten orignał to ok 40zł w boldorze kiedyś tam zapłacilem chyba rok temu.
Cena za filtr oleju MIW (ten w kolorowym pudelku) 28zł
CEna za filtr pow. Hiflo (ten w zielonym 67zł
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
El Kriss
stary Seveniarz
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2005, 10:51
Motocykl: cb 750 i jakis inny
Lokalizacja: Łodz

Postautor: El Kriss » 09 cze 2005, 00:50

Lesor, nie kombinuj, sprawdzałem na meetingu i miałeś przyzwoity męski filterek.

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 09 cze 2005, 00:55

Filterek winien być męski bo chrom ma jedną konkretą wade. Jak jest ujebany to brzydko wyglada. A taki zwyczajny nie
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 09 cze 2005, 08:25

E Matiej zawsze można przeciągnąć szmatką miedzy jednym Tymbarkiem a drugim :) :)
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 09 cze 2005, 09:24

Ano można można. Ale to trzeba zatrudnić siostrzenica 8 letniego zeby tam sie dostał. On ma cierpliwość i na tyle małe dlonie ze wszędzie da rade wyczyścić. Za rundala na motórze w okolicy placu zabaw (gdzie dużo kumpli jest a co dzieci też lubią sie lansować) potrafi godzinami czyścić :)
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 09 cze 2005, 10:07

Kapitalista.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Ronin
stary Seveniarz
Posty: 403
Rejestracja: 14 wrz 2005, 18:58
Lokalizacja: Kłodzko (od 30 maja)

Postautor: Ronin » 26 paź 2006, 11:37

Pytajcie co potrzebujecie. Mowilem juz, ze filtry do SF sa po 7€ - czyli jakos 50% polskiej ceny. Sa tez inne syntetyki i polsyntetyki. Relacje cenowe w DE sa ciut inne niz u nas ;)
Możesz mi sprawdzić ile będzie mnie kosztowało 4L oleju półsyntetyku?
W Polsce znalazłem CASTROLA GPS za 122 zeta i MOTULA 5100 za 112 zł. Może w niemcowni można nabyć coś dobrego za mniejsze pieniążki? Nazwa to drugorządna sprawa.
Acha i jeszcze filtr oleju do CBR 600 F2 (94r - model PC(v;) )-25))


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: zajc i 68 gości