Wyciek oleju - ze skrzyni biegów?

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Peterus
Junior
Junior
Posty: 41
Rejestracja: 11 mar 2017, 22:12
Motocykl: Honda CB 750
Lokalizacja: Kraków

Wyciek oleju - ze skrzyni biegów?

Postautor: Peterus » 31 sie 2017, 08:44

Cześć,
Wczoraj, ku mojemu niezadowoleniu, zauważyłem wyciek oleju z lewej strony silnika, jakby że skrzyni biegów. Nie jakiś wielki, ale moto uziemione, a pogoda super, więc humor zły. Co to może być? Jestem mechanicznie zielony. Lepiej warsztat czy walczyć samemu?Obrazek

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wyciek oleju - ze skrzyni biegów?

Postautor: Wojtas » 31 sie 2017, 11:26

Opcje są dwie : albo to wyciek z wałka zdawczego (nie trzyma zimmering na tym wałku, ten za zębatką), albo to nadmiar smaru łańcuchowego (w co wątpię).
Przypuszczam że musiał być za mocno naciągnięty łańcuch.
Jeżeli to tylko uszczelniacz puszcza, to pół biedy. To wymieni każdy trochę ogarnięty mechanik. Jeżeli przy okazji padło łożysko, to gruba robota się szykuje.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Peterus
Junior
Junior
Posty: 41
Rejestracja: 11 mar 2017, 22:12
Motocykl: Honda CB 750
Lokalizacja: Kraków

Re: Wyciek oleju - ze skrzyni biegów?

Postautor: Peterus » 31 sie 2017, 11:46

Nadmiar smaru łańcuchowego wyeliminowałem - smarowałem co prawda kilka dni temu, ale już że 200 km zdążyłem przejechać, więc co miało z łańcucha odpaść już odpadło. Łańcuch był naciągany jakieś 1.5 tysiąca km temu... No zobaczymy. Umówiłem się do mechanika, niestety terminy długie i dwa tygodnie mam bez jazdy :(

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 906
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11