Tylne koło

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
TomeG
(ex SF)
Posty: 135
Rejestracja: 11 lut 2005, 17:05
Motocykl: CB 1300
Lokalizacja: Świdnica

Tylne koło

Postautor: TomeG » 22 mar 2005, 22:40

Jaka metodą ustawić tylne koło zeby było prosto ?? jak wy to robicie???
TomeG

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 22 mar 2005, 23:31

śą śruby do regulacji naciągu po dwóch stronach wahacza

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 23 mar 2005, 11:38

Przy obydwu naciagach sa takie kreseczki-ktore powinny byc ustawione tak samo po obu stronach.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 23 mar 2005, 16:15

TomeG, używałem kiedyś tych kresek na regulatorach i się nie sprawdziło. Niedokładności u mnie widać są duże. Teraz robię to tak: moto na centralnym, podciągam z dwóch stron po tyle samo ale kręcę kołem i słucham łańcucha. Jakiekolwiek przekoszenia to od razu łańcuch chrzęści, patrzę z której strony i koryguję. Trzeba brać również poprawkę że moto stoi na centralnym i jak zrzucisz go na koło naciąg się zmieni bo zębatka zdawcza nie jest przecież w osi wachacza.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

TomeG
(ex SF)
Posty: 135
Rejestracja: 11 lut 2005, 17:05
Motocykl: CB 1300
Lokalizacja: Świdnica

Postautor: TomeG » 23 mar 2005, 16:53

o dzieki z tymi kreskami to tez u mnie nie działa juz probowalem teraz to robie na czuja:0
ale sprawdze ta druga metode
dzieki
pozdrawiam
TomeG

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 29 mar 2005, 22:11

A czy po regulacji łańcucha koła powinny byc w jednej linii ?
Bo u mnie po regulacji na "kreski" coś jest nie tak i dlatego reguluje po swojemu tzn. mierząc suwmiarką odległości felgi od wachacza. zastrzegam to jest moja metoda i nie musi być wcale dobra.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 31 mar 2005, 13:35

Każda metoda Torello jest dobra jeżeli prowadzi do sukcesu. Ale zważ jedną kwestię, albo godzisz się na koła w jednej linii albo na właściwie pracujący łańcuch. Trzeba tu iść na kompromis. A metoda pomiaru odstępu felgi od wachacza też nie jest dobra bo ustawiasz koło do tylnego wachacza a nie do przedniego koła. Jak widać ma to niewiele wspólnego. Pomiar kół czy są w jednej linii dokonuje się specjalnym przyrządem /jak w samochodzie/ a my działkowcy możemy tego pomiaru dokonać co najwyżej "na oko". Można to zrobić, długim liniałem przyłożonym do kół i pomiarem odstępu felgi od liniału, z przodu i z tylu felgi, dla każdego koła. Może trochę niezrozumiale tłumaczę ale to trzeba pokazać na żywo. Z tych też powodów podpowiedziałem metodę łańcuchową, przynajmniej łańcuch pracuje właściwie, a ustawienie kół w linii przy obecnych wymiarach opon w warunkach domowych jest raczej awykonalne.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 31 mar 2005, 14:00

Tłumaczenie jak dla mnie jest ok.
Dzis posiedze sobie w garażu i pokombinuje.
mam 2 m poziomice i posprawdazm czy sa w miare prosto koła
a jesli nie to przejde na metode łańcuchcową.
Pozdrwaiam
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 31 mar 2005, 14:33

a czy w Warszawie można pojechać gdzies do takiego warsztatu (W samochodach jest ich w pyte i ustawiają w 15 min geometrie i zbieżność kół za 50zł) gdzie podłączą komputer i po sprawie??
Też kiedyś się bawilem tym ale mnie zdenerwowanie wzieło bo ja u was ustawiając na kreski coś mi nie pasiło. Nawet pojechalem do salonu zobaczyć jak w nówce jest ale okazało sie że juz nie ma ehehhe
żyj i daj żyć innym

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 31 mar 2005, 15:42

No i tu jest problem. Nie spotkałem się jeszcze z możliwością sprawdzania ustawienia kół. Gdzieś ktoś się kiedyś ogłaszał że sprawdzają ramy czy są proste może i robią inne pomiary ale jak zobaczyłem ceny to szybko zapomniałem adres.
Natomiast 2m poziomica Torello do doskonały pomysł, przyznam że nie pomyślałem o tym i zaszczepiłeś mnie tym. Zwróć tylko uwagę na opony bo będą fałszowały pomiar, z tyłu jest szersza, więc musisz wziąć poprawkę bo poziomica pójdzie skosem i cały pomiar do d.... Dobrze by było podłożyć przedniej gumie coś co wyrówna jej szerokość w stosunku do tylnej. No i na koniec zobacz co z łańcuchem. Sprawdż również łańcuch po zestawieniu z centralnego /naciąg się zmienia/ żeby nie był naprężony jak bycze j... bo szkoda łożyska zębatki zdawczej, z Zajc-em już na ten temat pisaliśmy.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 03 maja 2005, 17:33

Wracając do równoległości kół to powiem, że ostatnio bodajże w intercarsie albo Larssonie widziałem do kupienia przyrząd do ustawiania.
coś ok. 1500zł.

czyli mi pozostną kreseczki i kolega do pomocy.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

peter

Postautor: peter » 10 maja 2005, 12:58

witam.A czy ktoś z Kolegów ustawiał koło, mierząc odległości od środków: tylnej osi do osi obrotu tylnego wahacza ?

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 10 maja 2005, 13:43

A możesz opisac tą metode ?
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
El Kriss
stary Seveniarz
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2005, 10:51
Motocykl: cb 750 i jakis inny
Lokalizacja: Łodz

Postautor: El Kriss » 10 maja 2005, 17:17

A czy ta odległośc nie jest determinowana długością łańcucha ? Jego właściwy naciąg jest jakby nadrzędnym kryterium tejże odległości....

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 24 lip 2006, 09:30

Odkurzam stary temat.
Zmieniłem zębatkę zdawczą i się okazało, że starą mi łańcuch stoczył/sfrezował bardziej po stronie zewnętrznej, zatem miałem koło niezbyt dobrze ustawione. A ustawiałem na tę gównianą podziałkę. :sciana:
Metoda na dźwięk łańcucha jest o dupe potłuc, bo mam stary łańcuch i on już w standardzie ma głośną pracę, nie wyczuwam zbytnio subtelności dźwiękowych nawet w skrajnych położeniach a słuch mam chyba zdrowy.
:rock:
Ktoś się podzieli wiedzą? :shock:
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 28 lip 2006, 14:06

Na org. zębatce tylnej znajduje sie taki chromowany pierścień , wystarczy do niego, po cięciwie przyłożyć liniał o długości ok. 30 cm, i zaobserwować równoległość łańcucha do tego liniału. Taki pomiar dokładnie to zobrazuje.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 28 lip 2006, 14:09

oo, cekxs, że też na to nie wpadłem.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości