Kierownica i manetki

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Cerb
Beniamin
Beniamin
Posty: 72
Rejestracja: 09 lis 2006, 13:12
Lokalizacja: Mława

Kierownica i manetki

Postautor: Cerb » 15 lis 2006, 12:30

Mam zamiar zmienic kierownice w swojej CB, a z tego co mowil mi kumpel ta ktora jest aktualnie zalozona jest nieorginalna. Wedlug niego jest za waska, zmierzylem ja i ma 67 lub 68 cm (mierzylem w miejscu gdzie koncza sie manetki) i nigdzie nie widzialem takiego rozmiaru w kierownicach akcesoryjnych.

Moglby ktos zmierzyc kierownice u siebie i podac tutaj jej wymiar ?

Chcialbym zamontowac kierownice z poprzeczka taka jak w enduro, ale nie wiem czy te o szerokosci 80 cm nie beda za szerokie.

Dokladnie kierownica w tym stylu z tym ze chromowana :

Obrazek

Druga sprawa to zmiana manetek w CB, z tego co wymierzylem to manetki powinny miec 13 cm, niestety wybor manetek w takim rozmiarze jest gorzej niz tragiczny (podoba mi sie moze jeden model). Czy istnieje jakis sposob zeby zalozyc manetki o dlugosci 12 cm ?

No i w jaki sposob zalozyc manetki ktore nie maja tych mocowan do linek w manetce od gazu. Manetek akcesoryjnych bez tych mocowan widzialem sporo ale nie wiem jak je zamontowac. Czy musze szukac manetek z mocowaniem linek czy wystarczy tylko przelozyc stare mocowanie w nowa manetke i jak to zrobic ?

Chcialbym zalozyc takie manetki, srednica 22 mm sie zgadza ale dlugosc 12 cm juz nie.

Obrazek


Mam nadzieje ze jakos sie w tym polapiecie :wink: .
Ludzie, którzy piją, są dla mnie niczym... Niczym bracia.

Cerb
Beniamin
Beniamin
Posty: 72
Rejestracja: 09 lis 2006, 13:12
Lokalizacja: Mława

Re: Kierownica i manetki

Postautor: Cerb » 20 lis 2006, 22:52

Moglby ktos zmierzyc kierownice u siebie i podac tutaj jej wymiar ? Chodzi o calkowita szerokosc.
Moglby mi ktos pomoc w powyzszym pytaniu ? Obadalem fajere i mam takie oznaczenie :

Firma MAGURA L499 - ale nic nie moge znalesc na jej temat w necie.
Ludzie, którzy piją, są dla mnie niczym... Niczym bracia.

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 21 lis 2006, 07:28

Jak rozbiorę to zmierzę. :)

Co do samych manetek: musisz ściągnąć (ściąć, zeszlifować, zedrzeć) starą nakładkę z rolgazu. Rolgaz to ten biały plastik wewnątrz manetki.
Co do wymiaru to chyba wszystkie akcesoryjne są podobnej długości.
Jedna, o mniejszej (ciut) średnicy wchodzi na lewą stroną na samą kierownicę a prawa na rolgaz.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Cerb
Beniamin
Beniamin
Posty: 72
Rejestracja: 09 lis 2006, 13:12
Lokalizacja: Mława

Postautor: Cerb » 21 lis 2006, 10:10

Jak rozbiorę to zmierzę. :)
Nie trzeba rozbierac, wystarczy zebys zlapal wymiar od jednego konca do drugiego jak fajera jest zamontowana na motocyklu.

No a co do manetek to fakt obciecie rollgazu zda egzamin ale chyba bede musial tez przyciac kierownice bo bedzie wystawala za rollgaz. Obciecia kierownicy mozna by uniknac gdyby przelaczniki daly sie przesunac bardziej w prawo ale chyba maja jakas blokade i nie da rady ich przesunac.

W niedziele rozbieram sprzeta a w poniedzialek jade do warszawy kupowac graty, oslona lancucha i chlodnicy juz zamowiona reszte mam nadzieje znajde w polskich sklepach.
Ludzie, którzy piją, są dla mnie niczym... Niczym bracia.

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 21 lis 2006, 14:25

Ta blokada polega na otworze, w który wchodzi bolec z przełącznika, choć nie mam pewności czy w Sevence ten bolec w ogóle jest.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 21 lis 2006, 19:51

Ta blokada polega na otworze, w który wchodzi bolec z przełącznika, choć nie mam pewności czy w Sevence ten bolec w ogóle jest.
Taka blokada jest w SF, po obu stronach. Wystarczy wywiercić nowe otwory obok starych. Skracania kiery nie polecam, ponieważ są w jej końce wspawane fragmenty pręta z gwintowanym otworem do przykręcania ciężarków, no chyba że będzie zakładana inna kierownica (ta od enduraka).
Jeżeli pozostajesz przy orginalnej, to wystarczy skrócić część ruchomą rolgazu, i przesunąć o 1cm cześć stałą tegoż rolgazu. Strona lewa podobnie symetrycznie.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Cerb
Beniamin
Beniamin
Posty: 72
Rejestracja: 09 lis 2006, 13:12
Lokalizacja: Mława

Postautor: Cerb » 25 lis 2006, 16:00

Zdemontowalem dzis kierownice i doszedlem do wniosku ze jezeli nie znajde fajnych manetek na 13 cm to ucinam z kazdej strony po 1 cm. Ciezarki i tak bede zmienial a te ktore byly juz odkrecilem i wydlubalem te gume ze srodka kierwonicy razem z nakretkami.

Istnieje jeszcze szansa ze dopasuje jakas kierownice od enduro ale nie wiem czy nie bedzie za niska, a juz teraz leze brzuchem na baku :D . A co do poprzeczki to znalazlem taka do kupienia na moto-akcesoria.pl.
Ludzie, którzy piją, są dla mnie niczym... Niczym bracia.


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: zajc i 91 gości