Olej do teleskopów

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Olej do teleskopów

Postautor: bartekbubula » 12 mar 2005, 17:24

witam.

Jaki olej stosujecie w SF do przedniego zawieszenia i po ile lać żeby było najlepiej?

TomeG
(ex SF)
Posty: 135
Rejestracja: 11 lut 2005, 17:05
Motocykl: CB 1300
Lokalizacja: Świdnica

Postautor: TomeG » 12 mar 2005, 23:30

TomeG

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 13 mar 2005, 11:43

No i o to mi chodziło ;)

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 28 kwie 2005, 17:20

Dziś dokonałem zakupu a w sobote wymieniam olej w lagach . Kupiłem CASTROL FORK OIL SAE15W 0,5 l = 25 zł. Oczywiście kupiłem 1L.
W usprawieniach sebi napisał, że powinien być 10W ale moze 15 mu nie zaszkodzi, bedzie troche twardszy :twisted: :twisted: :twisted:
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 28 kwie 2005, 17:29

Do mnie się leje olej od wspomagania/czerwony/, a kiedyś wlałem gabeoila chyba 10W i wcale nie było lepiej. Szarpało łapy na każdym wyboju a hamowanie to jakby na kołkach. Szybko zmieniłem na zalecany. Tak że nie koniecznie będzie lepiej i zależy od preferencji kierowcy. Ale są motocykle w ogóle nie czułe na lapkość oleju np. nowa XJ900. Kumpel co by nie wlał to i tak dobija i za miękkie.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 28 kwie 2005, 17:44

Hmm, ale nie mieli W10 , za to mieli W5, W15, W25. Kupiłem średni.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 12 maja 2005, 22:52

Chciałem wymienić olej ale w mojej maszynce nie ma śrubek spustowych tam gdzie byc powinny, śa coprawda nadlwey technologiczne ale nie ma srubek. I co ?.... po gowkowani o ogladaniu lag odnalazłem je /jak mi sie wydaje/ sa od dołu pod osią koła przedniego. Należy zdjąć koło tzn wystarczy zdemontowac os wysunąć ją i kluczem ampulowym odkrecić śrubki. Narazie ta operacja musi poczekac bo nie mam własciwych kluczy ampulowych.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 12 maja 2005, 23:55

ale sa inne metody wyciagania osi bez tego tam klucza ambulansowego ;)

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 13 maja 2005, 02:53

Broń Cię Panie Boże torello żebyś wykręcał te śruby od strony osi koła. Są to śruby które trzymają całe wnętrze goleni w kupie. Nie służą do spuszczania oleju, chociaż mogą, ale i tak trzeba do skręcenia zdjąć goleń. Więc lepiej zdjąć goleń i wylać olej od góry. Poza tym te śrubki są całkiem nieżle doj.... i jakimś zwykłym kluczem narobisz sobie biedy bo uszkodzisz śrubę. To musi być bardzo dobry klucz, już przerobiony temat.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 13 maja 2005, 09:48

Ja to Wam powiem, że kupiłem olej Motul do goleni. Ale jak dla mnie jest to przejebany temat i w ogole.
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 314
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Postautor: sebi_x » 13 maja 2005, 14:28

Ja wprawdzie pisze ty coś raz na 2 lata (no bo co będę pieprzył jak nie mam nic pasjonującego do dodania), ale tym razem ośmielę się odezwać. Torello: Nie ma śrubek spustowych ? Trudno. Ale nie odkręcaj tych od dołu. Niestety żeby wylać oleum w tym przypadku musisz wylać go górą przez korki. Można odwrócić motocykl do góry kołami (he he żartowałem). Niestety będziesz zmuszony zdemontować lagi i z nich ten olej wylać. Nie pomstuj. Są takie motocykle które w ogóle nie mają przewidzianego spuszczania oleju korkami a tylko wraz z demontażem. Twój jest może po prostu ... wersja "modernyj" . (Tak mi się przypomniało jak to kiedyś dawno kolejne wersje telewizorów, samochodów i innych sprzętów były modernizowane poprzez stopniowe usuwanie "zbędnych" dupereli: lampek w drzwiach we PF125MR, potencjometrów barwy głosu w TV Jowisz.... ktoś oprócz mnie pamięta te czasy ;)??)
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 13 maja 2005, 15:12

No to pieknie.
A może wyssac ten olej? tak jak robia to w serwisach samochodowych.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 13 maja 2005, 15:55

A co Cię obchodzi serwis samochodowy, torello. A swoją drogą może to jest jakaś kombinacja i dlatego nie ma śrubek. Model Twego moto jest co najmniej dziwny i być może lagi też są nie z tej ziemi. Być może jakie gazowe są albo elastomery jak w rowerze. Śmieje się ale być może są jakieś udziwnienia i musisz na spokojnie zdjąć jedną lagę i sprawdzić co to za pasztet.
Sebi_x ja pamiętam tamte czasy, a u mnie w garażu gra Jowisz jeszcze z barwą dzwięku. Chłopaki widzieli.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 314
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Postautor: sebi_x » 13 maja 2005, 17:18

Piszesz że co najmniej dziwny model? A przypadkiem nie tzw japońska wersja która podobno poza literkami na zbiorniku "kompletnie niczym się nie różni" ? ;)
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 14 maja 2005, 22:45

sebi moja włąsnie jest japońska wersja i rózni sie pwenymi detalami ale o nich juz pisałem jakbyś przesledził forum to byś wiedział.
Zbigu wpraszam sie na konsultacje do Ciebie.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
oster
Nocny Jastrząb
Posty: 1804
Rejestracja: 18 lut 2005, 17:10
Motocykl: ex NH,XJR,CB1300,Hornet,XJR,HH
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: oster » 21 maja 2005, 18:39

torello czy uporałeś się z tym olejem podziel się efektami bo mnie też to czeka :cry :cry:

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 21 maja 2005, 23:40

Nie jescze nie, mam za mało czasu , jak przyjede to che troche polatać , potem mycie maszyny i juz trzeba wracac do wawy. Mam nadzieje że w ten długi weekend uda mi sie to zrobić, mam już nawet klucz do korków, przeszedłem szkolenie u Zbiga i powinienem dac rade. :oops:
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
oster
Nocny Jastrząb
Posty: 1804
Rejestracja: 18 lut 2005, 17:10
Motocykl: ex NH,XJR,CB1300,Hornet,XJR,HH
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: oster » 10 cze 2005, 14:13

wczoraj dokonałem operacji wymiany oleju .Po odkręceniu śruby na dole od strony motocykla buchnął strumień wodnistej cieczy o zapachu gówna i zapaćkał mi swieżo wymyty silnik.Po nalaniu swiezego zadzwoniłem do poprzedniego własciciela aby spytać kiedy ostatnio zmieniał.Piec lat temu myśłałem że dam mu w pysk

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 10 cze 2005, 14:22

Oster, mam nadzije że slinik wytarłes do sucha ?
Czy odczułeś różnice w pracy amorków ?
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 10 cze 2005, 15:28

U mnie po roku czarna breja była. Nie śmierdziało ale syfilis niezły
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
oster
Nocny Jastrząb
Posty: 1804
Rejestracja: 18 lut 2005, 17:10
Motocykl: ex NH,XJR,CB1300,Hornet,XJR,HH
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: oster » 12 cze 2005, 01:16

oczywiscie jako stary pedant doprowadziłem go natychmiast do kultury

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 12 cze 2005, 18:08

Jestem z Ciebie dumny.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 15 cze 2005, 04:00

Nie skomentuję oster Twojego przypadku, ale niestety większość właścicieli kładzie lachę na ten element motocykla. Przed chwilą właśnie odpisywałem komuś bo twierdzi że ma strasznie twardy przód. A jaki ma być jak pracuje na wodzie? Potem stękanie że twardo, że kiwa, że shima, że drży. Najpierw powinien być zmieniony olej, potem dobra wyważona! opona a dopiero potem powinno się szukać wad. Niestety wszyscy, również na tym Forum zaczynają szukać od końca. Nie chce mi się już pisać po raz niewiadomo który co najpierw a co potem.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 28 lut 2006, 15:44

Czolem!

Sorry, ze odkopuje stary temat, ale po co w sumie zakladac drugi.
Chcialbym wymienic olej w lagach, ale tak, zeby byly one ciutke twardsze niz sa obecnie :). Jaki olej polecacie?
Chodzi mi o osiagniecie kompromisu miedzy komfortem, a stabilnoscia w zakretach i nie tak mocnym nurkowaniem przy hamowaniu...
Wiec co tam wlac :)?

Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

mucha
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 175
Rejestracja: 27 maja 2005, 19:04
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: mucha » 28 lut 2006, 16:37

Chodzi mi o osiagniecie kompromisu miedzy komfortem, a stabilnoscia w zakretach i nie tak mocnym nurkowaniem przy hamowaniu...
Wiec co tam wlac :)?

Pozdrawiam
Witam
Wlasnie wlasnie..ja tez czekam na odp. w tym temacie... :roll:


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości