Jaki olej do Sevenki
-
- Junior
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 cze 2006, 11:00
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
Jaki olej do Sevenki
Witam mam konkretne pytanie,a mianowicie jaki olej lejecie do swoich perełek
Kupilem tydzien temu motocykl i wypadalo by wymienic olej .bo nikt nie wie(nawet sprzedawca który ja przywiózł) na jakim oleju motocykl był eksploatowany.
Prosze o info.
Pozdrawiam
Kupilem tydzien temu motocykl i wypadalo by wymienic olej .bo nikt nie wie(nawet sprzedawca który ja przywiózł) na jakim oleju motocykl był eksploatowany.
Prosze o info.
Pozdrawiam
-
- Senior
- Posty: 147
- Rejestracja: 17 maja 2005, 11:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- PeterS
- Seveniarz
- Posty: 215
- Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
- Motocykl: SF Evolution ];)
- Lokalizacja: Kraków
Ja leję Motula półsyntetyk 10w40.
Poprzedni własciciel - Lesor :piwo: lał bodaj półsyntetyka Valvoline tej samej lepkości.
Generalnie wydaje mi się że w tej klasie nie ma widocznych/odczuwalnych różnic miedzy olejami, więc jak mówią jeden ch*j, ważne, żeby był taki jak używał poprzedni właściciel (tj. mineral, syntetyk lub pół- ), nie Selektol i w uniwersalnej klasie lepkości 10w40
Poprzedni własciciel - Lesor :piwo: lał bodaj półsyntetyka Valvoline tej samej lepkości.
Generalnie wydaje mi się że w tej klasie nie ma widocznych/odczuwalnych różnic miedzy olejami, więc jak mówią jeden ch*j, ważne, żeby był taki jak używał poprzedni właściciel (tj. mineral, syntetyk lub pół- ), nie Selektol i w uniwersalnej klasie lepkości 10w40
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
Mnie sie wydaje, ze praktycznie w zadnej klasie nie odczujesz roznicy, byle nie lac mineralnego i choc w przyblizeniu spelnial wymagania producenta
Ja leje syntetyczny PROCYCLE 10W50 dzieki czemu jestem epiej przygotowany na lato i jazdy po zatloczonym miescie.
PS: http://dofo.livenet.pl/forum/viewtopic.php?t=95
Ja leje syntetyczny PROCYCLE 10W50 dzieki czemu jestem epiej przygotowany na lato i jazdy po zatloczonym miescie.
PS: http://dofo.livenet.pl/forum/viewtopic.php?t=95
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
Ja leję to, co HONDA: Motul ESTER 5100 10W40 Technosynthese.
stare opakowanie , nowe opakowanie
Do firmy nie jestem jakoś przywiązany, po prostu półsyntetyczny 10W40 a że mam teraz intetrmotors pod nosem to biorę motula...
A tu jest najtaniej w detalu: http://www.allegro.pl/item108440384_ole ... 9_99_.html
stare opakowanie , nowe opakowanie
Do firmy nie jestem jakoś przywiązany, po prostu półsyntetyczny 10W40 a że mam teraz intetrmotors pod nosem to biorę motula...
A tu jest najtaniej w detalu: http://www.allegro.pl/item108440384_ole ... 9_99_.html
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Panowie!! nie ważna firma, ważna lepkość 10W40- TYLKO I WYŁĄCZNIE !!!!!! inna powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 181
- Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
- Lokalizacja: Czersk/Posen
Teraz dowaliles do pieca-takiej bzdury to w zyciu nie slyszalem! Zobacz sobie w instrukcji obslugi jakie oleje producent zaleca do tego motocykla, i wtedy sie wypowiadaj. Jeszcze ktos uwierzyPanowie!! nie ważna firma, ważna lepkość 10W40- TYLKO I WYŁĄCZNIE !!!!!! inna powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Myślisz że napisałem to biorąc dane z sufitu??? toż to jest napisane jak byk w serwisówce ze strony głównej portalu o SF, w zakładce "Download" [ Instrukcja serwisowania Hondy CB 750 SevenFifty (35,8 MB)].Teraz dowaliles do pieca-takiej bzdury to w zyciu nie slyszalem! Zobacz sobie w instrukcji obslugi jakie oleje producent zaleca do tego motocykla, i wtedy sie wypowiadaj. Jeszcze ktos uwierzyPanowie!! nie ważna firma, ważna lepkość 10W40- TYLKO I WYŁĄCZNIE !!!!!! inna powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.
Zacytuje... "...Use Honda 4-stroke Oil or equivalent API Service Classification: SE,SF, or SG VISCOSITY : 10W40"
Jeżeli to nie jest wiarygodne źródło, to ja już nie mam pojęcia co jest miarodajne bardziej w tej kwestii
PS: tej małej książeczki (instr.) dodanej do każdego motocykla nie posiadam niestety, i chętnie się dowiem co tam jest napisane
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 181
- Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
- Lokalizacja: Czersk/Posen
W tejze samej serwisowce ,(na stronie 11 jakbys szukal ) jak byk stoi napisane: "Other viscosities shown in the chart may be used when the average temperature in your riding area is within the indicated range" I teraz zobacz, co jest lepsze dla naszych zakresow temperatur, gdy jedziesz latem , upal ,zatloczone miasto. ....Myślisz że napisałem to biorąc dane z sufitu??? toż to jest napisane jak byk w serwisówce ze strony głównej portalu o SF, w zakładce "Download" [ Instrukcja serwisowania Hondy CB 750 SevenFifty (35,8 MB)].Teraz dowaliles do pieca-takiej bzdury to w zyciu nie slyszalem! Zobacz sobie w instrukcji obslugi jakie oleje producent zaleca do tego motocykla, i wtedy sie wypowiadaj. Jeszcze ktos uwierzyPanowie!! nie ważna firma, ważna lepkość 10W40- TYLKO I WYŁĄCZNIE !!!!!! inna powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.
Zacytuje... "...Use Honda 4-stroke Oil or equivalent API Service Classification: SE,SF, or SG VISCOSITY : 10W40"
Jeżeli to nie jest wiarygodne źródło, to ja już nie mam pojęcia co jest miarodajne bardziej w tej kwestii
PS: tej małej książeczki (instr.) dodanej do każdego motocykla nie posiadam niestety, i chętnie się dowiem co tam jest napisane
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Wiesz...ja pizzy po mieście nie rozwożę , dla mnie "bazą" jest to co jest napisane w 1 rzędzie- czyli 10w40.I teraz zobacz, co jest lepsze dla naszych zakresow temperatur, gdy jedziesz latem , upal ,zatloczone miasto. ....
Jest jeszcze jedna kwestia dlaczego wlaśnie o tej lepkości olej stosuje, ale nie pisze bo wiem że i tak Cię nie przekonam.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- Junior
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 cze 2006, 11:00
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 181
- Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
- Lokalizacja: Czersk/Posen
-
- Junior
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 lut 2005, 09:20
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 181
- Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
- Lokalizacja: Czersk/Posen
Ale wez to wytlumacz co niektorym...Ciezko niektorym zrozumiec, ze silnik chlodzony powietrzem ma duza amplitude temperatur, i w przypadkosu oleju o nizszej lepkosci moze dojsc do zerwania filmu olejowego w wysokiej temperaturze otoczenia+duzym obciazeniu silnika. No,ale niech kazdy robi tak jak uwaza.W serwisie Hondy we Wrocku rozmawiałem z ludzmi i tam powierdzili: Castrol R4 10w50. Niemiec też go lał jak jeździł moją Sevenką przede mną. Znam paru ludzi twierdzących, że 10w40 nie jest na nasze temperatury.
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Zajc , dlaczego włkadasz w moje wypowiedzi nieprawdę? przecież olej 10W40 jaki ja stosuje TO WŁAŚNIE OLEJ MINERALNY, i silnik pracuje bez zarzutu czyli można i minerała zastosować.krzysiek napisał:
Dofo:
Cytat:
byle nie lac mineralnego
dlaczego nie??
Dlatego nie Razz
Wojtas napisał:
powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.
Ja też słuchałem osób które w/g mnie mają duże pojęcie o olejach motocyklowych, MOŻE w tym servisie HONDY mają właśnie na CASTROLU największą marżę? , to i polecają goW serwisie Hondy we Wrocku rozmawiałem z ludzmi i tam powierdzili: Castrol R4 10w50
Prosze, nie staraj się po 1 wypowiedzi sugerować że tak właśnie musi być.Ale wez to wytlumacz co niektorym..
...i ma chłodnice oleju, która zapewnia odpowiednią temp. środka smarującegoCiezko niektorym zrozumiec, ze silnik chlodzony powietrzem ma duza amplitude temperatur,
Widząc że wciąż się sugerujesz podanym w Inst. obsł. wykresem doboru lepkości oleju do temp. zewnętrznej, powiem Ci tak, że podana tam temp.< 40 st.C (zapewne uzyskaną w warunkach laboratoryjnych, na potrzeby testu) przy której należy zastosować olej o lepkości 50, jest temperaturą stałą mierzoną w cieniu, a nie nad powierzchnią asfaltu, czy występującą w korkach zatłoczonych miast Teraz Sobie Sam odpowiedz na pytanie kiedy to w naszym kraju ostatnio zanotowano tak wysoką, stałą temperaturęi w przypadkosu oleju o nizszej lepkosci moze dojsc do zerwania filmu olejowego w wysokiej temperaturze otoczenia
Wydaje mi się, że nie każdy "pałuje" swoją SEVENKĘ (byłem w Chorwacji w2000r gdzie temp. były znacznie wyższe niż w PL- i zapewniam Cię nic sie z filmem olejowym w moim wtedy NightHawk'u złego nie stało ), raczej nią normalnie eksploatuje...jeżeli lubisz dawać w "palnik" stosuj olej 10W50..proszę bardzo, tylko nie pisz że ja wypisuje bzdury, bo wykres który nie do końca chyba rozumiesz, mówi co innego w/g Ciebie.+duzym obciazeniu silnika.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2006, 09:36 przez Wojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Czolem!
Olej 10W40 moze byc zarowno syntetyczny, polsyntetyczny jak i mineralny .
Jesli chodzi o klase oleju w Sevence. Ja wlasnie mylse o przejsciu z 10W40 na 15W50 Motula. A to za sprawa tego, ze silnik mi sie pieronowo przegrzewa, przy obecnych teperaturach . Wystarczy, ze tylko chwilke przejade sie przez zatloczone miasto i juz na termometrze 120 stopni. W Budapeszcie jak bylem, to temperatura w korkach siegnela 130 stopni i po zgaszeniu silnika rozrusznik nie byl w stanie zakrecic tlokami .
Czy na oleju 15W50 bedzie jakas poprawa, czy tylko po prostu olej bedzie lepiej znosil takie temperatury ?
Czy Wy tez notujecie takie temperatury w swoich sprzetach? Bo moze mam np. zapchany przewod od chlodnicy oleju, abo cus ?
Pozdrawiam
A takiej bzdury, to ja dawno nie slyszalem .Zajc , dlaczego włkadasz w moje wypowiedzi nieprawdę? przecież olej 10W40 TO WŁAŚNIE OLEJ MINERALNY
Olej 10W40 moze byc zarowno syntetyczny, polsyntetyczny jak i mineralny .
Jesli chodzi o klase oleju w Sevence. Ja wlasnie mylse o przejsciu z 10W40 na 15W50 Motula. A to za sprawa tego, ze silnik mi sie pieronowo przegrzewa, przy obecnych teperaturach . Wystarczy, ze tylko chwilke przejade sie przez zatloczone miasto i juz na termometrze 120 stopni. W Budapeszcie jak bylem, to temperatura w korkach siegnela 130 stopni i po zgaszeniu silnika rozrusznik nie byl w stanie zakrecic tlokami .
Czy na oleju 15W50 bedzie jakas poprawa, czy tylko po prostu olej bedzie lepiej znosil takie temperatury ?
Czy Wy tez notujecie takie temperatury w swoich sprzetach? Bo moze mam np. zapchany przewod od chlodnicy oleju, abo cus ?
Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
a może Ty sobie zmierz ciśnienie oleju najpierw?W Budapeszcie jak bylem, to temperatura w korkach siegnela 130 stopni i po zgaszeniu silnika rozrusznik nie byl w stanie zakrecic tlokami .
Czy na oleju 15W50 bedzie jakas poprawa, czy tylko po prostu olej bedzie lepiej znosil takie temperatury ?
Czy Wy tez notujecie takie temperatury w swoich sprzetach? Bo moze mam np. zapchany przewod od chlodnicy oleju, abo cus
O tym termometrze też już było. Że jego wskazania są mocno orientacyjne.
Ja też jeżdżę w korku w mieście. A czasem cały dzień. I nie mam problemów poza przegrzewaniem kolan i klejnotów.
Fajny wątek - dobry na analizę wpływu reklamy na rynek
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Czolem!
Ha, najlepsze jest to, ze zrobilem test tego termometru, zeby sie przekonac, jak bardzo mozna mu ufac. Wsadzilem go do garnuszka z woda i na piec. Jak w morde strzelil woda zaczela sie gotowac, przy wskazaniach termometru 100 stopni. Uznalem, ze jest calkiem dokladny .
Podczas jazdy w trasach zazwyczaj mam 80 - 100 stopni na nim.
Pozdrawiam
Ha, najlepsze jest to, ze zrobilem test tego termometru, zeby sie przekonac, jak bardzo mozna mu ufac. Wsadzilem go do garnuszka z woda i na piec. Jak w morde strzelil woda zaczela sie gotowac, przy wskazaniach termometru 100 stopni. Uznalem, ze jest calkiem dokladny .
Podczas jazdy w trasach zazwyczaj mam 80 - 100 stopni na nim.
Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Masz racje Zbyhu, olej o tej specyfikacji moze być taki, taki i taki również,A takiej bzdury, to ja dawno nie slyszalem Smile.
Olej 10W40 moze byc zarowno syntetyczny, polsyntetyczny jak i mineralny
zapomniałem dopisać że chodzi o olej zastosowany przezemnie , w mojej SF.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- Matiej
- Ujeżdżacz Kopciuszka
- Posty: 1476
- Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
- Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
- Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
- Kontakt:
Ja też dorzuce 5gr do całej gmwatwaniny. Ja do sevenki lałem rok temu 15W50 i jak było zimniej slyszałem stukanie zaworko. nawet w czasie jazdy w nocy jak zimno bylo stukało. W tym sezonie zalałem 10W40 i stukanie było mniejsze i znikało przy mniejszych temperaturach. Obydwa półsyntetyki. Poprzednio lałem Motul... teraz kupilem castrol bo nie mieli akurat motula. Castrol ma fajny kolorek hehehe i mi się dlatego podoba. Pozatym podoba mi sie nazwa i design nalepki. Ale motul tez jest ok hehehe.
W Diversionie nie wiem jaki zaleca procudent dokladnie. Ale jest w książce taki wykresik, który pokazuje jakie zalecane są lepokości do jakis warunków w ktorych sie uzywa motocykl. Uznałem ze 15W50 półsynettyk będzie w sam raz na nasze warunki i taki kupiłem. Poprzedni włąściciel miał na poczatku castrol lany a potem Elf. ALe nie napisane na fakturach czy syntetyk czy półsyntetyk.
W Diversionie nie wiem jaki zaleca procudent dokladnie. Ale jest w książce taki wykresik, który pokazuje jakie zalecane są lepokości do jakis warunków w ktorych sie uzywa motocykl. Uznałem ze 15W50 półsynettyk będzie w sam raz na nasze warunki i taki kupiłem. Poprzedni włąściciel miał na poczatku castrol lany a potem Elf. ALe nie napisane na fakturach czy syntetyk czy półsyntetyk.
żyj i daj żyć innym
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 220 gości