stan lancuszka rozrzadu - da sie jakos sprawdzic?
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
stan lancuszka rozrzadu - da sie jakos sprawdzic?
Czolem!
No w sumie jak w temacie.
Moja Hondzia ma obecnie prawie 62tys.km, a slyszalem, ze w CBkach lancuszek rozrzadu potrafi 60-70tys.km wytrzymac. Zaczynam sie zastanawiac, czy nie powinienem wymienic lancuszka rozrzadu.
Moj mechanik powiedzial, ze juz zaczyna byc cos slychac. Ale ja tam nic nie slysze .
Pytanie: da sie jakos oszacowac stan lancuszka rozrzadu? Nie wiem, moze poprzez np. napinacz - ile jeszcze go zostalo? I czy prtzy zmianie lancuszka trzeba wymieniac tez ten drugi lancuch (w larssonie mowia na to "lancuszek wstepnego przeniesienia napedu" czy jakos tak(i kosztuje 500zl ).
Pozdrawiam
No w sumie jak w temacie.
Moja Hondzia ma obecnie prawie 62tys.km, a slyszalem, ze w CBkach lancuszek rozrzadu potrafi 60-70tys.km wytrzymac. Zaczynam sie zastanawiac, czy nie powinienem wymienic lancuszka rozrzadu.
Moj mechanik powiedzial, ze juz zaczyna byc cos slychac. Ale ja tam nic nie slysze .
Pytanie: da sie jakos oszacowac stan lancuszka rozrzadu? Nie wiem, moze poprzez np. napinacz - ile jeszcze go zostalo? I czy prtzy zmianie lancuszka trzeba wymieniac tez ten drugi lancuch (w larssonie mowia na to "lancuszek wstepnego przeniesienia napedu" czy jakos tak(i kosztuje 500zl ).
Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!
-
- Senior
- Posty: 147
- Rejestracja: 17 maja 2005, 11:47
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
-
- Beniamin
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 kwie 2005, 20:03
- Lokalizacja: Łódź
witam,ja po wielu ciężkich dyskusjach z moim ulubionym mechaniorem,wymieniłem przy stanie licznika 56 tys bez żadnych wyraźnych objawów,bo jestem zwolennikiem dmuchania na zimne(nie dmuchania zimnego,hihi).Po wymianie jest to samo plus kilka nowych dźwięków z okolic rozrządu,jak silnik jest zimny,po porządnym rozgrzaniu cisza i spokój, aktualnie mam 66 tys na zegarach.łańcuszka wstępnego przeniesienia napędu nie tykano.pozdrawiam!
- sebi_x
- stary Seveniarz
- Posty: 312
- Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
- Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
- Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)
No właśnie temat napinacza łańcuszka rorządu - Z tego co wiem napinacz regulowany jest manualne. JAK prawdzić napięcie łańcuszka? I JAK się go reguluje??? Bo manual jak dla mnie nie jest wystarczająco jasny - albo ja ciemny jestem. Niezależnie od tego ja też mam już 62 tysiaki :(
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
-
- Beniamin
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 wrz 2005, 14:19
- Lokalizacja: Porąbka k/Bielska Białej
- sebi_x
- stary Seveniarz
- Posty: 312
- Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
- Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
- Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)
Czyli przy okazji najbliższego grzebania (uszczelnianie zasmarkanej pokrywy zaworów) popatrzymy sobie na napinacz . Coś jeszcze mogę pooglądac "przy okazji" ?
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
Re: stan lancuszka rozrzadu - da sie jakos sprawdzic?
O ile się nie mylę /a może tak/ sevenka nie posiada wstępnego łańcucha przeniesienia napędu. Tam jest chyba kółko z ząbkami. Łańcuch powinien wytrzymać do ok 60kkm ale najpierw trza by sprawdzić stan napinacza. Do tego manewru trzeba zdjąć pokrywę zaworów i skontrolować napięcie łańcucha. Do regulacji trzeba jeszcze zluzować łańcuch od strony napinacza kręcąc wałem silnika przy pomocy klucza/czyli jeszcze zdjęty dekiel chyba prawy/.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 175
- Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
A duzo roboty jest z wymiana lancuszka rozrzadu? Czy trzeba rozebrac do tego pol silnika czy da sie to zrobic od pokrywy zaworow? Lancuszek jest zakuwany czy spinany? (sorka jezeli to lamerskie pytanie ). Nie wyobrazam sobie jak on tam jest dolem przepleciony...
H.A.Z.E.L.L.
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Łańcuszek rozrządu wymienia się na 2 sposoby:
1.poprzez rozebranie większości silnika, w tym wyjęciu wału korbowego ale wtedy łańcuszek nie jest rozkuwany.
2.poprzez rozkucie tegoż łańcuszka. W tej metodzie łączy się koniec starego z nowym łańcuszkiem, i "przewleka"przez cały silnik. Metoda ta jest tańsza zdecydowanie, oraz ma jeszcze jeden plus...a mianowicie nie jest "ruszany" wał korbowy, co ma duże znaczenie dla trwałości całego silnika.
Jedynie ważne jest aby mechanik dobrze zakuł z powrotem łańcuszek aby sie nie rozpiął
PS. nie które łańcuszki są rozkute jako nowe, co juz z góry określa sposób wymiany. Są też i takie tworzące całość.
1.poprzez rozebranie większości silnika, w tym wyjęciu wału korbowego ale wtedy łańcuszek nie jest rozkuwany.
2.poprzez rozkucie tegoż łańcuszka. W tej metodzie łączy się koniec starego z nowym łańcuszkiem, i "przewleka"przez cały silnik. Metoda ta jest tańsza zdecydowanie, oraz ma jeszcze jeden plus...a mianowicie nie jest "ruszany" wał korbowy, co ma duże znaczenie dla trwałości całego silnika.
Jedynie ważne jest aby mechanik dobrze zakuł z powrotem łańcuszek aby sie nie rozpiął
PS. nie które łańcuszki są rozkute jako nowe, co juz z góry określa sposób wymiany. Są też i takie tworzące całość.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 175
- Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Aby wyjąć wałki rozrządu należy odkręcić napinacz,zdjąć łańcuszek z zębatek, odkręcić zębatki na wałkach, odkręcić półpanewki mocujące je do głowicy, odkręcić rurki rozprowadzające olej z magistrali głównej do samoregulatorów...i już są wałki gotowe do wyjęcia
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 162
- Rejestracja: 25 wrz 2006, 15:44
- Lokalizacja: Naklo nad Notecia
- Kontakt:
W praktyce jest z tym troche roboty - nie wiem jak w cebuli bo nie robilem ani nie zamierzam . Trzeba uwazac przy skladaniu na gwinty alu - najlepiej klucz dynamometryczny bo latwo uszkodzic gwinty w glowicy - a jak sie zdazy to pomoze zestaw naprawczy helicola czy jakos tak - oby nie bylo potrzeby no i chyba nowa uszczelka pod pokrywe zawodow sie bedzie klaniala od razu do wymiany.Aby wyjąć wałki rozrządu należy odkręcić napinacz,zdjąć łańcuszek z zębatek, odkręcić zębatki na wałkach, odkręcić półpanewki mocujące je do głowicy, odkręcić rurki rozprowadzające olej z magistrali głównej do samoregulatorów...i już są wałki gotowe do wyjęcia
Failure is not an option...
ex Red Onion 00' ...V-strom DL1000, CBF1000, Xtourer 1200 ,,,, Junak 57', WSK 125 74', Rebel 125 98'
ex Red Onion 00' ...V-strom DL1000, CBF1000, Xtourer 1200 ,,,, Junak 57', WSK 125 74', Rebel 125 98'
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
To prawda oczywista, opis nie oddaje ile to jest faktycznie roboty.W praktyce jest z tym troche roboty
Tu bym polemizował, nie jest to przecież zwykła uszczelka "papierowa", lecz gumowa, w/g mnie wielokrotnego użytku. Wystarczy przecież ja posmarować klejem silikonowym, i będzie ok. Sam tak robiłem i było ok.no i chyba nowa uszczelka pod pokrywe zawodow sie bedzie klaniala od razu do wymiany.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 162
- Rejestracja: 25 wrz 2006, 15:44
- Lokalizacja: Naklo nad Notecia
- Kontakt:
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Jeżeli macie za dużo kasy, to wymieniajcie-co mi tam .
I życzę powodzenia przy zakładaniu pokrywy sprzęgła przy ciągle i notorycznie spadającej uszczelce.
Nawet japońce jak to składają w fabryce, to przyklejają uszczelkę do dekla .
Taką uszczelkę wymienia się gdy jest już stara/stwardniała, lub gdy jest przecięta.
PS.
coliniak napisał:
I życzę powodzenia przy zakładaniu pokrywy sprzęgła przy ciągle i notorycznie spadającej uszczelce.
Nawet japońce jak to składają w fabryce, to przyklejają uszczelkę do dekla .
Taką uszczelkę wymienia się gdy jest już stara/stwardniała, lub gdy jest przecięta.
PS.
a przecież:To koniecznie
no ..........chociaz ktos mlodego popiera Very Happy
coliniak napisał:
i w tym samym poście:W praktyce jest z tym troche roboty
To prawda oczywista, opis nie oddaje ile to jest faktycznie roboty.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- Timmy
- Junior
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 sie 2007, 16:30
Re: stan lancuszka rozrzadu - da sie jakos sprawdzic?
A czy wie ktoś może jednak jak we własnym zakresie napiąć ten napinacz łańcucha rozrządu? I czy bez wizyty w servisie jest to wykonalne?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości