Strona 1 z 2

Wymiana świec

: 17 kwie 2006, 21:56
autor: chojrak
wiadomo ze wymienia sie swiece na cieplym silniku no, a po wymianie co???? nalezy je jakos wygrzac, pojedzic przez jakis czas ????? macie jakies rady ? :)

: 17 kwie 2006, 22:11
autor: krzysiek
Wkręcić z wyczuciem i RURA!!!!!!!!!!! Można je jeszcze przed wkręceniem moczyć w zalewie octowej przez 2 doby ....

: 18 kwie 2006, 06:43
autor: lesor
wiadomo
dla mnie to nowość,
zawsze mnie uczono, że świece wymienia się na zimnym silniku (znaczy nie gorącym) ze względu na łatwość odkręcenia świec starych i pewność dokręcenia świec nowych. Po wymianie - krótka (30km) przejażdżka dla wygrzania świec. I ja pozostanę przy moich zasadach.

p.s.
czemu Wymieniasz świece?

: 18 kwie 2006, 07:52
autor: chojrak
p.s.
czemu Wymieniasz świece?
no bo kupilem ten motocykl niedawno(listopad) i wymieniam podstawowe rzeczy:] dlatego mysle ze warto wymienic swiece, ogolnie troche za duzo mi pali (brudny filtr) musze go wymienic, chce tez zrobic synchro gaznikow(moze tez czyszczenie, regulacja) i wymiana tych swiec no i spalanie powinno sie poprawic :]

: 18 kwie 2006, 08:42
autor: lesor
tak dla porządku, pewnie Wojtek potwierdzi, synchronizacja to jest ostatnia czynność serwisowa a nie główna. Przedtem czyszczenie, regulacja, filtry, świece.

Może ja dziwny jestem ale mój motocykl mimo, że od poprzedniej wymiany oleju minęło aż 8tys. km. (wiem, :glupek: wiem, jutro zmieniam) nie wymaga żadnej poprawki. Pracuje równo i poprawnie, nie ma dziur, nie ma dławień. Filtr powietrza zmienię również jak tylko Larsson sprowadzi do tego unikatowego rzadkiego :evil: modelu ale tylko dla przyzwoitości i żeby się pozbyć liści i borowików z wnętrza.

Lepiej se zmień łożysko główki albo olej w lagach zamiast rozregulowywać karburatory.
:moto:

: 18 kwie 2006, 09:40
autor: chojrak
olej w lagach wymienie jescze w tym tygodniu :) no, a jezeli spalanie sie nie poprawi po wymianie filtra powietrza to bedzie trzeba cos zrobic z tymi gaznikami, a mam jescze pytanko dymi wam na czarno z rury przy wysokich obrotach ????

: 18 kwie 2006, 09:46
autor: lesor
:lol: :lol: :lol:
Pogadaj z Matiejem. Kupcie silnik na spółkę. Matiej weźmie głowicę, Ty resztę.

przepraszam, ten żart powiniwn być umieszczony w Ognisku w "Coś śmiesznego". :P

: 18 kwie 2006, 09:52
autor: chojrak
ja tu mam powazne pytania i problemy :D :D :D a ty se zarty stroisz :) :) :)

: 18 kwie 2006, 10:26
autor: skomo
Filtr pow. koniecznie a
nie zapomnij jeszcze wymienić oleju .................. w główce .....tylko nie ramy :D

: 18 kwie 2006, 10:27
autor: skomo
a zapomniałem dodać ............. że jak kopci na czarno, to znaczy , że nie przepala całej ropy , widocznie pompa wtryskowa dawkuje za dużo

: 18 kwie 2006, 11:12
autor: Wojtas
tak dla porządku, pewnie Wojtek potwierdzi, synchronizacja to jest ostatnia czynność serwisowa a nie główna. Przedtem czyszczenie, regulacja, filtry, świece.
Potwierdzam :P
mam jescze pytanko dymi wam na czarno z rury przy wysokich obrotach ????
Mnie nie dymi, pewnie jak zrobisz te konieczne wymiany, to dymienie powinno ustąpić, może też trzeba będzie jednak zrobić czyszczenie, ustawienie, i synchro gaźników.
PS. też nigdy nie słyszałem o wymianie świec na gorąco.

: 21 kwie 2006, 22:15
autor: Zbigu
Wręcz nie wolno wymieniać świec na gorącym motorku a dlatego że rozszeżalność cieplna głowicy powoduje zaciśniecie gwintu w głowicy na świecy na tyle mocno że można go zerwać.

: 21 kwie 2006, 22:54
autor: chojrak
Wręcz nie wolno wymieniać świec na gorącym motorku a dlatego że rozszeżalność cieplna głowicy powoduje zaciśniecie gwintu w głowicy na świecy na tyle mocno że można go zerwać.
metod tyle ile ludzi :)

ja dzis wymienilem uszczelniacze w zawieszeniu i olej (motul 10W40) jutro sprawdze jak sie zachowuje :) :)

: 22 kwie 2006, 09:53
autor: sebi_x
Co do zatarcia gwintu w głowicy przy wykręcaniu świecy na gorąco - potwierdzam. Udało mi się to kiedyś w samochodzie. Zabawy potem coniemiara. A ty to wymieniasz to wszystko bo trzeba, czy dlatego że masz wewnętrzną potrzebę zapieszczenia nowego sprzęta na śmierć?

: 22 kwie 2006, 14:59
autor: chojrak
No bo pali mi jak jak smok :) przy spokojnej jezdzi ( max 120km/h i nie przekraczalem 5 tys obrotow) 7 litrów spalila, a jak troszkie bardziej odkrece to juz 8. Wiec wymienilem filtr powietrza, wyminie swiece, a jak sie nie poprawi to zabiore sie za ustawiane gaźnikow itp noo, a zawieszenie chodzi zajebiscie w porownaniu do tego co bylo wczesniej :)

: 22 kwie 2006, 17:47
autor: dofo
Przy takich objawach to w SF ZAWSZE wymien najpierw filtr. Zatankuj do pelna. Sprawdz spalanie. I dopiero wtedy kombinuj dalej jezeli nadal jest wysokie.

Filtr oleju to chyba najczestszy i z pewnoscia najbardziej trywialny powod wysokiego spalania w SF.

: 22 kwie 2006, 21:32
autor: Rado
Filtr oleju to chyba najczestszy i z pewnoscia najbardziej trywialny powod wysokiego spalania w SF.
Że co proszę :!: dofo skończ z tą trawką narazie... :wink: :twisted: :rock:

: 22 kwie 2006, 21:35
autor: dofo
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Chodzilo mi o filtr POWIETRZA.

Moja kulpa, moja kulpa, moja bardzo wielka kulpa. ;)

: 22 kwie 2006, 21:38
autor: chojrak
no jak na razie wymienilem filtr i zobacze jak bedzie chlać :rock:

: 06 maja 2006, 23:39
autor: chojrak
no wiec wymienielm filtr powietrza i wyczyszcilem gazniki, a i tak w miescie przy spokojnej jezdzie pali 7,5-8 litrow, a na trasie 6,5 masakra :(
Przed czyszeczeniem 3 swiece byly dobrze wypalone, a jedna swieca (lewa zewnetrzna) byla czarna jak smola no i teraz po czyszczeniu jak sprawdzilem dalej jest tak samo (3 ok, a jedna czarna ) wiec nic sie nie zmienilo. Czyli widac ze przez jeden gaznik przelewa sie za duzo paliwa i cos jest zle:/ :/ co dalej ????

: 08 maja 2006, 22:18
autor: lesor
zobacz czy membrana nie jest przerwana, czy zaworewk jest, czy pływak nie jest dziurawy (pełen paliwa). przedmuchaj powietrzem. Uwętułalnie może przewód lub fajka spier...

: 09 maja 2006, 07:15
autor: Wojtas
Sprawdz ustawienie śrubki składu mieszanki na tym gaźniku (na innych zresztą też :P ).

: 09 maja 2006, 14:42
autor: chojrak
wszystko to juz wczesniej sprawdzilem jak rozbieralem te gazniki i dalej jest to samo, a przewody pewnie sa dobre bo iskra na swiecy jest ok no i przemienialem tez swiece i dalej lipa

: 09 maja 2006, 15:08
autor: chojrak
Sprawdz ustawienie śrubki składu mieszanki na tym gaźniku (na innych zresztą też :P ).
to tez juz sprawdzilem :)

: 09 maja 2006, 15:29
autor: Wojtas
Więc może jeszcze sprawdz "trzymanie " zaworka poziomu paliwa w komorze pływakowej, oraz poziom paliwa w tej komorze.
Można by jeszcze poeksperymentować ze zmianą(obniżeniem) poziomu paliwa w tym gaźniku, ewentualnie o 1/2-1 obr.zmienić skład mieszanki śrubą reg. składu.
Tak mi jeszcze przyszło do głowy.... czy przypadkiem iglica dyszy głównej paliwa nie jest za wysoko(nie pamiętam czy tam jest regulacja, czy nie :roll: )
Pisz co osiągnłeś tymi zmianami, będziemy się dalej zastanawiać co robić :co: :cegla: