Strona 1 z 1

Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

: 04 maja 2017, 15:56
autor: Tadek1978
Panowie, trzy pytania które być może wydadzą się Wam naiwne ale dla mnie są problemem... (szukałem na forum i znalazłem jedynie cząstkowe wyjaśnienia moich wątpliwości - żeby nie było, że po najmniejszej linii oporu topic założyłem)

1/ potrzebuję zdemontować lub przynajmniej solidnie unieść bak aby przeciągnąć wiązkę dodatkowej instalacji z tyłu na przód - problem w tym, że nie mogę ruszyć boczków (z tylnej ich strony nie ma problemu bo są na trytkach) z tych %#$&^! kołeczków. Mam ciągnąć na siłę czy jak? Nie chcę ich zniszczyć...

2/ jeżeli bym chciał zdjąć bak to będę miał do odczepienia wężyk z kranikiem (zakręconym of course) czy jeszcze coś tam? Po zamontowaniu z powrotem wystarczy odkręcić kranik czy jeszcze jakieś magiczne czynności wykonać?

3/ potrzebuję podpiąć się pod "+" ale dopiero po zapłonie (czyli prąd ma być po przekręceniu kluczyka) - gdzie najlepiej się wgryźć - jakoś koło bezpieczników (których?) czy z np. przewodu od klaksonu lub PASS...?

To jak - pomożecie? :blaga:

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

: 04 maja 2017, 16:50
autor: KLOSZ
Ad 1 - tak, kołeczki wychodzą na siłe, ale trzeba to robić z wyczuciem, bo lubia sie ukrychnąć. Jak sie uda, to mozna taki koleczek popchnac od tylu, zeby latwiej wyszedl.

Ad 2 - odkrecasz srube, zdejmujesz boczki, sciagasz wezyk paliwowy z kranika, a do tego jak lekko uniesiesz zbiornik, to zobaczysz jeszcze (o ile mnie skleroza nie myli) dwa wezyki, od odpowietrzenia i od przelewu. Te tez sciagasz z metalowych rurek, na ktore sa nacsuniete i zdejmujesz zbiornik unoszac jego tyl i wysuwajac go do tylu z łapek mocujacych do ramy z przodu.

Ad 3 - zalezy gdzie Ci ten prund po stacyjce jest potrzebny. Jesli pod kanapa, to mozesz sie wpiac w przewod pod skrzynka bezpiecznikow. Na przewodzie czerwonym z czarnym paskiem dochodzi do skrzyki bezpiecznikow + po stacyjce. Tylko pamietaj, ze jest to plus zabezpieczony tylko bezpiecznikiem glownym 30A, wiec warto dac jeszcze jakies zabezpieczenie po podlaczeniu odgalezienia (np dac 2 lub 5A). Drugim wyjsciem jest podpiecie sie pod przewod niebieski z zoltym paskiem pod skrzynka bezpiecznikow, ktory daje zasilanie do wlokna swiatel dlugich i jest juz zabezpieczony bezpiecznikiem C (10A) siedzącym w skrzynce bezpiecznikow.
Jeśli zaś potrzebujesz tego plusa z przodu motocykla, to szukaj przewodu niebieskiego z brazowym paskiem w zlaczce wiazki zegarow albo w zlaczce lewego przelacznika na kierownicy. To obwod zasilany po stacyjce plusem, zabezpieczony bezpiecznikiem A (15A).

Pomoglem? Bo nie wiem, czy nie za bardzo pomieszalem Ci w glowie ;)

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

: 04 maja 2017, 17:45
autor: Tadek1978
Dziękuję za szybką odpowiedź - jak na razie wszystko klar ale dopiero jutro wieczorem będę mógł zaleźć do gadziny i porzeźbić, więc gdyby coś to będę molestować dalej...

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

: 04 maja 2017, 18:30
autor: Mariusz
Ad 2 - jest jeszcze cienki wężyk od podciśnienia. Może wygląda to skomplikowanie, ale w sumie prościzna.

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

: 04 maja 2017, 18:33
autor: KLOSZ
A fakt, jeszcze cienki od podcisnienia do kranika...

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

: 04 maja 2017, 19:04
autor: sebi_x
Ściągnij sobie kolego manuala z zasobów forum. Tam jest wszystko ładnie namalowane. Powodzenia!

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

: 04 maja 2017, 19:42
autor: ziomoslaw
Jeśli już jesteśmy w temacie okablowania to pozwolę się podłączyć ze swoim zapytaniem:
Dostanę gdzieś taką wtyczkę czy muszę to sobie sam naprawić?
Obrazek
Motocykl jeździ ale nie działa obrotomierz(o ile to wina regulatora)

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

: 04 maja 2017, 21:39
autor: KLOSZ
To, że nie dziala obrotomierz moim zdaniem nie ma nic wspolnego z ta wtyczka,. A co do niej samej, to mozesz kupic (ostatnio widzialem na Allegro za 4 dychy) wiazke od sevenki i przelozyc sobie sama wtyczke. To co tu widac, to efekt zapyziałych i zaniedbanych złączek elektrycznych.

Co do obrotomierza, to sprawdź czy dochodzi cdo niego masa zielonym kablem, oraz sprawdz polaczenie pomiedzy modulem zaplonowym i obrotomierzem (kabel żółty z zielonym paskiem).

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

: 05 maja 2017, 00:12
autor: Wojtas
Po co wymieniać wtyczkę, skoro można wymienić ten jeden konektor.

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

: 05 maja 2017, 07:34
autor: KLOSZ
Tys prowda, jakos podswiadomie zalozylem, ze gdzies jest tak przyjarana, ze juz sie nie nadaje do uzytku (zreszta po wyjeciu konektora moze sie okazac, ze tak sie stalo).

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

: 05 maja 2017, 21:17
autor: Tadek1978
Panowie, bardzo serdecznie Wam dziękuję za wszystkie rady i wyjaśnienia. Dzięki Wam udało mi się wszystko bezproblemowo - zamontowałem sobie dzięki temu zakupiony moduł polskiej produkcji do awaryjnych świecących w trzech trybach :jupi:

Poza tym dzięki radom z forum wyregulowałem sobie przy okazji wolne obroty bo do tej pory nie przekraczały 800 rpm.

Jeszcze raz bardzo dziękuję :)

Re: Demontaż boczków, zbiornika + pytanie o prąd

: 06 maja 2017, 00:34
autor: wiesiek3d
A widzisz jak byś czytał forum a nie tylko pytał dobrych ludzi to byś nawet tych 4 postów nie napisał :)
Prawda i żart :)