- olej w silnikach samochodowych nie musi smarowac skrzyni dlatego jest inny (wymiana oleju co 6000km w motorze a do 30.000km w samochodzie)
Biorac na logike to nie zdazy sie jeszcze tak zuzyc przez ten czas do nastepnej wymiany bo jest mniej wiecej 3x tak czesto zmieniany jak w samochodzie
Jak na logikę? To nie testy do mensy!
Producent każe lać olej motocyklowy - to lać olej motocyklowy, a nie na logikę...
Przykładowo:
Hondzie XRV750 olej wymienia się co 12tyś km a w Hondzie Civic 1.4 Vgen co 10tyś - więc częściej(!) niż motocyklu.
W owego Civica wchodziło 3,5l a znowu w Hondę CRF1000 wchodzi prawie 5 litrów a silnik o 50% mniejszy!.
Co zalewales przed 2000 rokiem zaczym powstala JASO ?
. XRV750 RD07 i RD07a a tym bardziej te starsze XRV 650 RD03 czy RD04 beda lataly bez problemu na prawie kazdym oleju.
W Honda NC 700 sa uzywane tloki z Hondy JAZZ 1.4L wiec ta Honda Jazz powinna powinna latac na oleju motocyklowym ?
.
Moim zdaniem trzeba uwazac tylko i wylacznie na sprzeglo by nie zalac olejem ktory spowoduje slizganie, chyba ze masz BMW czy Guzzi z osobnym smarowaniem
.
"Jak ktos nie chce eksperymentowac to jest definitywnie na dobrej drodze jak wezmie olej JASO/JASO2 by wykluczyc problemy ze sprzeglem".
To jest rowniez wyzej juz napisane