Klucz do filtra oleju - jaki ?

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
stigfighter
Posty: 9
Rejestracja: 28 lut 2007, 17:47

Klucz do filtra oleju - jaki ?

Postautor: stigfighter » 01 mar 2007, 18:21

Witajcie
Niedługo czeka mnie wymiana oleju w silniku do mojej Sevenki. Moje pytanie jest nastepujące - jaki klucz do filtra oleju zastosować bo ja widziałem ze 3 rodzaje - paskowy , łańcuchowy ( myslę że ten odpada) oraz tasmowy. Jak wiecie dostęp do filtra nie jest najlepszy i szukam takiego klucza co będzie pasował idealnie. Gdzieś wyczytałem że jak chce się wymienić filtr oleju w motocyklu to trzeba rozkręcić cześć układu wydechowego. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ZibiFire
stary Seveniarz
Posty: 864
Rejestracja: 04 sty 2006, 21:54
Motocykl: ex RC 42 '94
Lokalizacja: Warszawa "koło"

Postautor: ZibiFire » 01 mar 2007, 19:40

Jaki klucz........zwykły długi wkrętak....... przebij i delikatnie odkręc........a potem odkręcaj palcami - No chyba, że masz grabę wielką :P .
Zakręcaj tez tylko palcami i na końcu w miarę mocniej przykręc (nie na siłę) ale najpierw gumkę olejem posmaruj - znaczy wiesz jaką gumkę :wink:

ZibiFire
....Always Look On The Bright Side Of Live.........

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 01 mar 2007, 20:00

Idealny jest takiego typu : Obrazek
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

stigfighter
Posty: 9
Rejestracja: 28 lut 2007, 17:47

Postautor: stigfighter » 01 mar 2007, 20:24

Ale jakiej srednicy ma być ten klucz ? 76 mm widziałem na allegro i nie wiem czy do mojego filtra by styknał.

stigfighter
Posty: 9
Rejestracja: 28 lut 2007, 17:47

Postautor: stigfighter » 01 mar 2007, 20:25

Oczywiście mowa tu o kluczu na załączonym obrazku

rybson13
Senior
Senior
Posty: 107
Rejestracja: 10 wrz 2006, 21:27
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: rybson13 » 01 mar 2007, 20:37

ja zrobilem sobie samemu lancuchowy wyszedl ekstra, roboty tez nie duzo fajnu nowy filtr jak wkrecalem to nawet go nieporysowalem, przebijania nie polecam obrzygasz caly silnik i kolektory

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 01 mar 2007, 20:43

Ja również używam długiego ostrego śrubokręta, jeżeli filtr jest zapieczony i ciężko go odkręcić ręką. Tylko uważaj, żeby wbić go w filtr oleju w taki sposób, żeby nie uszkodzić gwintu na który nakręcony jest filtr. Najlepiej wbijać blisko górnej krawędzi filtra.

ADI

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 01 mar 2007, 21:03

Ale jakiej srednicy ma być ten klucz ? 76 mm widziałem na allegro i nie wiem czy do mojego filtra by styknał.
Wystarczy zmierzyć posiadany filtr... :roll: , i poszukać ofert :wink:
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Gorg
Beniamin
Beniamin
Posty: 63
Rejestracja: 12 maja 2005, 23:40
Lokalizacja: Krasnystaw

Postautor: Gorg » 01 mar 2007, 22:24

Najlepiej weź ze sobą nowy filtr i idź do najbliższego sklepu z częściami do samochodów to na pewno coś dobierzesz. Przymierz tylko klucz, bo nie wszystkie „łapią” filtry o takiej średnicy. A układu wydechowego nie musisz rozkręcać, filtr spokojnie wyjdzie pomiędzy kolankami. :wink:

rybson13
Senior
Senior
Posty: 107
Rejestracja: 10 wrz 2006, 21:27
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: rybson13 » 02 mar 2007, 14:41

a to ja odrazu dodam ze moj tata zrobil klucz do filtra wlasnie taki sam jak na zdjeciu, i zakrecl nim filtr, za rok przy wymianie oleju, nowy filtr juz nie pasowal-- wiec jak kupisz klucz do filtra to kupuj juz jednego producenta bo co producent to inny rozstaw bynajmniej a autkach tak jest

mucha
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 175
Rejestracja: 27 maja 2005, 19:04
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: mucha » 03 mar 2007, 17:01

...tylko łąńcuchowy i to najtańszy z Auchan :mrgreen:

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 13 mar 2007, 16:49

a ja to pukam śrubokrętem zaostrzonym i przebijam filterem potem lekko obracam i dalej łapką się odkręca. Przykrecanie to tylko ręką. Ale Muchowa opcja jest też super. Kiedys mialem ale alzheimer mi schował taki klucz :D
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
davidson
Wampir
Posty: 570
Rejestracja: 10 gru 2006, 10:42
Motocykl: EX sevenfifty:) XJR 1300
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Postautor: davidson » 13 mar 2007, 22:16

a ja jade na serwis i wymiane mam gratis przy zakupie oleju:P :D
i nie potrzebuje takich kluczy :wink:
生まれた野生する
Obrazek

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 13 mar 2007, 22:31

Olej olejem, a ile takich niespodzianek innych czycha w motocyklu. poluzowane śrubki od drgań - sevenka też ma drgania ehhehe. Ile linek nie dosmarowanych i innych taki łożysk
żyj i daj żyć innym


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości