Mrygająca kontrolka oleju :/

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
rbdh69

Mrygająca kontrolka oleju :/

Postautor: rbdh69 » 08 kwie 2006, 08:37

Tak jak w temacie - odpaliłem sprzeta zalałem siwieżym olejem a kontrolka od oleju raz sie pali a raz nie - przy wolnych obrotach . Przy dodaniu gazu pali sie na stałe - może ktoś miałpodobny problem i by udzielił mi kilku rad . Pozdr

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 08 kwie 2006, 09:49

Stawiam na uszkodzony kabelek od czujnika, moze był przytrzaśnięty podczas kraksy? ewentualnie awaria samego czujnika ciśnienia.
Napisz czy po odpaleniu słychać jakies klekotanie/stuki w silniku?
Może być tak że po glebie, silnik jeszcze pracował, a olej nie był zasysany,i pracował bez oleju przez krótki czas. Panewki nie miały smarowania, "złapały" luz, i nie "trzymają " ciśnienia oliwy.
Dlatego pytałem o stukanie silnika.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 08 kwie 2006, 10:48

a może to taka bardziej banalna przyczyna - za mało tego oleju wlałeś :?:
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

rbdh69

Postautor: rbdh69 » 08 kwie 2006, 19:32

Sprawa stała sie bardziej poważna niz myślałem. Kabelki są ok , czujnik tez .Problem polega na tym ze wraz z olejem który zlałem , zaczeły wylatywać coś w formie gestego gluta . Po zdjeciu miski olejowej sprawa stała sie jasna :shock: - cały silnik od spodu był pokryty coś co przypominało galarete . Cała przyczyna braku cisnienia była spowodowana zapchanym smokiem oleju . Czemu i co spowodowało ze olej nabrał takiej formy nie wiem . Ale jedno jest pewne że mój poprzednik długo nie zmieniał oleju . Teraz nie wiem czy brak cisnienia oleju spowodował uszkodzenia górnej partii silnika tz panewki . Teraz prośba do forumowiczów , czy ktoś wie jakie powinno być prawidłowe cisnienie oleju w silniku w sevence . Za info był bym bardzo wdzieczny .
Mam nadzieje ze nie czeka mnie rozbiórka silnika . :wsciekly: .

wilk
Beniamin
Beniamin
Posty: 64
Rejestracja: 27 kwie 2005, 20:03
Lokalizacja: Łódź

Postautor: wilk » 09 kwie 2006, 12:19

tu chyba cudowny motul-cleaner nie pomoże :P

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 314
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Postautor: sebi_x » 09 kwie 2006, 20:48

wg manuala: przy temperaturze 80 st C, i przy obrotach 6000 rpm ciśnienie 630kpa (6,3 kg.cm2 lub 90psi). Swoją drogą kiepska sprawa. oby ze szczęśliwym zakończeniem.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości