Problem z elektryką

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
siela
Senior
Senior
Posty: 111
Rejestracja: 11 maja 2013, 16:55
Motocykl: honda cb 750 seven fifty
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Problem z elektryką

Postautor: siela » 27 maja 2017, 22:47

Witam wszystkich forumowiczów. Od razu przejdę do rzeczy.Kolega kupił Hondę CBF 1000 z 2007r. i problem jest taki, że aku mimo, że nowe nie trzyma prądu. Sprawa wygląda tak, że można go podładować i okey odpala od strzału, jak jest w ciągłej eksploatacji również odpala bez problemu. Jednak wystarczy pięć dni postoju i po temacie, akumulator nawet nie drgnie. Może jakieś sugestie, rozwiązania problemu?

manix
Junior
Junior
Posty: 46
Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:34
Motocykl: cb 750
Lokalizacja: mazury

Re: Problem z elektryką

Postautor: manix » 27 maja 2017, 22:53

Gdziec ciagnie lewy prąd.Wepnijcie sie szeregowo z miernikiem i trzeba zobaczyc ile pobiera w stanie uspienia. Zazwyczaj jest to do 0,1A jak będzie wiecej to wyciagac bezpieczniki i zobaczyć kiedy spadnie.Z doświadczenia zacząłbym od kontroli nie seryjnego wyposażenia typu ladowarki,zapalniczki itp

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem z elektryką

Postautor: szamanek5 » 28 maja 2017, 17:57

0.1A to zdecydowanie za dużo.
Pobór prądu rzędu 0.2A przez noc było wstanie na tyle rozładować akumulator o pojemności 90Ah, samochód nie odpalał. Po usunięciu usterki pobór prądu spadł do 0.02A i problem zniknął.
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

manix
Junior
Junior
Posty: 46
Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:34
Motocykl: cb 750
Lokalizacja: mazury

Re: Problem z elektryką

Postautor: manix » 28 maja 2017, 18:58

Zazwyczaj w autach jest 0,02-0,06 w trybie uspienia.W starszych autach gdzie nie ma modułów i mamy dolozony jakis alarm lub imo moze być kapke wiecej .Disel potrzebuje duzego prądu rozruchu i przy starym aku i takim poborze mogł byc problem z rozruchem

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 906
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: Problem z elektryką

Postautor: Mariusz » 28 maja 2017, 21:13

Witam wszystkich forumowiczów. Od razu przejdę do rzeczy.Kolega kupił Hondę CBF 1000 z 2007r. .....
Poczytaj tu http://hoonda.pl/index.php?&sid=2a09fb9 ... 72e41aabb4

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem z elektryką

Postautor: szamanek5 » 28 maja 2017, 23:16

Manix było prawie tak jak mówisz: Potrzebował dużego prądu BMW 3.0D. Z tym, że akumulator był nowy (poszedł na pierwszy ogień do wymiany), a problem nie znikał.
Wyspecjalizowanym elektrykiem nie jestem ale wydaje mi się, że przy Sevenkowym akumulatorze o pojemności 14Ah pobór prądu rzędu 0,1A po 5 dobach postoju by go rozładował.... Niech mnie ktoś poprawi jeśli jestem w błędzie :co: :co: :co:
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 310
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Re: Problem z elektryką

Postautor: sebi_x » 28 maja 2017, 23:34

5 dób x 24 godziny x 0,1A =12Ah. Czyli w praktyce aku nie ma.
Tak jak pisał manix: sprawdź czy coś żre prąd na postoju. Sprawdź czy ma może podłączone chińskie gniazdo USB do ładowania. One ponoć lubią ciągnąć.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

Awatar użytkownika
krzysiek_m
stary Seveniarz
Posty: 448
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:58
Motocykl: XRV750 / CRF 1000
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem z elektryką

Postautor: krzysiek_m » 29 maja 2017, 14:27

Ostatnio byłem zmuszony sprawdzać i Shadow z 2012r i według Pana Hondy miał nie mieć upływu większego niż 0,1mA...
Kolego siela, zmierz prąd upływu.
Jak za duży wypinaj po kolej bezpieczniki i sprawdzaj, dowiesz się który obwód masz uszkodzony.

Tak jak mówi sebi_x w pierwszej kolejności wywal wszystko co nie oryginalne, ledowe kierunki, ledowe światła, garzane manetki, gniazda zapalniczek, usb radiomagnetofony i tak dalej.

manix
Junior
Junior
Posty: 46
Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:34
Motocykl: cb 750
Lokalizacja: mazury

Re: Problem z elektryką

Postautor: manix » 29 maja 2017, 16:35

Ostatnio byłem zmuszony sprawdzać i Shadow z 2012r i według Pana Hondy miał nie mieć upływu większego niż 0,1mA...
Kolego siela, zmierz prąd upływu.
Jak za duży wypinaj po kolej bezpieczniki i sprawdzaj, dowiesz się który obwód masz uszkodzony.

Tak jak mówi sebi_x w pierwszej kolejności wywal wszystko co nie oryginalne, ledowe kierunki, ledowe światła, garzane manetki, gniazda zapalniczek, usb radiomagnetofony i tak dalej.
Kolego 0,1mA to 0,0001 A a to jest tak mały prąd ze rezystancja wewnetrza aku tworzy wiekszy na postoju. Max uplyw dla motocykla tzreba przyjąc okolo 2-4 mA

Awatar użytkownika
krzysiek_m
stary Seveniarz
Posty: 448
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:58
Motocykl: XRV750 / CRF 1000
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem z elektryką

Postautor: krzysiek_m » 29 maja 2017, 18:19

No machnęło mi się, w serwisówce stoi maksymalny prąd upływu: 1mA, przynajmniej dla tego Shadowa z 2012r o którym mówię.

lobson
Junior
Junior
Posty: 14
Rejestracja: 17 mar 2017, 01:10
Motocykl: wsk125
Lokalizacja: Radom

Re: Problem z elektryką

Postautor: lobson » 30 maja 2017, 12:53

należałoby jeszcze sprawdzić napięcie ładowania, pomimo, że macie wrażenie, że jest okej

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem z elektryką

Postautor: szamanek5 » 01 cze 2017, 15:04

Ostatnio byłem zmuszony sprawdzać i Shadow z 2012r i według Pana Hondy miał nie mieć upływu większego niż 0,1mA...
Kolego siela, zmierz prąd upływu.
Jak za duży wypinaj po kolej bezpieczniki i sprawdzaj, dowiesz się który obwód masz uszkodzony.

Tak jak mówi sebi_x w pierwszej kolejności wywal wszystko co nie oryginalne, ledowe kierunki, ledowe światła, garzane manetki, gniazda zapalniczek, usb radiomagnetofony i tak dalej.
Kolego 0,1mA to 0,0001 A a to jest tak mały prąd ze rezystancja wewnetrza aku tworzy wiekszy na postoju. Max uplyw dla motocykla tzreba przyjąc okolo 2-4 mA
1mA = 0,001A
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

manix
Junior
Junior
Posty: 46
Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:34
Motocykl: cb 750
Lokalizacja: mazury

Re: Problem z elektryką

Postautor: manix » 01 cze 2017, 16:49

mili to 10 do -3;)

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem z elektryką

Postautor: szamanek5 » 01 cze 2017, 18:46

mili to 10 do -3;)
Zgadza się! i tak:
- dziesiątki: 0,1 (decy) [decymetr = 0,1m]
- setki: 0,01 (centy) [centymetr 0,01m]
- tysięczne: 0,001 (mili) [milimetr = 0,001m]
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

siela
Senior
Senior
Posty: 111
Rejestracja: 11 maja 2013, 16:55
Motocykl: honda cb 750 seven fifty
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Problem z elektryką

Postautor: siela » 13 cze 2017, 08:21

cześć, dzięki za podpowiedzi. Faktycznie polecieliśmy po bezpiecznikach i okazało się, że alarm jest głównym sprawcą zamieszania. Sprawa wygląda teraz tak, alarm odłączony, prąd się nie traci i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Kolega zadowolony i bardzo dziękuje za pomoc.


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości