Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Tadek1978
Posty: 4
Rejestracja: 26 kwie 2017, 20:49
Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
Lokalizacja: WPI

Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

Postautor: Tadek1978 » 04 maja 2017, 15:56

Panowie, trzy pytania które być może wydadzą się Wam naiwne ale dla mnie są problemem... (szukałem na forum i znalazłem jedynie cząstkowe wyjaśnienia moich wątpliwości - żeby nie było, że po najmniejszej linii oporu topic założyłem)

1/ potrzebuję zdemontować lub przynajmniej solidnie unieść bak aby przeciągnąć wiązkę dodatkowej instalacji z tyłu na przód - problem w tym, że nie mogę ruszyć boczków (z tylnej ich strony nie ma problemu bo są na trytkach) z tych %#$&^! kołeczków. Mam ciągnąć na siłę czy jak? Nie chcę ich zniszczyć...

2/ jeżeli bym chciał zdjąć bak to będę miał do odczepienia wężyk z kranikiem (zakręconym of course) czy jeszcze coś tam? Po zamontowaniu z powrotem wystarczy odkręcić kranik czy jeszcze jakieś magiczne czynności wykonać?

3/ potrzebuję podpiąć się pod "+" ale dopiero po zapłonie (czyli prąd ma być po przekręceniu kluczyka) - gdzie najlepiej się wgryźć - jakoś koło bezpieczników (których?) czy z np. przewodu od klaksonu lub PASS...?

To jak - pomożecie? :blaga:

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6173
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

Postautor: KLOSZ » 04 maja 2017, 16:50

Ad 1 - tak, kołeczki wychodzą na siłe, ale trzeba to robić z wyczuciem, bo lubia sie ukrychnąć. Jak sie uda, to mozna taki koleczek popchnac od tylu, zeby latwiej wyszedl.

Ad 2 - odkrecasz srube, zdejmujesz boczki, sciagasz wezyk paliwowy z kranika, a do tego jak lekko uniesiesz zbiornik, to zobaczysz jeszcze (o ile mnie skleroza nie myli) dwa wezyki, od odpowietrzenia i od przelewu. Te tez sciagasz z metalowych rurek, na ktore sa nacsuniete i zdejmujesz zbiornik unoszac jego tyl i wysuwajac go do tylu z łapek mocujacych do ramy z przodu.

Ad 3 - zalezy gdzie Ci ten prund po stacyjce jest potrzebny. Jesli pod kanapa, to mozesz sie wpiac w przewod pod skrzynka bezpiecznikow. Na przewodzie czerwonym z czarnym paskiem dochodzi do skrzyki bezpiecznikow + po stacyjce. Tylko pamietaj, ze jest to plus zabezpieczony tylko bezpiecznikiem glownym 30A, wiec warto dac jeszcze jakies zabezpieczenie po podlaczeniu odgalezienia (np dac 2 lub 5A). Drugim wyjsciem jest podpiecie sie pod przewod niebieski z zoltym paskiem pod skrzynka bezpiecznikow, ktory daje zasilanie do wlokna swiatel dlugich i jest juz zabezpieczony bezpiecznikiem C (10A) siedzącym w skrzynce bezpiecznikow.
Jeśli zaś potrzebujesz tego plusa z przodu motocykla, to szukaj przewodu niebieskiego z brazowym paskiem w zlaczce wiazki zegarow albo w zlaczce lewego przelacznika na kierownicy. To obwod zasilany po stacyjce plusem, zabezpieczony bezpiecznikiem A (15A).

Pomoglem? Bo nie wiem, czy nie za bardzo pomieszalem Ci w glowie ;)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Tadek1978
Posty: 4
Rejestracja: 26 kwie 2017, 20:49
Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
Lokalizacja: WPI

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

Postautor: Tadek1978 » 04 maja 2017, 17:45

Dziękuję za szybką odpowiedź - jak na razie wszystko klar ale dopiero jutro wieczorem będę mógł zaleźć do gadziny i porzeźbić, więc gdyby coś to będę molestować dalej...

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 906
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

Postautor: Mariusz » 04 maja 2017, 18:30

Ad 2 - jest jeszcze cienki wężyk od podciśnienia. Może wygląda to skomplikowanie, ale w sumie prościzna.

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6173
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

Postautor: KLOSZ » 04 maja 2017, 18:33

A fakt, jeszcze cienki od podcisnienia do kranika...

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 310
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

Postautor: sebi_x » 04 maja 2017, 19:04

Ściągnij sobie kolego manuala z zasobów forum. Tam jest wszystko ładnie namalowane. Powodzenia!
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

Awatar użytkownika
ziomoslaw
Junior
Junior
Posty: 48
Rejestracja: 26 kwie 2015, 19:37
Motocykl: Honda CB Seven Fifty
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

Postautor: ziomoslaw » 04 maja 2017, 19:42

Jeśli już jesteśmy w temacie okablowania to pozwolę się podłączyć ze swoim zapytaniem:
Dostanę gdzieś taką wtyczkę czy muszę to sobie sam naprawić?
Obrazek
Motocykl jeździ ale nie działa obrotomierz(o ile to wina regulatora)

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6173
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

Postautor: KLOSZ » 04 maja 2017, 21:39

To, że nie dziala obrotomierz moim zdaniem nie ma nic wspolnego z ta wtyczka,. A co do niej samej, to mozesz kupic (ostatnio widzialem na Allegro za 4 dychy) wiazke od sevenki i przelozyc sobie sama wtyczke. To co tu widac, to efekt zapyziałych i zaniedbanych złączek elektrycznych.

Co do obrotomierza, to sprawdź czy dochodzi cdo niego masa zielonym kablem, oraz sprawdz polaczenie pomiedzy modulem zaplonowym i obrotomierzem (kabel żółty z zielonym paskiem).
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

Postautor: Wojtas » 05 maja 2017, 00:12

Po co wymieniać wtyczkę, skoro można wymienić ten jeden konektor.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6173
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

Postautor: KLOSZ » 05 maja 2017, 07:34

Tys prowda, jakos podswiadomie zalozylem, ze gdzies jest tak przyjarana, ze juz sie nie nadaje do uzytku (zreszta po wyjeciu konektora moze sie okazac, ze tak sie stalo).
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Tadek1978
Posty: 4
Rejestracja: 26 kwie 2017, 20:49
Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
Lokalizacja: WPI

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

Postautor: Tadek1978 » 05 maja 2017, 21:17

Panowie, bardzo serdecznie Wam dziękuję za wszystkie rady i wyjaśnienia. Dzięki Wam udało mi się wszystko bezproblemowo - zamontowałem sobie dzięki temu zakupiony moduł polskiej produkcji do awaryjnych świecących w trzech trybach :jupi:

Poza tym dzięki radom z forum wyregulowałem sobie przy okazji wolne obroty bo do tej pory nie przekraczały 800 rpm.

Jeszcze raz bardzo dziękuję :)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1544
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: ZRX 1200 S
Lokalizacja: Łagów

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

Postautor: wiesiek3d » 06 maja 2017, 00:34

A widzisz jak byś czytał forum a nie tylko pytał dobrych ludzi to byś nawet tych 4 postów nie napisał :)
Prawda i żart :)
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S :)


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości