grubość tarcz sprzęgła

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

grubość tarcz sprzęgła

Postautor: bartekbubula » 20 mar 2005, 12:13

witam.

Jak w temacie. jak posiadacie te wymiary - zakresy tolerancji to bede bardzo wdzięczny za udostępnienie.

pozdrawiam

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 20 mar 2005, 15:01

Sam dość długo wertowałem instrukcję, w języku germańkim-koszmar, i nie znalazłem wyraźnych wskazówek co do grubości tercz. U mnie mają ok.3.1 mm i miałem już problemy ze slizganiem się. Wymieniłem sprężyny, bo to mały wydatek. Jest lepiej bo rwie dobrze tylko że dzwignię muszę naciskać dwoma rekoma. Kumple śmieją się że mam męskie sprzęgło. U mnie jest trochę inaczej rozwiązany wysprzęgnik i na pewno mamy różną ilość sprężyn, u Ciebie są chyba 4 ja mam 5, tarcze są bardzo podobne ale obawiam się że grubości tarcz będą różne. Także że nie mogę za dużo powiedzieć.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 20 mar 2005, 16:10

ok dzieki. :)

tak czy tak w przyszlym tyg. rozbieram i wszystko bedzie jasne - albo i nie. zapodałem artykół z nowego swiata motocykli.troche tam pisza na ten temat.

TomeG
(ex SF)
Posty: 135
Rejestracja: 11 lut 2005, 17:05
Motocykl: CB 1300
Lokalizacja: Świdnica

Postautor: TomeG » 20 mar 2005, 17:32

czy jedynym sposobem zobaczenia stanu tarcz jest ich rozebranie???
po czym poznac ze tarcze sie koncza jakie sa objawy przed slizganiem??
chce pojechac w dluzsza trase i wrocic bez wiekszych niespodzianek!!
TomeG

TomeG
(ex SF)
Posty: 135
Rejestracja: 11 lut 2005, 17:05
Motocykl: CB 1300
Lokalizacja: Świdnica

Postautor: TomeG » 20 mar 2005, 17:48

NIE ZNAM NIEMIECKJIEGO ALE NA STRONIE 46 JEST NAPISANE JAK JEST I POWINNA BYC GRUBOSC TARCZ
no chyba sie nie mylę:)
Dofo nam pomoże on jest biegly z deutsch:)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
TomeG

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 20 mar 2005, 18:28

No i chyba wszystko jasne. Tylko coś jeszcze dotłumaczy dofo i będzie z tego pożytek nielada. Widzę że jak u mnie mają 3,1 mm to już trzeba myśleć o tarczach. TomeG czy patrząc na te rysunki jesteś mi w stanie powiedzieć a może wiesz, jak wygląda sam element wysprzęgający. Tzn. czy to jest element mimośrodowy. Nie mogę kumnąć co naciska łożysko oporowe. U mnie jest to kawałek żelaziwa a sprzęgło chodzi naprawdę ciężko i chce coś zmodyfikować ale nie wiem jak to mają zrobione nowsze wersje.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 20 mar 2005, 19:38

Tomeg skąd ty to masz? Bo nie wygląda na manuala z naszego portalu. Moja (oryginalna) instrukcja do Sevenki też się dosyć mocno różni. Daj znać bo tutaj nie mogę się rozczytać. Ewentualnie wyślij lepszą kopię na maila.

TomeG
(ex SF)
Posty: 135
Rejestracja: 11 lut 2005, 17:05
Motocykl: CB 1300
Lokalizacja: Świdnica

Postautor: TomeG » 20 mar 2005, 20:02

jak kupowalem cb750 to mi dal poprzedni wlasciciel servisowke ja bylem swiecie przekonany ze ty dofo to masz pytalem sie na poczatku czy ci skserowac i wyslac powiedziales ze sobie zalatwisz wiec nie nalegalem.
A teraz widze ze czeka mnie dosc sporo scanowania 114 stron nie wiem czy dam rade przed swietami.
Zbigu nie mam pojecia ja nawet nie sciagalem pokrywy od sprzegla nie mam pojecia co i jak tam piszczy. trzeba nam zwerbowac na nasz portal jakiegos mechanika z prawdziwego zdarzenia tylko gdzie takowego znalesc??
Czy jestescie zainteresowani tym manualem???
bo jesli nie to obie podaruje skanowanie tych 120 stron:)
TomeG

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 20 mar 2005, 20:45

TomeG, spoko nie werbuj żadnych ludzi. Nie wiem czy czytałeś na Ognisko, witałem się z urzytkownikami stronki. Ja jestem takim facetem który się troszkę zna na moto. Jeżeli są jakieś instrukcje, dana regulacyjne itp rzeczy to damy sobie radę w naszym gronie urzytkowników wspaniałych Sevenek. Nie pisałem tego ale kiedyś jak byłem piękny i młody bawiłem się w rasowanie silników, Ścigałem się też trochę. Testowałem ostatni wyrób WSK, Sokoła, rewelacja, ale nie weszła do produkcji i produkcja moto w Polsce padła. Tak że troszkę wiem. Dofo też sygnalizował że dobrze że jestem, bo mogę służyć pomocą i będę służył na tyle ile będę mógł. Zadałem dość konkretne pytanie nie wiedząc czy znasz na tyle szczegóły. Sorry, ale nie wiem który z Was co wie. Dopiero się poznajemy, i dlatego uważam że niezbędny byłby taki mały nasz zlocik gdzie się zobaczymy wypijemy browca i pogadamy. A co do instrukcji to przypadkim nie wypuść jej z rąk. Może niekoniecznie zaraz skan ale odbitki xero to chyba pojdą w ruch. Zależy z resztą co kto woli.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

TomeG
(ex SF)
Posty: 135
Rejestracja: 11 lut 2005, 17:05
Motocykl: CB 1300
Lokalizacja: Świdnica

Postautor: TomeG » 20 mar 2005, 21:03

ok to jestem spokojny co do fachowych porad obawiam sie ze teraz jak sie ujawniles to nie bedziess mial spokojnego zycia:)
powoli bede scanowal bo jak sie dobrze zeskanuje to mozna i kumplowi wyslac na emaila i wydrukowac jak ktos nie ma dostepu do komputera. nie mowie na kiedy sie wyrobie ale jak tylko dam rade to wysle informacje gdzie jest link(przypominam ze jest to nie legalne bo to juz jest normalna ksiazka z prawami autorskimi ale damy rade jak admin nie zdradzi naszych adresow to bedzie ok:)
TomeG

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 20 mar 2005, 21:40

Myślałem, że mamy to samo. Jednak okazało się, że nie do końca ;) Masz coś innego niż moja instrukcja obsługi (taka mała książeczka w kilku językach chowana oryginalnie pod kanapą). Jeżeli różni się treścią od serwisówki dostępnej na portalu to skanuj i ślij mi na maila. Odbiorę jak będę w DE i przyszykuje jakiś duży update.

P.S. Nic nie mów o prawach autorskich. Jak byś nazwał to co znajduje się w dziale "Artykuły" na stronie? :P

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 20 mar 2005, 21:44

jak tylko dam rade to wysle informacje gdzie jest link(przypominam ze jest to nie legalne bo to juz jest normalna ksiazka z prawami autorskimi ale damy rade jak admin nie zdradzi naszych adresow to bedzie ok:)
30% możesz skopiować bez problemu.
Jeśli Masz obawy (rzadka a piękna cecha), to zeskanuj okładkę aby każdy wiedział, co - sobie kupić.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 22 mar 2005, 22:38

TomeG poskanuje i mi wyśle. Ja to umieszcze na stronie. Więcej prosze o serwisówce nie pisać (jeżeli już to PW). Temat jest o grubości tarcz sprzęgła ;)

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 25 mar 2005, 22:39

Pragnę zaznaczyć, że nie jestem pewien czy o to wam chodzi gdyż jestem noga w kwestiach mechaniki, a co dopiero tłumaczyć coś takiego :roll: Mniejsza z tym - wspólnymi siłami dojdziemy do jedynie słusznych wniosków ;) Oto co wyczytałem:

Obrazek

mała wewnętrzna średnica - czarna - 1 sztuka [8] :arrow: 3,22-3,38 mm, granica zużycia 2,90 mm
mała wewnętrzna średnica - 5 sztuk [10] :arrow: 3,22-3,38 mm, granica zużycia 2,90 mm
duża wewnętrzna - czarna - 1 sztuka [12] :arrow: 3,42-3,58 mm, granica zużycia 3,20 mm

O to wam chodziło?

kuba
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 09 paź 2007, 22:51

Postautor: kuba » 16 mar 2008, 08:57

Ratunku !!!Mam problem.Wczoraj zabrałem się za wymianę terczek sprzęgłowych mając nadzieję,że zajmnie mi to max 2 godzinki. Doszedłem najdalej do spręrzynek. Pod nimi znajduję się centralna nakrętka gdzie trzba urzyć specjalnego narzędzia, którego oczywiście nie mam :sciana: znalazłem nasadową nakładkę która trzyma się na nakrętce ale dalej mam problem z odkręceniem.Ręce mi opadły i nie wiem co mam robić :( W ogóle nie wiem jaki tam jest gwint. Czy lewo czy prawostronny ?

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 16 mar 2008, 16:34

znalazłem nasadową nakładkę która trzyma się na nakrętce ale dalej mam problem z odkręceniem
Musisz skręcić wszystko z powrotem (bez zakładania dekla , 4 śrubek i tego czteroramiennego elementu dociskającego sprężynki) i odkręcić tą nakrętkę centalną, inaczej nie uda się. Jak to odkręcić widać na zdjęciu nr 88 widocznym na skanie powyżej.
W ogóle nie wiem jaki tam jest gwint. Czy lewo czy prawostronny ?
Silnik obraca się w lewo, napęd na kosz sprzęgłowy jest realizowany przekładnią zębatą, więc kosz kręci się w prawo. Przy takim kierunku obracania powinien być zastosowany gwint prawo zwojowy, czyli odkręcamy kręcąc w lewo. Najlepsze rezultaty mamy stosując klucz udarowy (elektryczny lub pneumatyczny).
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości