Wahacz - jak wzmocnić?

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Wahacz - jak wzmocnić?

Postautor: lesor » 17 wrz 2006, 20:46

Po ostatniej dyskusji z ickiem wpadłem na myśl, że skoro mam motocykl do rozebrania to może sobie wzmocnię wahacz przez np. wspawanie od spodu płaskownika "na sztorc" czyli prostopadle do dolnej płaszczyzny wahacza i pośrodku wahaczowego profilu.
Pewnie trzeba znaleźć spawacza pierwszej klasy no i zastosować płaskownik ze stali jakiegoś gatunku.

Czy będzie to miało wpływ na stabilność np w koleinach, w łukach?

(nie pytam o to czy zmienić na inny motocykl ani czy to ma sens ekonomiczny)
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
iceq
stary Seveniarz
Posty: 504
Rejestracja: 30 maja 2006, 16:56
Motocykl: CB1300 VFR1200F k1200gt JUNAK
Lokalizacja: Sieradz-Lodz
Kontakt:

Postautor: iceq » 17 wrz 2006, 21:00

Czolem wodzu. Pewnie ze ma sens. Po pierwsze spedalenie pojadu do kwadratu a po drugie lepsze wlasnosci trakcyjne bezapelacyjnie. Poniewaz wiem jak kochasz sevenke to mozesz sie pokusic o taka przerobke. Rozwiazania podobne znalazlem kiedys w sieci. Postaram Ci sie podeslac na priva to co mam o sevenkach i starych 750 poprzerabianych. W sumie zawsze mozna sprzeta bardziej spedalic od Krissowego i zapodac wachacz od vfr.
Pozdro
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły ....
http://www.bikepics.com/members/iceq/

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 17 wrz 2006, 21:12

od
VFR? monowahacz?
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
iceq
stary Seveniarz
Posty: 504
Rejestracja: 30 maja 2006, 16:56
Motocykl: CB1300 VFR1200F k1200gt JUNAK
Lokalizacja: Sieradz-Lodz
Kontakt:

Postautor: iceq » 17 wrz 2006, 21:22

A yacha. Mam gdzies fotki. Teraz aktualnie pisze o wycieczce po gorach. Jak skoncze to podesle.
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły ....
http://www.bikepics.com/members/iceq/

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 17 wrz 2006, 23:05

zapodac wachacz od vfr
:mrgreen: :naughty: :hihi:

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 17 wrz 2006, 23:33

Dostałem fotki ale to jest wahacz od kawałsraki. O takim pałąku też myślałem.
Monowahacz nie wyda, nie ma jak zainstalować amortyzatora centalnego, airboxu nie będę wywalał.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Hazell
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 175
Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postautor: Hazell » 24 wrz 2006, 21:09

Helou,
Moim zdaniem sztywnosc wszystkich elementow jest liczona razem i zaklocenie jej (zmiana) w jednym elemencie np. wahaczu zakloci sztywnosc w ukladzie w innym miejscu.
Podam przyklad samochodowy:
Gdy wymienia sie w samochodzie dach z slupkami, nalezy go przypunktowac w tych samych miejscach co fabrycznie byl zlapany. Ale sa nadgorliwi blacharze co spawaja spawem ciaglym i stosuja jeszcza jakies wzmocnienia (a jak!). Dach z slupkami usztywnia sie bardziej przez co inne elementy karoserii dostaja po pizdzie i np. rozlazi sie gdzie indziej lub pekaja szyby.
Mysle ze tak samo jest w motocyklu - japonce wiedza co robia i chyba nalezy sie z tym pogodzic jezeli upodobalismy sobie SF.
Hawk
H.A.Z.E.L.L.
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości