wymiana uszczelniaczy

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

wymiana uszczelniaczy

Postautor: zbyhu » 22 maja 2006, 09:37

Czolem!

Tego sie balem i sie powoli to sprawdza :|.
Przed wyjazdem do Anglii wyskakuja rozne drobiazgi, ktore jednak skutecznie ograniczaja moj wyjazdowy budzet. Byla wymiana klockow hamulcowych, teraz okazuje sie, ze czyszczenie "z wierzchu" zaciskow nie wystarczylo i musze je rozebrac - zakup nowego plynu sie szykuje... Ale nie o tym teraz mowa.

Tym razem pod mlotek ida uszczelniacze przedniego zawieszenia. Rozciekly sie.

Aby nie przeplacac u mechanika za robote chcialbym sprobowac zrobic to we wlasnym zakresie. Nie wiem tylko zazbytnio jak sie za to zabrac :).
Wiem jak wyciagnac lagi z moto, wiem jak zlac olej, ale nie wiem jak sie dobrac do samych zimmerow. Jak je zdemontowac i jak zalozyc nowe. Czy w ogole da sie to zrobic we wlasnym zakresie bez jakichs wyspecjalizowanych narzedzi?
Moze ktos bedzie w stanie mi to opisa - jak to zrobic? I gdzie kupic same zimmery - Larsson?

Z gory thnx za pomoc!

Pozdrowki
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

krzysiek
stary Seveniarz
Posty: 369
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:10
Motocykl: SV 650 '2002
Lokalizacja: Łódź

Postautor: krzysiek » 22 maja 2006, 16:13

Wszystko da sie zrobić ale z tego co pamiętam mój brat sie nieźle namęczył (przy suzuki) jak zmieniał zimeringi bo nie miał specjalnego klucza który trzeba wsadzić w "rurę" i odkręcić śrubę która jest daaaaleko na dole

Awatar użytkownika
PeterS
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 215
Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
Motocykl: SF Evolution ];)
Lokalizacja: Kraków

Postautor: PeterS » 22 maja 2006, 18:26

Witam,
też mnie czeka w najbliższym czasie taka wymiana i mam nadzieję że wszystko jest podobnie jak w MZ :grin: . Pewnie trzeba by tylko profilaktycznie zablokować klocki, żeby się nie zacisnęły, a tak to chyba bez cudów.

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 22 maja 2006, 22:39

No wiec tak :] musisz spuscic olej i wyjac lagi ale przedtem zluzuj ta nakrętkę u góry(bo później będzie ciężko odkręcić). Później jak juz wyjmiesz to odkręć śrubę na dole (koło osi kola ) ona jest na imbus(pamietaj aby uzyc dobrego imbusa bo ona jest zazwyczaj mocno przykrecona, a jak ja uszkodzisz to lipa). Nastepnie zdejmiesz oring zgrubny i taki pierscien który jest pod nim. Jak to zrobisz to dolna czesc zwieszenia przytrzymasz, a gorna (czyli ta chromowana lage ) pociagniesz silnie pare razy do siebie az wszystko wyjdzie. Po wyczyszczeniu wszystkiego złożysz tak jak było z nowym simmeringiem i nabijesz ta tuleje która to wszystko trzyma(ta co wyleciala podczas wyciagania) Z tym nabijaniem jest najwiecje zabawy ale cos wymyślisz najlepiej mieć jaka inna rure albo wykorzystac stare simmeringi, bo musisz uważać aby jej nie uszkodzic. No i to by było na tyle pozniej nalac olej od gory i finito mam nadziej ze cos odszyfrujesz z mojego opisu:]

Ps
troche jest z tym zabawy :]

Awatar użytkownika
PeterS
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 215
Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
Motocykl: SF Evolution ];)
Lokalizacja: Kraków

Postautor: PeterS » 27 maja 2006, 13:33

Nastepnie zdejmiesz oring zgrubny i taki pierscien który jest pod nim.
No właśnie. Niby proste, ale jak zdjąc ten :sex_anal: metalowy pierścień pod simeringiem...? Zapieczony na amen :?

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 27 maja 2006, 13:39

Zalać na kilka godzin WD-40, lub...PEPSI :D tak, tak pepsi czasem czyni cuda 8) , ostatecznie płynem hamulcowym(DA-1, DOT-3)-ale potem dokładnie wymyć wszystko :!: :!: :!:
Potem delikatnie podważać ostrym śrubokrętem, innym szpiczastym narzędziem, można też ostukać go delikatnie małym młotkiem poprzez pobijak (najlepiej miedzianym,mosiężnym ew. aluminowym).
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
PeterS
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 215
Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
Motocykl: SF Evolution ];)
Lokalizacja: Kraków

Postautor: PeterS » 27 maja 2006, 16:30

Racja! Że mi to nie przyszło do głowy :glupek:
Dzięki!

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 29 maja 2006, 10:09

inni (takze w serwisach) podobno wyminiaja te simmeringi metoda "na kowala" nie wiem jak to robia w każdym badz razie wyjmuja je bez rozbierania lag :] ja tam nie ryzkuje(uszkodzenia czegos) i rozbieram wszystko po kolei:]:]

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 29 maja 2006, 12:12

Czolem!

Wkrotce sie bede bral za naprawe wreszcie. Powiedzcie mi tylko jak zdjac te oslonki przeciwkurzowe, co sa nad uszczelniaczem ;)? Macalem to narazie bez narzedzi i nie wiem jak je usunac bez ich destrukcji :).

Pozdro

PS
W MZcie wlasnie wymienialem uszczelniacze bez robierania lagi - wydlubalem uszczelniacz stary srubokretem, a nowy wsadzilem przez gore i fungowalo :). Tu sie tak nie da ;)?
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 29 maja 2006, 12:33

Ten uszczelniacz zgrubny musisz podwazyc srubokretem:] on lekko wychodzi, bez problemowo. No, a to jak robileś w Mz to wlasnie chyba ta metoda "na kowala" tez sie da wyjać ale mozesz sobie porysowac lage i wtedy lipa:( acha no i druga sprawa to ze warto rozebrac wszystko, wyczyscic, wymienic plyn i wtedy wiesz ze masz spokoj na jakis czaaaaaaaaaas ;];]

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 01 cze 2006, 20:37

Czolem!

^%* *%^%)_#($*) (_$+()@*_$ zasrany (^%*&)()(&(^)_&()( pierscien prowadzacy!! :evil: :evil:

Lewa laga - poszla jak z platka. Wszystko rozkrecilo sie idealnie, uszczelniacz wyszedl, nowy wszedl - gra gitara.

Druga laga. O dziwo zauwazylem pod uszczelniaczem zgrubnym metalowa podkladke, ktorej w lewej ladze nie bylo. Oczywiscie cala zardzewiala, niemal zlana z odlewem lagi.
Wydlubalem ja, uszczelniacz caly rudy z rdzy.
Zaczynam wybijac uszczelniacz. W lewej ladze wyszedl po trzech energicznych pociagnieciach.
A tu nic! Szarpie, szarpie, szarpie... W koncu jak przyj*$^ mocniej rura nosna wyszla. Ale uszczelniacz i pierscien prowadzacy gorny zostaly :shock: :shock: .
No i przesrane. Pierscien sie zaklinowal i przy probach jego wyjecia zrobilo sie z niego jajco :cry: .
Czyli moge sobie kupic komplet naprawczy do zawieszenia za jedyne 166zl, bo oczywiscie pierscieni dostac osobno nie mozna :evil: :cry:.

Moto na podnosniku rowalone stoi i kupa :(. Ech, czemu nic nie moze byc proste :(.

Pozdro

PS
Moze ktos z Was robil regeneracje zawieszenia i ostal mu sie taki pierscien? Lub ma znajomy warsztat, ktory moglby miec na zbyciu? Bo 166zl to jest sporo :(.
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Awatar użytkownika
PeterS
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 215
Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
Motocykl: SF Evolution ];)
Lokalizacja: Kraków

Postautor: PeterS » 01 cze 2006, 21:34

%* *%^%)_#($*) (_$+()@*_$ zasrany (^%*&)()(&(^)_&()( pierscien prowadzacy!! :evil: :evil:

uszczelniacz i pierscien prowadzacy gorny zostaly :shock: :shock: .
No i przesrane. Pierscien sie zaklinowal i przy probach jego wyjecia zrobilo sie z niego jajco :cry: .
Pozdro
Zrobiło mi się to samo :oops:
W końcu wq**iłem się i oddałem lagę w ręce specjalisty :D
Wydłubał resztki simeringu, a kiedy spytałem co zrobił z pierścieniem, to zrobił :shock: i stwierdził, że ten pierścień to część simeringu. Albo gostkiem jest coś nie teges, albo serwisówka SF nadaje się wyłacznie do celów sanitarnych :dupa:
No nic, jutro kończe składanie i zobaczymy czy działa.

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 01 cze 2006, 22:05

Czolem!

Po malym dochodzeniu mam pare wniskow.
Otoz dal dupy ktos, kto skladal te lagi przede mna. Robilem podczas pracy fotki i okazalo sie, ze w lewej ladze, ten pierscien metalowy, ktorego nie bylo nad zimmerem byl... pod. I prawidlowo! On wlasnie wybil ladnie stary zimmer - ten pierscien.
W prawej ladze ktos ten pierscien wsadzil na gore, nad zimmer. Zjadla go rdza i tyle. A przy probie rozdzielenia rury od goleni, pierscien slizgowy wbil sie w stary zimmer i zaklinowal sie na amen. Jak mocniej szarpnalem, to wyszlo wszystko, a zimmer zostal :evil: .

Wszystko pokazuje ten rysuneczek.
Obrazek
Czesc nr 15. Powinna byc jak na rysunku pod zimmerem (14) a byla nad. Cale halo rozchodzi sie o pierscien slizgowy (16), ktory przez brak tej podkladki 15 wbil sie w zimmer 14...

Pozdro
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 01 cze 2006, 23:34

czyli czesc numer 16 ci sie uszkodzila ?????

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 02 cze 2006, 08:22

Czolem!

Tak, pierscien slizgowy nr 16. Wbil sie w uszczelniacz i zostal w goleni. Jak wydlubywalem resztki zimmera i ten pierscien, to zrobilo sie z niego jajo :(.

Pozdro
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 02 cze 2006, 08:27

cholera to bardzo niedobrze :/ :/

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 02 cze 2006, 08:59

Czolem!

Hehe, jakbym nie wiedzial :D.
Juz kombinuje, moze zalatwi mi taka pierdolke znajomy mechanik, co sprowadza powypadki z Anglii i ma duzo dupereli motocyklowych.
Wojtek tez mi juz pomaga. Dzieki :piwo:

Pozdro

PS
Juz troche opisane tez na stronce :P
http://republika.pl/zbyhu1/moto/kalcb3.htm
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 02 cze 2006, 10:46

Troche sie na www mylisz, zbyhu, jeden pierścień kupisz.
Kupowałem w Honda Plaza wszystkie cztery te (chyba mosiężne) tulejki dla Aleksandra (Olsena) ale zamawia się po jednej sztuce.

Dolne slajdery nr kat.51415KCR003 kosztują po 50zł za sztukę;
Tulejki górne nr. kat. 51414KCR003 kosztują po 15zł za sztukę.
W opisie górnych jest, że pasują też do GL1500 :)
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 02 cze 2006, 11:17

Czolem!

A da sie wysylkowo?
50zl za sztuke?? Lo jezu, to komplet naprawczy wychodzi taniej :P.
Jest to gdzies w necie :)?

Pozdro
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 02 cze 2006, 11:33

Chyba Ci się znów pomyliło.
Tulejki w zestwie? :lol: :lol: :lol:


Michał Skarpetowski (bardzo miły gość, musi pasjonat :) )
Sprzedawca Części Zamiennych

Honda Plaza
ul. Malownicza 29a, 02-272 Warszawa
tel. 022 431 0000
email: michal.skarpetowski@hondaplaza.pl
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 02 cze 2006, 11:36

Czolem!

Dzieki za namiar :).

Zajrzyj do Larssona. Tam jest komplet naprawczy do zawiechy CB, na ktory skladaja sie:
- uszczelniacze
- pierscienie slizgowe dolne
- pierscienie slizgowe gorne
Cena 166zl.

Oczywiscie teraz sklep nie dziala, zebym nie mogl podac linka :evil:

Pozdro

O jest:
http://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c3&m ... bead98a923
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 02 cze 2006, 11:45

zajrzałem do katalogu ale tam są tylko same uszczelniacze albo uszczelniacze + zgrubne ale w tym sklepie widzę, że jest wszystko.
Nie ma co se dupy zawracać, kup komplet, będziesz miał nowe. Nieoryginalne ale sezon polatasz..
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 02 cze 2006, 12:34

Czolem!

Nie no, o to sie wszystko rozchodzi, ze mnie nie stac i kombinuje nad wersja studencka :).
Jesli jeden pierscien slizgowy gorny u Ciebie da sie kupic za 15zl, to bajka, bo tylko tego mi brakuje...
A po co mi komplet naprawczy, jak zimmery juz kupilem osobno :|.

Pozdro
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 16 cze 2006, 10:51

Czolem!

No, uszczelniacze zmienione. Wlalem olej Motul Fork 15W i kurde miekko :|. Powiedzialbym, ze prawie tak jak bylo :P. Tylko wolniej odbija, ale nurkuje roznie silnie jak wczesniej :(.

Dziekuje w tym miejscu BARDZO SERDECZNIE Lesorowi, ktory zalatwil mi w Honda Plaza pierscien, ktory udalo mi sie zdemolowac :). Bez Niego bym dalej patrzyl na moto stojace na podnosniku :).
BIG THNX!!! :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:

Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 18 cze 2006, 18:48

Wlalem olej Motul Fork 15W i kurde miekko :|. Powiedzialbym, ze prawie tak jak bylo :P. Tylko wolniej odbija, ale nurkuje roznie silnie jak wczesniej :(.
U mnie to samo :evil: mimo, że to, co zlałem było sokiem z kiszonych ogórków a to co wlałem - miodem. Na zimę zrobimy zapisy i kupimy hurtem sprężyny progresywne. :spoko:
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: oster i 109 gości