kilka pytań odnośnie hondy cb 750

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
peyo
Junior
Junior
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2006, 17:31
Lokalizacja: Przemyśl

kilka pytań odnośnie hondy cb 750

Postautor: peyo » 28 lip 2006, 11:36

Witam.
Od 2 dni jestem szczęśliwym posiadaczem hondy SevenFifty.750.
Mam Kilka pytań do posiadaczy ów motocykla.
1) Gdzie się wlewa olej do silnika, jak się sprawdza stan oleju w silniku , czy przy wymianie filtru oleju trzeba odkręcać kolanka tłumików i ile wchodzi oleju do silnika?
2) Czy wlewając olej do silnika zalewamy również skrzynię biegów i sprzęgło?
3) Czy jest kontrolka ładowania akumulatora?
4) Czy normalnym objawem jest przy włączaniu 1 biegu występuje zgrzyt i lekkie szarpnięcie?
To na razie tyle z góry dzięki i proszę o wyczerpujące odpowiedzi.
Puzdro wszystkim.

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 28 lip 2006, 11:45

1) Moto na centralkę, przy dżwidni halulca tylnego duży dekiel, czarny korek. Odkręcić, otrzeć szmato, włożyć ale nie wkręceć, potrzymać 3 sek. ;) wyjąć, zbadać czy poziom oleju mieści się na spłaszczonym odcinku pręcike :)
Nie odkręcamy rur, filtr najłatwiej wyjąć obracając go otworem w dół i wyjmując pomiędzy środkowymi rurami. Wkładanie tak samo.
ilość oleju jest napisana na silniku przy korku.
2) tak
3) nie
4)u mnie tak

:flacha:
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

pyzdra1
Beniamin
Beniamin
Posty: 62
Rejestracja: 19 sie 2005, 14:22
Lokalizacja: Stobno

Postautor: pyzdra1 » 28 lip 2006, 11:48

Hoł
Witamy nowego:D i życzymy Ci samych przyjemności z jazdy na tym wspaniałym motocyklu. Postaram sie odpowiedzieć na Twoje pytania
1)olej sie wlewa z prawej strony silnika, najpierw trzeba odkręcić korek w tej dużej pokrywie. Stan oleju sprawdza sie jak moto stoi na centralce. W korku od wlewu paliwa jest bagnet. Wykręcasz korek z bagnetem, wkładasz go spowrotem w otwór (nie wkręcając) wyciągasz i na na bagnecie już masz stan oleju.Do silnika wchodzi koło 3l. A filtr wychodzi między 2 a 3 kloankiem bez ich odkręcania.
2)Zlewając olej zlewasz wszystko na raaz. To jest silnik,sprzęgło i skrzynie
3)Nie ma kontrolki ładowania, jak w większości japońców
4)lekki zgrzyt przy włączaniu jedynki to normalka

peyo
Junior
Junior
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2006, 17:31
Lokalizacja: Przemyśl

Postautor: peyo » 28 lip 2006, 13:39

A jeszcze jedno gdzie jest korek spustowy oleju w silniku.
Ps.dzieki koledzy za odpowiedzi.
Pozdr.

pyzdra1
Beniamin
Beniamin
Posty: 62
Rejestracja: 19 sie 2005, 14:22
Lokalizacja: Stobno

Postautor: pyzdra1 » 28 lip 2006, 14:46

Odnośnie 4 pkt. to nie jest zgrzyt tylko klik:D

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 28 lip 2006, 20:48

korek spustowy jest niemal wprost pod korkiem wlewowym.
Ostrożnie dokręcaj, żebyś nie miał tak jak Matiej - pakuł :lol:
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

krzysiek
stary Seveniarz
Posty: 369
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:10
Motocykl: SV 650 '2002
Lokalizacja: Łódź

Postautor: krzysiek » 28 lip 2006, 23:31

Odnośnie 4 pkt. to nie jest zgrzyt tylko klik:D
u mnie to jest wręcz JEB !!

Awatar użytkownika
El Kriss
stary Seveniarz
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2005, 10:51
Motocykl: cb 750 i jakis inny
Lokalizacja: Łodz

Postautor: El Kriss » 30 lip 2006, 21:04

A masz taki fajny hebelek z lewej strony ? Pociągnij jak wrzucasz sprzęgło. Zobaczysz jaka ulga.... :P
Kilometry szos, tony piachu, jadę więc żyję.

krzysiek
stary Seveniarz
Posty: 369
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:10
Motocykl: SV 650 '2002
Lokalizacja: Łódź

Postautor: krzysiek » 01 sie 2006, 14:43

A masz taki fajny hebelek z lewej strony ? Pociągnij jak wrzucasz sprzęgło. Zobaczysz jaka ulga
nie załapałem :?

Awatar użytkownika
El Kriss
stary Seveniarz
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2005, 10:51
Motocykl: cb 750 i jakis inny
Lokalizacja: Łodz

Postautor: El Kriss » 02 sie 2006, 22:54

Dla mniej kumatych oraz trolla: SPRZĘGŁO....
Kilometry szos, tony piachu, jadę więc żyję.

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 03 sie 2006, 12:58

Tak tak z tą śrubą to uważaj bo urwanie jajec potem. Ja niestety próbowałem ją dorkęcić po paru piwak i za dużo niutonów wrzuciłem i pyk... po gwincie. Potem zrobili mi wstawke i puszczała. Metoda wujka Rysia była the best. Pakuły silicon dwie podkładki i dokręcałem i luzik. 8tys tak przejechalem. Nowy właściciel juz jej nie odkręca... tj śruby olej będzie wysysał górą. hehehe. A teraz profilaktycznie kupilem sobie klucz co mierzy niutony i gwitny są bezpieczne. :P
żyj i daj żyć innym


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości