Brak sygnału do lampy stroboskopowej CB 750 1980

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
cezu1
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2017, 09:45
Motocykl: CB 750 Four K | XJ600
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Brak sygnału do lampy stroboskopowej CB 750 1980

Postautor: cezu1 » 22 maja 2018, 22:32

Witam kolegów, jest to mój pierwszy post na forum. Mój motocykl odbiega trochę od forumowej Seven Fifty aczkolwiek konstrukcja CB 750 Four K 1980 jest nieco zbliżona. Spotkałem się dzisiaj z dziwnym problemem. Chciałem wraz z ojcem ustawić zapłon w leciwym już motocyklu. W przedbiegach uprzedzam: statyczne ustawianie odpada (nie wiedzieć czemu, na statycznym ustawieniu motocykl nie chce wcale zagadać, dopiero po mocnym przestawieniu koła od zapłonu jest ok).

Jednak przejdźmy do meritum sprawy. Podłączam lampę stroboskopową pod +12V oraz masę, sygnałówka na #1 przewód WN i nic. Zero sygnału. Dopiero kiedy odepnę fajkę od świecy, lampa zaczyna migać. Świece nowe, cewki zapłonowe nowe, przewody WN nowe (Beru). Testowałem również na innych fajkach oraz przewodach zapłonowych, mam również w domu inne cewki zapłonowe lecz tego już nie sprawdzałem. Motocykl pali, jeździ jednak ma mocno spóźniony zapłon. Poprzedni właściciel wspominał, że nie mógł ustawić zapłonu lampą. W czy może leżeć problem?

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: Brak sygnału do lampy stroboskopowej CB 750 1980

Postautor: Wojtas » 23 maja 2018, 00:39

Przewód sygnałowy uszkodzony chyba.
Dopiero całe napięcie podane z cewki, nie osłabione odbiorem przez świecę, pozwala na przepływ prądu do lampy prze ten kabel.
To taka moja wypocina "na logikę".
Jeżeli nie to, to moduł walnięty chyba.
Silnik na tym niby późnym zapłonie działa prawidłowo i ma moc, czy tylko zapala? Elektryk ze mnie w sumie marny.
Przetestuj tą lampę na samochodzie chociażby czy z nią wszystko ok.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

cezu1
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2017, 09:45
Motocykl: CB 750 Four K | XJ600
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Brak sygnału do lampy stroboskopowej CB 750 1980

Postautor: cezu1 » 23 maja 2018, 07:24

Dzięki za odpowiedź. Lampa na samochodzie śmiga jak zła, od razu zaczyna działać. Druga sprawa jest taka, że mam dwie lampy stroboskopowe, na obu to samo..
Moduł? Jaki moduł masz na myśli?

Motocykl odpala i normalnie jeździ, w wyższym zakresie obrotowym ma problemy z zapłonem, w złym momencie przepada mieszankę i zbiera się w wydechu (słaby że mnie mechanik, nie umiem doskonale powtórzyć :) )

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: Brak sygnału do lampy stroboskopowej CB 750 1980

Postautor: Wojtas » 23 maja 2018, 16:17

Jeżeli nie wiesz że masz moduł zapłonowy w swoim motocyklu i przypuszczasz że masz przedstawiony zapłon bo spala się mieszanka przez to w układzie wydechowym, to oddaj ten motocykl do kogoś kto ma pojęcie o mechanice.
Sorry.
Moduł wyślij tu:
http://elektronika-motocyklowa.pl/kontakt.html
Widać po wpisach na necie że to słaba str. tych Honda.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

cezu1
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2017, 09:45
Motocykl: CB 750 Four K | XJ600
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Brak sygnału do lampy stroboskopowej CB 750 1980

Postautor: cezu1 » 23 maja 2018, 19:31

Zapłon był przestawiony, udało już mi się przestawić na poprawny zapłon. W pierwszej chwili nie wiedziałem o jaki moduł chodzi ze względu na to, że operuję angielskimi nazwami, w tym przypadku spark unit. Już wiem, że oba są walnięte ze względu na to, że przy testowaniu napięcie powinno spadać na mierniku do 0-2V, jednak z książkowych 12 spada tylko do 10,6V.

Pojęcie o mechanice jakieś tam mam :)


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości