Jaki olej do Sevenki

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Darek cb750
Junior
Junior
Posty: 17
Rejestracja: 09 cze 2006, 11:00
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Jaki olej do Sevenki

Postautor: Darek cb750 » 16 cze 2006, 17:35

Witam mam konkretne pytanie,a mianowicie jaki olej lejecie do swoich perełek :D
Kupilem tydzien temu motocykl i wypadalo by wymienic olej .bo nikt nie wie(nawet sprzedawca który ja przywiózł) na jakim oleju motocykl był eksploatowany.
Prosze o info.
Pozdrawiam

Aleksander
Senior
Senior
Posty: 147
Rejestracja: 17 maja 2005, 11:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: Aleksander » 16 cze 2006, 20:36

Witam, najlepszy olej to jest z pierwszego tłoczenia, Kujawski, a tak bez żartów to ja leję castrola gps 10w40 i nie nażekam. :D

Awatar użytkownika
oster
Nocny Jastrząb
Posty: 1804
Rejestracja: 18 lut 2005, 17:10
Motocykl: ex NH,XJR,CB1300,Hornet,XJR,HH
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: oster » 16 cze 2006, 21:51

Używki stosujęv różniste :cry: w tym przypadku to co Olo
"miłość wszystko zwycięży, szczególnie miłość do pieniędzy"

Awatar użytkownika
PeterS
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 215
Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
Motocykl: SF Evolution ];)
Lokalizacja: Kraków

Postautor: PeterS » 17 cze 2006, 22:07

Ja leję Motula półsyntetyk 10w40.
Poprzedni własciciel - Lesor :piwo: lał bodaj półsyntetyka Valvoline tej samej lepkości.
Generalnie wydaje mi się że w tej klasie nie ma widocznych/odczuwalnych różnic miedzy olejami, więc jak mówią jeden ch*j, ważne, żeby był taki jak używał poprzedni właściciel (tj. mineral, syntetyk lub pół- ), nie Selektol :D i w uniwersalnej klasie lepkości 10w40

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 17 cze 2006, 22:11

Mnie sie wydaje, ze praktycznie w zadnej klasie nie odczujesz roznicy, byle nie lac mineralnego i choc w przyblizeniu spelnial wymagania producenta ;)

Ja leje syntetyczny PROCYCLE 10W50 dzieki czemu jestem epiej przygotowany na lato i jazdy po zatloczonym miescie. :)

PS: http://dofo.livenet.pl/forum/viewtopic.php?t=95

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 18 cze 2006, 18:57

Ja leję to, co HONDA: Motul ESTER 5100 10W40 Technosynthese.
stare opakowanie Obrazek, nowe opakowanie Obrazek

Do firmy nie jestem jakoś przywiązany, po prostu półsyntetyczny 10W40 a że mam teraz intetrmotors pod nosem to biorę motula...

A tu jest najtaniej w detalu: http://www.allegro.pl/item108440384_ole ... 9_99_.html
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 18 cze 2006, 21:34

ja leje taki sam :]

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 18 cze 2006, 21:56

Panowie!! nie ważna firma, ważna lepkość 10W40- TYLKO I WYŁĄCZNIE !!!!!! inna powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 18 cze 2006, 22:01

Panowie!! nie ważna firma, ważna lepkość 10W40- TYLKO I WYŁĄCZNIE !!!!!! inna powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.
Teraz dowaliles do pieca-takiej bzdury to w zyciu nie slyszalem! Zobacz sobie w instrukcji obslugi jakie oleje producent zaleca do tego motocykla, i wtedy sie wypowiadaj. Jeszcze ktos uwierzy :roll:

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 19 cze 2006, 07:36

Panowie!! nie ważna firma, ważna lepkość 10W40- TYLKO I WYŁĄCZNIE !!!!!! inna powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.
Teraz dowaliles do pieca-takiej bzdury to w zyciu nie slyszalem! Zobacz sobie w instrukcji obslugi jakie oleje producent zaleca do tego motocykla, i wtedy sie wypowiadaj. Jeszcze ktos uwierzy :roll:
Myślisz że napisałem to biorąc dane z sufitu??? toż to jest napisane jak byk w serwisówce ze strony głównej portalu o SF, w zakładce "Download" [ Instrukcja serwisowania Hondy CB 750 SevenFifty (35,8 MB)].
Zacytuje... "...Use Honda 4-stroke Oil or equivalent API Service Classification: SE,SF, or SG VISCOSITY :!: :!: :!: : 10W40"
Jeżeli to nie jest wiarygodne źródło, to ja już nie mam pojęcia co jest miarodajne bardziej w tej kwestii :P

PS: tej małej książeczki (instr.) dodanej do każdego motocykla nie posiadam niestety, i chętnie się dowiem co tam jest napisane :?:
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 19 cze 2006, 09:36

Panowie!! nie ważna firma, ważna lepkość 10W40- TYLKO I WYŁĄCZNIE !!!!!! inna powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.
Teraz dowaliles do pieca-takiej bzdury to w zyciu nie slyszalem! Zobacz sobie w instrukcji obslugi jakie oleje producent zaleca do tego motocykla, i wtedy sie wypowiadaj. Jeszcze ktos uwierzy :roll:
Myślisz że napisałem to biorąc dane z sufitu??? toż to jest napisane jak byk w serwisówce ze strony głównej portalu o SF, w zakładce "Download" [ Instrukcja serwisowania Hondy CB 750 SevenFifty (35,8 MB)].
Zacytuje... "...Use Honda 4-stroke Oil or equivalent API Service Classification: SE,SF, or SG VISCOSITY :!: :!: :!: : 10W40"
Jeżeli to nie jest wiarygodne źródło, to ja już nie mam pojęcia co jest miarodajne bardziej w tej kwestii :P

PS: tej małej książeczki (instr.) dodanej do każdego motocykla nie posiadam niestety, i chętnie się dowiem co tam jest napisane :?:
W tejze samej serwisowce ,(na stronie 11 jakbys szukal ;) ) jak byk stoi napisane: "Other viscosities shown in the chart may be used when the average temperature in your riding area is within the indicated range" I teraz zobacz, co jest lepsze dla naszych zakresow temperatur, gdy jedziesz latem , upal ,zatloczone miasto. ....

e2rd
stary Seveniarz
Posty: 255
Rejestracja: 09 cze 2006, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: e2rd » 19 cze 2006, 10:39

Motula półsyntetyk 10w40
:imprezka:
i wszystko gra
e2rd :twisted:
e2rd :twisted:
Gmina RULZ !!!

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 19 cze 2006, 11:41

I teraz zobacz, co jest lepsze dla naszych zakresow temperatur, gdy jedziesz latem , upal ,zatloczone miasto. ....
Wiesz...ja pizzy po mieście nie rozwożę :P , dla mnie "bazą" jest to co jest napisane w 1 rzędzie- czyli 10w40.
Jest jeszcze jedna kwestia dlaczego wlaśnie o tej lepkości olej stosuje, ale nie pisze bo wiem że i tak Cię nie przekonam.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Darek cb750
Junior
Junior
Posty: 17
Rejestracja: 09 cze 2006, 11:00
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Postautor: Darek cb750 » 20 cze 2006, 16:34

Nie klucić mi sie tu :spotkanie:
Dzieki serdeczne panowie za wyrażenie sie w temacie :piwo:
Z pewnoscią zastosuje sie do waszych porad i zaleje Motul 5100 10W40
Pozdrawiam :muchy:

krzysiek
stary Seveniarz
Posty: 369
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:10
Motocykl: SV 650 '2002
Lokalizacja: Łódź

Postautor: krzysiek » 20 cze 2006, 18:22

Dofo:
byle nie lac mineralnego
dlaczego nie??

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 20 cze 2006, 20:58


Z pewnoscią zastosuje sie do waszych porad i zaleje Motul 5100 10W40
Pozdrawiam :muchy:
...zastanow sie jeszcze :wink:
Dofo:
byle nie lac mineralnego
dlaczego nie??
Dlatego nie :P
powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.

b.maliszewski
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 23 lut 2005, 09:20
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Postautor: b.maliszewski » 20 cze 2006, 21:59

W serwisie Hondy we Wrocku rozmawiałem z ludzmi i tam powierdzili: Castrol R4 10w50. Niemiec też go lał jak jeździł moją Sevenką przede mną. Znam paru ludzi twierdzących, że 10w40 nie jest na nasze temperatury.
Bolesław Maliszewski
SevenFifty
Zielona Góra

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 20 cze 2006, 22:14

W serwisie Hondy we Wrocku rozmawiałem z ludzmi i tam powierdzili: Castrol R4 10w50. Niemiec też go lał jak jeździł moją Sevenką przede mną. Znam paru ludzi twierdzących, że 10w40 nie jest na nasze temperatury.
Ale wez to wytlumacz co niektorym...Ciezko niektorym zrozumiec, ze silnik chlodzony powietrzem ma duza amplitude temperatur, i w przypadkosu oleju o nizszej lepkosci moze dojsc do zerwania filmu olejowego w wysokiej temperaturze otoczenia+duzym obciazeniu silnika. No,ale niech kazdy robi tak jak uwaza.

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 21 cze 2006, 00:29

krzysiek napisał:
Dofo:
Cytat:
byle nie lac mineralnego


dlaczego nie??

Dlatego nie Razz

Wojtas napisał:
powoduje "stukanie" samoregulatorów rozrządu, oraz napinacza łancucha napędu alternatora, prowadząc do ich uszkodzenia.
Zajc :evil: , dlaczego włkadasz w moje wypowiedzi nieprawdę? przecież olej 10W40 jaki ja stosuje TO WŁAŚNIE OLEJ MINERALNY, i silnik pracuje bez zarzutu czyli można i minerała zastosować.
W serwisie Hondy we Wrocku rozmawiałem z ludzmi i tam powierdzili: Castrol R4 10w50
Ja też słuchałem osób które w/g mnie mają duże pojęcie o olejach motocyklowych, MOŻE w tym servisie HONDY mają właśnie na CASTROLU największą marżę? :P, to i polecają go :wink:
Ale wez to wytlumacz co niektorym..
Prosze, nie staraj się po 1 wypowiedzi sugerować że tak właśnie musi być.
Ciezko niektorym zrozumiec, ze silnik chlodzony powietrzem ma duza amplitude temperatur,
...i ma chłodnice oleju, która zapewnia odpowiednią temp. środka smarującego :twisted:
i w przypadkosu oleju o nizszej lepkosci moze dojsc do zerwania filmu olejowego w wysokiej temperaturze otoczenia
Widząc że wciąż się sugerujesz podanym w Inst. obsł. wykresem doboru lepkości oleju do temp. zewnętrznej, powiem Ci tak, że podana tam temp.< 40 st.C (zapewne uzyskaną w warunkach laboratoryjnych, na potrzeby testu) przy której należy zastosować olej o lepkości 50, jest temperaturą stałą mierzoną w cieniu, a nie nad powierzchnią asfaltu, czy występującą w korkach zatłoczonych miast :!: Teraz Sobie Sam odpowiedz na pytanie kiedy to w naszym kraju ostatnio zanotowano tak wysoką, stałą temperaturę :?: :?:
+duzym obciazeniu silnika.
Wydaje mi się, że nie każdy "pałuje" swoją SEVENKĘ (byłem w Chorwacji w2000r gdzie temp. były znacznie wyższe niż w PL- i zapewniam Cię nic sie z filmem olejowym w moim wtedy NightHawk'u złego nie stało :P ), raczej nią normalnie eksploatuje...jeżeli lubisz dawać w "palnik" stosuj olej 10W50..proszę bardzo, tylko nie pisz że ja wypisuje bzdury, bo wykres który nie do końca chyba rozumiesz, mówi co innego w/g Ciebie.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2006, 09:36 przez Wojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 21 cze 2006, 08:33

Czolem!
Zajc :evil: , dlaczego włkadasz w moje wypowiedzi nieprawdę? przecież olej 10W40 TO WŁAŚNIE OLEJ MINERALNY
A takiej bzdury, to ja dawno nie slyszalem :).
Olej 10W40 moze byc zarowno syntetyczny, polsyntetyczny jak i mineralny :).

Jesli chodzi o klase oleju w Sevence. Ja wlasnie mylse o przejsciu z 10W40 na 15W50 Motula. A to za sprawa tego, ze silnik mi sie pieronowo przegrzewa, przy obecnych teperaturach :|. Wystarczy, ze tylko chwilke przejade sie przez zatloczone miasto i juz na termometrze 120 stopni. W Budapeszcie jak bylem, to temperatura w korkach siegnela 130 stopni i po zgaszeniu silnika rozrusznik nie byl w stanie zakrecic tlokami :|.
Czy na oleju 15W50 bedzie jakas poprawa, czy tylko po prostu olej bedzie lepiej znosil takie temperatury :)?
Czy Wy tez notujecie takie temperatury w swoich sprzetach? Bo moze mam np. zapchany przewod od chlodnicy oleju, abo cus :P?

Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 21 cze 2006, 09:19

W Budapeszcie jak bylem, to temperatura w korkach siegnela 130 stopni i po zgaszeniu silnika rozrusznik nie byl w stanie zakrecic tlokami :|.
Czy na oleju 15W50 bedzie jakas poprawa, czy tylko po prostu olej bedzie lepiej znosil takie temperatury :)?
Czy Wy tez notujecie takie temperatury w swoich sprzetach? Bo moze mam np. zapchany przewod od chlodnicy oleju, abo cus
a może Ty sobie zmierz ciśnienie oleju najpierw?
O tym termometrze też już było. Że jego wskazania są mocno orientacyjne.

Ja też jeżdżę w korku w mieście. A czasem cały dzień. I nie mam problemów poza przegrzewaniem kolan i klejnotów.

Fajny wątek - dobry na analizę wpływu reklamy na rynek :lol:
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 21 cze 2006, 09:39

Czolem!

Ha, najlepsze jest to, ze zrobilem test tego termometru, zeby sie przekonac, jak bardzo mozna mu ufac. Wsadzilem go do garnuszka z woda i na piec. Jak w morde strzelil woda zaczela sie gotowac, przy wskazaniach termometru 100 stopni. Uznalem, ze jest calkiem dokladny ;).

Podczas jazdy w trasach zazwyczaj mam 80 - 100 stopni na nim.

Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 21 cze 2006, 09:40

A takiej bzdury, to ja dawno nie slyszalem Smile.
Olej 10W40 moze byc zarowno syntetyczny, polsyntetyczny jak i mineralny
Masz racje Zbyhu, olej o tej specyfikacji moze być taki, taki i taki również,
zapomniałem dopisać że chodzi o olej zastosowany przezemnie :roll:, w mojej SF.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 23 cze 2006, 11:43

Ja też dorzuce 5gr do całej gmwatwaniny. Ja do sevenki lałem rok temu 15W50 i jak było zimniej slyszałem stukanie zaworko. nawet w czasie jazdy w nocy jak zimno bylo stukało. W tym sezonie zalałem 10W40 i stukanie było mniejsze i znikało przy mniejszych temperaturach. Obydwa półsyntetyki. Poprzednio lałem Motul... teraz kupilem castrol bo nie mieli akurat motula. Castrol ma fajny kolorek hehehe i mi się dlatego podoba. Pozatym podoba mi sie nazwa i design nalepki. Ale motul tez jest ok ;) hehehe.
W Diversionie nie wiem jaki zaleca procudent dokladnie. Ale jest w książce taki wykresik, który pokazuje jakie zalecane są lepokości do jakis warunków w ktorych sie uzywa motocykl. Uznałem ze 15W50 półsynettyk będzie w sam raz na nasze warunki i taki kupiłem. Poprzedni włąściciel miał na poczatku castrol lany a potem Elf. ALe nie napisane na fakturach czy syntetyk czy półsyntetyk.
żyj i daj żyć innym

e2rd
stary Seveniarz
Posty: 255
Rejestracja: 09 cze 2006, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: e2rd » 23 cze 2006, 15:59

A po co lać olej ? :shock:
e2rd :twisted:
Gmina RULZ !!!


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości