Azot

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
pyzdra1
Beniamin
Beniamin
Posty: 62
Rejestracja: 19 sie 2005, 14:22
Lokalizacja: Stobno

Azot

Postautor: pyzdra1 » 22 mar 2006, 15:42

Czy ktoś z forumowiczów może ma napompowane koła azoetm? Słyszałem wiele dobrych opinii na ten temat. Z tego co słyszałem to to że azot nie zmienia objętości przy zmianie temperatur i że między oponą a felgą nie skrapla sie woda. Dzisiaj byłem w wulkanizacji samochodem i pracownik mi powiedział że jak są dobre felgi i w miare nowe opony to szkoda zachodu żeby pompować azotem.U nas w Pile koszt napompowania kół motocyklowych to coś koło 8 zł. CZy warto sie w to bawić??

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 22 mar 2006, 16:25

a zielone nakrętki dają?
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

pyzdra1
Beniamin
Beniamin
Posty: 62
Rejestracja: 19 sie 2005, 14:22
Lokalizacja: Stobno

Postautor: pyzdra1 » 22 mar 2006, 17:17

Hehe , do samochodów może i dają ale watpie czy takowe by pasowały do mojej sevenki :P

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 22 mar 2006, 17:58

Czy azot nie jest lzejszy od powietrza? To by spalanie spadlo :mrgreen: No i gdyby jeszcze podlaczyc te opony jakos do silniczka to by sie nawet jakies turbo skonstruowalo :lol:

Awatar użytkownika
PeterS
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 215
Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
Motocykl: SF Evolution ];)
Lokalizacja: Kraków

Postautor: PeterS » 22 mar 2006, 18:23

A nie lepiej pierdnąć w oponkę? Tanio i ekologicznie :glupek:

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 22 mar 2006, 21:26

Każdy musi sobie rozważyć czy warto.
Akurat wczoraj zasłyszałem, że tlen, który jest w powietrzu atmosferycznym powoduje wytrącanie się pary wodnej (oczywiście w jakichś tam warunkach) oraz ma wpływ [ciach teoria, której nie zapamiętałem] na gumę taki, że się ulatnia i trzeba co jakiś czas pompować oraz że ze zmianami temperatury następuje zmiana ciśnienia.
Czysty azot nie ma tych wad.

Pozostaje do własnej oceny czy chcemy dać 8 zł (u nas 5) za koło i mieć świadomość, że się tych wad w kołach nie ma.
Moje zdanie jest takie, że nie jest dla mnie problemem wyjąć spod siodła miernik i zmierzyć ciśnienie co 500km i podjechać do kompresora. Nie jest też dla mnie problemem zmiana ciśnienie ze zmianami temperatury, gdyż sportowcem nie jestem, po torze nie śmigam a moje umiejętności i doświadczenie nie pozwalają odczuć różnicy.

Ja nie używam ale jak mnie wulkanizator przy zmianie opon zachęci to 10zł nie jest majątkiem :)
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Gorg
Beniamin
Beniamin
Posty: 63
Rejestracja: 12 maja 2005, 23:40
Lokalizacja: Krasnystaw

Postautor: Gorg » 23 mar 2006, 00:46

Azot i tak stanowi 78% składu powietrza. Za te kilka złotych zamiast tego będziesz miał ok. 90% w oponie bo i tak zostanie tam powietrze. Lepiej zainwestować te kilka PLNów w miesiń piwny :piwo: :diabelek: . A i koła można napompowac w jakiejś wiosce świeżym, zdrowym wiejskim powietrzem :wink: - efekt będzie jeszcze lepszy. :P

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 23 mar 2006, 12:02

Czy azot nie jest lzejszy od powietrza? To by spalanie spadlo
Taaa, jest roznica jak cholera ;) 28,96 kg/kmol dla powietrza i 28,01 kg/kmol dla czystego azotu ,wartosci podane przy temp 0 stopni Celsjusza :mrgreen:
że ze zmianami temperatury następuje zmiana ciśnienia.
w azocie jest podobnie. Wynika to z rownania stanu gazu doskonalego :) Roznice cisnien moze sa troszke mniejsze niz w przypadku powietrza,ale nie sadze by tak mala roznica miala wiekszy wplyw na prowadzenie sie motocykla.


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości