Oświetlenie

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Oświetlenie

Postautor: torello » 19 mar 2005, 18:30

Chciałbym zmienić żarówkę w lampie przedniej na mocniejszą orginalnie w moim motorku mam zamontowaną żarówke firmy STANLEY o symbolu 12V50/40W. H.KK . Czy już ktoś to robił ?
Pozdrawiam
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 19 mar 2005, 19:01

Dziwne jakies masz to swiatlo. Oryginalnie w SF montowana jest zarowka H4 60/55 W. Czyzbys Ty nie mial swiatla H4?? Musisz sprawdzic czy mozesz zalozyc do siebie mocniejsza zarowke, bo jak zalozysz za mocna to mozesz narobic wiecej szkod niz to warte. Ja zalozylem zarowke H4 60/55 W premium +50% Philipsa, jak zaczne jezdzic to sprawdze efekty. Z tego co slyszalem to daje wyraznie mocniejsze swiatlo, z silnie zarysowanym konturem. Lekki dodatek niebieskiego swiatla zwieksza widocznosc np. znakow drogowych. Od razu zaznaczam, iz nie jest to "niby xenon" ,ktory bardzo dobrze oswietla sucha szose, natomiast na mokrej swiatlo niebieskie jest pochlaniane przez mokry asfalt i go*no widac. Sprawdz czy mozesz zalozyc do siebie mocniejsza zarowke, poza tym poszukaj zarowek z serii "+" ,ktore produkuje Osram i Philips. Cechuja sie one skroconym czasem swiecenia, przy polepszeniu parametrow oswietlenia. Mysle ze warto

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 19 mar 2005, 19:13

Tak sie skałda że nie mam H4 tylko zwykłą żarówke. Do seri H jest inaczej ryflowane szkło. Musze udać sie do Wawy i poszperać po sklepach aby mieć coś w zapasie.
Włanie przed chwilą w necie wyczytałem że powinna być H4 a nie ma i to mnie troche zmartwiło. :( Pozodtaje jazda tylko w ciągu dnia.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 19 mar 2005, 23:07

osobiscie nie polecam ci drastycznej zmiany mocy zarowóki bo styki moze szlag trafic, poza tym bedziesz oslepiał innych.

tak jak czytasz wyzej warto zapodac zarowke dobrej jakosci o zmienionej barwie swiatła. ja osobiscie testowałem w samochodzie (bo tym handlowałem to se zmieniałem, a co ;) )zarówki OSRAM i widoczna jest roznica. polecam "silverstar" bo daje czyste białe swiatło i efekt jest dobry. model coolblue tez jest sympatyczny ale efekt jest zupoelnie inny.
Pozostake jeszcze allseasion. szkło zarówki wygląda jak płyta CD. genrealnie której bys nie założył na 100% poprawisz mozliwosci swojego reflektora, ale ja i tak stawiam na silversta ;)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 20 mar 2005, 10:12

Ok. nie chce zakładać żarówki zbyt mocnej, ale taka by świtało było choć troszeczke lepsze od posiadanego. Tak jak juz pisałem u mnie zarówka jest analogowa także H4 odpoada ze wzgledu na mocowanie. A czy może z okresu handlu pozostały Ci jescze jakieś zarówki , które by pasowały do mojej lampy?
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 20 mar 2005, 12:03

A czy może z okresu handlu pozostały Ci jescze jakieś zarówki , które by pasowały do mojej lampy?
Musiał bym zobaczyc u wspólasa.mysle ze cos w H$4 by sie znalazlo. ale problem polega na tym ze te zarowki wystepowały w wersjach halogenowych czyli odpowiedni od H1 do H7 a analogowych nie maiłem. proponuje isc do intercarsu bo oni maja osrama i tam dostaniesz pełną ofertę wszystkich zarówek, albo http://www.intercars.com.pl

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 20 mar 2005, 17:50

W poniedziałek jestem W Wawie i odwiedze intercars, napisze co znalazłem,
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 22 mar 2005, 15:49

Siemka. Mam pytanie: jak często palą się Wam żarówki przedniego reflektora? Jest to moją zmorą. 2-3 szt w sezonie to narmalka. I to zawsze wtedy jak nie mam zapasu. Nie wiem z jakiego powodu tak padają.
A co do skuteczności świecenia. Jak przeczytaliście, przerobiłem całą gamę żarówek bo ciągle je zmieniam. Najlepiej i najdłużej świeciła Osrana 90/100W. Ale reflektora nie dawało się dotknąć. Co do różnych niby xenonów lub niebiesko-żółtych mam mieszane uczucia. W różnych warunkach pogodowych różnie się zachowują. Miałem taką japońską blu, +, hiper bajer. Dobrze że się szybko spaliła. Karbidowy kaganek lepiej by świecił. Moim zdaniem najlepsze są zwykłe białe o podwyższonej jasności.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 22 mar 2005, 20:21

Moja CB ma 3.5 roku i jeszcze ani razu żarówka mi się nie przepaliła. :idea:
Dziwne
Pozdrawiam
ADI

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 22 mar 2005, 20:56

Mozliwe ze jest to spowodowane wiekszymi wibracjami przenoszonymi na lampe. Moze jest jakies inne mocowanie lampy(tzn mniej elastyczne?) albo wieksze wibracje silnika niz w SF? Bo u mnie jak na razie(w sezonie zrobilem ponad 10 tys km) i nic sie nie dzialo z zarowkami.

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 22 mar 2005, 21:59

Co do różnych niby xenonów lub niebiesko-żółtych mam mieszane uczucia. W różnych warunkach pogodowych różnie się zachowują. Miałem taką japońską blu, +, hiper bajer. Dobrze że się szybko spaliła. Karbidowy kaganek lepiej by świecił. Moim zdaniem najlepsze są zwykłe białe o podwyższonej jasności.
masz racje, wszelakiego typu imitacje xenonu typu "zenon blue" czy "plasma blue" to straszna szmira. producenci tych zarówek to z regóły firmy "no name"

Natomiast co do zarówek markowych firm typu philips czy osram to nie jest tak i stosowanie nietypowych wyrobów typu "cool blue" czy "silverstar" to zdecydowanie trafiony pomysł i ja jestem za bo miałem przyhemnowsc z w/w

poza tym zarowki o podwyzszonej jasnosci a zarowki o podwyzszonej mocy to dwie odrebne kwestie.

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 22 mar 2005, 22:25

Tak,ale nawet markowe zarowki "xenon" maja tendencje do zaniku swiatla na mokrym asfalcie.Taka jest niestety prawda. Na suchym daja rade, ale jak spadnie deszcz to jest porazka. Takze lepiej zalozyc jakies zarowki z serii premium niz niby xenony

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 22 mar 2005, 22:50

jezdzilem troche samochodem na zarowkaxh cool blue ktore daja lekko niebieskawe swiatlo i nie zauwazylem tego problemu. dziwne :?

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 23 mar 2005, 21:39

jezdzilem troche samochodem na zarowkaxh cool blue ktore daja lekko niebieskawe swiatlo i nie zauwazylem tego problemu. dziwne :?
Powiem Wam panowie że z moją lampą a dkoładniej z żarówką są problemy, gdziem nie był com sie nie nasłuchała ale takiej żarówki to nie widzielii chyba pozostaje powoli zbierać ksiorke na wymine lampy tzn wkładu lampy.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 23 mar 2005, 23:44

Dzisiaj w koncu przyjechalem do domu i mialem okazje pokrecic sie troche wkolo(wlasnie wrocilem z przejazdzki). Byla to tez okazja do wyprobowania nowej zarowki. No wiec na krotkich swieci super-oswietlenie drogi jest wrecz idealne, zasieg swiatel jest wiekszy i jasnosc przed reflektorem pozwala smigac nie bojac sie ze nie zauwazymy dziury czy jakiejs innej przeszkody. Dlugich za bardzo nie mialem gdzie wyprobowac, na chwile tylko wlaczalem, ale jakiejs duzej roznicy w stosunku do zwyklej zarowki nie odnotowalem. Wlasnie ze wzgledu na zdecydowane polepszenie swiatel krotkich, ktorych to najczesciej uzywamy, warto zafundowac sobie taka przyjemnosc-wedlug mnie warto.

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 24 mar 2005, 21:16

sory bo troche mnie zakrecilo. jaka Ty w koncu masz zarówke? :oops:

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 24 mar 2005, 22:19

. Ja zalozylem zarowke H4 60/55 W premium +50% Philipsa, jak zaczne jezdzic to sprawdze efekty.
No wiec juz sprawdzilem efekty :) Zarowka tak jak napisane powyzej

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

żarókwa

Postautor: Matiej » 29 mar 2005, 16:14

Jeżeli chodzi o żarówke to ja kupilem w zeszłym sezonie Osram +50% sliver coś tam. Efekt jest extra. Światło jest bardziej biale i wyraźniej mocniej świeci od "tradycyjnej żarówki" czytaj tungsrama najtańszego ze stacji. Jeżeli chodzi o przepalanie to od początku jak mam sevenke tj 4 a może 5 lat to raz mi sie padła żarówka i to z przodu. Polecam kupić sobie żarówke +50% philipsa albo osram. Ja np w aucie mam philipsa +10% blue vision temp światła zbliżonej do dziennego (nie takie chamskie niebiesko-fioloetowe-zielono-żółte) tylko pożądne philipsy. Efekt taki ze naprawde są zajebiście bardziej białe i ciut dalej swiecą w porównaniu do zwykłej. Z przodu patrząc widac lekko niebieskawą poświata i to ze światła świecą wyraźniej białym światłem. Blue Visiony polecam rónież. Te w motocyklu osram jest wyraźnie mocniejsza ale światło z niej nie jest tak biale jak w te blue vision.

pozdrawiam
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Re: żarókwa

Postautor: torello » 29 mar 2005, 21:42

Ta, wszystko super wiem jakie mógłobym zastosowac zaróki ale wpierw musze zminienić wkład. :(
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 29 mar 2005, 22:43

A ja mam stary wkład moge Ci dać. Jest troche inny od orgianlnego. Orginalny kupilem w niemcowni za grosze używany i mi ktoś przywiózł a mój poprzedni to nie wiem od czego w sumie do CB pasuje do lampy ale jest ciut inny ale do żarówek H4. Niestety jest on zintegrowany ze szkłem które jest odrobine wyszczypane (dosłownie wielkość główki szpili) Zrobisz z nim co będziesz chciał.

pozdrawiam
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 29 mar 2005, 22:45

Sorki za lekko nie stylistyczne pisanie ale jestem po paru piwach hehehe. Chyba ze pisanie na forum po jednym jest zabronione to zapłace uczciwie mandat
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 29 mar 2005, 23:07

super. Bede w Wawie w sobote, skontaktuje sie z Tobą na @.
Pozdrawiam
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 31 mar 2005, 14:54

Słuchajcie chopy, udało mi się dopasować wkład do mojej CB i mam lampkę. Nie uwierzycie od czego, Liaz, Tatra, Skoda 105. Cieszę się jak by mi ktoś w kieszeń narobił bo za jedyne 23,50 PLN! :lol: Torello powinieneś też pokombinować bo może coś innego pasować. W hurtowni fabrycznej Zelmot-u mają lampek od pyty. Daję namiary ZEMOT s.a. W-wa ul. Łopuszańska 32.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 31 mar 2005, 14:57

No włąśnie ta lampa którą mam tj ten wkład wygląda podobnie a może identycznie jak w takim moim starym nissanie sunny. Pewnie nie jest orginalny.
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 02 kwie 2005, 01:24

Zbigu a wiesz że nawet o tym Zemocie nie pomyśłałem, a kiedyś u nich dorabiałem zwierciadło do Junaka. Dzieki
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: oster, zajc i 89 gości