Stożkowe łożyska głowki ramy

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Stożkowe łożyska głowki ramy

Postautor: Toma » 05 kwie 2005, 19:14

ave!
zmieniał może ktoś łożyska głowki ramy na stożkowe ?? chodzi mi o oznaczenie
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 05 kwie 2005, 19:35

W książce serwisowej (dostępnej na stronie SF) na stronie "10-15" jest opisane co to za łożysko a na stronie "10-14" masz ładny rysuneczek jak to poskładać.

Pozdrawiam
ADI

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 06 kwie 2005, 00:14

Czy to oto chodziło :?:

ADI

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 06 kwie 2005, 10:48

Z tego co wiem /teraz jestem właśnie na etapie walki/ są to łożyska niestandardowe, czyli zrobione przez Hondę pod określone użycie. Dopasowanie czegoś typowego bez zmian konstrukcyjnych nie wchodzi w grę.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Toma » 06 kwie 2005, 18:44

ave!
niestety , to są standartowe łożyska a mi chodziło o stożkowe zamienniki
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 06 kwie 2005, 19:41

czegoś nie rozumiem: to nie możesz założyć standardowych?

Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Toma » 06 kwie 2005, 20:07

łożyska rolkowo - stożkowe są znacznie trwalsze :idea:
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 06 kwie 2005, 21:17

ale co ile je wymieniasz? raczej rzadko jak sądze, skoro jest problem to załóż standardowe

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 07 kwie 2005, 11:15

Rozumiem że zamiast stardardowych łożysk chcesz włożyć stożkowe. Jak najbardziej popieram bo w tym zastosowaniu sprawdzają się znacznie lepiej. Jest jednak małe ale. Wymiary standardowych łożysk nie odpowiadają wymiarom łożysk stożkowych dlatego że są one właśnie stożkowe. Z reguły stożkowe o tym samym wymiarze zewnętrznym mają mniejszą średnicę wewnętrzną/stożek!/. Łożyka są normalizowane /z nielicznymi wyjątkami/ i trudno chyba będzie dobrać coś odpowiadającego ze standardów. Można się pokusić na jakieś przeróbki ale po pierwsze, czy warto, po drugie czy to będzie potem bezpieczne? Jak już pisałem ja w tej chwili próbowałem dopasować stożkowe łożysko do główki ze standardowych i okazało się że Honda zastosowała nietypowe z otworem wewnętrznym większym o 1mm od standardów. No i klapa. Oczywiście będę kombinował ale mam na tyle dobrą sytuację że mam dostęp do najnowocześniejszych obrabiarek i ewentualnie mi to przerobią. Przemyśl dobrze zatem to co napisałem bo może się okazać że lepsze jest wrogiem dobrego.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Toma » 07 kwie 2005, 18:29

do kżdego typu sprzeta można w tej chwili kupić markowe łożyska stożkowe bez najmniejszego problemu np: z montażem i etc. jest tylko jedno ale :evil: przez serwis który praktycznie za "nic" kasuje dodatkowo 20% ceny a to własnie chciałem pominąc :idea:
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 08 kwie 2005, 00:19

Daj namiary gdzie można to zrobić łeb w łeb. Przydać się takie info może nam wszystkim/tfu na psa urok/.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Toma » 08 kwie 2005, 10:48

dostepne dla bez ograniczeń 8) np; allegro w dziele cześci motocyklowe bodaj są dwaj kolesie handlujący łózyskami
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 08 kwie 2005, 12:50

Przepraszam Toma, ale chyba czytasz posty po "łebkach" i gubisz kontekst. Wskazujesz gdzie można kupić łożyska ale to nie są łożyka standardowe tylko do konkretnych motocykli i modeli /czt. niestandardowe/. A zadawałeś pytanie o standardowe łożyska stozkowe jakie można użyć w zamian za zwykłe. Zdecyduj się więc o co Ci chodzi. Jak pisałem bardzo mało prawdopodobne jest, że kupisz łożysko stozkowe o wymiarach zwykłego łożyska, w każdym sklepie z częściami do snopowiązałek.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Toma » 08 kwie 2005, 13:24

Zbigu pytałem rzecz jasna o łożyska stożkowe które mozna zastosować w zamian za zwykłe w motocyklu Honda Seven Ffity :D ale widze ze chyba bede musiał zanabyć takowe i podać symbol w celu ułatwienia życia innym :lol: i tak sie stanie .pozdrówy
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 08 kwie 2005, 13:44

O właśnie bo cholerna Honda zastosowała pare nietypowych tzn standaryzowanych wg norm japońskich a nie światowych. W tej chwili już stosują raczej te ogólnoświatowe /system metryczny/, ale.... wiesz jak producenci potrafią walczyc o swoje ineresy. Pozdro
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Toma
Figlarz
Posty: 74
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Toma » 09 maja 2005, 19:56

ave!
udalo mi sie zdobyć łożyska zgodnie z obietnica podaje symbole :
32006AX
32005JS
CX i Nachi
niestety z braku wolnego czasu nie zamontowane jeszcze :oops:
koszt ok 90 zł komplet , i nie radze szukać w sklepach z cześciami do snopowiązałek :P jak padła sugestia :D
jak znajde chwilke opisze wrażenia z montażu :)
pzdr :!:
http://www.bikepics.com/members/19770418/

....Get your motor runnin' Head out on the highway................

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 10 maja 2005, 09:21

Gdzie to kupiłeś ? podaj adres sklepu i kontakt tel. @
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 10 maja 2005, 13:19

przy okazji:
ile powinienem zapłacić za wymianę łożysk główki?
żeby nie przepłacić albo co gorsza za mało nie zapłacić...
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 10 maja 2005, 13:42

Na wymine łozyska w gółowce ramy to hcyba można sie umówic ze Zbigiem / chyba nie odmówi pomocy ??/ posiada wiedze i doświadczenie. W końcu ma n.... lat. :D
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 10 maja 2005, 14:02

Na wymine łozyska w gółowce ramy to hcyba można sie umówic ze Zbigiem / chyba nie odmówi pomocy ??/ posiada wiedze i doświadczenie.
Tak, tylko mi nie jest potrzebna pomoc ale to ja mogę być pomocnikiem. Czyli i tak ktoś (w tym wypadku Zbigu) robi 100% roboty. Ja mogę np podawać piwo.
A to jest dla mnie już nie przysługa jeśli inna osoba robi wszystko za mnie, lecz usługa, za którą trzeba po prostu zapłacić.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 10 maja 2005, 14:07

Zgadzam się z porzedpismakiem. To jest praca i to całkiem konkreta anie przysługa tj pomoc typu weź to tak i tak odkręc i będzie grało.
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 10 maja 2005, 15:43

Właśnie mi o taka pomoc chodziło, siedzi sobie z boku patrzy popija piwko i doradza. Narazie nie muszę korzystać z pomocy/ oby jak najdłużej / a jeśli już to chciałbym by wyglądała w ten własnie sposób.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 10 maja 2005, 16:35

Panowie jak już pisałem jestem w stanie pomóc zawsze. Nawet porobić mogę, nie jest to problem i nie oczekuję żadnych gratyfikacji finansowych. Chodzi o to ,pisałem już matiejowi, że jak jest to gdzie zrobić to OK. Przy drobnych robotach może to być mój garaż, ale przy robotach 2-3 dniowych może być problem bo wówczas kumple nie będą mogli wyprowadzić swoich moto.
Toma, jeżeli chciałeś znać oznaczenia łożysk to trzeba było to wyartykułować wyraźnie, bo ja myślałem że chcesz robić jakieś kombinacje. A tak nawiasem to właśnie te łożyska nie są standardardowe i mają inne średnice wewnętrzne niż łożyska ogólnie dostępne w sklepach z częściami do snopowiązałek. Pisząc o standardzie miałem na myśli te ogólnie dostępne a nie te użyte w CB czy SF które są w standardzie, tylko że Hondy.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 10 maja 2005, 16:43

Tak zamotanej wypowiedzi dawno nie czytalem :lol: Jest ona mocno techniczna hehe a ja średnio techniczny jestem. Ale jak dla mnie to tyle co wyczilem.
nie ma łożysk standardowych o średnicy wewnetrzeczej do kosierek Hondy SF CB średnicy wewnętrzenej kulkowych i stożkowych bo średnica wewnętrza w kosiarkach co snopki wiążą jest inna jak w CB co robi na drutach dlatego Honda ma bez srednicy łożyska kulkowe ukladane w stożki :) hihiihhiihhiihhihi

Żartuje naturliś. Ale lepiej napisać cokoliwek jak nic. w końcu seveniarz jestem
żyj i daj żyć innym

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 10 maja 2005, 17:08

Matiej, łyknij dziś browara bo chyba czacha Ci paruje od przepracowania. A jak tak słupki do odrobienia :shock: skoro słabo czytasz o łożyskach? :lol: .
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości