Strona 1 z 1

oponka 150/60/17?

: 14 sty 2006, 17:06
autor: zbyhu
Czolem!

W sumie juz jest po herbacie, ale zapytac nie zaszkodzi ;).
Otoz dzisiaj kupilem komplet nowych oponek Pirelli Dragon do swojej Sevenki.
Przodek w prawidlowych wymiarach 120/70/17 ale tyl niestety w 150/60/17.
Po dokonaniu malych obliczen wyszlo mi, ze roznica bedzie tylko to, ze motorek bedzie stal z tylu o 1,5cm nizej :).

Czy ktos z Was smigal juz na takim wymiarze opony? Nie ma to jakiegos niekorzystnego wplywu na prowadzenie :)?

Tak dmucham na zimne z tym pytaniem...

Pozdrowki

PS
A oplacalo sie, bo dalem tylko 700zl ;)

: 14 sty 2006, 19:04
autor: Wojtas
Będzie git, a nawet lepiej niż na orginale.

: 14 sty 2006, 21:35
autor: zajc
Będzie git, a nawet lepiej niż na orginale.
A to ciekawe?

: 14 sty 2006, 21:54
autor: Wojtas
Będzie git, a nawet lepiej niż na orginale.
A to ciekawe?
A czemu ciekawe? jedna z 3 odpowiedzi jest prawdziwa:
1.S-F upodobni się do chopera.
2.S-F łatwiej będzie wchodzić na koło.
3.S-F uzyska lepsze trzymanie boczne podczas pokonywania zakrętów w głębokim pochyleniu motocykla.

: 14 sty 2006, 22:14
autor: zbyhu
Czolem!

O ile na 1 i 2 mi nie zalezy, o tyle z 3 bym sie ucieszyl ;).
Pozyjemy, zobaczymy...
Wiem, ze w GSie opona o 10% wyzsza (tj. 80) na przodku nie powodowala zadnych cudow :P. Mialem taka zalozona, jak kupilem moja byla :).

Pozdrawiam

PS
Czekam of korz na dalsze wypowiedzi w tej materii :).

: 15 sty 2006, 11:40
autor: zajc
3.S-F uzyska lepsze trzymanie boczne podczas pokonywania zakrętów w głębokim pochyleniu motocykla.
Hmmm, nowa teoria? Czyzby tysiace malutkich skosnookich inzynierow sie mylilo?

: 15 sty 2006, 15:43
autor: Wojtas
Hmmm, nowa teoria? Czyzby tysiace malutkich skosnookich inzynierow sie mylilo?
Kolega Zbyhu zrobił zakup jaki zrobił, podzielił się obawami co do tylnej opony, jako że ta różnica w profilu opony nie wpłynie znacząco na własności trakcyjne jego sevenki, rozwiałem jego obawy.
Tysiace malutkich skośnookich inżynierów się nie myli, i ja ich nie zamierzam poprawiać, oni wybrali optymalne wartości pod kontem zarówno przyczepności, jak i komfortu jazdy.Natomiast u zbyha nastapi polepszenie przyczepnosci podczas pokonywania zakrętów, kosztem komfortu jazdy po nierównosciach.

PS. przy takiej cenie tych 2 opon sam bym je kupił nie bacząc na wytyczne HONDY :grin:

: 15 sty 2006, 19:12
autor: zajc
Hmmm, nowa teoria? Czyzby tysiace malutkich skosnookich inzynierow sie mylilo?
Kolega Zbyhu zrobił zakup jaki zrobił, podzielił się obawami co do tylnej opony, jako że ta różnica w profilu opony nie wpłynie znacząco na własności trakcyjne jego sevenki, rozwiałem jego obawy.
Tysiace malutkich skośnookich inżynierów się nie myli, i ja ich nie zamierzam poprawiać, oni wybrali optymalne wartości pod kontem zarówno przyczepności, jak i komfortu jazdy.Natomiast u zbyha nastapi polepszenie przyczepnosci podczas pokonywania zakrętów, kosztem komfortu jazdy po nierównosciach.

PS. przy takiej cenie tych 2 opon sam bym je kupił nie bacząc na wytyczne HONDY :grin:
Wiesz, ostatnio zauwazylem ze profil 60 jestpopularny w sprzedazy, dosc czesto takie opony spotykam. Ale wlasnie zastanawia mnie w jaki sposob wplynie to na prowadzenie. Skad ta teoria o lepszym prowadzeniu w zakrecie? Pytam sie powaznie, i mam nadzieje ze mi to wytlumaczysz ;)
Na pewno zmiana wplynie na skrocenie przelozenia , oraz mniejszy komfort jazdy.
P.S. cena faktycznie bardzo dobra !

: 16 sty 2006, 18:57
autor: Wojtas
Skad ta teoria o lepszym prowadzeniu w zakrecie? Pytam sie powaznie, i mam nadzieje ze mi to wytlumaczysz
Pewnie że wytłumaczę,mając nadzieję że wiesz co oznacza sama wartość profilu opony,więc: opona o niższym profilu posiada mniejszą wysokość, a co za tym idzie mniejszą skłonność do odkształcania się co ma miejsce podczas działania na nią sił odśrodkowych wynikających z pochylenia motocykla w zakręcie, drugą zaletą niższego profilu jest to że opona może być szersza w bieżniku, a co za tym idzie powiększa się pole styku bieżnika (w trakcie pokonywania zakrętu) z nawierzchnią, bez konieczności tworzenia "większej"(wyższej) opony.
Jakie znaczenie ma takie powiększenie styku opony z nawierzchnią chyba nie muszę tlumaczyć :twisted:
Jedno jest pewne: w SF taka róznica w profilu(10%) opony nie będzie miała znaczącego wpływu na prowadzenie się motocykla.
Znaczenie niższego profilu ujawnia się dopiero znacząco w "ścigusach".