Wymiana świec

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 09 maja 2006, 15:46

no ale jak zmienisz poziom paliwa w tej komorze jak nie ma regulacji plywakami( one sa plastikowe) a jak na moje oko i kupla :) to tem zaworek jest ok :) przynajmniej niczym sie nie rozni od innych :] , a iglicy nie da sie przestwic

ps. jak zdejmujecie gazniki??? odkrecacie cala ta puszke gdzie jest filtr czy wyciagacie po prostu z tych gum, bo ja nie odkrecalem puszki i troche czasu mi zajelo zamontowanie tych gaznikow bo ciezko te gumy bylo zalozyc :]

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 10 maja 2006, 10:58

no ale jak zmienisz poziom paliwa w tej komorze jak nie ma regulacji plywakami
Zaleznie od rocznika były zarówno z regulowanym poziomem, jak i niereg. :wink: jesteś pewien w 100% że masz nie regulowane?
a jak na moje oko i kupla Smile to tem zaworek jest ok
Panocku, "na oko, to chłop w szpitalu umarł" :wink: :P , trzeba faktycznie sprawdzić czy trzyma paliwo.
jak zdejmujecie gazniki???
Ja to robię ten sposób, że odkręcam śrubki mocujące puszkę filtra do ramy, i wycofuję ją do tyłu-trochę pomaga w demontażu/montażu gaźników.

Mam jeszcze jedną rzecz na którą mało kto zwraca uwagę-a mianowicie kranik paliwa w SF jest podciśnieniowy, być może membrana w nim jest dzurawa, i dodatkowo paliwo jest przez nią zasysane do koletora ssącego ZAZWYCZAJ 2 cylindra(od lewej patrząc strony). Może króciec podciśnienia do sterowania kranikiem jest u Ciebie właśnie wkręcony w ten cylinder na którym masz notorycznie zakopconą świecę? :roll:
Jeśli masz czym/gdzie zmierz kompresję na wszystkich cylindrach.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 10 maja 2006, 13:05

zakopcona swieca to lewa na skraju, wczoraj jescze przejrzalem ssannie(jest ok) bo nie wiem czemu ale ostatnio to przeoczylem

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 14 maja 2006, 14:54

Proponuję na zamontowanych gaźnikach sprawdzić poziom paliwa w komorach pływakowych przy pomocy rurki założonej od dołu i na zasadzie naczyń połączonych. Przy pływakach nieregulowanych w zasadzie nie można nic więcej zrobić. Proponuję natomiast sprawdzić przy tzw okazji, nadajnik impulsów a w zasadzie część wirująca. W instrukcji jest podana szczelina jaka powinna być między czujnikiem a tą wirującą rozetką. Również sprawdzić czy zapłon jest we właściwym momencie. Nie przywiązywałem do tego wagi, bo to przecież nieregulowane jest, do momentu kiedy nie ruszyłem rozetki bo musiałem się dostać głębiej. Minimalna zmiana położenia rozetki powoduje takie jaja że się nawet nie spodziewałem. Silnik praktycznie chodził jak ten z WSK.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 16 maja 2006, 19:28

no poziom paliwa jest ok, a ten zaplon to nie wiem :( sprawdzilem tez ciesnienie w cylindrach i wyszlo 11 kPa, wiec na tym garze jest takie samo jak na innych wiec rozbiore gazniki jescze raz :]

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 19 maja 2006, 20:29

Proponuję natomiast sprawdzić przy tzw okazji, nadajnik impulsów a w zasadzie część wirująca. W instrukcji jest podana szczelina jaka powinna być między czujnikiem a tą wirującą rozetką. Również sprawdzić czy zapłon jest we właściwym momencie. Nie przywiązywałem do tego wagi, bo to przecież nieregulowane jest, do momentu kiedy nie ruszyłem rozetki bo musiałem się dostać głębiej.
Zbigu, wszystko cacy, tylko czy nie byłoby objawem zmiany tej szczeliny, oraz złego punktu zapłonu to, że silnik pracowałby źle? i czy nie byłyby 2 swiece zakopcone? a nie 1. SF ma przecież 2 cewki dwuiskrowe, a kol. chojrak ma problem z zakopcaniem 1 świecy, oraz dużym spalaniem.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 19 cze 2006, 22:47

i caaaaaaaaaaaaaaaly czas mam, juz nawet oddalem do serwisu i tez nie wiedza co jest przyczyna :(

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 19 cze 2006, 22:52

doktor dizmar pomoże
żyj i daj żyć innym

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 20 cze 2006, 11:01

z dizmara to ja kupilem ten motocykl

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 20 cze 2006, 11:26

a to widocznie ktoś inny tą metode zastosował :lol:
żyj i daj żyć innym

e2rd
stary Seveniarz
Posty: 255
Rejestracja: 09 cze 2006, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: e2rd » 20 cze 2006, 15:21

ja po zakupie zrobiłem liste do napraw :
- olej w lagach
- płyn hamulcowy
- dokrecenie główki ramy
- olej i filtr
- filtr powietrza
- czyszczenie gaźników

po zakupie palił 6/7 litrów na 100 nawet 7,5 na mocnym gazie
teraz (bez zmiany świec) spala bak (ok20 litrów) na 360 km
warto wydać pare złotych na nowe części
apropo jakie proponujecie świece - firma ?
pozdro
e2rd :twisted:
e2rd :twisted:
Gmina RULZ !!!

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 20 cze 2006, 15:26

Firma moja proponuje NGK
żyj i daj żyć innym

e2rd
stary Seveniarz
Posty: 255
Rejestracja: 09 cze 2006, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: e2rd » 20 cze 2006, 16:21

Firma moja proponuje NGK
ale do XJ-ta czy do SF-ki ?
po zamianie sprzetu trudno zgadnąć
e2rd :twisted:
e2rd :twisted:
Gmina RULZ !!!

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 20 cze 2006, 16:38

hehehe a co za różnica. NGK, CHampion czy cokolwiek
żyj i daj żyć innym

e2rd
stary Seveniarz
Posty: 255
Rejestracja: 09 cze 2006, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: e2rd » 20 cze 2006, 16:46

hehehe a co za różnica. NGK, CHampion czy cokolwiek
kuna w skuterach jest spora różnica czy zakładasz boscha czy ngk czy chińską swieciuszkie
myślałem że w motocyklach jest podobnie ?
ale jak nie to nie :P
e2rd :twisted:
Gmina RULZ !!!

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 20 cze 2006, 17:08

Ja się nie znam. Ale moge Ci poradzić co wyczytałem
Zündkerze 1: NGK DPR8EA-9
Zündkerze 2: CHAMPION RA2HC
chyba wynika z tego ze te dwa modele są rekomendowane
żyj i daj żyć innym

krzysiek
stary Seveniarz
Posty: 369
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:10
Motocykl: SV 650 '2002
Lokalizacja: Łódź

Postautor: krzysiek » 20 cze 2006, 18:13

wszystko jest dobre oprócz Bosh'a

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 20 cze 2006, 18:17

wszystko jest dobre oprócz Bosh'a
tego co nie lubi Hopkoli?
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

e2rd
stary Seveniarz
Posty: 255
Rejestracja: 09 cze 2006, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: e2rd » 20 cze 2006, 18:21

to nie prawda że nielubi Hopkoli :zygi: widziałem w telewizji :afro:
lubi :?
e2rd :twisted:
Gmina RULZ !!!

Awatar użytkownika
skomo
1959-2008
Posty: 332
Rejestracja: 03 kwie 2006, 09:36
Lokalizacja: Warszawa - Stara Miłosna

Postautor: skomo » 21 cze 2006, 12:46

eeee tam jeden z drugim, nie kłóćta się tylko idźta do kościoła , tam siostra zakrystianka za parę złotych na tacę może ci dać świece

buhahabuhaha
najważniejszy w moto jest dobry wydech

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 21 cze 2006, 12:51

to koreańskie SF jeżdżą na świecach z wosku? :lol:
:lol: :lol:
- wszystko po krakowsku :rock:
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: oster i 98 gości