Olej do teleskopów

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 28 lut 2006, 19:30

Najlepiej zobaczcie, jaką powinien miec specyfikacje olej fabryczny a potem idźta do sklepu i kupcie ciut twardszy. Tj jeden numer twardszy :)
żyj i daj żyć innym

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 28 lut 2006, 19:36

Czolem!

A na takie cos, to ja jestem wystarczajaco ynteligętny :P.
Szukam efektow! Uzywacie swoich motocykli, oleje juz zmienialiscie - opisywac wrazenia! :P

Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 28 lut 2006, 20:54

Ja mam olej "jak fabryka kazała" i jeździ mi się z nim bardzo dobrze. Kiedyś wlałem mobila jakiegoś hard i na dodatek kolo co mi zmieniałc chyba ciut wiecej wlał jak trzeba było i miałem wrażenie ze na desce śmiag albo na rowerze.
Prowadzenie na zakrętach (o ile była to równa jak stół nawierzchnia) bajka. Jeszcze sobie tyl na maxa twardy zrobiłem i mogłem po torze latac. Ale bylo to centralnie do dupy bo na 89% dróg czułem sie jak na rowerze podrzucało mną jak piłką.
Polecam olej fabryczny i może sprężyny jakies inne. Lesor chce zmienić spręzyny chyba.
żyj i daj żyć innym

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 28 lut 2006, 21:14

Czolem!

Mnie nie bawi zmiana sprezyn. Za drogo ;). Ten fabryczny olej to jaki jest? Marka i gestosc? I ile kosztuje? :P

Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 28 lut 2006, 23:10

Zbyhu idziesz na latwize. :) ALe powiem Ci. http://www.louis.de
zakładaka motobase

Tu masz linka do konkretnego oleju "fabrycznego"
http://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c5&c ... f613f563bd
Jak by się nie wyświetlił to jest to Castrol FORK OIL syntetyk
10W - butelka 0,5 l
Cena: 26,30 zł


Tu są całe dane dot SF. Na czerwono to jest to co Cię interesuje


HONDA CB SEVEN FIFTY RC42
Die technischen Daten für dieses Modell hat Louis für Sie mit größter Sorgfalt ermittelt.
Eine Gewährleistung für die Richtigkeit der Angaben ist jedoch ausgeschlossen. Bitte berücksichtigen Sie vor Montage die Angaben aus dem Bordbuch Ihres Motorrades und/oder informieren Sie sich beim Hersteller.


Baujahr / Fahrgestellnr.
Baujahr: 1992 bis 2003
Fahrgestellnr.:

Technische Daten
Hubraum: 747 ccm
Zylinder: 4
PS/KW: 73/54 - 50/37 - 34/25
Ventilspiel (Ein): HYDROSTÖSSEL
Ventilspiel (Aus): HYDROSTÖSSEL
Leerlaufdrehzahl: 1100-1200 U/MIN
Vergaserluftschraube: 2-2 3/4 AUSDR.
Reifendruck (vorn): 2,5 BAR
Reifendruck (hinten): 2,5 (2,9) BAR
Zündkerze 1: NGK DPR8EA-9
Zündkerze 2: CHAMPION RA2HC
Elektrodenabstand: 0,8-0,9 MM
Lenker/Standrohr Ø: 41 MM
Ritzel/Kettenrad: 15/40 ZÄHNE
Kette: 112 GLIEDER

Anzugsdrehmomente in Nm
Zündkerzen: 14
Sicherungsmutter:
Ventileinsteller:
Ölfilterdeckel: 10
Auspuffrohr (vorne):
Auspuffrohr (hinten):
Vorderachse: 59
Hinterachse: 89
Bremssattel (vorne): 31
Seitenständer: 10

Füllmengen
Gabel pro Holm: 482 CM3 10W FOS10
ohne Filter: 3,0 L. SAE 10W40
Öl mit Filter: 3,25 LITER
Bremsflüssigkeit: DOT 4
Endgetriebe: -
Betriebsstoff: 20 LITER NORMAL
Kühlflüssigkeit: LUFTGEKÜHLT

A NA KONIEC POPROSZE PIWO ZA WYSILEK KLAWIATUROWY :piwo:
żyj i daj żyć innym

Gorg
Beniamin
Beniamin
Posty: 63
Rejestracja: 12 maja 2005, 23:40
Lokalizacja: Krasnystaw

Postautor: Gorg » 01 mar 2006, 02:00

Tamten sezon przelatałem prawie cały na 15 W. Na początku mi się podobało, zawieszenie było wyraźnie twardsze, ale było czuć każdą nierówność na asfalcie szczególnie przy niskich temperaturach. Potem wróciłem do 10 W i tu już zostanę. Jak chcesz tylko trochę utwardzić to kup 2 oleje tej samej firmy 10 i 15 W i zrób sobie mixa 1:1. Jeśli to będą oleje tego samego typu a innej gęstości to nie powinno być żadnych problemów.

Aleksander
Senior
Senior
Posty: 147
Rejestracja: 17 maja 2005, 11:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: Aleksander » 01 mar 2006, 09:34

Ja co roku wlewałem 10 w castrola, jak zlewałem to był żadki jak woda, mechanik doradził mi żeby wlac 20 w na razie zawieszenie chodzi ciężko bo do tego wymieniłem lagi i tulejki więc jak zacznę jeżdzić to będę mógł powiedziec coś więcej, zawsze można go zlac i nalać 15w :grin:

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 01 mar 2006, 10:35

mozna tak sobie wlewać i nalewać do u.. śmierci;) A po co? Szkoda kasy bo litr tego specyfiku kosztuje ok 50zł i więcej. Ja polecam 10W bo faktycznie jak kolega zauwazył jak jest zimniej to nie jazda. Ja sobie bardziej cenie komfort resorowania jak wytrzęsienie smacznego obiadku :P
żyj i daj żyć innym

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 01 mar 2006, 17:08

Czolem!

A ja sobie bardzo cenie pewnosc prowadzenia przy hamowaniu. W GSie mialem tak zestrojone zawieszenie, ze hamowalo sie cudownie. CB przy tym nurkuje jak Sztukas ;].
No ale zobaczymy... Pogadam jeszcze z paroma osobnikami i podejme jakas decyzje.

Pozdro
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 01 mar 2006, 18:20

A nie jest to "winą" przypadkiem że , SF ma "trochę" lepciejsze hamulce? 8) :D GS ma jeno 1 tarcze, to i zawiecha sie inaczej zachowuje :P :rock:
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 01 mar 2006, 19:35

Czolem!

Wlasnie to nie to. Przez caly prawie czas, jak GSa uzytkowalem hamulce nie robily na mnie wiekszego wrazenia. Ale po powrocie ze Skandynawii, przed sprzedaza moto, musialem w nim wymienic oba zawieszenia. Przy czym przednie lagi (z eBaya, uzywki) dostaly nowy gesty olej i uszczelniacze. Chodzily od tego momentu naprawde twardo. Tylny amorek tez wymienilem, dzieki czemu zamiast jezdzic na samej sprezynie, GS mial naprawde twardawy, dobrze pracujacy tyl. I wtedy hamowanie normalnie zrobilo sie bajka - motorek szedl jak po szynach i prawie wcale nie nurkowal przy hamowaniu. A sila byla naprawde powalajaca - az moj mechanik sie dziwil, ze na zwyklych przewodach hebel ma taka skutecznosc.

Enylej. Majac w pamieci skutecznosc hamulcow GSa, stwierszilem, ze CB nie hamuje wcale. Okazalo sie, ze nie to nie byly zludzenia - jeden zacisk byl zatarty i zasyfiony - pracowal praktycznie tylko lewy. Wymiana przewodow hamulcowych na stalowe i przeczyszczenie zaciskow zdecydowanie poprawily sile hamowania, ale teraz jak dotkne klamki hamulca, to dostlownie nastepuje "alarmowe zanurzenie" 8). Po prostu poprawa skutecznosci hebli spowodowala, ze zawiecha jeczy i nie daje rady. Dlatego chce utwardzic prace lag tanim kosztem... W koncu w GSie nic z hamulcami nie zrobilem, a pewnosc i dozowalnosc hamulcow w pelni odczulem dopiero po zrobieniu porzadku z zawieszeniem ;).

Uff...

Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 01 mar 2006, 21:03

Po prostu poprawa skutecznosci hebli spowodowala, ze zawiecha jeczy i nie daje rady.
Jak może Wiesz hampel przedni jest żywcem wzięty z CBR 1000, ale nie wzięto niestety "wkładu amrtyzująco-resorującego" przy okazji tej "teleportacji" :wink: . Może gdzieś dorwiesz tanio te elementy, ale żeby to tanio zrobić pozostaje Ci eksperymentowanie z olejami o różnej wiskozie.
PS. gdzieś słyszałem/czytałem że zawieszenie przednie w SF jest za miekkie, więc nie jest to tylko Twoja bolączka.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 01 mar 2006, 21:08

Ja to Ci powiem ze hamowałem CB moją i jeździłem XJ starą i Diversionką i powiem Ci że hamulce w porównaniu do CB mają do DUPY.
Moze Twoja CB ma kiepskie hamulce po prostu?
Po roku śmigania CBeką jak wsiadłem na starą XJte to mało nie wywalilem z zakręty bo nie mogłem wyhamować. Tj bylem w szoku ze nie hamuje.
:)
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
oster
Nocny Jastrząb
Posty: 1804
Rejestracja: 18 lut 2005, 17:10
Motocykl: ex NH,XJR,CB1300,Hornet,XJR,HH
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: oster » 01 mar 2006, 21:16

Najlepsze hamulce ma nocny jastrząb :krzyk: :fuck: :hahaha:
"miłość wszystko zwycięży, szczególnie miłość do pieniędzy"

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 01 mar 2006, 21:33

Nocny Jastrzębiu :poklony: przed czym Masz jeszcze zahamowania? :P :twisted: :wink:
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 01 mar 2006, 21:45

Czolem!
Moze Twoja CB ma kiepskie hamulce po prostu?
Jak napisalem - byly slabe, bo mialem przytarte tloczki i dzialal jeden zacisk.
Ale teraz do hamulcow nie mam juz zastrzezen - chodza jak brzytwa. Ciagle przeciez rozchodzi sie o OLEJ do lag, aby zawiecha wytrzymywala sile hamowania, prawda ? :D

Pokusze sie o 15W chyba. Najwyzej bede na siebie klal jak szewc, ze mam sztywny przod :P.

Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 01 mar 2006, 22:07

Najwyzej bede na siebie klal jak szewc, ze mam sztywny przod
Nie ma nic lepszego niz sztywny przod (zapytaj dowolnej kobiety) :mrgreen:

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 02 mar 2006, 08:07

Czolem!

Hehe, na ta sztywnosc nie moge narzekac ;].
:P

Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 02 mar 2006, 09:37

a przed chwilą pisałeś ze masz miękki jak hamujesz. Jak dla mnie to rozwiązanie jest proste. NIE hamować :)
hehe
żyj i daj żyć innym

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 02 mar 2006, 12:51

Czolem!

Jak hamuje, to za miekki bywa, ale podczas jazdy zawsze juz jest twardy... przod :P
Oj, dofo, dofo ;).

Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 02 mar 2006, 13:12

Jak zwykle temat z głupiego oleju do LAG zszedł na LASKI
żyj i daj żyć innym

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 14 mar 2006, 17:57

Czolem!

Najprawdopodobniej kupie ten olej (15W):
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=89691709
Moze ktos zna i mnie od tego odwiedzie?
W silniku Motul sie sprawdza i go lubie :).
A do tego nie jest taki drogi...

Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 14 mar 2006, 18:26

nie wiem jak jeździsz i ile ważysz ale ja wezmę heavy 20W
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 14 mar 2006, 19:03

Czolem!

Tu o zlotowke taniej ;)
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=92156300
Ja sprobuje 15W. Skoro oryginalnie jest 10W... Jak mi bedzie malo, to na nastepny sezon dam 20W :).

Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 14 mar 2006, 23:53

Mówie wam 20W to dobre jest do streetów i dla twardzieli. Ja po przejechaniu do radomia na 20W mialem dosyć. Jak na rowerze
żyj i daj żyć innym


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości