Hej,
Zastanawiam sie jak sie reguluje ta muthefuckin linke sprzegla? Pomijam rekomendowany luz na klamce ok 12mm. Chodzi o to, ze wyregulowalem sobie taki luz (chyba na cieplym silniku). Jak przyszedlem do motoru nastepnym razem, na klamce nie bylo luzu prawie w ogole. Wyregulowalem wiec prawidlowy luz i poszedlem do domu (nie jezdzac motorem). Dzis pojezdzilem sek motorem, odstawiam go do grazu i co? luz na 2.5cm... O co kaman? Znow wyregulowalem luz na ok 12mm. Ciekawe co bedzie jak przyjde jutro do garazu...
Pytanie, czy powinno sie regulowac luz na zimnym czy cieplym silniku, czy nie m to znaczenia? O ile nie ma to o co kaman?
Pozdrawiam
Jak wyregulować linkę sprzęgła?
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 175
- Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Jak wyregulować linkę sprzęgła?
H.A.Z.E.L.L.
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Nie ma znaczenia w/g mnie czy reg. się dokonuje na ciepłym, czy też na zimnym silniku...ważne aby była skuteczna.
To że po przejażdzce luz się zwiększył, jest wynikiem prawdopodobnie "wysunięcia" się wypustków tarcz z wgłębień(zjawisko nie korzystne) w prowadnicach tych tarcz w koszu sprzęgłowym.
Kol. chojrak doradził:
Zawsze regulowałem sobie sprzęgło w ten sposób, aby luz był jak największy, przy którym to nie było problemów ze zmiana biegów, oraz z zatrzymaniem motocykla np:podczas oczekiwania na zmianę sygnalizacji na skrzyżowaniu.
To że po przejażdzce luz się zwiększył, jest wynikiem prawdopodobnie "wysunięcia" się wypustków tarcz z wgłębień(zjawisko nie korzystne) w prowadnicach tych tarcz w koszu sprzęgłowym.
Kol. chojrak doradził:
Pozwolę sobie się nie zgodzić z tą poradą, gdyż brak odpowiedniego luzu sprzęgła na jego dzwigni, może doprowadzic do notorycznego ślizgania się.bardzo bardzo bardzo malutki luz wyreguluj na zimnym silniku, a jak sie juz rozgrzeje silniczek to luz powinien byc ok
Zawsze regulowałem sobie sprzęgło w ten sposób, aby luz był jak największy, przy którym to nie było problemów ze zmiana biegów, oraz z zatrzymaniem motocykla np:podczas oczekiwania na zmianę sygnalizacji na skrzyżowaniu.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Wybacz, ale ja też nie kumam dlaczego luz u Ciebie zmienia się wraz ze wzrostem temp. silnika w mojej SF takie zjawisko nie miało miejsca.
Raz ustawiony luz nie zmieniał się pod wpywem temp. silnika.
Raz ustawiony luz nie zmieniał się pod wpywem temp. silnika.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości