Strona 1 z 1

kilka pytań odnośnie hondy cb 750

: 28 lip 2006, 11:36
autor: peyo
Witam.
Od 2 dni jestem szczęśliwym posiadaczem hondy SevenFifty.750.
Mam Kilka pytań do posiadaczy ów motocykla.
1) Gdzie się wlewa olej do silnika, jak się sprawdza stan oleju w silniku , czy przy wymianie filtru oleju trzeba odkręcać kolanka tłumików i ile wchodzi oleju do silnika?
2) Czy wlewając olej do silnika zalewamy również skrzynię biegów i sprzęgło?
3) Czy jest kontrolka ładowania akumulatora?
4) Czy normalnym objawem jest przy włączaniu 1 biegu występuje zgrzyt i lekkie szarpnięcie?
To na razie tyle z góry dzięki i proszę o wyczerpujące odpowiedzi.
Puzdro wszystkim.

: 28 lip 2006, 11:45
autor: lesor
1) Moto na centralkę, przy dżwidni halulca tylnego duży dekiel, czarny korek. Odkręcić, otrzeć szmato, włożyć ale nie wkręceć, potrzymać 3 sek. ;) wyjąć, zbadać czy poziom oleju mieści się na spłaszczonym odcinku pręcike :)
Nie odkręcamy rur, filtr najłatwiej wyjąć obracając go otworem w dół i wyjmując pomiędzy środkowymi rurami. Wkładanie tak samo.
ilość oleju jest napisana na silniku przy korku.
2) tak
3) nie
4)u mnie tak

:flacha:

: 28 lip 2006, 11:48
autor: pyzdra1
Hoł
Witamy nowego:D i życzymy Ci samych przyjemności z jazdy na tym wspaniałym motocyklu. Postaram sie odpowiedzieć na Twoje pytania
1)olej sie wlewa z prawej strony silnika, najpierw trzeba odkręcić korek w tej dużej pokrywie. Stan oleju sprawdza sie jak moto stoi na centralce. W korku od wlewu paliwa jest bagnet. Wykręcasz korek z bagnetem, wkładasz go spowrotem w otwór (nie wkręcając) wyciągasz i na na bagnecie już masz stan oleju.Do silnika wchodzi koło 3l. A filtr wychodzi między 2 a 3 kloankiem bez ich odkręcania.
2)Zlewając olej zlewasz wszystko na raaz. To jest silnik,sprzęgło i skrzynie
3)Nie ma kontrolki ładowania, jak w większości japońców
4)lekki zgrzyt przy włączaniu jedynki to normalka

: 28 lip 2006, 13:39
autor: peyo
A jeszcze jedno gdzie jest korek spustowy oleju w silniku.
Ps.dzieki koledzy za odpowiedzi.
Pozdr.

: 28 lip 2006, 14:46
autor: pyzdra1
Odnośnie 4 pkt. to nie jest zgrzyt tylko klik:D

: 28 lip 2006, 20:48
autor: lesor
korek spustowy jest niemal wprost pod korkiem wlewowym.
Ostrożnie dokręcaj, żebyś nie miał tak jak Matiej - pakuł :lol:

: 28 lip 2006, 23:31
autor: krzysiek
Odnośnie 4 pkt. to nie jest zgrzyt tylko klik:D
u mnie to jest wręcz JEB !!

: 30 lip 2006, 21:04
autor: El Kriss
A masz taki fajny hebelek z lewej strony ? Pociągnij jak wrzucasz sprzęgło. Zobaczysz jaka ulga.... :P

: 01 sie 2006, 14:43
autor: krzysiek
A masz taki fajny hebelek z lewej strony ? Pociągnij jak wrzucasz sprzęgło. Zobaczysz jaka ulga
nie załapałem :?

: 02 sie 2006, 22:54
autor: El Kriss
Dla mniej kumatych oraz trolla: SPRZĘGŁO....

: 03 sie 2006, 12:58
autor: Matiej
Tak tak z tą śrubą to uważaj bo urwanie jajec potem. Ja niestety próbowałem ją dorkęcić po paru piwak i za dużo niutonów wrzuciłem i pyk... po gwincie. Potem zrobili mi wstawke i puszczała. Metoda wujka Rysia była the best. Pakuły silicon dwie podkładki i dokręcałem i luzik. 8tys tak przejechalem. Nowy właściciel juz jej nie odkręca... tj śruby olej będzie wysysał górą. hehehe. A teraz profilaktycznie kupilem sobie klucz co mierzy niutony i gwitny są bezpieczne. :P