Usterka podczas wymiany kosza sprzęgłowego

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
derhase
Posty: 3
Rejestracja: 19 lip 2017, 21:42
Motocykl: HONDA CB 750 seven fifty
Lokalizacja: Wyszków

Usterka podczas wymiany kosza sprzęgłowego

Postautor: derhase » 20 lip 2017, 00:20

Hej wszystkim mam problem, podczas wymiany kosza za mocno chwycilem i wyjąłem całą zawartość wraz z trybami poniżej jak w zdjęciu z manuala. Po ponownym złożeniu nie odpala motor oraz biegi są rozstrojone. Trochę poczytałem i sądze że powodem jest ustawienie według sensora oraz pozycji BTDC

Zdanie z manuala
TURN THE CRANKSCHAFT UNTIL NO 4" CRANK WEIGHTA POSITIONED at BTDC. Co znaczy NO4 oraz BTDC ?
Obróć wał korbowy według wskazówek ruchu zegara do momentu ustawienia 4 części w pozycji BTDC.

Czy moglibyście mnie nakierować dać mi wskazówki jak to naprawić ma ktoś z was w tym doświadczenie ? Gdzie jest to oznaczenie

Podsumowując
1.motor kręci nie pali
2.bieg jałowy wykrywa nie wchodzą wszystkie biegi
3.kiedy trzymam sprzeglo na wlaczonym biegu i wciskam START to tak jakbyś chciał ruszyć z biegu z odpuszczonym sprzęgłem jakby z miejsca chciał jechać.

Dodam że pierwszy raz zapuściłem się w te sektory silnika. Wymiana tarcz w moim poczuciu była niezbędna. Nie sądziłem natomiast że tak spapram sprawę.

Czy sensor kryje się pod ta mniejszą pokrywą oznaczoną w zdjęciu nr 16 ?
ps. stopka jest złożona.

Obrazek

Obrazek

Dzięki i liczę na waszą pomoc.

lucafe
Junior
Junior
Posty: 37
Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:57
Motocykl: cb750

Re: Usterka podczas wymiany kosza sprzęgłowego

Postautor: lucafe » 24 lip 2017, 11:57

Hej
Piszesz bardzo niejasno, ciężko wywnioskować o co Ci chodzi.
BTDC to położenie tłoka w cylindrze.
Nie da się chyba źle założyć kosza sprzęgłowego, przynajmniej ja sobie tego nie wyobrażam. Mogłeś zapomnieć o jakiejś części lub założyć jakąś odwrotnie ;). Mimo to nie wyobrażam sobie żeby to mogło wpływać na Twoje 2 pierwsze problemy. Na biegu jałowym jeśli rozrusznik kręci to powinien palić. Nie grzebałeś w skrzyni biegów? rusz kołem i sprawdź czy nie wchodzą wszystkie biegi? Co do 3 punktu to podejrzewam, że zmieniłeś tarcze... sprawdź poprawność ich złożenia no i tarcze powinny dostać trochę oleju co się dzieje podczas pracy silnika. Jesteś w stanie ruszyć motocykl na zapiętym biegu i wciśniętym sprzęgle?
Kompletnie nie wiem o jaki sensor CI chodzi.

cbbgdn
Beniamin
Beniamin
Posty: 52
Rejestracja: 27 lut 2017, 21:10
Motocykl: CB 750 seven fifty 1999
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Usterka podczas wymiany kosza sprzęgłowego

Postautor: cbbgdn » 24 lip 2017, 12:04

Sensor położenia wału jest dokładnie z drugiej strony... ale to raczej niema znaczenia. Przekręcenie wału jest konieczne żeby włożyć kosz sprzęgła w innym wypadku blokuje dojście korbowód.... stąd ten zapis

Trudna sprawa.... dziś sam będę robił próbę ognia po naprawie silnika... również wymieniłem tarcze sprzęgła...
Dam znać jeśli będę miał podobny problem i jak go rozwiązałem...

Jesteś pewien, że wszystkie tarcze doszły do końca? Naolejowałeś tarcze przed montażem?

lucafe
Junior
Junior
Posty: 37
Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:57
Motocykl: cb750

Re: Usterka podczas wymiany kosza sprzęgłowego

Postautor: lucafe » 24 lip 2017, 14:56

Heh, z racji czasu nie mogłem sobie przypomnieć po co było to kręcenie wałem:) Ale faktycznie Cbbgdn ma rację:)

derhase
Posty: 3
Rejestracja: 19 lip 2017, 21:42
Motocykl: HONDA CB 750 seven fifty
Lokalizacja: Wyszków

Re: Usterka podczas wymiany kosza sprzęgłowego

Postautor: derhase » 25 lip 2017, 01:01

https://vimeo.com/226721180 Zobaczcie ten film i powiedzcie co robie nie tak. Jak mam zakrecic walem ?

cbbgdn
Beniamin
Beniamin
Posty: 52
Rejestracja: 27 lut 2017, 21:10
Motocykl: CB 750 seven fifty 1999
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Usterka podczas wymiany kosza sprzęgłowego

Postautor: cbbgdn » 25 lip 2017, 05:27

Nie musisz wyciągać kosza..
Jeśli chcesz to złap za wał korbowy z tej strony z której dokręciłeś (bodaj klucz 19) albo odkręć pokrywę z drugiej strony tam jest wygodniejsza śruba (klucz 14).
Obróć wał w taki sposób aby korbowód ustawił się w takiej pozycji która umożliwi wyciągnięcie kosza.

Po jego wyjęciu sprawdź czy mała zębatka pod koszem, napedzajaca pompkę oleju, jest dobrze osadzona. Koło zębate na koszu musi zazebic się z kołem zebatym na wale korbowym. Kosz musi wejść w boczyki osadcze na kole zebatym napedzajacym pompkę (trochę się z tym namordujesz...).

Druga połowa kosza, z tarczami sprzeglowymi, zazebic się musi z koszem i wałkiem osadczym (też się trochę pomordujesz...). Po zazebieniu się wszystkivh tarcz powinien pozostać mały luz

Powodzenia


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości