Podgięte lagi po wypadku

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Artoor
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:22
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Podgięte lagi po wypadku

Postautor: Artoor » 07 mar 2007, 21:05

Witam .
W mojej sevence mam podgięte lagi , w HPlaza same rury kosztują ponad 1600zł za 2 sztuki , ale widziałem ogłoszenia na allegro że gość prostuje lagi . Czy warto tym zinteresować się czy to lipa i nie zawracać sobie d...
Koszt prostowania to 50 zł od sztuki , nie taki straszny w porównaniu do ceny nowych . Mam pytanie czy efekt prostowania może być zadowalający ? Poradźcie bo sezon tuż tuż .
Art33

Awatar użytkownika
iceq
stary Seveniarz
Posty: 504
Rejestracja: 30 maja 2006, 16:56
Motocykl: CB1300 VFR1200F k1200gt JUNAK
Lokalizacja: Sieradz-Lodz
Kontakt:

Postautor: iceq » 07 mar 2007, 21:54

Witaj wodzu. Efekt prostowania moze byc super. Wszystko zalezy od stanu uszkodzenia. Zapodaj jaka fote to cos poradzimy lub odradzimy. Pozdro
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły ....
http://www.bikepics.com/members/iceq/

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 08 mar 2007, 09:23

Zawsze możesz zażądać sprawdzenia prostoliniowości przy odbiorze po prostowaniu.Ewentualnie możesz to sam sprawdzić przykładając jedna lagę do drugiej, i patrząc pod światło obracać nimi wokół ich osi-jeśli będzie widać dużą szczelinę(max. 1mm), to składasz reklamację.
Oczywiście wszelakie fałdy i wgniecenia w części gdzie pracują uszczelniacze powodują że laga nie nadaje się do założenia.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

coliniak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 162
Rejestracja: 25 wrz 2006, 15:44
Lokalizacja: Naklo nad Notecia
Kontakt:

Postautor: coliniak » 08 mar 2007, 09:45

poza tym pozostaje jeszcze problem ramy - sevenkowe stalowe lubia sie krzywic dosc mocno i nawet jak lagi beda ok to kolo moze lekko podcinac na skutek skrecenia w okolicach glowki ramy
Failure is not an option...
ex Red Onion 00' ...V-strom DL1000, CBF1000, Xtourer 1200 :),,,, Junak 57', WSK 125 74', Rebel 125 98'

Awatar użytkownika
davidson
Wampir
Posty: 570
Rejestracja: 10 gru 2006, 10:42
Motocykl: EX sevenfifty:) XJR 1300
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Postautor: davidson » 08 mar 2007, 09:59

sevenkowe stalowe lubia sie krzywic dosc mocno
myślałem że stara stalowa kołyska jest dużo wytrzymalsza, a tu już któryś raz czytam że nie :shock: . to nie dobrze :wink:
生まれた野生する
Obrazek

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 08 mar 2007, 10:55

główka ramy jest w SF konkretna i wydaje mi się, że nieźle trzeba by przypieprzyć, żeby pogiąć ramę w tym miejscu,

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 08 mar 2007, 21:21

główka ramy jest w SF konkretna i wydaje mi się, że nieźle trzeba by przypieprzyć, żeby pogiąć ramę w tym miejscu,
Wydaje Ci się :( (zależy co masz na myśli pisząc "pogiąć"). Wczoraj byłem w MCSie obejrzeć moją ramę po prostowaniu.
Z zewnątrz to grube rury a ścianki jak brystol.
Sama główka nie gnie się, gną się rury dolne i grzbietowa.
U mnie np. główka ma podbicie dołem, jest w tolerancji a przesunięcie było na odcinku główka-górne mocowania silnika oraz główka-trójnik pod siodłem.

Do Arta:
Nie ma pewności, że to tylko lagi, czasem również półki się krzywią a czasem także sztyca. Sztyca to nawet lubi się skręcić.
W Warszawie możesz zawieźć do sprawdzenia i prostowania do MCS ewentualnie do Tecrolu do Bielska. W MCS pomiar całego motocykla kosztuje 500zł.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
AS
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 155
Rejestracja: 11 lis 2005, 23:02
Motocykl: TDM 900 plastikowa lala
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: AS » 08 mar 2007, 23:02

W MCS pomiar całego motocykla kosztuje 500zł
Ja za prostowanie ramy, lag i półki dałem 1500

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 09 mar 2007, 11:37

Ja nie miałem prostowanego zawieszenia, bo dałem nowe a mimo to też zapłacę 1500. :(
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Artoor
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:22
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Postautor: Artoor » 10 mar 2007, 16:14

zrobię fotki i wrzucę
SF Spraaawia Fraaajdę

Artoor
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:22
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

fotka - lagi po wypadku

Postautor: Artoor » 13 mar 2007, 16:00

podaję link do stronki ze zdjęciem sevenki.
Jak będzie potrzeba to mogę zapodać dokładniejsze fotki

Art33

http://artoor33.webpark.pl/

Awatar użytkownika
iceq
stary Seveniarz
Posty: 504
Rejestracja: 30 maja 2006, 16:56
Motocykl: CB1300 VFR1200F k1200gt JUNAK
Lokalizacja: Sieradz-Lodz
Kontakt:

Postautor: iceq » 13 mar 2007, 18:34

Tak na moje oko to spokojnie mozna wyprostowac i sie nie przejmowac. Popatrz dokladnie czy nie ma na ladze sladow wybrzuszenia. Jezeli nie to luzik. Daj do prostowanie i juz.
Pozdro
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły ....
http://www.bikepics.com/members/iceq/

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 13 mar 2007, 19:01

Jak je pogiąłeś??

Artoor
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:22
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Postautor: Artoor » 13 mar 2007, 19:40

Na szczęście to nie ja tylko poprzedni właściciel w coś przypier.... .
W takim stanie ją nabyłem , a teraz próbuję ją przygotować do sezonu.
Art33

MaRRcin
Junior
Junior
Posty: 43
Rejestracja: 26 lis 2006, 21:26

Postautor: MaRRcin » 13 mar 2007, 23:16

sprzedaj mi ten popękany błotnik w dobrej cenie :D

Artoor
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:22
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Postautor: Artoor » 14 mar 2007, 00:06

To jeszcze kwestia do przemyślenia.
Zastanawiam się czy go reanimować , czy rozejżeć się za nowym ?
Może ktoś wie ile nowy błotnik kosztuję . Będę dźwięczny za info .
Artr33

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 14 mar 2007, 09:51

W kwestii lag-powinny sie elegancko dać wyprostować.Lesor w którymś z tematów podał wykaz prawdopodobnych zamienników od innych modeli HONDY-poszukaj gdybyś się jednak zdecydował na proste ale używane.

Za błotnik, na motobazarze w Łodzi, w 2005r zapłaciłem 100pln, a i tak był klejony/spawany(i to do dupy był zrobiony, musiałem poprawiać). Kupiłem go bo był jedyny :evil: , i nie miałem wyboru.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

coliniak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 162
Rejestracja: 25 wrz 2006, 15:44
Lokalizacja: Naklo nad Notecia
Kontakt:

Postautor: coliniak » 14 mar 2007, 10:57

Za błotnik, na motobazarze w Łodzi, w 2005r zapłaciłem 100pln, a i tak był klejony/spawany(i to do dupy był zrobiony, musiałem poprawiać). Kupiłem go bo był jedyny :evil: , i nie miałem wyboru.
najlepszy efekt to walnac mate i od dolu polozyc z zywica poliestrowa - elementy ktore sa spawane i tak po pewnym czasie pekaja - szczegolnie gdy sa zamontowane tam gdzie mocno drzzzzzzzzzzy
Failure is not an option...
ex Red Onion 00' ...V-strom DL1000, CBF1000, Xtourer 1200 :),,,, Junak 57', WSK 125 74', Rebel 125 98'

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 14 mar 2007, 11:08

Mata z włókna szklanego + żywica poliestrowa to już przeżytek :P . Dobry spawacz plastików, i pospawanie z obu stron spisuje sie znakomicie.Stwierdzone organoleptycznie :wink: .
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

rybson13
Senior
Senior
Posty: 107
Rejestracja: 10 wrz 2006, 21:27
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: rybson13 » 14 mar 2007, 15:45

ja swoj zreanimowalem i razem z malowaniem moj lakiernik mi to zrobil za 100zl (w tym same materialy kosztowaly z 50zl) efekt ekstra a pol blotnika nie bylo bo zostal w angli, dorobil polowe ze zderzaka z forda podobno najlepiej sie je spawa

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 14 mar 2007, 15:54

ja swoj zreanimowalem i razem z malowaniem moj lakiernik mi to zrobil za 100zl (w tym same materialy kosztowaly z 50zl) efekt ekstra a pol blotnika nie bylo bo zostal w angli, dorobil polowe ze zderzaka z forda podobno najlepiej sie je spawa
Brzmi to tak, jakbym to ja napisał :P , bratnia zaginiona dusza :?:,rozdzielili nas na porodówce :?: czy może klonik :?:
:D :P :piwo: :yahoo: :3m_sie: :spoko: :banan:
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

rybson13
Senior
Senior
Posty: 107
Rejestracja: 10 wrz 2006, 21:27
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: rybson13 » 14 mar 2007, 20:44

kto wie ktow wie, z krzyza do zielonego nie daleko :D


Art a co do tych lag to napisalem ze samo prostowanie od sztuki kolo 150zl i nie jest to prostowane mlotkiem, moj ojciec to nie kowal:P ma prase hydrauliczna na 12t nacisku, wiec jak juz chcesz

MaRRcin
Junior
Junior
Posty: 43
Rejestracja: 26 lis 2006, 21:26

Postautor: MaRRcin » 14 mar 2007, 21:20

Rura nośna pasuje między innymi od CBR 600 F2 :) Ja taką mam u siebie :P A błotnik lepiej kupić nowy (cały). Po co Ci taki połamany? :) hehe

rybson13
Senior
Senior
Posty: 107
Rejestracja: 10 wrz 2006, 21:27
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: rybson13 » 14 mar 2007, 21:55

maRRcin pokaz fotki jak tam teraz sevenka wyglada cos juz sie zmienilo?? zrobiles cos wiecej??:)

MaRRcin
Junior
Junior
Posty: 43
Rejestracja: 26 lis 2006, 21:26

Postautor: MaRRcin » 15 mar 2007, 22:33

No fotki planuję jutro porobić :) Sevenka teoretycznie jeździ :P Teoretycznie bo nie mam błotnika, przednia tarcza jest krzywa i jest jeszcze nie zarejestrowana... :( Ale ponad 100km już przejeżdżone :D Jak zrobię fotki to wrzucę na forum. Marcin


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 137 gości