Strona 1 z 1

Jak wyregulować linkę sprzęgła?

: 26 sie 2006, 21:58
autor: Hazell
Hej,
Zastanawiam sie jak sie reguluje ta muthefuckin linke sprzegla? Pomijam rekomendowany luz na klamce ok 12mm. Chodzi o to, ze wyregulowalem sobie taki luz (chyba na cieplym silniku). Jak przyszedlem do motoru nastepnym razem, na klamce nie bylo luzu prawie w ogole. Wyregulowalem wiec prawidlowy luz i poszedlem do domu (nie jezdzac motorem). Dzis pojezdzilem sek motorem, odstawiam go do grazu i co? luz na 2.5cm... O co kaman? Znow wyregulowalem luz na ok 12mm. Ciekawe co bedzie jak przyjde jutro do garazu...
Pytanie, czy powinno sie regulowac luz na zimnym czy cieplym silniku, czy nie m to znaczenia? O ile nie ma to o co kaman?
Pozdrawiam

: 27 sie 2006, 10:41
autor: chojrak
Wiec tak :] bardzo bardzo bardzo malutki luz wyreguluj na zimnym silniku, a jak sie juz rozgrzeje silniczek to luz powinien byc ok :] ja tak zrobilem i jest ok :) ty tez tak zrob i bedzie zajebiscie :D albo nie przejmuj sie ze na zimnym silniku nie ma luzu wazne aby na rozgrzanym byl :]

: 27 sie 2006, 13:29
autor: Wojtas
Nie ma znaczenia w/g mnie czy reg. się dokonuje na ciepłym, czy też na zimnym silniku...ważne aby była skuteczna.
To że po przejażdzce luz się zwiększył, jest wynikiem prawdopodobnie "wysunięcia" się wypustków tarcz z wgłębień(zjawisko nie korzystne) w prowadnicach tych tarcz w koszu sprzęgłowym.

Kol. chojrak doradził:
bardzo bardzo bardzo malutki luz wyreguluj na zimnym silniku, a jak sie juz rozgrzeje silniczek to luz powinien byc ok :]
Pozwolę sobie się nie zgodzić z tą poradą, gdyż brak odpowiedniego luzu sprzęgła na jego dzwigni, może doprowadzic do notorycznego ślizgania się.
Zawsze regulowałem sobie sprzęgło w ten sposób, aby luz był jak największy, przy którym to nie było problemów ze zmiana biegów, oraz z zatrzymaniem motocykla np:podczas oczekiwania na zmianę sygnalizacji na skrzyżowaniu.

: 27 sie 2006, 13:37
autor: chojrak
no ja mam spory loooz jak jest silnik rozgrzany (taki akurat), a jak jest zimny to jest maly loooz wiec nie kumam co jest zle???

: 27 sie 2006, 14:00
autor: Hazell
No wlasnie.. Co jest zle?

: 27 sie 2006, 14:17
autor: Wojtas
Wybacz, ale ja też nie kumam dlaczego luz u Ciebie zmienia się wraz ze wzrostem temp. silnika :? w mojej SF takie zjawisko nie miało miejsca.
Raz ustawiony luz nie zmieniał się pod wpywem temp. silnika.

: 27 sie 2006, 15:04
autor: chojrak
no bo kazda sevenka jest inna :) :) :)