Strona 1 z 3

Olej do teleskopów

: 12 mar 2005, 17:24
autor: bartekbubula
witam.

Jaki olej stosujecie w SF do przedniego zawieszenia i po ile lać żeby było najlepiej?

: 12 mar 2005, 23:30
autor: TomeG

: 13 mar 2005, 11:43
autor: bartekbubula
No i o to mi chodziło ;)

: 28 kwie 2005, 17:20
autor: torello
Dziś dokonałem zakupu a w sobote wymieniam olej w lagach . Kupiłem CASTROL FORK OIL SAE15W 0,5 l = 25 zł. Oczywiście kupiłem 1L.
W usprawieniach sebi napisał, że powinien być 10W ale moze 15 mu nie zaszkodzi, bedzie troche twardszy :twisted: :twisted: :twisted:

: 28 kwie 2005, 17:29
autor: Zbigu
Do mnie się leje olej od wspomagania/czerwony/, a kiedyś wlałem gabeoila chyba 10W i wcale nie było lepiej. Szarpało łapy na każdym wyboju a hamowanie to jakby na kołkach. Szybko zmieniłem na zalecany. Tak że nie koniecznie będzie lepiej i zależy od preferencji kierowcy. Ale są motocykle w ogóle nie czułe na lapkość oleju np. nowa XJ900. Kumpel co by nie wlał to i tak dobija i za miękkie.

: 28 kwie 2005, 17:44
autor: torello
Hmm, ale nie mieli W10 , za to mieli W5, W15, W25. Kupiłem średni.

: 12 maja 2005, 22:52
autor: torello
Chciałem wymienić olej ale w mojej maszynce nie ma śrubek spustowych tam gdzie byc powinny, śa coprawda nadlwey technologiczne ale nie ma srubek. I co ?.... po gowkowani o ogladaniu lag odnalazłem je /jak mi sie wydaje/ sa od dołu pod osią koła przedniego. Należy zdjąć koło tzn wystarczy zdemontowac os wysunąć ją i kluczem ampulowym odkrecić śrubki. Narazie ta operacja musi poczekac bo nie mam własciwych kluczy ampulowych.

: 12 maja 2005, 23:55
autor: bartekbubula
ale sa inne metody wyciagania osi bez tego tam klucza ambulansowego ;)

: 13 maja 2005, 02:53
autor: Zbigu
Broń Cię Panie Boże torello żebyś wykręcał te śruby od strony osi koła. Są to śruby które trzymają całe wnętrze goleni w kupie. Nie służą do spuszczania oleju, chociaż mogą, ale i tak trzeba do skręcenia zdjąć goleń. Więc lepiej zdjąć goleń i wylać olej od góry. Poza tym te śrubki są całkiem nieżle doj.... i jakimś zwykłym kluczem narobisz sobie biedy bo uszkodzisz śrubę. To musi być bardzo dobry klucz, już przerobiony temat.

: 13 maja 2005, 09:48
autor: Matiej
Ja to Wam powiem, że kupiłem olej Motul do goleni. Ale jak dla mnie jest to przejebany temat i w ogole.

: 13 maja 2005, 14:28
autor: sebi_x
Ja wprawdzie pisze ty coś raz na 2 lata (no bo co będę pieprzył jak nie mam nic pasjonującego do dodania), ale tym razem ośmielę się odezwać. Torello: Nie ma śrubek spustowych ? Trudno. Ale nie odkręcaj tych od dołu. Niestety żeby wylać oleum w tym przypadku musisz wylać go górą przez korki. Można odwrócić motocykl do góry kołami (he he żartowałem). Niestety będziesz zmuszony zdemontować lagi i z nich ten olej wylać. Nie pomstuj. Są takie motocykle które w ogóle nie mają przewidzianego spuszczania oleju korkami a tylko wraz z demontażem. Twój jest może po prostu ... wersja "modernyj" . (Tak mi się przypomniało jak to kiedyś dawno kolejne wersje telewizorów, samochodów i innych sprzętów były modernizowane poprzez stopniowe usuwanie "zbędnych" dupereli: lampek w drzwiach we PF125MR, potencjometrów barwy głosu w TV Jowisz.... ktoś oprócz mnie pamięta te czasy ;)??)

: 13 maja 2005, 15:12
autor: torello
No to pieknie.
A może wyssac ten olej? tak jak robia to w serwisach samochodowych.

: 13 maja 2005, 15:55
autor: Zbigu
A co Cię obchodzi serwis samochodowy, torello. A swoją drogą może to jest jakaś kombinacja i dlatego nie ma śrubek. Model Twego moto jest co najmniej dziwny i być może lagi też są nie z tej ziemi. Być może jakie gazowe są albo elastomery jak w rowerze. Śmieje się ale być może są jakieś udziwnienia i musisz na spokojnie zdjąć jedną lagę i sprawdzić co to za pasztet.
Sebi_x ja pamiętam tamte czasy, a u mnie w garażu gra Jowisz jeszcze z barwą dzwięku. Chłopaki widzieli.

: 13 maja 2005, 17:18
autor: sebi_x
Piszesz że co najmniej dziwny model? A przypadkiem nie tzw japońska wersja która podobno poza literkami na zbiorniku "kompletnie niczym się nie różni" ? ;)

: 14 maja 2005, 22:45
autor: torello
sebi moja włąsnie jest japońska wersja i rózni sie pwenymi detalami ale o nich juz pisałem jakbyś przesledził forum to byś wiedział.
Zbigu wpraszam sie na konsultacje do Ciebie.

: 21 maja 2005, 18:39
autor: oster
torello czy uporałeś się z tym olejem podziel się efektami bo mnie też to czeka :cry :cry:

: 21 maja 2005, 23:40
autor: torello
Nie jescze nie, mam za mało czasu , jak przyjede to che troche polatać , potem mycie maszyny i juz trzeba wracac do wawy. Mam nadzieje że w ten długi weekend uda mi sie to zrobić, mam już nawet klucz do korków, przeszedłem szkolenie u Zbiga i powinienem dac rade. :oops:

: 10 cze 2005, 14:13
autor: oster
wczoraj dokonałem operacji wymiany oleju .Po odkręceniu śruby na dole od strony motocykla buchnął strumień wodnistej cieczy o zapachu gówna i zapaćkał mi swieżo wymyty silnik.Po nalaniu swiezego zadzwoniłem do poprzedniego własciciela aby spytać kiedy ostatnio zmieniał.Piec lat temu myśłałem że dam mu w pysk

: 10 cze 2005, 14:22
autor: torello
Oster, mam nadzije że slinik wytarłes do sucha ?
Czy odczułeś różnice w pracy amorków ?

: 10 cze 2005, 15:28
autor: Matiej
U mnie po roku czarna breja była. Nie śmierdziało ale syfilis niezły

: 12 cze 2005, 01:16
autor: oster
oczywiscie jako stary pedant doprowadziłem go natychmiast do kultury

: 12 cze 2005, 18:08
autor: torello
Jestem z Ciebie dumny.

: 15 cze 2005, 04:00
autor: Zbigu
Nie skomentuję oster Twojego przypadku, ale niestety większość właścicieli kładzie lachę na ten element motocykla. Przed chwilą właśnie odpisywałem komuś bo twierdzi że ma strasznie twardy przód. A jaki ma być jak pracuje na wodzie? Potem stękanie że twardo, że kiwa, że shima, że drży. Najpierw powinien być zmieniony olej, potem dobra wyważona! opona a dopiero potem powinno się szukać wad. Niestety wszyscy, również na tym Forum zaczynają szukać od końca. Nie chce mi się już pisać po raz niewiadomo który co najpierw a co potem.

: 28 lut 2006, 15:44
autor: zbyhu
Czolem!

Sorry, ze odkopuje stary temat, ale po co w sumie zakladac drugi.
Chcialbym wymienic olej w lagach, ale tak, zeby byly one ciutke twardsze niz sa obecnie :). Jaki olej polecacie?
Chodzi mi o osiagniecie kompromisu miedzy komfortem, a stabilnoscia w zakretach i nie tak mocnym nurkowaniem przy hamowaniu...
Wiec co tam wlac :)?

Pozdrawiam

: 28 lut 2006, 16:37
autor: mucha
Chodzi mi o osiagniecie kompromisu miedzy komfortem, a stabilnoscia w zakretach i nie tak mocnym nurkowaniem przy hamowaniu...
Wiec co tam wlac :)?

Pozdrawiam
Witam
Wlasnie wlasnie..ja tez czekam na odp. w tym temacie... :roll: