Strona 1 z 1

Tylne koło

: 22 mar 2005, 22:40
autor: TomeG
Jaka metodą ustawić tylne koło zeby było prosto ?? jak wy to robicie???

: 22 mar 2005, 23:31
autor: ADI
śą śruby do regulacji naciągu po dwóch stronach wahacza

: 23 mar 2005, 11:38
autor: zajc
Przy obydwu naciagach sa takie kreseczki-ktore powinny byc ustawione tak samo po obu stronach.

: 23 mar 2005, 16:15
autor: Zbigu
TomeG, używałem kiedyś tych kresek na regulatorach i się nie sprawdziło. Niedokładności u mnie widać są duże. Teraz robię to tak: moto na centralnym, podciągam z dwóch stron po tyle samo ale kręcę kołem i słucham łańcucha. Jakiekolwiek przekoszenia to od razu łańcuch chrzęści, patrzę z której strony i koryguję. Trzeba brać również poprawkę że moto stoi na centralnym i jak zrzucisz go na koło naciąg się zmieni bo zębatka zdawcza nie jest przecież w osi wachacza.

: 23 mar 2005, 16:53
autor: TomeG
o dzieki z tymi kreskami to tez u mnie nie działa juz probowalem teraz to robie na czuja:0
ale sprawdze ta druga metode
dzieki
pozdrawiam

: 29 mar 2005, 22:11
autor: torello
A czy po regulacji łańcucha koła powinny byc w jednej linii ?
Bo u mnie po regulacji na "kreski" coś jest nie tak i dlatego reguluje po swojemu tzn. mierząc suwmiarką odległości felgi od wachacza. zastrzegam to jest moja metoda i nie musi być wcale dobra.

: 31 mar 2005, 13:35
autor: Zbigu
Każda metoda Torello jest dobra jeżeli prowadzi do sukcesu. Ale zważ jedną kwestię, albo godzisz się na koła w jednej linii albo na właściwie pracujący łańcuch. Trzeba tu iść na kompromis. A metoda pomiaru odstępu felgi od wachacza też nie jest dobra bo ustawiasz koło do tylnego wachacza a nie do przedniego koła. Jak widać ma to niewiele wspólnego. Pomiar kół czy są w jednej linii dokonuje się specjalnym przyrządem /jak w samochodzie/ a my działkowcy możemy tego pomiaru dokonać co najwyżej "na oko". Można to zrobić, długim liniałem przyłożonym do kół i pomiarem odstępu felgi od liniału, z przodu i z tylu felgi, dla każdego koła. Może trochę niezrozumiale tłumaczę ale to trzeba pokazać na żywo. Z tych też powodów podpowiedziałem metodę łańcuchową, przynajmniej łańcuch pracuje właściwie, a ustawienie kół w linii przy obecnych wymiarach opon w warunkach domowych jest raczej awykonalne.

: 31 mar 2005, 14:00
autor: torello
Tłumaczenie jak dla mnie jest ok.
Dzis posiedze sobie w garażu i pokombinuje.
mam 2 m poziomice i posprawdazm czy sa w miare prosto koła
a jesli nie to przejde na metode łańcuchcową.
Pozdrwaiam

: 31 mar 2005, 14:33
autor: Matiej
a czy w Warszawie można pojechać gdzies do takiego warsztatu (W samochodach jest ich w pyte i ustawiają w 15 min geometrie i zbieżność kół za 50zł) gdzie podłączą komputer i po sprawie??
Też kiedyś się bawilem tym ale mnie zdenerwowanie wzieło bo ja u was ustawiając na kreski coś mi nie pasiło. Nawet pojechalem do salonu zobaczyć jak w nówce jest ale okazało sie że juz nie ma ehehhe

: 31 mar 2005, 15:42
autor: Zbigu
No i tu jest problem. Nie spotkałem się jeszcze z możliwością sprawdzania ustawienia kół. Gdzieś ktoś się kiedyś ogłaszał że sprawdzają ramy czy są proste może i robią inne pomiary ale jak zobaczyłem ceny to szybko zapomniałem adres.
Natomiast 2m poziomica Torello do doskonały pomysł, przyznam że nie pomyślałem o tym i zaszczepiłeś mnie tym. Zwróć tylko uwagę na opony bo będą fałszowały pomiar, z tyłu jest szersza, więc musisz wziąć poprawkę bo poziomica pójdzie skosem i cały pomiar do d.... Dobrze by było podłożyć przedniej gumie coś co wyrówna jej szerokość w stosunku do tylnej. No i na koniec zobacz co z łańcuchem. Sprawdż również łańcuch po zestawieniu z centralnego /naciąg się zmienia/ żeby nie był naprężony jak bycze j... bo szkoda łożyska zębatki zdawczej, z Zajc-em już na ten temat pisaliśmy.

: 03 maja 2005, 17:33
autor: lesor
Wracając do równoległości kół to powiem, że ostatnio bodajże w intercarsie albo Larssonie widziałem do kupienia przyrząd do ustawiania.
coś ok. 1500zł.

czyli mi pozostną kreseczki i kolega do pomocy.

: 10 maja 2005, 12:58
autor: peter
witam.A czy ktoś z Kolegów ustawiał koło, mierząc odległości od środków: tylnej osi do osi obrotu tylnego wahacza ?

: 10 maja 2005, 13:43
autor: torello
A możesz opisac tą metode ?

: 10 maja 2005, 17:17
autor: El Kriss
A czy ta odległośc nie jest determinowana długością łańcucha ? Jego właściwy naciąg jest jakby nadrzędnym kryterium tejże odległości....

: 24 lip 2006, 09:30
autor: lesor
Odkurzam stary temat.
Zmieniłem zębatkę zdawczą i się okazało, że starą mi łańcuch stoczył/sfrezował bardziej po stronie zewnętrznej, zatem miałem koło niezbyt dobrze ustawione. A ustawiałem na tę gównianą podziałkę. :sciana:
Metoda na dźwięk łańcucha jest o dupe potłuc, bo mam stary łańcuch i on już w standardzie ma głośną pracę, nie wyczuwam zbytnio subtelności dźwiękowych nawet w skrajnych położeniach a słuch mam chyba zdrowy.
:rock:
Ktoś się podzieli wiedzą? :shock:

: 28 lip 2006, 14:06
autor: Wojtas
Na org. zębatce tylnej znajduje sie taki chromowany pierścień , wystarczy do niego, po cięciwie przyłożyć liniał o długości ok. 30 cm, i zaobserwować równoległość łańcucha do tego liniału. Taki pomiar dokładnie to zobrazuje.

: 28 lip 2006, 14:09
autor: lesor
oo, cekxs, że też na to nie wpadłem.