Strona 1 z 3

Jaki olej do Sevenki

: 16 cze 2006, 17:35
autor: Darek cb750
Witam mam konkretne pytanie,a mianowicie jaki olej lejecie do swoich perełek :D
Kupilem tydzien temu motocykl i wypadalo by wymienic olej .bo nikt nie wie(nawet sprzedawca który ja przywiózł) na jakim oleju motocykl był eksploatowany.
Prosze o info.
Pozdrawiam

: 16 cze 2006, 20:36
autor: Aleksander
Witam, najlepszy olej to jest z pierwszego tłoczenia, Kujawski, a tak bez żartów to ja leję castrola gps 10w40 i nie nażekam. :D

: 16 cze 2006, 21:51
autor: oster
Używki stosujęv różniste :cry: w tym przypadku to co Olo

: 17 cze 2006, 22:07
autor: PeterS
Ja leję Motula półsyntetyk 10w40.
Poprzedni własciciel - Lesor :piwo: lał bodaj półsyntetyka Valvoline tej samej lepkości.
Generalnie wydaje mi się że w tej klasie nie ma widocznych/odczuwalnych różnic miedzy olejami, więc jak mówią jeden ch*j, ważne, żeby był taki jak używał poprzedni właściciel (tj. mineral, syntetyk lub pół- ), nie Selektol :D i w uniwersalnej klasie lepkości 10w40

: 17 cze 2006, 22:11
autor: dofo
Mnie sie wydaje, ze praktycznie w zadnej klasie nie odczujesz roznicy, byle nie lac mineralnego i choc w przyblizeniu spelnial wymagania producenta ;)

Ja leje syntetyczny PROCYCLE 10W50 dzieki czemu jestem epiej przygotowany na lato i jazdy po zatloczonym miescie. :)

PS: http://dofo.livenet.pl/forum/viewtopic.php?t=95

: 18 cze 2006, 18:57
autor: lesor
Ja leję to, co HONDA: Motul ESTER 5100 10W40 Technosynthese.
stare opakowanie Obrazek, nowe opakowanie Obrazek

Do firmy nie jestem jakoś przywiązany, po prostu półsyntetyczny 10W40 a że mam teraz intetrmotors pod nosem to biorę motula...

A tu jest najtaniej w detalu: http://www.allegro.pl/item108440384_ole ... 9_99_.html

: 18 cze 2006, 21:34
autor: chojrak
ja leje taki sam :]

: 18 cze 2006, 21:56
autor: Wojtas
Panowie!! nie ważna firma, ważna lepkość 10W40- TYLKO I WYŁĄCZNIE !!!!!! inna powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.

: 18 cze 2006, 22:01
autor: zajc
Panowie!! nie ważna firma, ważna lepkość 10W40- TYLKO I WYŁĄCZNIE !!!!!! inna powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.
Teraz dowaliles do pieca-takiej bzdury to w zyciu nie slyszalem! Zobacz sobie w instrukcji obslugi jakie oleje producent zaleca do tego motocykla, i wtedy sie wypowiadaj. Jeszcze ktos uwierzy :roll:

: 19 cze 2006, 07:36
autor: Wojtas
Panowie!! nie ważna firma, ważna lepkość 10W40- TYLKO I WYŁĄCZNIE !!!!!! inna powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.
Teraz dowaliles do pieca-takiej bzdury to w zyciu nie slyszalem! Zobacz sobie w instrukcji obslugi jakie oleje producent zaleca do tego motocykla, i wtedy sie wypowiadaj. Jeszcze ktos uwierzy :roll:
Myślisz że napisałem to biorąc dane z sufitu??? toż to jest napisane jak byk w serwisówce ze strony głównej portalu o SF, w zakładce "Download" [ Instrukcja serwisowania Hondy CB 750 SevenFifty (35,8 MB)].
Zacytuje... "...Use Honda 4-stroke Oil or equivalent API Service Classification: SE,SF, or SG VISCOSITY :!: :!: :!: : 10W40"
Jeżeli to nie jest wiarygodne źródło, to ja już nie mam pojęcia co jest miarodajne bardziej w tej kwestii :P

PS: tej małej książeczki (instr.) dodanej do każdego motocykla nie posiadam niestety, i chętnie się dowiem co tam jest napisane :?:

: 19 cze 2006, 09:36
autor: zajc
Panowie!! nie ważna firma, ważna lepkość 10W40- TYLKO I WYŁĄCZNIE !!!!!! inna powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.
Teraz dowaliles do pieca-takiej bzdury to w zyciu nie slyszalem! Zobacz sobie w instrukcji obslugi jakie oleje producent zaleca do tego motocykla, i wtedy sie wypowiadaj. Jeszcze ktos uwierzy :roll:
Myślisz że napisałem to biorąc dane z sufitu??? toż to jest napisane jak byk w serwisówce ze strony głównej portalu o SF, w zakładce "Download" [ Instrukcja serwisowania Hondy CB 750 SevenFifty (35,8 MB)].
Zacytuje... "...Use Honda 4-stroke Oil or equivalent API Service Classification: SE,SF, or SG VISCOSITY :!: :!: :!: : 10W40"
Jeżeli to nie jest wiarygodne źródło, to ja już nie mam pojęcia co jest miarodajne bardziej w tej kwestii :P

PS: tej małej książeczki (instr.) dodanej do każdego motocykla nie posiadam niestety, i chętnie się dowiem co tam jest napisane :?:
W tejze samej serwisowce ,(na stronie 11 jakbys szukal ;) ) jak byk stoi napisane: "Other viscosities shown in the chart may be used when the average temperature in your riding area is within the indicated range" I teraz zobacz, co jest lepsze dla naszych zakresow temperatur, gdy jedziesz latem , upal ,zatloczone miasto. ....

: 19 cze 2006, 10:39
autor: e2rd
Motula półsyntetyk 10w40
:imprezka:
i wszystko gra
e2rd :twisted:

: 19 cze 2006, 11:41
autor: Wojtas
I teraz zobacz, co jest lepsze dla naszych zakresow temperatur, gdy jedziesz latem , upal ,zatloczone miasto. ....
Wiesz...ja pizzy po mieście nie rozwożę :P , dla mnie "bazą" jest to co jest napisane w 1 rzędzie- czyli 10w40.
Jest jeszcze jedna kwestia dlaczego wlaśnie o tej lepkości olej stosuje, ale nie pisze bo wiem że i tak Cię nie przekonam.

: 20 cze 2006, 16:34
autor: Darek cb750
Nie klucić mi sie tu :spotkanie:
Dzieki serdeczne panowie za wyrażenie sie w temacie :piwo:
Z pewnoscią zastosuje sie do waszych porad i zaleje Motul 5100 10W40
Pozdrawiam :muchy:

: 20 cze 2006, 18:22
autor: krzysiek
Dofo:
byle nie lac mineralnego
dlaczego nie??

: 20 cze 2006, 20:58
autor: zajc

Z pewnoscią zastosuje sie do waszych porad i zaleje Motul 5100 10W40
Pozdrawiam :muchy:
...zastanow sie jeszcze :wink:
Dofo:
byle nie lac mineralnego
dlaczego nie??
Dlatego nie :P
powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.

: 20 cze 2006, 21:59
autor: b.maliszewski
W serwisie Hondy we Wrocku rozmawiałem z ludzmi i tam powierdzili: Castrol R4 10w50. Niemiec też go lał jak jeździł moją Sevenką przede mną. Znam paru ludzi twierdzących, że 10w40 nie jest na nasze temperatury.

: 20 cze 2006, 22:14
autor: zajc
W serwisie Hondy we Wrocku rozmawiałem z ludzmi i tam powierdzili: Castrol R4 10w50. Niemiec też go lał jak jeździł moją Sevenką przede mną. Znam paru ludzi twierdzących, że 10w40 nie jest na nasze temperatury.
Ale wez to wytlumacz co niektorym...Ciezko niektorym zrozumiec, ze silnik chlodzony powietrzem ma duza amplitude temperatur, i w przypadkosu oleju o nizszej lepkosci moze dojsc do zerwania filmu olejowego w wysokiej temperaturze otoczenia+duzym obciazeniu silnika. No,ale niech kazdy robi tak jak uwaza.

: 21 cze 2006, 00:29
autor: Wojtas
krzysiek napisał:
Dofo:
Cytat:
byle nie lac mineralnego


dlaczego nie??

Dlatego nie Razz

Wojtas napisał:
powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.
Zajc :evil: , dlaczego włkadasz w moje wypowiedzi nieprawdę? przecież olej 10W40 jaki ja stosuje TO WŁAŚNIE OLEJ MINERALNY, i silnik pracuje bez zarzutu czyli można i minerała zastosować.
W serwisie Hondy we Wrocku rozmawiałem z ludzmi i tam powierdzili: Castrol R4 10w50
Ja też słuchałem osób które w/g mnie mają duże pojęcie o olejach motocyklowych, MOŻE w tym servisie HONDY mają właśnie na CASTROLU największą marżę? :P, to i polecają go :wink:
Ale wez to wytlumacz co niektorym..
Prosze, nie staraj się po 1 wypowiedzi sugerować że tak właśnie musi być.
Ciezko niektorym zrozumiec, ze silnik chlodzony powietrzem ma duza amplitude temperatur,
...i ma chłodnice oleju, która zapewnia odpowiednią temp. środka smarującego :twisted:
i w przypadkosu oleju o nizszej lepkosci moze dojsc do zerwania filmu olejowego w wysokiej temperaturze otoczenia
Widząc że wciąż się sugerujesz podanym w Inst. obsł. wykresem doboru lepkości oleju do temp. zewnętrznej, powiem Ci tak, że podana tam temp.< 40 st.C (zapewne uzyskaną w warunkach laboratoryjnych, na potrzeby testu) przy której należy zastosować olej o lepkości 50, jest temperaturą stałą mierzoną w cieniu, a nie nad powierzchnią asfaltu, czy występującą w korkach zatłoczonych miast :!: Teraz Sobie Sam odpowiedz na pytanie kiedy to w naszym kraju ostatnio zanotowano tak wysoką, stałą temperaturę :?: :?:
+duzym obciazeniu silnika.
Wydaje mi się, że nie każdy "pałuje" swoją SEVENKĘ (byłem w Chorwacji w2000r gdzie temp. były znacznie wyższe niż w PL- i zapewniam Cię nic sie z filmem olejowym w moim wtedy NightHawk'u złego nie stało :P ), raczej nią normalnie eksploatuje...jeżeli lubisz dawać w "palnik" stosuj olej 10W50..proszę bardzo, tylko nie pisz że ja wypisuje bzdury, bo wykres który nie do końca chyba rozumiesz, mówi co innego w/g Ciebie.

: 21 cze 2006, 08:33
autor: zbyhu
Czolem!
Zajc :evil: , dlaczego włkadasz w moje wypowiedzi nieprawdę? przecież olej 10W40 TO WŁAŚNIE OLEJ MINERALNY
A takiej bzdury, to ja dawno nie slyszalem :).
Olej 10W40 moze byc zarowno syntetyczny, polsyntetyczny jak i mineralny :).

Jesli chodzi o klase oleju w Sevence. Ja wlasnie mylse o przejsciu z 10W40 na 15W50 Motula. A to za sprawa tego, ze silnik mi sie pieronowo przegrzewa, przy obecnych teperaturach :|. Wystarczy, ze tylko chwilke przejade sie przez zatloczone miasto i juz na termometrze 120 stopni. W Budapeszcie jak bylem, to temperatura w korkach siegnela 130 stopni i po zgaszeniu silnika rozrusznik nie byl w stanie zakrecic tlokami :|.
Czy na oleju 15W50 bedzie jakas poprawa, czy tylko po prostu olej bedzie lepiej znosil takie temperatury :)?
Czy Wy tez notujecie takie temperatury w swoich sprzetach? Bo moze mam np. zapchany przewod od chlodnicy oleju, abo cus :P?

Pozdrawiam

: 21 cze 2006, 09:19
autor: lesor
W Budapeszcie jak bylem, to temperatura w korkach siegnela 130 stopni i po zgaszeniu silnika rozrusznik nie byl w stanie zakrecic tlokami :|.
Czy na oleju 15W50 bedzie jakas poprawa, czy tylko po prostu olej bedzie lepiej znosil takie temperatury :)?
Czy Wy tez notujecie takie temperatury w swoich sprzetach? Bo moze mam np. zapchany przewod od chlodnicy oleju, abo cus
a może Ty sobie zmierz ciśnienie oleju najpierw?
O tym termometrze też już było. Że jego wskazania są mocno orientacyjne.

Ja też jeżdżę w korku w mieście. A czasem cały dzień. I nie mam problemów poza przegrzewaniem kolan i klejnotów.

Fajny wątek - dobry na analizę wpływu reklamy na rynek :lol:

: 21 cze 2006, 09:39
autor: zbyhu
Czolem!

Ha, najlepsze jest to, ze zrobilem test tego termometru, zeby sie przekonac, jak bardzo mozna mu ufac. Wsadzilem go do garnuszka z woda i na piec. Jak w morde strzelil woda zaczela sie gotowac, przy wskazaniach termometru 100 stopni. Uznalem, ze jest calkiem dokladny ;).

Podczas jazdy w trasach zazwyczaj mam 80 - 100 stopni na nim.

Pozdrawiam

: 21 cze 2006, 09:40
autor: Wojtas
A takiej bzdury, to ja dawno nie slyszalem Smile.
Olej 10W40 moze byc zarowno syntetyczny, polsyntetyczny jak i mineralny
Masz racje Zbyhu, olej o tej specyfikacji moze być taki, taki i taki również,
zapomniałem dopisać że chodzi o olej zastosowany przezemnie :roll:, w mojej SF.

: 23 cze 2006, 11:43
autor: Matiej
Ja też dorzuce 5gr do całej gmwatwaniny. Ja do sevenki lałem rok temu 15W50 i jak było zimniej slyszałem stukanie zaworko. nawet w czasie jazdy w nocy jak zimno bylo stukało. W tym sezonie zalałem 10W40 i stukanie było mniejsze i znikało przy mniejszych temperaturach. Obydwa półsyntetyki. Poprzednio lałem Motul... teraz kupilem castrol bo nie mieli akurat motula. Castrol ma fajny kolorek hehehe i mi się dlatego podoba. Pozatym podoba mi sie nazwa i design nalepki. Ale motul tez jest ok ;) hehehe.
W Diversionie nie wiem jaki zaleca procudent dokladnie. Ale jest w książce taki wykresik, który pokazuje jakie zalecane są lepokości do jakis warunków w ktorych sie uzywa motocykl. Uznałem ze 15W50 półsynettyk będzie w sam raz na nasze warunki i taki kupiłem. Poprzedni włąściciel miał na poczatku castrol lany a potem Elf. ALe nie napisane na fakturach czy syntetyk czy półsyntetyk.

: 23 cze 2006, 15:59
autor: e2rd
A po co lać olej ? :shock: