Wymiana świec

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Wymiana świec

Postautor: chojrak » 17 kwie 2006, 21:56

wiadomo ze wymienia sie swiece na cieplym silniku no, a po wymianie co???? nalezy je jakos wygrzac, pojedzic przez jakis czas ????? macie jakies rady ? :)

krzysiek
stary Seveniarz
Posty: 369
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:10
Motocykl: SV 650 '2002
Lokalizacja: Łódź

Postautor: krzysiek » 17 kwie 2006, 22:11

Wkręcić z wyczuciem i RURA!!!!!!!!!!! Można je jeszcze przed wkręceniem moczyć w zalewie octowej przez 2 doby ....

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 18 kwie 2006, 06:43

wiadomo
dla mnie to nowość,
zawsze mnie uczono, że świece wymienia się na zimnym silniku (znaczy nie gorącym) ze względu na łatwość odkręcenia świec starych i pewność dokręcenia świec nowych. Po wymianie - krótka (30km) przejażdżka dla wygrzania świec. I ja pozostanę przy moich zasadach.

p.s.
czemu Wymieniasz świece?
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 18 kwie 2006, 07:52

p.s.
czemu Wymieniasz świece?
no bo kupilem ten motocykl niedawno(listopad) i wymieniam podstawowe rzeczy:] dlatego mysle ze warto wymienic swiece, ogolnie troche za duzo mi pali (brudny filtr) musze go wymienic, chce tez zrobic synchro gaznikow(moze tez czyszczenie, regulacja) i wymiana tych swiec no i spalanie powinno sie poprawic :]

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 18 kwie 2006, 08:42

tak dla porządku, pewnie Wojtek potwierdzi, synchronizacja to jest ostatnia czynność serwisowa a nie główna. Przedtem czyszczenie, regulacja, filtry, świece.

Może ja dziwny jestem ale mój motocykl mimo, że od poprzedniej wymiany oleju minęło aż 8tys. km. (wiem, :glupek: wiem, jutro zmieniam) nie wymaga żadnej poprawki. Pracuje równo i poprawnie, nie ma dziur, nie ma dławień. Filtr powietrza zmienię również jak tylko Larsson sprowadzi do tego unikatowego rzadkiego :evil: modelu ale tylko dla przyzwoitości i żeby się pozbyć liści i borowików z wnętrza.

Lepiej se zmień łożysko główki albo olej w lagach zamiast rozregulowywać karburatory.
:moto:
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 18 kwie 2006, 09:40

olej w lagach wymienie jescze w tym tygodniu :) no, a jezeli spalanie sie nie poprawi po wymianie filtra powietrza to bedzie trzeba cos zrobic z tymi gaznikami, a mam jescze pytanko dymi wam na czarno z rury przy wysokich obrotach ????

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 18 kwie 2006, 09:46

:lol: :lol: :lol:
Pogadaj z Matiejem. Kupcie silnik na spółkę. Matiej weźmie głowicę, Ty resztę.

przepraszam, ten żart powiniwn być umieszczony w Ognisku w "Coś śmiesznego". :P
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 18 kwie 2006, 09:52

ja tu mam powazne pytania i problemy :D :D :D a ty se zarty stroisz :) :) :)

Awatar użytkownika
skomo
1959-2008
Posty: 332
Rejestracja: 03 kwie 2006, 09:36
Lokalizacja: Warszawa - Stara Miłosna

Postautor: skomo » 18 kwie 2006, 10:26

Filtr pow. koniecznie a
nie zapomnij jeszcze wymienić oleju .................. w główce .....tylko nie ramy :D
najważniejszy w moto jest dobry wydech

Awatar użytkownika
skomo
1959-2008
Posty: 332
Rejestracja: 03 kwie 2006, 09:36
Lokalizacja: Warszawa - Stara Miłosna

Postautor: skomo » 18 kwie 2006, 10:27

a zapomniałem dodać ............. że jak kopci na czarno, to znaczy , że nie przepala całej ropy , widocznie pompa wtryskowa dawkuje za dużo
najważniejszy w moto jest dobry wydech

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 18 kwie 2006, 11:12

tak dla porządku, pewnie Wojtek potwierdzi, synchronizacja to jest ostatnia czynność serwisowa a nie główna. Przedtem czyszczenie, regulacja, filtry, świece.
Potwierdzam :P
mam jescze pytanko dymi wam na czarno z rury przy wysokich obrotach ????
Mnie nie dymi, pewnie jak zrobisz te konieczne wymiany, to dymienie powinno ustąpić, może też trzeba będzie jednak zrobić czyszczenie, ustawienie, i synchro gaźników.
PS. też nigdy nie słyszałem o wymianie świec na gorąco.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 21 kwie 2006, 22:15

Wręcz nie wolno wymieniać świec na gorącym motorku a dlatego że rozszeżalność cieplna głowicy powoduje zaciśniecie gwintu w głowicy na świecy na tyle mocno że można go zerwać.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 21 kwie 2006, 22:54

Wręcz nie wolno wymieniać świec na gorącym motorku a dlatego że rozszeżalność cieplna głowicy powoduje zaciśniecie gwintu w głowicy na świecy na tyle mocno że można go zerwać.
metod tyle ile ludzi :)

ja dzis wymienilem uszczelniacze w zawieszeniu i olej (motul 10W40) jutro sprawdze jak sie zachowuje :) :)

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 314
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Postautor: sebi_x » 22 kwie 2006, 09:53

Co do zatarcia gwintu w głowicy przy wykręcaniu świecy na gorąco - potwierdzam. Udało mi się to kiedyś w samochodzie. Zabawy potem coniemiara. A ty to wymieniasz to wszystko bo trzeba, czy dlatego że masz wewnętrzną potrzebę zapieszczenia nowego sprzęta na śmierć?
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 22 kwie 2006, 14:59

No bo pali mi jak jak smok :) przy spokojnej jezdzi ( max 120km/h i nie przekraczalem 5 tys obrotow) 7 litrów spalila, a jak troszkie bardziej odkrece to juz 8. Wiec wymienilem filtr powietrza, wyminie swiece, a jak sie nie poprawi to zabiore sie za ustawiane gaźnikow itp noo, a zawieszenie chodzi zajebiscie w porownaniu do tego co bylo wczesniej :)

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 22 kwie 2006, 17:47

Przy takich objawach to w SF ZAWSZE wymien najpierw filtr. Zatankuj do pelna. Sprawdz spalanie. I dopiero wtedy kombinuj dalej jezeli nadal jest wysokie.

Filtr oleju to chyba najczestszy i z pewnoscia najbardziej trywialny powod wysokiego spalania w SF.

Rado
Radziecka SF
Posty: 200
Rejestracja: 16 lip 2005, 17:37
Lokalizacja: Niedzbórz

Postautor: Rado » 22 kwie 2006, 21:32

Filtr oleju to chyba najczestszy i z pewnoscia najbardziej trywialny powod wysokiego spalania w SF.
Że co proszę :!: dofo skończ z tą trawką narazie... :wink: :twisted: :rock:
wziummmmm

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 22 kwie 2006, 21:35

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Chodzilo mi o filtr POWIETRZA.

Moja kulpa, moja kulpa, moja bardzo wielka kulpa. ;)

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 22 kwie 2006, 21:38

no jak na razie wymienilem filtr i zobacze jak bedzie chlać :rock:

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 06 maja 2006, 23:39

no wiec wymienielm filtr powietrza i wyczyszcilem gazniki, a i tak w miescie przy spokojnej jezdzie pali 7,5-8 litrow, a na trasie 6,5 masakra :(
Przed czyszeczeniem 3 swiece byly dobrze wypalone, a jedna swieca (lewa zewnetrzna) byla czarna jak smola no i teraz po czyszczeniu jak sprawdzilem dalej jest tak samo (3 ok, a jedna czarna ) wiec nic sie nie zmienilo. Czyli widac ze przez jeden gaznik przelewa sie za duzo paliwa i cos jest zle:/ :/ co dalej ????

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 08 maja 2006, 22:18

zobacz czy membrana nie jest przerwana, czy zaworewk jest, czy pływak nie jest dziurawy (pełen paliwa). przedmuchaj powietrzem. Uwętułalnie może przewód lub fajka spier...
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 09 maja 2006, 07:15

Sprawdz ustawienie śrubki składu mieszanki na tym gaźniku (na innych zresztą też :P ).
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 09 maja 2006, 14:42

wszystko to juz wczesniej sprawdzilem jak rozbieralem te gazniki i dalej jest to samo, a przewody pewnie sa dobre bo iskra na swiecy jest ok no i przemienialem tez swiece i dalej lipa

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 09 maja 2006, 15:08

Sprawdz ustawienie śrubki składu mieszanki na tym gaźniku (na innych zresztą też :P ).
to tez juz sprawdzilem :)

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 09 maja 2006, 15:29

Więc może jeszcze sprawdz "trzymanie " zaworka poziomu paliwa w komorze pływakowej, oraz poziom paliwa w tej komorze.
Można by jeszcze poeksperymentować ze zmianą(obniżeniem) poziomu paliwa w tym gaźniku, ewentualnie o 1/2-1 obr.zmienić skład mieszanki śrubą reg. składu.
Tak mi jeszcze przyszło do głowy.... czy przypadkiem iglica dyszy głównej paliwa nie jest za wysoko(nie pamiętam czy tam jest regulacja, czy nie :roll: )
Pisz co osiągnłeś tymi zmianami, będziemy się dalej zastanawiać co robić :co: :cegla:
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: zajc i 79 gości